Octavia TDI 90 czy 110 KM a moze SDI??? Pomożcie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • alfee
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 2583

    #26
    wojtass, 90 w trasie też daje radę No i ma praktycznie niezajeżdżalną turbinę.
    Alfee
    Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
    Kawasaki ER5 :-)

    Komentarz

    • wojtass
      Rider
      • 2007
      • 473

      #27
      ALFEE
      oczywiscie ze daje ale....lepiej daje 110km

      Komentarz

      • alfee
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 2583

        #28
        wojtass, Pewnie 130 jeszcze lepiej Ale nie popadajmy w skrajności. Jak kupi 90 KM, to na pewno nie będzie zawiedziony.
        Alfee
        Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
        Kawasaki ER5 :-)

        Komentarz

        • Octan
          Rider
          • 2006
          • 653

          #29
          To jeszcze ja o wyprzedzaniu.
          Jechałem kiedyś ze znajomym ponad 200 konną Toyotą Celicą turbo,wyprzedził dosyć sprawnie wiele pojazdów, ale kiedy znależliśmy się na ruchliwej, krętej,mazurskiej drodze już tak łłatwo nie było,ilosc wyprzedzanych raptownie spadła , zaczeły tworzyć się kolumny.I w tym momencie wyprzedził nas a po chwili inne samochody i znikł z pola widzenia facet jadący starą Mazdą 626 2.0D.Nie wiem czy się przy tym stresował czy nie ale okazał sie najszybszy mimo że miał ok.70 koni. Morał z tego taki że nie tylko moc silnika ale i kierowca ma duże znaczenie przy sprawnym i szybkim wyprzedzaniu. Innymi słowy twierdzę że AGRem można sprawnie wyprzedzać co czynie od kilku lat zupełnie bezstresowo.
          Czuwaj

          Komentarz

          • alfee
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2583

            #30
            Octan, Dokładnie. ALe akurat ja wykorzystuję do tego celu moment obrotowy a nie moc. Może tu tkwi kruczek
            Alfee
            Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
            Kawasaki ER5 :-)

            Komentarz

            • sven
              Classic
              • 2006
              • 17

              #31
              Ja też twierdzę ,że AGR-em można beztresowo wyprzedzać, wcześniej miałem 60 konnego Escorta diesla i dawałem rade ,a Octavią 90-konną jak ktoś nie szarżuje i mysli na drodze ,to też będzie z niej zadowolony
              sven 128 KM

              Komentarz

              • herman
                Rider
                • 2005
                • 456

                #32
                Odnosnie tematu

                Rozmawialem ostatnio z taksowkarzem znajomym jak mnie wiozl odnsonie jego auta..
                octa tdi 90KM..Spojrzalem na licznik zobaczylem ponad 200 tys i pytam sie jak auto na ten pzrebieg a on mowi do mnie dodaj sobie 200 tys )..Mowi ze Ori turbo , alternator i ogolnie bez awarii..Jakos to jezdzilo..Nie ma tragedii a silnik chwalony

                pzdr
                --------------

                Komentarz

                • piernik
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 975
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #33
                  kuzyndredzik, jak widzisz AGR są jednak chwalone. Oczywiście niektórym nie wystarcza 90 KM, ale znajdą się również tacy którym i 200 KM będzie na mało. Najlepiej jak przejedziesz sie Octavią z takim silnikiem i zobaczysz jakie są Twoje odczucia. :wink:

                  Komentarz

                  • kuzyndredzik
                    Classic
                    • 2008
                    • 19

                    #34
                    Zamieszczone przez Octan
                    To jeszcze ja o wyprzedzaniu.
                    Jechałem kiedyś ze znajomym ponad 200 konną Toyotą Celicą turbo,wyprzedził dosyć sprawnie wiele pojazdów, ale kiedy znależliśmy się na ruchliwej, krętej,mazurskiej drodze już tak łłatwo nie było,ilosc wyprzedzanych raptownie spadła , zaczeły tworzyć się kolumny.I w tym momencie wyprzedził nas a po chwili inne samochody i znikł z pola widzenia facet jadący starą Mazdą 626 2.0D.Nie wiem czy się przy tym stresował czy nie ale okazał sie najszybszy mimo że miał ok.70 koni. Morał z tego taki że nie tylko moc silnika ale i kierowca ma duże znaczenie przy sprawnym i szybkim wyprzedzaniu. Innymi słowy twierdzę że AGRem można sprawnie wyprzedzać co czynie od kilku lat zupełnie bezstresowo.
                    Czuwaj
                    Ja kiedys jezdzilem mocnym autkiem (BMW M5 po niemieckim tuningu 540KM niestety nie moim) i z wyprzedzaniem nie bylo problemow wogule. A krete mazurskie drogi znam doskonale i wiem ze tam nic a nic nie przydaje sie duza moc, lecz wyobraznia i znajomosc drogi. A pan z owej Mazdy najwyrazniej byl z okolicy. Ja wiele razy jezdzilem po mazurach Punto 60KM i tez da sie smigac do przodu.

                    [ Dodano: Sob 15 Mar, 08 00:21 ]
                    Zamieszczone przez alfee
                    wojtass, 90 w trasie też daje radę No i ma praktycznie niezajeżdżalną turbinę.
                    alfeeTy posiadasz TDi 90KM w wersji kombi? Jak to jezdzi??
                    TAXI

                    Komentarz

                    • alfee
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 2583

                      #35
                      kuzyndredzik, Tak mam 1.9 90KM w kombi. I niejeden na światłach sięzdziwił. Ale demonem prędkości to to nie jest. Ja używam tego auta w zakresie obrotów 1500-3000 i świetnie mi się sprawuje. Mało pali a i dynamika pozwala nie bać się przy wyprzedzaniu.
                      Alfee
                      Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                      Kawasaki ER5 :-)

                      Komentarz

                      • gebek
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1214

                        #36
                        Tez mialem AGR-a z programem 114KM/284Nm.Malo palil w miescie,a na trasie
                        fajnie ciagnal od 1500obr.
                        Polecam i pozdrawiam
                        Tato,tato...czy to auto jest chore?
                        Nie synku...to diesel PD.

                        Honda...the power of dreams.
                        Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                        Komentarz

                        • wojtass
                          Rider
                          • 2007
                          • 473

                          #37
                          ja jak mam więcej kucyków pod pedałem to jakoś mi lzej na sercu
                          Oczywiście nie zaprzeczam ze AGR jest złym rozwiązaniem, wręcz przeciwnie. Niech chłop się przejedzie i 90 i 100 tka niech sam zadecyduję, ale ja na Taxi brałbym 90km PZDR :lol:

                          Komentarz

                          • Tymon
                            RS
                            • 2004
                            • 2970

                            #38
                            Tak sobie czytam i brakuje tu jeszcze wypowiedzi, że maluchem też można wyprzedzać sprawnie.

                            Pzdr
                            Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                            Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                            BMW serii 3... Radość z jazdy.

                            Komentarz

                            • henio
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 631

                              #39
                              Zamieszczone przez Tymon
                              Tak sobie czytam i brakuje tu jeszcze wypowiedzi, że maluchem też można wyprzedzać sprawnie.
                              Tymon :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech

                              Komentarz

                              • Octan
                                Rider
                                • 2006
                                • 653

                                #40
                                Panowie nie róbcie z siebie pilotów F 16, a porównanie malucha z AGRem jest małym nietaktem.

                                Komentarz

                                • Jabar1975
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3331

                                  #41
                                  Na miasto SDI (tym bardziej ze to taksowka),

                                  ilekroc jezdze po warszawie taksowka i trafi mi sie jakis VAG to zaobserwowalem ze taksowkarze nie uzywaja obrotow powyzej 2000 wiec po cholere ta turbina. Zreszta stojac w korku mozliwosc wyprzedzenia jest srednio wazna.
                                  Nie ma co placic za cos niepotrzebnego (w tym wypadku turbina), odejdzie problem rozgrzewania, studzenia itd. Na taxi auto ma jezdzic, malo palic i sie nie psuc - SDI jak znalazl.

                                  [ Dodano: Sob 15 Mar, 08 22:53 ]
                                  Zamieszczone przez Tymon
                                  Tak sobie czytam i brakuje tu jeszcze wypowiedzi, że maluchem też można wyprzedzać sprawnie.
                                  przesadzasz, jezdzilem polonezem 1.9D (68KM) i to sporo i dalo sie tym sprawnie wyprzedac (i bezpiecznie), teraz jezdze autem ktore ma ponad 300KM i uwazam ze w miescie tym starym poldkiem dojechalbym w kazde miejsce o kazdej porze dnia i nocy nie pozniej niz 10-15% czasu pozniej niz STI (o ile pozniej), a na trasie (n Warszawa-Katowice) ten czas wynosil 3h20 a w 180 konnej octavi 3h00 a w STI 3.30 (trzeba tankowac po drodze)
                                  nasza droga: www.wpzs.pl

                                  Komentarz

                                  • piernik
                                    Elegance
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 975
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #42
                                    Jabar1975, ale chyba kolega kuzyndredzik, biedzie jezdzil nie tylko w miescie, zresztą i w mieście turbawka jest czasem potrzebna :twisted: . Więc ja dalej obstaję za AGR i proszę nie porównywać do malucha bo tu nawet nie ma co porównywać.

                                    Komentarz

                                    • Jabar1975
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 3331

                                      #43
                                      Jezdziliscie kiedys taksowka po poznaniu?? Dajcie chlopu wybrac to co dla niego najlepsze (nawet jesli nie najszybsze) a nie kierujcie sie swoimi preferencjami
                                      nasza droga: www.wpzs.pl

                                      Komentarz

                                      • c0nn3ct
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 680

                                        #44
                                        w sumie to kolega Jabar1975, ma racje powiedzieliśmy co wiedzieliśmy a decyzja ostateczna z wyborem auta i tak będzie należeć do kuzynadredzika, w każdym razie po kupnie auta życzę szerokości i bezawaryjności :diabelski_usmiech
                                        O1 AGR <- Była
                                        O2 '04 BKD "Praha"<- Jest
                                        OI RS <- Jest

                                        Komentarz

                                        • kuzyndredzik
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 19

                                          #45
                                          [quote="Jabar1975"]Na miasto SDI (tym bardziej ze to taksowka),

                                          ilekroc jezdze po warszawie taksowka i trafi mi sie jakis VAG to zaobserwowalem ze taksowkarze nie uzywaja obrotow powyzej 2000 wiec po cholere ta turbina. Zreszta stojac w korku mozliwosc wyprzedzenia jest srednio wazna.
                                          Nie ma co placic za cos niepotrzebnego (w tym wypadku turbina), odejdzie problem rozgrzewania, studzenia itd. Na taxi auto ma jezdzic, malo palic i sie nie psuc - SDI jak znalazl.

                                          Owszem SDI jak znalazl znam ten silnik, ale w kascie Fabi Combi i nie jestem do konca przekonany by w Octavi mogl sie sprawdzic. A jak slusznie piernik zauwazyl potrzebuje autka takze poza miasto i w tym przypadku SDI kompletnie by odpadl. A TAXI po Poznaniu po nocach nie jezdza wolno.

                                          Coraz bardziej przekonuje mnie 90KM wersja. Z tym ze ma to byc auto uzywane wiec jak ktos taka jednoske uzywal na trasie to mogl ja wiecej katowac by sprawnie jezdzic, a wersja 110KM powodowala by lepsze osiagi na trasie wiec byla by mniej katowana. A po miescie jak slusznie zauwazyl Jabar1975 to powyzej 2000obr sie na Taxi sie nie jezdzi wiec spalanie nie bedzie o wiele wieksze.

                                          Jedno wiem musze wsiasc w auto i sie przejechac sprawdzic odczucia tych dwoch wersji. Dzieki wszyskim za dotychczasowe wypowiedzi.Pozdrawiam
                                          TAXI

                                          Komentarz

                                          • Andja
                                            Rider
                                            • 2006
                                            • 596

                                            #46
                                            kuzyndredzik ile km/m-c robisz? pewnie sporo...

                                            w/g mnie najlepszym rozwiazaniem na taxi jest SDI - tam po prostu nie ma sie co zepsuc, lejesz jakakolwiek gnojowe i jedziesz (pewnie czasem kupisz ON na lewo po 2,5 niewiadomego pochodzenia, pod tesko widzialem jak gosciu zalewal olej slonecznikowy do golfa III sdi :shock: , odpalil, zapachnialo frytkami i odjechal :lol: )

                                            SDI to wol roboczy, przy wymianie oliwy co 15tkm nie do zajechania

                                            Komentarz

                                            • mariomar
                                              Classic
                                              • 2007
                                              • 12

                                              #47
                                              od 2 latek śmigam 90 KM rocznik 1999 po liftingu wewnątrz przejechane 226000 jest super mała awaryjność a i przyspieszenie jest ok,na pewno 110KM ma lepsze osiągi ale na taxi to chyba wystarczy :spoko

                                              Komentarz

                                              • JaroSz
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 166

                                                #48
                                                Nie mogę, no normalnie nie mogę ....
                                                Czytam ten wątek i nie mogę wyjść z podziwu z jaką pogardą kolega Tymon wypowiada się o silnikach AGR.
                                                Myślałem, że to forum jest przyjazne dla każdego użytkownika, bez względu na to jakim silnikiem dysponuje, a przyrównywanie AGR-a do malucha, to już lekkie sk#$%^$#$.
                                                Jeżdżę AGR-em od dwóch lat, nie wiem, czy mam chipsa, czy nie, bo na hamowni go nie sprawdzałem, a poprzedni właściciel zapewniał mnie, że jest mod programu i wymienione wtryski, nawet jakiś wykres z hamowni pokazywał i tam było napisane coś o 126 PS, ale ile w tym prawdy :niewiem W każdym razie podczas "testów" z kolegą w Fordzie Mondeo ze 115 PS kolega został sporo w tyle.
                                                I do brzegu - uważam, że to NADAL jest AGR, a awaryjność (tfu tfu) praktycznie żadna.
                                                JaroSz
                                                Octavia 1.9 TDI '02 (podobno po chip-tuningu)

                                                Komentarz

                                                • Tymon
                                                  RS
                                                  • 2004
                                                  • 2970

                                                  #49
                                                  Kolego JaroSz, gdzie porównałem AGR-a do malucha :?:
                                                  Gdzie napisałem że AGR to zły silnik, albo cosik takiego.
                                                  Wyraziłem swoje zdanie, że AGR - seryjny IMO nie jest jednostką którą można sprawnie wyprzedzać.
                                                  Napisze jeszcze raz :arrow: To jest moje zdanie.
                                                  Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                                  Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                                  BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                                  Komentarz

                                                  • tomeeek
                                                    Drive
                                                    • 2007
                                                    • 52

                                                    #50
                                                    kuzyndredzik

                                                    pytales, konkretnie, co brac pod taksowke.

                                                    konkretne odpowiedzi padly, TDI AGR 90 KM.

                                                    i tyle.
                                                    pozdrawiam,

                                                    Frank Bullitt " You sell whatever you want, but don't sell it here tonight."

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...