Zatankowałem do pełna z odpowietrzaniem, to wyszło mi, przy mojej spokojnej jeździe (do 90km/h) około 1250km. Średnie spalanie jakie pokazał komputer to było chyba jak się nie myle cos koło 4,7 ON. Miasto jakieś 20% reszta to trasa, ale na spokojnie. Przedtem miałem Peugeota 806 2,1 TD to spalanie srednie wynosiło około 7,5 ltr ON
Mój wskaźnik paliwa właśnie osiągnął połowę skali, a na liczniku mam 360km. Przyjmując zatem, że skoro ostatnie tankowanie miałem do pierwszego odbicia, to spaliłem około 27 litrów, a więc moje spalanie jest na poziomie 7,6l/10km :shock: Dodam tylko, że ok. 200km zrobiłem "w trasie" czyli głównie drogi wojewódzkie (wioski, wyprzedzania, zwalniania itp.) reszta to typowa jazda małomiasteczkowa, czyli odcinki 3-5km postój, kolejne 3-5km, znowu postój. I tak ok. 25km dziennie. Przyznam, że to obliczenie w miarę pokrywa się ze wskazaniami komputera. Dodam jeszcze tylko, że cały ten dystans to jazda z zachowaniem zasad ecodriving'u Więc chyba to działą
Spalanie "co do grama" będę mógł wyliczyć w środę, kiedy to planuję kolejne tankowanie do pełna. Zrobię to z tego samego dystrybutora i również do pierwszego odbicia... ciekawe czy wynik się potwierdzi
A za dwa tygodnie, kiedy będę wracał z urlopu będę miał wyliczone spalanie tylko w trasie. A więc do później
Viniu, Jesli tankujesz do 1 odbicia to nie tankujesz wiecej jak 45l Do tego polowa na wskazniku to nie jest polowa w baku. Trzeba dojezdzic jeszcze troche i zatankowac znow do 1 odbicia.
Tak też mi się wydawało, dlatego napisałem, że wyliczenie co do grama będę miał w środę kiedy to będę tankował ponownie do pełna na ej samej stacji z tego samego dystrybutora i również do pierwszego odbicia... sam jestem ciekaw jak to wyjdzie...
Ja z kolei zawsze zeruję MFA2 po załączeniu się rezerwy.
Ostatnio miałem wyjazdy nad morze i jeszcze w inne rejony kraju.
Po wlaniu 42 litrów przejechałem 1011 km - do kolejnego włączenia się rezerwy.
(MFA2 pokazał średnią 4,1/100 km a po przeliczeniu wyszło 4,15.)
mechanik pokazał mi bajer na dolanie 15litrów więcej - nie testowałem. wgłębi baku jest taki dzyndzel, podczas tankowania trzeba go odcisnac srubokretem lub czyms dlugim i po sam korek można zalać, bawił się ktoś w to? na zagraniczne wycieczki przydaje sie te 15l dodatkowo
Normalnie na pusty bak ( 0km do konca wchodzi) jakies 46-47l do pierwszego odbicia, potem mozna nakapac wlasnie te 10l bez problemu, czasem wiecej, ale to juz dlugo trzeba sie meczyc.
Ja z kolei zawsze zeruję MFA2 po załączeniu się rezerwy.
Ostatnio miałem wyjazdy nad morze i jeszcze w inne rejony kraju.
Po wlaniu 42 litrów przejechałem 1011 km - do kolejnego włączenia się rezerwy.
(MFA2 pokazał średnią 4,1/100 km a po przeliczeniu wyszło 4,15.)
To pewnie dlatego mnie szlag trafia jak na obwodowej 3city wlekę się za fajnymi furami co 80-90 góra 100 się po lewym pasie snują
była O1 1,6 102 KM
była O1 1,9 TDI 90 KM
była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
był Citroen Berlingo 1,6 HDI
jest Ford Tourneo Courier
Ja z kolei zawsze zeruję MFA2 po załączeniu się rezerwy.
Ostatnio miałem wyjazdy nad morze i jeszcze w inne rejony kraju.
Po wlaniu 42 litrów przejechałem 1011 km - do kolejnego włączenia się rezerwy.
(MFA2 pokazał średnią 4,1/100 km a po przeliczeniu wyszło 4,15.)
To pewnie dlatego mnie szlag trafia jak na obwodowej 3city wlekę się za fajnymi furami co 80-90 góra 100 się po lewym pasie snują
:lol: :kciukgora
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
a ja zalalem do pelna, odpowietrzalem troszke, ale nie do samego konca, zrobilem 200 km i dopiero wskazowka drgnela, tak byla na maxa caly czas, napisze jak bede juz wiedzial ile zrobie
4,3 - 5,0 l / 100 km przy 90-120 km/h
6,5 l / 100 km przy 150 km/h
6,8 - 7,0 / 100 km przy 180-190
Octa 1 110km (seria)
Ps. Do 90km/h opór powietrza jest w miare do zniesienia (ekonomiczna jazda) po wyzej 120km/h jest coraz gorzej. Opór powietrza rośnie nie proporcjonalnie do prędkości!!
Właśnie wróciłem z wakacyjnych wojaży i podaje następujące dane (obliczenia z kilku tankowań, nie z MFA), które udało mi się zapisać :
- jazda mieszana: miasto (ecodriving) - 40%, trasa (drogi wojewódzkie, max. 110km/h) - 60% - spalanie 7,6l/100km (500km i 38litrów),
- trasa, droga krajowa nr 3, wyprzedzanie, zwalnianie, prędkości max. 120km/h czasami kilka kilometrów 150-160km/h - spalanie 6,3l/100km (730km na 46litrach)
Po zatankowaniu do pierwszego odbicia do zapalenia się rezerwy wyszło co do kilometra 700km...
Właściwie, to jestem w pełni zadowolony z mojej Skodzinki
Komentarz