[O1] Chwilowe, kiepskie przyspieszenie przy 2-3kRPM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomi98
    Rider
    • 2004
    • 564

    [O1] Chwilowe, kiepskie przyspieszenie przy 2-3kRPM

    niktore RS mialy poduszki boczne, co do foteli z l&k i podgrzewaniem, jezeli ktos kompetentny ci odsprzeda, to powinien z wiazka i wlacznikiem
  • _tm_
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 2333
    • Superb III (3V3)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    #2
    [O1] Chwilowe, kiepskie przyspieszenie przy 2-3kRPM

    Trochę poszukałem, ale jakoś nie znalazłem podobnego przypadku. Dzisiaj zacząłem mieć problemy z przyspieszeniem z niskich obrotów. Normalnie gdy wcisnę gaz przy 2000 obrotów to pojawia się uczucie wgniatania w fotel (właścicieli mocniejszych wersji proszę o niekomentowanie ), a teraz po prostu leniwie przyspiesza i przy 3000 obrotów zaczyna już całkiem normalnie przyspieszać aż do 4500. Co ważne to nie jest to efekt stały tylko np. przez minutę jest problem, a teraz zaczyna znowu przyspieszać normalnie - a po 30 sekundach znowu zdycha. Co to może być ? Przepływka ? Nie miałem okazji wykonać dzisiaj standardowego testu, czyli sprawdzenia czy przy 130km/h przestanie przyspieszać.
    Samochód ma przebieg 65 tyś km, wirus na 140KM był zrobiony przy 10 tyś km. Ma ktoś jakiś pomysł ?
    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
    -------------------------------------------------------------------------
    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

    Komentarz

    • piernik
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2007
      • 975
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Podepnij pod VAG-a może znajdziesz przyczynę. Mi to wygląda na kanającą przepływkę ale mogę sie mylić.

      Komentarz

      • Paweł T
        Elegance
        • 2006
        • 784

        #4
        moja przepływka ma już 180kkm
        TDI ASV 140KM 300Nm

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Kierownice stanely

          Calkiem fajny efekt jest jak do 3tys nie jedzie, a powyzej dostaje kopa - cwiczylem to :twisted:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • _tm_
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 2333
            • Superb III (3V3)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            I co się z tym robi ? I dlaczego raz działają, a raz nie ? Co jest przyczyną blokowania się kierownic ?

            EDIT: Doczytałem, że zapieczone kierownice spowodowane są zbyt spokojną jazdą. Mnie to zdecydowanie nie dotyczy. Ja się bardziej boję czy nie zajeżdżę tego silnika, bo praktycznie z każdych świateł ruszam pełną parą, czyli przy 2200 obrotów pedał w podłogę i tak aż do 4000. Codzienna trasa z domu do pracy i w druga stronę to kilka lub kilkanaście takich sprintów.
            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
            -------------------------------------------------------------------------
            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

            Komentarz

            • Samiec
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 4287
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              Zamieszczone przez _tm_
              Ja się bardziej boję czy nie zajeżdżę tego silnika, bo praktycznie z każdych świateł ruszam pełną parą, czyli przy 2200 obrotów pedał w podłogę i tak aż do 4000. Codzienna trasa z domu do pracy i w druga stronę to kilka lub kilkanaście takich sprintów.
              Nie wiem jak ty mozesz tak jezdzic, ja przez ostatni tydzien testuje auto vagiem kilkanascie razy wlasnie pod czerwona kreskie i juz nie moge wytrzymac. Meczy mnie to czuje sie wlasnie jak rzeznik :roll: Szczegolnie przy tescie na 4ce i 1500rpm/min jak dwumasa sie odzywa.
              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

              Komentarz

              • _tm_
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 2333
                • Superb III (3V3)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                #8
                Zamieszczone przez Samiec
                Nie wiem jak ty mozesz tak jezdzic, ja przez ostatni tydzien testuje auto vagiem kilkanascie razy wlasnie pod czerwona kreskie i juz nie moge wytrzymac. Meczy mnie to czuje sie wlasnie jak rzeznik :roll: Szczegolnie przy tescie na 4ce i 1500rpm/min jak dwumasa sie odzywa.
                Tak mi sie podoba "wgniatanie w fotel" podczas przyspieszania, że nie mogę się powstrzymać , ale nigdy nie przyspieszam ostro poniżej 2000-2200rpm.

                P.S. jednostka miary obrotów to rpm, a nie rpm/min ( http://en.wikipedia.org/wiki/Revolutions_per_minute )
                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                -------------------------------------------------------------------------
                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                Komentarz

                • dariuspolo
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1168

                  #9
                  Zamieszczone przez _tm_
                  EDIT: Doczytałem, że zapieczone kierownice spowodowane są zbyt spokojną jazdą. Mnie to zdecydowanie nie dotyczy.
                  ...a kto robil program? moze jest dymny, lub EGT zbyt wysokie i kierownice odmowily posluszenstwa, dla pewnosci musisz zrobic kilka logow lub na probe zamienic z kims pewnym przeplywke( w skrajnych sytuacjach moze wywolac podobny efekt- dziury w gazie).
                  T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                  SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                  Zuzycie paliwa

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Wystarczy, ze przycina sie mieszek i kierownice w roznych pozycjach sie zatrzymuja. Trzeba zrobic loga i bedzie duzo prosciej
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • _tm_
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 2333
                      • Superb III (3V3)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez dariuspolo
                      Zamieszczone przez _tm_
                      EDIT: Doczytałem, że zapieczone kierownice spowodowane są zbyt spokojną jazdą. Mnie to zdecydowanie nie dotyczy.
                      ...a kto robil program?
                      Masters

                      [ Dodano: Czw 24 Sty, 08 10:42 ]
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Trzeba zrobic loga i bedzie duzo prosciej
                      I tak właśnie zrobię
                      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                      -------------------------------------------------------------------------
                      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                      Komentarz

                      • wojtass
                        Rider
                        • 2007
                        • 473

                        #12
                        [/b]tm
                        jak bedziesz wiedzial co i jak daj znac bo ja mam podobny problem a silniczki mamy takie same pzdr

                        [ Dodano: Czw 24 Sty, 08 11:39 ]
                        zrob sobie test przeplywki Poprostu odepnij ja i zobacz jak jezdzi `ja dzisiaj to robie ale jazda po miescie to lipa zeby testowac

                        Komentarz

                        • Samiec
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 4287
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez _tm_
                          P.S. jednostka miary obrotów to rpm, a nie rpm/min ( http://en.wikipedia.org/wiki/Revolutions_per_minute )
                          No to sie nie popisalem, ogolnie mialo byc obr/min
                          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                          Komentarz

                          • _tm_
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 2333
                            • Superb III (3V3)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            #14
                            Już myślałem, że samochód sam się naprawił, bo wczoraj i dzisiaj rano nie miałem żadnego problemu, po czym jak dojechałem do pracy to na niskich obrotach (na luzie i podczas ruszania na jedynce) zaczęło trząść samochodem. Co to do cholery może być ? Jutro dobrygrzeswawa ma obejrzeć mój samochód i może znajdzie przyczynę, ale może ktoś się już spotkał z podobnym przypadkiem ?
                            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                            -------------------------------------------------------------------------
                            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                            Komentarz

                            • Paweł T
                              Elegance
                              • 2006
                              • 784

                              #15
                              miałem podobnie, zobacz czy wężyk odchodzący od vacu-pompy do N75 nie jest przytkany syfem i przy małych obrotach jesta za małe podciśnienie na wężyku dochodzącym do N75
                              TDI ASV 140KM 300Nm

                              Komentarz

                              • Golfista
                                Ambiente
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 183

                                #16
                                Podepne się....

                                Mam to samo co autor, czyli 2-3 tys jedzie jak SDI a potem jak ARL :P

                                N75 podmieniony na nowy. →
                                Przepływka j/w →

                                auto ma 67 kkm

                                kierownice????

                                Aha, dziś rano nie odpaliło w ogóle. A wieczorem przyjechałem...

                                Co to może być?
                                Pozdrawiam Bartek.

                                Current: Honda Civic
                                Ex: O1

                                Komentarz

                                • karpecik
                                  Rider
                                  • 2004
                                  • 279

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Golfista
                                  Podepne się....

                                  Mam to samo co autor, czyli 2-3 tys jedzie jak SDI a potem jak ARL :P

                                  N75 podmieniony na nowy. →
                                  Przepływka j/w →

                                  auto ma 67 kkm

                                  kierownice????

                                  Aha, dziś rano nie odpaliło w ogóle. A wieczorem przyjechałem...
                                  Co to może być?
                                  Proponuję spójrz na położenie przepustnicy - może się zawiesiła - tak miałem już dwa razy (dojechałem a potem nie uruchomiłem) - wystarczy puknąć i działa. Zawiesza się od brudu i oleju - kapiącego chyba z EGR? Trzeba przeczyścić...

                                  Komentarz

                                  Pracuję...