[O1] Chwilowe, kiepskie przyspieszenie przy 2-3kRPM
Trochę poszukałem, ale jakoś nie znalazłem podobnego przypadku. Dzisiaj zacząłem mieć problemy z przyspieszeniem z niskich obrotów. Normalnie gdy wcisnę gaz przy 2000 obrotów to pojawia się uczucie wgniatania w fotel (właścicieli mocniejszych wersji proszę o niekomentowanie ), a teraz po prostu leniwie przyspiesza i przy 3000 obrotów zaczyna już całkiem normalnie przyspieszać aż do 4500. Co ważne to nie jest to efekt stały tylko np. przez minutę jest problem, a teraz zaczyna znowu przyspieszać normalnie - a po 30 sekundach znowu zdycha. Co to może być ? Przepływka ? Nie miałem okazji wykonać dzisiaj standardowego testu, czyli sprawdzenia czy przy 130km/h przestanie przyspieszać.
Samochód ma przebieg 65 tyś km, wirus na 140KM był zrobiony przy 10 tyś km. Ma ktoś jakiś pomysł ?
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
I co się z tym robi ? I dlaczego raz działają, a raz nie ? Co jest przyczyną blokowania się kierownic ?
EDIT: Doczytałem, że zapieczone kierownice spowodowane są zbyt spokojną jazdą. Mnie to zdecydowanie nie dotyczy. Ja się bardziej boję czy nie zajeżdżę tego silnika, bo praktycznie z każdych świateł ruszam pełną parą, czyli przy 2200 obrotów pedał w podłogę i tak aż do 4000. Codzienna trasa z domu do pracy i w druga stronę to kilka lub kilkanaście takich sprintów.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
Ja się bardziej boję czy nie zajeżdżę tego silnika, bo praktycznie z każdych świateł ruszam pełną parą, czyli przy 2200 obrotów pedał w podłogę i tak aż do 4000. Codzienna trasa z domu do pracy i w druga stronę to kilka lub kilkanaście takich sprintów.
Nie wiem jak ty mozesz tak jezdzic, ja przez ostatni tydzien testuje auto vagiem kilkanascie razy wlasnie pod czerwona kreskie i juz nie moge wytrzymac. Meczy mnie to czuje sie wlasnie jak rzeznik :roll: Szczegolnie przy tescie na 4ce i 1500rpm/min jak dwumasa sie odzywa.
Nie wiem jak ty mozesz tak jezdzic, ja przez ostatni tydzien testuje auto vagiem kilkanascie razy wlasnie pod czerwona kreskie i juz nie moge wytrzymac. Meczy mnie to czuje sie wlasnie jak rzeznik :roll: Szczegolnie przy tescie na 4ce i 1500rpm/min jak dwumasa sie odzywa.
Tak mi sie podoba "wgniatanie w fotel" podczas przyspieszania, że nie mogę się powstrzymać , ale nigdy nie przyspieszam ostro poniżej 2000-2200rpm.
EDIT: Doczytałem, że zapieczone kierownice spowodowane są zbyt spokojną jazdą. Mnie to zdecydowanie nie dotyczy.
...a kto robil program? moze jest dymny, lub EGT zbyt wysokie i kierownice odmowily posluszenstwa, dla pewnosci musisz zrobic kilka logow lub na probe zamienic z kims pewnym przeplywke( w skrajnych sytuacjach moze wywolac podobny efekt- dziury w gazie).
[/b]tm jak bedziesz wiedzial co i jak daj znac bo ja mam podobny problem a silniczki mamy takie same pzdr
[ Dodano: Czw 24 Sty, 08 11:39 ]
zrob sobie test przeplywki Poprostu odepnij ja i zobacz jak jezdzi `ja dzisiaj to robie ale jazda po miescie to lipa zeby testowac
Już myślałem, że samochód sam się naprawił, bo wczoraj i dzisiaj rano nie miałem żadnego problemu, po czym jak dojechałem do pracy to na niskich obrotach (na luzie i podczas ruszania na jedynce) zaczęło trząść samochodem. Co to do cholery może być ? Jutro dobrygrzeswawa ma obejrzeć mój samochód i może znajdzie przyczynę, ale może ktoś się już spotkał z podobnym przypadkiem ?
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
miałem podobnie, zobacz czy wężyk odchodzący od vacu-pompy do N75 nie jest przytkany syfem i przy małych obrotach jesta za małe podciśnienie na wężyku dochodzącym do N75
Mam to samo co autor, czyli 2-3 tys jedzie jak SDI a potem jak ARL :P
N75 podmieniony na nowy. →
Przepływka j/w →
auto ma 67 kkm
kierownice????
Aha, dziś rano nie odpaliło w ogóle. A wieczorem przyjechałem...
Co to może być?
Proponuję spójrz na położenie przepustnicy - może się zawiesiła - tak miałem już dwa razy (dojechałem a potem nie uruchomiłem) - wystarczy puknąć i działa. Zawiesza się od brudu i oleju - kapiącego chyba z EGR? Trzeba przeczyścić...
Komentarz