Ja mam 19.TDI 110KM
Wg komputera
śr. zużycie przez 3000km 5,1L (2/3 w trasie)
na trasie np Gdańsk-Poznań - około 330 km - 4godz. jazdy śr. prędkości 87km/h - 4,5L
Na trasie jak jadę 115-125 km/h to pije 4,5-4,7L
Jak chcę jechać 130km/h to potrzebuje 5L
W mieście około 7L
Żaden samochód nie lubi jazdy miejskiej.
Ostatnio jak wyjeżdzałem na długi weekend z Poznania to przez pierwsze pół godziny przejechałem 14km.
Lubi jazdę na wysokich biegach!! Dlatego staram się szybko przyspieszyć do docelowej prędkości i na jak najwyższym biegu jechać spokojnie.
Po przeczytaniu wszystkich postów muszę stwierdzić że jednak moja octa coś za dużo pali , w związku z tym mam parę pytań:
jeżdząc po mieście teraz rozgrzewam silnik do 90 stopni ,kasuje kompa i dalej jeżdze.Dodam że jeżdze w większości na 2,3 bo nie ma gdzie się rozpędzić, przejadę z 2 km ,wyskoczę do sklepu- odpalam jadę 1km ,kupuje piwo :lol: odpalam jade na chate 1 km.Bez klimy i z rozgrzanym silnikiem wynik praktycznie co dzien jest podobny czyli wacha się między 8,4 litra do 8.9 litra .Praktycznie nie cisne normalnie, mam 90 KM niby najoszczędniejszy silnik?Silnik praktycznie nie dymi wogule , prędkość max to jechałem seryjne 192 km chociaż było jeszcze pod butem trochę.W trasie w lecie brat jechał bez klimy 90 -100 km przez jakieś 280 km i komp pokazał mu 4.5l.Nie wiem czy się czepiać ale czy mogły by to robić wtryski, z tego co poczytałem powinny raczej dymić.Jak je sprawdzić?
Spalanie masz okej. ja na trasach 1.8-2.5km z rozgrzewaniem na postoju (pale papierosa) mam spalanie ok 8l dopieo na dluzszych po miescie tak ~10km spada do 6.5-6.7
nie wiem jak to robicie ze przy predkosci 150 km.h wycodzi wam spalanie ok 5 l. jechalem wczorak 400 km po niemieckich autostradach ze srednia 111 km/hi spalil ni srednio 6 l. na codzien po miescie wycodzi ni ok 5,5 l. ale moja zona pobila rekord. srednia na trasie Szczcecin - Dziwnów wyszło 4,3 l/100km
ty masz serie i dlatego wychodzi ci wieksze spalanie efekt uboczny chipsa w dieslu polega na tym że jak podnosisz moc to spalanie spada. Objawia sie to tym że do utrzymania predkości urzyważ mniejszej ilości gazu ponieważ masz wiekszy moment i auto automatycznie mniej wysila silnik aby utrzymac zadaną prędkość
ty masz serie i dlatego wychodzi ci wieksze spalanie efekt uboczny chipsa w dieslu polega na tym że jak podnosisz moc to spalanie spada. Objawia sie to tym że do utrzymania predkości urzyważ mniejszej ilości gazu ponieważ masz wiekszy moment i auto automatycznie mniej wysila silnik aby utrzymac zadaną prędkość
djczas ma chyba rację, ja mam założony moduł (to trochę słabsze od chipu) i jestem ze zużycia ropy bardzo :lol: zadowolony dane wyżej-wcześniej.
Teraz mam przejechane 10 tys km i cały czas śr zużycie 5,1L, 2/3 trasa. Na trasie prędkość od 115 do 160 km/h, zużycie między 4,5-5L - najczęściej 4,7L.
Teraz mam przejechane 10 tys km i cały czas śr zużycie 5,1L, 2/3 trasa. Na trasie prędkość od 115 do 160 km/h, zużycie między 4,5-5L - najczęściej 4,7L.
Efektem ubocznym montazu modulu jest oszukiwanie komputera nawet o 1litr.
Jesli spalanie ktore podajesz wziete jest wlasnie ze wskazan komputera, to proponuje zweryfikowac dane przy dystrybutorze.
Dane spalania podałem na podstawie wskazań komputera.
Nie sprawdzałem na podstawie tankowania, bo mi się nie udaje zatankować do pełna Ostanio jak wyjeżdzałem na wakacje, chciałem zatankować to mi odbijał dystrybutor i troche brakowało ale fachowiec na ostatniej stacji orlenu w Polsce - w Świecku zatankował po szyjkę (co to znaczy dośwadczenie).
Ale analizując tankowania i ilość przejechanych km, to wskazania komputera powinny być prawidłowe - tak na oko :wink: - wiem, tak na oko to chłop w szpitalu zmarł.
Ale jak są tak przyzwoite wskazania spalania to człowiek ma lepsze samopoczucie
Czy wam jest łatwo zatankować ropę po szyjkę?! :lol:
jak mieliśmy jeszcze poloneza to ojcu kiedyś tak zatankowali,że wyszło wiecej o 4itry iż ma bak pojemności :szeroki_usmiech a jeszcze rezerwy tez troche było :evil:
Z tym tankowaniem to wszystko zależy od ilości czasu którym dysponujesz. Kilka razy kopniesz w koło i wszystko spłynie w dół. Pianka opadnie i jest OK.
Ja zawsze leje do pełna (lałem)
pzdr.
Nie zapomnij o wciśnięciu guziczka od odpowietrzenia (taki dinks po lewej stronie wewnątrz wlewu)
po odbiciu pistoletu trzeba lac trzymając rączkę pistoletu wciśniętą do połowy i nie wsadzać całej końcówki do wlewu. tak można wlac caly zbiornik + jeszcze ok 2-4 litry tylko trzeba uważać na buty zeby sobie nie oblać.
Konczacy sie wlasnie weekend byl pierwszym powaznym sprawdzianem mojego nowego nabytku. Sprawdzian obejmowal sobotnia trase Warszawa-Hrubieszow i niedzielny powrot. Do Hrubieszowa jechalem prawie na pusto, z powrotem potwierdzilem sensownosc zakupu kombi - wracalem wraz z zona, 8 m-cznym synkiem i tesciowa, a bagaznik pomiescil wozeczek, lozeczko turystyczne, 4 torby i troche drobiazgow.
Nie moge narzekac na osiagi - auto jezdzi kapitalnie. Podczas jazdy do Hrubieszowa mialem srednia predkosc ok 80 km/h i zaliczylem licznikowe 210 na obwodnicy w Piaskach. Powrot z powodu mniejszego ruchu i mniejszej ilosci robot drogowych na trasie Piaski-Chelm byl jeszcze szybszy - srednia predkosc do granic W-wy 96 km/h (tu podziekowania dla pana w przyciemnionym Scenicu z CB radiem, ktory mnie ladnie pociagnal). Generalnie predkosc podrozna 120-160, w miejscach o zwiekszonym ryzyku 50-70. Wszystko byloby bardzo fajne, gdyby nie jedno - spalanie. Z tego co widze, to przy takim stylu jazdy sredni zasieg to ok 750 km na trasie i 600 km w miescie. W ciagu tych 2 dni srednie spalanie wyszlo 7,8 l/100 . Biorac pod uwage, ze podczas rownej jazdy 150 km/h trzymalem sie ponizej 3000 obr i mialem spalanie chwilowe rzedu 7l, to uwazam , ze jest tu cos nie halo.
Mam dwa podejrzenia:
1. Auto jest na alu 16, standard to stalowe 15 - nie przesterowana szafa i komputer
2. Chip - biorac pod uwage mozliwosci pompek w ASZ (dla niezorientowanych takie same jak w 150 KM ARL) moglo sie zdarzyc, ze w ASO czy tez gdzie to bylo robione, ktos po prostu przesadzil z dawkami. Auto jednak nie zostawia za soba zaslony dymnej.
Mam nadzieje, ze uda mi sie w tym tygodniu dokladnie zdiagnozowac co w tym aucie siedzi. Moze wtedy tez sie dowiem dlaczego pali tyle ropy.
Wedug mnie nie ma problemu z autkiem tylko związany jest z nie ekonomiczna jazdą kierowcy moc nie bierze sie z powietrza tylko z energi a tą trzeba dostarczyć w postaci mieszanki spalanej w komorze silnika a wiec ita kto jest mniej niż u mnie w benzynie ale cos za coś albo jeździ sie szybko i nie patrzy na spalanie albo jazda kapelusz stajl
P.S. moze też byc przyczyna awarii ale ja bym sie upierał przy nodze kierowcy :szeroki_usmiech
bez urazy ja tez szybko jeżdże
Zibi przy 150km/h 3000obr masz?? ze skrzynia 6tka?
Ja przy 3000 obr tez mam ~150 i pokazuje mi 6.3-6.4 ale to na 5tce w asv wiec u Ciebiie
masz chyba asz`eta po chipie chyba normalne ze 7pokazuje...
niech sie moze MisiekWaw wypowie albo Arci czy bendi oni wiedza ile toto pali po trasie... :roll: :|
Zibi przy 150km/h 3000obr masz?? ze skrzynia 6tka?
Ja przy 3000 obr tez mam ~150 i pokazuje mi 6.3-6.4 ale to na 5tce w asv wiec u Ciebiie
masz chyba asz`eta po chipie chyba normalne ze 7pokazuje...
U mnie w ASV przy 140km/h mam rowne 3000obr/min ,przy podobnym stylu jazdy u mnie nie przekraczam 6l ON. Zibi Moze musisz sie przyzywczaic do silnika TDI ,ja z poczatku jak auto odebralem niby jezdzilem normalnie a 0,5l wiecej palilo :roll:
Wszystko byloby bardzo fajne, gdyby nie jedno - spalanie. Z tego co widze, to przy takim stylu jazdy sredni zasieg to ok 750 km na trasie i 600 km w miescie. W ciagu tych 2 dni srednie spalanie wyszlo 7,8 l/100 . Biorac pod uwage, ze podczas rownej jazdy 150 km/h trzymalem sie ponizej 3000 obr i mialem spalanie chwilowe rzedu 7l, to uwazam , ze jest tu cos nie halo
IMO musisz sie nauczyc tym jeździć :roll: Przestaw komputer na chwilowe spalanie i obserwuj. Zobaczysz że tą samą prędkość można utrzymać spalając litr albo i więcej mniej :roll: Jak jadę i kompletnie nie zwracam uwagi na zużycie paliwa to w trasie 7 to zaden problem. Jeśli zwracam uwagę na zużycie paliwa to przy tych samych prędkościach spalam conajmniej pół litra mniej. Pamiętaj, że im płynniej tym mniej.. itd... :zlosnik:
Acha... ja w miescie nie umiem jeździć ekonomicznie :?
W ciagu tych 2 dni srednie spalanie wyszlo 7,8 l/100
1. Auto jest na alu 16, standard to stalowe 15 - nie przesterowana szafa i komputer
2. Chip - biorac pod uwage mozliwosci pompek w ASZ
Spalanie IMHO bardzo spore :!:
Takie to miałem, gdy wracałem swego czasu z Częstochowy - niecałem 2h na Tarchomin :wink: ale prędkości rzędu 180-220 były bardzo częste - przede mną jechał gość RSką... :wink:
Wczoraj byłem na mazurkach, drogi raczej kręte no i niedzielne popołudnie więc ruch nie mały - spalnie bez kilmy 5,8l/100, w tamtą stronę z klimą 6,1l , styl bardzo podobny - trochę spokojnej jazdy 120-150, sporo małych miejscowości gdzie trzeba zwalaniać nawet do 50km/h i sporo wyprzedzania karawanów kilku aut , które często się kumulowały przez jakiegoś marudera a na trasie gdańskiej ok 30 km jazda pow. 150km/h...
Takie spalanie jakie podałeś to mam w warszawce, gdy przebijam się w godzinach szczytu....sprawdź jeszcze przy dystrybutorze jak faktycznie ci autko pali :idea:
Zgadzam się z MisiekWAW
Stawiam na styl jazdy. Sam cały czas mam ustawiony kom na bieżące-chwilowe spalanie. Zauważyłem, że najlepiej szybko rozpędzić autko do żądanej prędkości i później spokojnie ją utrzymywać, delikatnie ściągając nogę z gazu do póki V jest utrzymywana.
Te wskazania kompa działają jak bat :szeroki_usmiech na mojego buta-noga staje się lżejsza, czasami zauważyłem, że bardziej zwracam uwagę na wskazania kom niż prędkościomierz - natura Poznaniaka
Na miasto nie ma mocnych, np ja mam do pracy 4km i 7 świateł - to nie ma sensu zwracać uwagę na komp - zużycie.
Na trasie warto!!!
Panowie, a jest tutaj ktoś kto ma TDi 105PD 4x4 i mógłby się podzielić wrażeniami ze spalania?
Mam kolegę , który posiada taką skodzinkę i jemu spalanie na tej samej trasie (blisko siebie mieszkamy a pracujemy w tej samej firmie) oscyluje w granicach 7,6-7,8l/100 :shock:
A u mnie w zleżności od ruchu i mojej nogi, średnio wychodzi 6,5l - tylko u mnie mocniejsza jednostka(ASZ) no i po Virusie, jego napewno cięższa i sporo słabsza, także podniesiona (no bo 4x4)i też na 16' :?:
Może coś nie hall ma z autem, albo jeszcze nie nauczył się dobrze dieselem jeździć....
Panowie, a jest tutaj ktoś kto ma TDi 105PD 4x4 i mógłby się podzielić wrażeniami ze spalania?
Mam kolegę , który posiada taką skodzinkę i jemu spalanie na tej samej trasie (blisko siebie mieszkamy a pracujemy w tej samej firmie) oscyluje w granicach 7,6-7,8l/100 :shock:
A u mnie w zleżności od ruchu i mojej nogi, średnio wychodzi 6,5l - tylko u mnie mocniejsza jednostka(ASZ) no i po Virusie, jego napewno cięższa i sporo słabsza, także podniesiona i też na 16' :?:
Rentier ma 105 PD 4X4 :diabelski_usmiech
BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
CR-V 2,2 i-ctdi
Perfectservice by Dobrygrześwawa
Komentarz