Zamieszczone przez Purchawa
OI 1.9 TDI vs OII 1.9 TDI
Zwiń
X
-
OI 1.9 TDI vs OII 1.9 TDI
Witam,
planuję zakup OI lub OII z w/w silnikiem. Wykonałem jazdy testowe w kilku salonach żeby porównać kilka egzemplarzy i jestem nieźle skołowany. Nie wiem,co wybrać!
Wydawało się że nowszy powinien być lepszy a jednak mam wątpliwości.
Wg moich spostrzeżeń OI zbierają się lepiej jak OII. Jedzie się tym jakby dynamiczniej,natomiast OII trzeba mocniej deptać po gazie i mimo wszystko wydają się mniej dynamiczne. Drugi szok to głośność w kabinie. OII jest głośniejsza i ma bardziej natarczywy dźwięk silnika powyżej 3 tys. obr. OI pracują przyjemniej,ale dla odmiany dźwięki wiatru czy opon są trochę donośniejsze.
Co do miejsca wewnątrz i wygody to zdecydowanie OII. Tylko ta cena...
Jak porównamy Tour Ice+ i OII Ambiente to robi się "delikatna" różnica. Upusty na OII praktycznie zakończone,bo wszystko z 2007 się sprzedało. Sprzedawcy twierdzą, że w lutym mogę pomarzyć o upustach rzędu 10tys. jakie teraz były realne na OII.
Czy ktoś z Szanownych Użytkowników zechciałby podzielić się swoimi spostrzeżeniami ?
-
-
Corter...mimo szczerych checi nie wiem w jaki sposob uslyszales glosniejsza [O2]
od [O1] przy tych samych silnikach 1.9 TDI PD.
Ja jezdzilem [O1] 1.9TDI VP I rzeczywiscie przy rozpedzaniu pod obciazeniem ten
silnik pracuje nie tak twardo(ciezarowkowo) jak PD,ale to dotyczy starszych egzemplarzy.
W tym przypadku jest to niemozliwe,gdyz pomiary literatury motoryzacyjnej podaja
dla [O1] 73db,a dla [O2] 71db przy 130 km/h.
Co do innych aspektow to moim zdaniem nie ma co porownywac.Nowy model jest po
prostu lepszy.
pozdrawiamTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Moze pomiary glosnosci potwierdzaja to,co piszesz. Ja kieruje sie subiektywnymi odczuciami z jazd i dlatego prosilem o opinie tych,ktorzy wiedza cos wiecej z autopsji,jak Ty.4 auta ktorymi jezdzilem byly nowe. Moze tak naprawde dynamika OII jest rowniez lepsza niz OI (niby foldery mowia,ze jest podobnie),ale testow nie znalazlem.
A poza tym, jak koszty czesci w obu przypadkach? Boje sie,ze nowszy bedzie drozszy pod wzgledem serwisowania (np.zawieszenie wielowachaczowe tyl i przod).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez CorterJak porównamy Tour Ice+ i OII Ambiente to robi się "delikatna" różnica.
I w takim przypadku OII będzie lepszym wyborem - nowsza konstrukcja, 4 poduszki no i więcej miejsca na tylnej kanapie.
Porównaj też wyniki crash testów - OII będzie bezpieczniejsza:
crash test OI
crash test OII
Zamieszczone przez gebekCorter...mimo szczerych checi nie wiem w jaki sposob uslyszales glosniejsza [O2] od [O1] przy tych samych silnikach 1.9 TDI PD.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez CorterSprzedawcy twierdzą, że w lutym mogę pomarzyć o upustach rzędu 10tys.
ja zamawiałem OII w momencie gdy była wysprzedaż roczników 2006 (kupiłem rocznik 2007).
i dostałem takie same upusty.
napisz maila do kilku salonów w polsce niech Ci dadzą ofertę (będą napewno lepsze niż te z wawy) i podjedz do salonu z nimi, będą robić wszystko żeby sprostać wyzwaniu
Komentarz
-
-
Corter...Octavia 2 ma zawieszenie wielowahaczowe tylko z tylu.Z przodu sa klasyczne
mc phersony.
Co do rabatow to ja w czerwcu dostalem w Wimarze 10.000 PLN,wiec moze w lutym
tez takie beda.
pozdrawiamTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Hello
Wiadomo, ze wlasne wrazenia z jazdy sa wazne i powinny byc decydujace, tym niemniej miedzy O1 a O2 jest kilka dosc istotnych ale nie widocznych na pierwszy rzut oka roznic:
- przeswit z przodu - O1 TDI ma silnik dosc nisko i jest dodatkowo miekka - czeste problemy z caloscia oslony, uszkodzenia miski olejowej - O2 nie ma takiego problemu
- FMIC w O2 zamiast smiesznego SMIC-a w O1 - bardzo przydatne w lecie i przy chipie
- miejsce na nogi w 2 rzedzie w O2 - ok 5 cm wiecej w rozstawie osi robi spora roznice
- wielowahacz z tylu w O2 - moze i drozszy w eksploatacji, jakosc jazdy jednak zupelnie inna
Pozdrawiam
Zibi
Komentarz
-
-
Ja mialem dylemat pomiedzy O1RS a O2TDI i wybralem O2 :szeroki_usmiech
tu masz w miare szczery artykol o obu modelachlink...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088
Komentarz
-
-
A co to jest FMIC i SMIC???
Poza tym napiszcie cos na temat kosztow utrzymania I i II,bo nie chcialbym cieszyc sie ze mam nowsze auto a cierpiec w serwisie. Obsluga silnika pewnie taka sama,bo w sumie motor ten sam (inaczej skonfigurowany,bo podniesli moc i moment). Nie wiem jakie koszty przegladow,elementow zawieszenia...
A przy okazji, jezdiliscie Seatem Altea z tym silnikiem? Tam to slychac motor))
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez CorterFMIC i SMIC???
SMIC : side mounted intercooler,
jednym słowem określenie gdzie znajduje się intercooler.
Front jest lepszy, mniej puchnie w lato...
koszty utrzymana wg mnie podobne, częsci do zawiasu może trochę droższe do O2, ale bez przesady...
bierz O2 i nie marudź, bo co nie kupisz i tak będzie cacy o ile będzie to Octavia...
Komentarz
-
-
lec
Corter, jesli moge dodac cos od siebie, a jestem uzytkownikiem O1, to na Twoim miejscu wybralbym nowa o1 tylko w przyadku gdyby alernatywa w o2 byla slaba benzyna. W kazdym innym bralbym o2 i wzacnial silnik wirusem. Takie 105 czy 101 konny po wirusie ma spokojnie te 140KM a to juz daje naprawde rade z ta masa auta.
Niestety, obecnie sprzedawane Toury to wersje bardzo ubogie w wyposazenie - octavki z 2003 roku i starsze (sam mam 2002) sa duzo lepiej wyposazone i maja duzo wiecej bajerów ktore z Tour'a zostaly wyrzucone aby auto stalo sie jak najtansze.
Wiele rzeczy mozna sobie samemu dolozyc, udoskonalic i upiekszyc - wszystko jest kwestia pieniedzy. Zawieszenie ten jest sprawa tylko odpowiedniego nakladu finansowego. Tak wiec wybor ograniczy sie to :
- silnika
- miejsca w srodku
- estetyki
SIlnik tez mozna zmienic, ale nie to chodzi aby kupowac nowe auto i wymieniac silnik. MIejsca w srodku nie dorobisz A cale pojecie estetyki jestes w stanie sukcesywnie zmienic/dostosowac do swoich potrzeb
Komentarz
-
lec
o2 1.6 benzin vs o1 110 diesel ? szybkim ruchem masz z tej 110-ki 150 kucy, ze tego 1.6 nic nie zrobisz....
[ Dodano: Sob 08 Gru, 07 20:23 ]
Zamieszczone przez lukasz_octaja bym się zastanawiał nad O1, ponieważ znajomy który pracował w serwisie Skody, mówi że O2 jest bardzo awaryjna w porównaniu z O1
Komentarz
-
lec
rrysio, bo taka sytuacje opisalem JA probujac doradzic, wczytaj sie w posty. A na to Stysiek napisal , jak ja przynajmniej zrozumialem, ze mimo wszystko bralbym O2 chyba ze ta o1 to 130-konna
Komentarz
-
Panowie, zgadzam sie z wiekszoscia Waszych opinii co do slusznosci wyboru OII. Po przesiadce z Ibizy '96 nawet OI jest swietnym wyborem. Bralem pod uwage nowsze konstrukcje typu Ceed, Focus, Astra III,ale stanelo na duzym kufrze w Octavii. A tamte auta mimo kombi maja zawsze cos nie tak. Octavia mimo,ze motor ma troche szorstki pod wzgledem solidnosci wydaje mi sie lepsza. Tylko tu tez nie ma rozy bez kolcow. Cena! Ubezpieczenie! Nie lubie "gdybac" wiec jak bede kupowal w lutym auto zobacze co dostane i za ile. Jak dadza upusty na OII to sie skusze na lepszy. Jak Ambiente bedzie duzo odstawac to wezme OI i trudno. Mysle jeszcze nad OII uzywana 1-2lata z malym przebiegiem,ale podaz jest niewielka i nigdy nie wiadomo jak byla jezdzona. A wydac 60tys na zakatowanego diesela to zaraz koszty.
Nikt z Was nie kombinowal z czeskimi dealerami? Ceny jakby nizsze.
Co do chipow i podnoszenia mocy... Fajna sprawa,ale nigdy nie ma pewnosci jak to wplynie na trwalosc turbiny,wtryskow. Niby profesjonalisci sobie z tym radza,ale skoro fabryczne auta miewaja usterki,to chipowane tez moga. A po gwarancji nikogo nie bedzie interesowac,ze mialo byc pieknie a nie wyszlo. Placisz - naprawimy!
Komentarz
-
Komentarz