OI 1.9 TDI vs OII 1.9 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rafmarq
    Classic
    • 2009
    • 6

    OI 1.9 TDI vs OII 1.9 TDI

    Zamieszczone przez Purchawa
    Aniu, nie pozwolimy byc Ci samotna! :szeroki_usmiech
    A Ty chyba jesteś żonaty co ? :diabelski_usmiech
  • Corter
    Classic
    • 2007
    • 13

    #2
    OI 1.9 TDI vs OII 1.9 TDI

    Witam,
    planuję zakup OI lub OII z w/w silnikiem. Wykonałem jazdy testowe w kilku salonach żeby porównać kilka egzemplarzy i jestem nieźle skołowany. Nie wiem,co wybrać!

    Wydawało się że nowszy powinien być lepszy a jednak mam wątpliwości.
    Wg moich spostrzeżeń OI zbierają się lepiej jak OII. Jedzie się tym jakby dynamiczniej,natomiast OII trzeba mocniej deptać po gazie i mimo wszystko wydają się mniej dynamiczne. Drugi szok to głośność w kabinie. OII jest głośniejsza i ma bardziej natarczywy dźwięk silnika powyżej 3 tys. obr. OI pracują przyjemniej,ale dla odmiany dźwięki wiatru czy opon są trochę donośniejsze.
    Co do miejsca wewnątrz i wygody to zdecydowanie OII. Tylko ta cena...

    Jak porównamy Tour Ice+ i OII Ambiente to robi się "delikatna" różnica. Upusty na OII praktycznie zakończone,bo wszystko z 2007 się sprzedało. Sprzedawcy twierdzą, że w lutym mogę pomarzyć o upustach rzędu 10tys. jakie teraz były realne na OII.

    Czy ktoś z Szanownych Użytkowników zechciałby podzielić się swoimi spostrzeżeniami ?

    Komentarz

    • koja86
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 3178

      #3
      Zamieszczone przez Corter
      Witam,
      planuję zakup OI lub OII z w/w silnikiem. Wykonałem jazdy testowe w kilku salonach żeby porównać kilka egzemplarzy i jestem nieźle skołowany. Nie wiem,co wybrać!

      Ja kupiłbym OII ale w RSie silnik 105kM w tym aucie to trochę za mało
      Takie zwykłe Ambiente

      Komentarz

      • gebek
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1214

        #4
        Corter...mimo szczerych checi nie wiem w jaki sposob uslyszales glosniejsza [O2]
        od [O1] przy tych samych silnikach 1.9 TDI PD.
        Ja jezdzilem [O1] 1.9TDI VP I rzeczywiscie przy rozpedzaniu pod obciazeniem ten
        silnik pracuje nie tak twardo(ciezarowkowo) jak PD,ale to dotyczy starszych egzemplarzy.
        W tym przypadku jest to niemozliwe,gdyz pomiary literatury motoryzacyjnej podaja
        dla [O1] 73db,a dla [O2] 71db przy 130 km/h.
        Co do innych aspektow to moim zdaniem nie ma co porownywac.Nowy model jest po
        prostu lepszy.
        pozdrawiam
        Tato,tato...czy to auto jest chore?
        Nie synku...to diesel PD.

        Honda...the power of dreams.
        Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

        Komentarz

        • Corter
          Classic
          • 2007
          • 13

          #5
          Moze pomiary glosnosci potwierdzaja to,co piszesz. Ja kieruje sie subiektywnymi odczuciami z jazd i dlatego prosilem o opinie tych,ktorzy wiedza cos wiecej z autopsji,jak Ty.4 auta ktorymi jezdzilem byly nowe. Moze tak naprawde dynamika OII jest rowniez lepsza niz OI (niby foldery mowia,ze jest podobnie),ale testow nie znalazlem.
          A poza tym, jak koszty czesci w obu przypadkach? Boje sie,ze nowszy bedzie drozszy pod wzgledem serwisowania (np.zawieszenie wielowachaczowe tyl i przod).

          Komentarz

          • rrysio
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 493

            #6
            Zamieszczone przez Corter
            Jak porównamy Tour Ice+ i OII Ambiente to robi się "delikatna" różnica.
            A czy koniecznie musi być OII Ambiente? Bo cena OI Tour Ice+ i OII Mint (Classic + klima) będzie (była?) już raczej porównywalna.
            I w takim przypadku OII będzie lepszym wyborem - nowsza konstrukcja, 4 poduszki no i więcej miejsca na tylnej kanapie.

            Porównaj też wyniki crash testów - OII będzie bezpieczniejsza:
            crash test OI
            crash test OII

            Zamieszczone przez gebek
            Corter...mimo szczerych checi nie wiem w jaki sposob uslyszales glosniejsza [O2] od [O1] przy tych samych silnikach 1.9 TDI PD.
            Jakaś różnica chyba jest bo ZTCW TDI w OI ma 101 koni a w OII 105 koni.

            Komentarz

            • stysiek
              Rider
              • 2007
              • 537

              #7
              Zamieszczone przez Corter
              Sprzedawcy twierdzą, że w lutym mogę pomarzyć o upustach rzędu 10tys.
              i ty wierzysz sprzedawcą ???

              ja zamawiałem OII w momencie gdy była wysprzedaż roczników 2006 (kupiłem rocznik 2007).
              i dostałem takie same upusty.

              napisz maila do kilku salonów w polsce niech Ci dadzą ofertę (będą napewno lepsze niż te z wawy) i podjedz do salonu z nimi, będą robić wszystko żeby sprostać wyzwaniu

              Komentarz

              • gebek
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1214

                #8
                Corter...Octavia 2 ma zawieszenie wielowahaczowe tylko z tylu.Z przodu sa klasyczne
                mc phersony.
                Co do rabatow to ja w czerwcu dostalem w Wimarze 10.000 PLN,wiec moze w lutym
                tez takie beda.
                pozdrawiam
                Tato,tato...czy to auto jest chore?
                Nie synku...to diesel PD.

                Honda...the power of dreams.
                Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                Komentarz

                • Ziomal
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 5841
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Corter, napisz do kolegi djczas o cenach on Ci pownienyn coś zaproponować
                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                  Jest O1 1.6 BFQ

                  Komentarz

                  • Zibi
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 491

                    #10
                    Hello

                    Wiadomo, ze wlasne wrazenia z jazdy sa wazne i powinny byc decydujace, tym niemniej miedzy O1 a O2 jest kilka dosc istotnych ale nie widocznych na pierwszy rzut oka roznic:

                    - przeswit z przodu - O1 TDI ma silnik dosc nisko i jest dodatkowo miekka - czeste problemy z caloscia oslony, uszkodzenia miski olejowej - O2 nie ma takiego problemu
                    - FMIC w O2 zamiast smiesznego SMIC-a w O1 - bardzo przydatne w lecie i przy chipie
                    - miejsce na nogi w 2 rzedzie w O2 - ok 5 cm wiecej w rozstawie osi robi spora roznice
                    - wielowahacz z tylu w O2 - moze i drozszy w eksploatacji, jakosc jazdy jednak zupelnie inna

                    Pozdrawiam
                    Zibi

                    Komentarz

                    • stysiek
                      Rider
                      • 2007
                      • 537

                      #11
                      Corter, bierz O2...

                      Komentarz

                      • PiotrekDK
                        Elegance
                        • 2007
                        • 798
                        • Seat

                        #12
                        Ja mialem dylemat pomiedzy O1RS a O2TDI i wybralem O2 :szeroki_usmiech
                        tu masz w miare szczery artykol o obu modelachlink
                        ...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
                        mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088

                        Komentarz

                        • Corter
                          Classic
                          • 2007
                          • 13

                          #13
                          A co to jest FMIC i SMIC???

                          Poza tym napiszcie cos na temat kosztow utrzymania I i II,bo nie chcialbym cieszyc sie ze mam nowsze auto a cierpiec w serwisie. Obsluga silnika pewnie taka sama,bo w sumie motor ten sam (inaczej skonfigurowany,bo podniesli moc i moment). Nie wiem jakie koszty przegladow,elementow zawieszenia...

                          A przy okazji, jezdiliscie Seatem Altea z tym silnikiem? Tam to slychac motor))

                          Komentarz

                          • stysiek
                            Rider
                            • 2007
                            • 537

                            #14
                            Zamieszczone przez Corter
                            FMIC i SMIC???
                            FMIC : Front mounted intercooler,

                            SMIC : side mounted intercooler,

                            jednym słowem określenie gdzie znajduje się intercooler.
                            Front jest lepszy, mniej puchnie w lato...

                            koszty utrzymana wg mnie podobne, częsci do zawiasu może trochę droższe do O2, ale bez przesady...
                            bierz O2 i nie marudź, bo co nie kupisz i tak będzie cacy o ile będzie to Octavia...

                            Komentarz

                            • AdamB
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 8030
                              • Octavia IV (NX3)
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              #15
                              Corter, idź do salonu, obejrzyj sobie obydwie , przejedź się każdą i wtedy podejmij decyzje.
                              Ja bez porównywania kupiłem OII ponieważ dobrze znam obydwa auta tzn OI i OII.
                              Masz na tyle kasy to bierz OII.
                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                              Komentarz


                              • #16
                                Corter, jesli moge dodac cos od siebie, a jestem uzytkownikiem O1, to na Twoim miejscu wybralbym nowa o1 tylko w przyadku gdyby alernatywa w o2 byla slaba benzyna. W kazdym innym bralbym o2 i wzacnial silnik wirusem. Takie 105 czy 101 konny po wirusie ma spokojnie te 140KM a to juz daje naprawde rade z ta masa auta.

                                Niestety, obecnie sprzedawane Toury to wersje bardzo ubogie w wyposazenie - octavki z 2003 roku i starsze (sam mam 2002) sa duzo lepiej wyposazone i maja duzo wiecej bajerów ktore z Tour'a zostaly wyrzucone aby auto stalo sie jak najtansze.

                                Wiele rzeczy mozna sobie samemu dolozyc, udoskonalic i upiekszyc - wszystko jest kwestia pieniedzy. Zawieszenie ten jest sprawa tylko odpowiedniego nakladu finansowego. Tak wiec wybor ograniczy sie to :

                                - silnika
                                - miejsca w srodku
                                - estetyki

                                SIlnik tez mozna zmienic, ale nie to chodzi aby kupowac nowe auto i wymieniac silnik. MIejsca w srodku nie dorobisz A cale pojecie estetyki jestes w stanie sukcesywnie zmienic/dostosowac do swoich potrzeb

                                Komentarz

                                • stysiek
                                  Rider
                                  • 2007
                                  • 537

                                  #17
                                  ja bym się chyba tylko nad O1 zastanawiał jakby miał 1.9 TDI 130km

                                  a tak to tylko O2

                                  Komentarz

                                  • lukasz_octa
                                    Drive
                                    • 2007
                                    • 49

                                    #18
                                    ja bym się zastanawiał nad O1, ponieważ znajomy który pracował w serwisie Skody, mówi że O2 jest bardzo awaryjna w porównaniu z O1
                                    ASV 2005 r.
                                    150/320 Nm

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      o2 1.6 benzin vs o1 110 diesel ? szybkim ruchem masz z tej 110-ki 150 kucy, ze tego 1.6 nic nie zrobisz....

                                      [ Dodano: Sob 08 Gru, 07 20:23 ]
                                      Zamieszczone przez lukasz_octa
                                      ja bym się zastanawiał nad O1, ponieważ znajomy który pracował w serwisie Skody, mówi że O2 jest bardzo awaryjna w porównaniu z O1
                                      nie generalizowalbym tak, pod tym wzgledem to IMO taka sama polka - zalezy jak trafisz

                                      Komentarz

                                      • cartel1
                                        Ambiente
                                        • 2007
                                        • 249

                                        #20
                                        ja osobiscie octavki jedynki nie brałbym, bo jakby nie patrząc to 10letnia konstrukcja i dla mnie fura jest przestarzała :P Moja podpowiedź jest jasna, brać OII
                                        [center:a5df0a9dad]

                                        [/center:a5df0a9dad]

                                        Komentarz

                                        • rrysio
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 493

                                          #21
                                          Zamieszczone przez lec
                                          o2 1.6 benzin vs o1 110 diesel ? szybkim ruchem masz z tej 110-ki 150 kucy, ze tego 1.6 nic nie zrobisz....
                                          A dlaczego porównujesz OII benzynę z dieslem OI? Kilka tygodni temu nie było dużej różnicy w cenie między OI Ice+ a OII Mint - oba modele 1.9 TDI.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            rrysio, bo taka sytuacje opisalem JA probujac doradzic, wczytaj sie w posty. A na to Stysiek napisal , jak ja przynajmniej zrozumialem, ze mimo wszystko bralbym O2 chyba ze ta o1 to 130-konna

                                            Komentarz

                                            • rrysio
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 493

                                              #23
                                              lec, oki rozumiem Też myślę, że gdyby w cenie OI TDI można było dostać tylko OII 1.6 benzin to nie byłoby nad czym myśleć.

                                              Na szczęście jest trochę inaczej z cenami więc na miejscu Cortera bym się nie zastanawiał i brał OII (byłem zresztą na jego miejscu jakiś miesiąc temu :roll: )

                                              Komentarz

                                              • Corter
                                                Classic
                                                • 2007
                                                • 13

                                                #24
                                                Panowie, zgadzam sie z wiekszoscia Waszych opinii co do slusznosci wyboru OII. Po przesiadce z Ibizy '96 nawet OI jest swietnym wyborem. Bralem pod uwage nowsze konstrukcje typu Ceed, Focus, Astra III,ale stanelo na duzym kufrze w Octavii. A tamte auta mimo kombi maja zawsze cos nie tak. Octavia mimo,ze motor ma troche szorstki pod wzgledem solidnosci wydaje mi sie lepsza. Tylko tu tez nie ma rozy bez kolcow. Cena! Ubezpieczenie! Nie lubie "gdybac" wiec jak bede kupowal w lutym auto zobacze co dostane i za ile. Jak dadza upusty na OII to sie skusze na lepszy. Jak Ambiente bedzie duzo odstawac to wezme OI i trudno. Mysle jeszcze nad OII uzywana 1-2lata z malym przebiegiem,ale podaz jest niewielka i nigdy nie wiadomo jak byla jezdzona. A wydac 60tys na zakatowanego diesela to zaraz koszty.
                                                Nikt z Was nie kombinowal z czeskimi dealerami? Ceny jakby nizsze.
                                                Co do chipow i podnoszenia mocy... Fajna sprawa,ale nigdy nie ma pewnosci jak to wplynie na trwalosc turbiny,wtryskow. Niby profesjonalisci sobie z tym radza,ale skoro fabryczne auta miewaja usterki,to chipowane tez moga. A po gwarancji nikogo nie bedzie interesowac,ze mialo byc pieknie a nie wyszlo. Placisz - naprawimy!

                                                Komentarz

                                                • shado
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 5315
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  Corter, do OII pakiet ubezpieczenia kosztuje 2k-2.1k PLN. Możesz od razu kupić na 2 lata (ja tak zrobiłem).
                                                  Co do dealerów z Czech to masz od razu auto sprowadzone z zagranicy, więc dochodzi akcyza, dodatkowy przegląd, nie pamiętam co z VATem. Generalnie dużo kombinacji.
                                                  BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                                  SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...