Octavia TDI 90 czy 110 KM a moze SDI??? Pomożcie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dzida
    RS
    • 2006
    • 2253

    #51
    Zamieszczone przez Jabar1975
    ilekroc jezdze po warszawie taksowka i trafi mi sie jakis VAG to zaobserwowalem ze taksowkarze nie uzywaja obrotow powyzej 2000 wiec po cholere ta turbina. Zreszta stojac w korku mozliwosc wyprzedzenia jest srednio wazna.
    dokładnie, mało tego ostatnio jedąć taxi w Wiedniu, taką octavią jak moja (OI TDI tour) objaw był dokładnie taki sam.

    Na chorobę jakąś wszyscy taxiarze zapadli czy co.... :diabelski_usmiech

    Komentarz

    • tomeeek
      Drive
      • 2007
      • 52

      #52
      nawyk, styl jazdy, rutyna wynikajaca z charakteru pracy.

      kazdy, jakby spedzal tyle godzin za kolkiem robiac po 50-70 i wiecej kkm po miescie rocznie, jezdzilby tak samo.

      >wykonac prace przy najmniejszych kosztach, unikajac zbednych wrazen.
      pozdrawiam,

      Frank Bullitt " You sell whatever you want, but don't sell it here tonight."

      Komentarz

      • JaroSz
        Ambiente
        • 2006
        • 166

        #53
        Zamieszczone przez Tymon
        Nie mozna nią sprawnie wyprzedzać.
        Zamieszczone przez Tymon
        IMO Auto które przyśpiesza do 100km/h w jakieś 14-13 sekund, chyba nie nalezy do grona aut sprawnie poruszających się a tym bardziejwyprzedzających.
        Zamieszczone przez Tymon
        Chyba furmankę

        Panowie bez jaj, nie mówimy tu o pojęciu względnym itp. Sprawne wyprzedzanie = but i auto idzie tzn rwie, przyśpiesza itp.
        Proszę, nie piszcie bzdur że AGR sprawnie wyprzedza bo to jest jakaś paranoja.
        Zamieszczone przez Tymon
        Tak sobie czytam i brakuje tu jeszcze wypowiedzi, że maluchem też można wyprzedzać sprawnie.
        Chyba kolego Tymon nie możesz zaprzeczyć, że w tych wypowiedziach widać pogardę dla AGR-a Rozumiem, że pędzisz rakietą 300 PS i reszta to "coś, co nie może sprawnie wyprzedzać".
        "Sprawne wyprzedzanie" to pojęcie względne i wystarczyło napisać, że AGR wyprzedza wolniej niż np. ALH, co dla jednych jest bardziej odczuwalne, a dla innych mniej 8)
        Poza tym chyba jednak AGR ma większe możliwości niż tylko wyprzedzanie furmanki.

        A tak apropos malucha, to odbiegając od tematu - rozpoczynając swoją przygodę z samochodami (daaawno temu) miałem to autko i raz zdarzyło mi się WYPRZEDZAĆ PRAWIE WSZYSTKICH Śmigałem z Helu do Pucka podczas dosyć sporego wiatru (dla znających trasę nie muszę tłumaczyć, co przy porządnym wietrze robi woda z zatoki z tą trasą) i poza nielicznymi dieselkami, których nie zalało, reszta stała na poboczach A mój kochany maluszek szedł jak taran
        JaroSz
        Octavia 1.9 TDI '02 (podobno po chip-tuningu)

        Komentarz

        • speede
          Ambiente
          • 2007
          • 248

          #54
          czy octavia w 99 r miala liftning? mi sie wydaje ze od 2001

          Komentarz

          • piernik
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2007
            • 975
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #55
            Zamieszczone przez speede
            czy octavia w 99 r miala liftning? mi sie wydaje ze od 2001
            Od 2000 roku, tylko nie wiem który miesiąc. Ja mam z listopada i już po lifcie.

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #56
              Andja, Co do paliwa to czym rozni sie silnik SDI a TDI 90 czy 110KM - do wszystkich nich nalejesz ten sam gnoj i beda jezdzic
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • kuzyndredzik
                Classic
                • 2008
                • 19

                #57
                Zamieszczone przez Maicroft
                Co do paliwa to czym rozni sie silnik SDI a TDI 90 czy 110KM - do wszystkich nich nalejesz ten sam gnoj i beda jezdzic
                Przepraszam, ale zaprzecze. Jesli auto ma byc bezawaryjne (mam na mysli silnik) to ropa ma byc czysta. Owszem nie ma znaczenia jaki mamy silnik pod maska, ale nie lejmy gnoju. Jakość ropy ma kluczowe znaczenie do zywotnosci silnika. A pozniej sie dziwic ze wtryski trzeba wymieniac. Chcesz jezdzic duzo i dlugo inwestuj w paliwo.

                [ Dodano: Pon 17 Mar, 08 00:28 ]
                Zamieszczone przez Andja
                kuzyndredzik ile km/m-c robisz? pewnie sporo...

                w/g mnie najlepszym rozwiazaniem na taxi jest SDI - tam po prostu nie ma sie co zepsuc, lejesz jakakolwiek gnojowe i jedziesz (pewnie czasem kupisz ON na lewo po 2,5 niewiadomego pochodzenia, pod tesko widzialem jak gosciu zalewal olej slonecznikowy do golfa III sdi :shock: , odpalil, zapachnialo frytkami i odjechal :lol: )

                SDI to wol roboczy, przy wymianie oliwy co 15tkm nie do zajechania
                Andja okolo 6000km miesiecznie na taxisie sie jezdzi nie stoi

                Aodnosnie SDI jak juz wczesniej wspomnialemnie jestem przekonany dotegosilnika w kascie Octavi1.Ale owszem SDI jest bardzo wytrzymalym silnikem z tym ze ja bym byle gnoju nie wlewal bojakosc paliwa ma znaczenie.

                [ Dodano: Pon 17 Mar, 08 00:35 ]
                Zamieszczone przez tomeeek
                kuzyndredzik

                pytales, konkretnie, co brac pod taksowke.

                konkretne odpowiedzi padly, TDI AGR 90 KM.

                i tyle.
                Tak owszem 90km pod taxi bedzie dobre z tym ze potrzebuje autka by w trasie tez sobie radzilo. Jak wczesniej pisalem 90km jednoska da rade ale byc mozemogla byc katowana na trasie. 110km daje lepsze osiagi na trasie a spaleanie w miescie niewiele wieksze. Sprawdze te autka w praktyce i sie zobaczy. Pozdrawiam
                TAXI

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #58
                  kuzyndredzik, Jakos ma kluczowe znaczenie, tylko powiedz mi czym roznia sie te silniki od tych z Golfa III czy Passata B4. Na taryfach jezdza do dzis paski B4, ktore od swieta sa tankowane na stacjach, a tak jezdza ciagle na czym 'czyms' lub na OO i przebiegi po 500-700 tys nie sa im obce.

                  Jesli sadzisz ze na stacjach te paliwa sa zawsze takie super czyste i szlachetne to sie mylisz - jesli tak by bylo, to wiele osob nie mialoby problemow z system CR i inne takie - pisze o markowych stacjach.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • mariomar
                    Classic
                    • 2007
                    • 12

                    #59
                    odp: koledze PIERNIK octavia z roku 1999r 90kM jest po liftingu wewnętrznym na pewno, nie każda, mam taką więc wiem. znaczek klubowy zobowiązuje do wiedzy :?:

                    Komentarz

                    • JanuszSz
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 2835
                      • Superb II combi (3T5)

                      #60
                      mariomar, Co znaczy "lifting wewnętrzny" wg.Ciebie.Ja mam 99 AGR w wersji SLX i jest absolutnie przedliftingowa,wewnątrz i z zewnątrz.

                      sorry za OT ops:
                      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                      Komentarz

                      • Jabar1975
                        RS
                        • 2006
                        • 3331

                        #61
                        Zamieszczone przez kuzyndredzik
                        Jakość ropy ma kluczowe znaczenie do zywotnosci silnika
                        cos widze ze kolega jednak nie jest taksowkarzem :diabelski_usmiech
                        nasza droga: www.wpzs.pl

                        Komentarz

                        • mariomar
                          Classic
                          • 2007
                          • 12

                          #62
                          troszkę się różnią przypadkowo ściągnięte zdięcia
                          Załączone pliki

                          Komentarz

                          • piernik
                            Elegance
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 975
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #63
                            [ Dodano: Pon 17 Mar, 08 15:31 ]
                            mariomar, radzę dobrze wczytać się w temat :evil: . Chodziło o lifting budy a nie wnętrza. I bez takich tekstów że znaczek klubowy zobowiązuję, proszę...
                            BTW potrafie odróżnić deskę przed i po lifcie....

                            Komentarz

                            • JanuszSz
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 2835
                              • Superb II combi (3T5)

                              #64
                              mariomar, piernik, Panowie,spokojnie.Wnętrza na obu zdjęciach przedstawiają O1 przed liftingiem.
                              Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                              Komentarz

                              • Andja
                                Rider
                                • 2006
                                • 596

                                #65
                                kuzyndredzik jak "....sprawdzisz te autka w praktyce...." to gwarantuje ze nie bedziesz chcial innego TDI jak 110KM - z calej 3 najprzyjemniej bedzie sie jezdzilo.

                                6000km/m-c to b.duzo i moim zdaniem potrzebujesz czegos niezawodnego = SDI?

                                110KM o ile sie nie myle ma turbine ze zmienna geometria wiec nie wskazane jest jezdzic do 2000obr/min (tak wiekszosc taxi jezdzi zeby bylo jak najmniejsze spalanie - nie mowie ze TY tez )

                                90KM chyba nie ma zmiennej geometrii (poprawcie mnie jezeli sie myle) - moze takiej szukaj?

                                Komentarz

                                • mariomar
                                  Classic
                                  • 2007
                                  • 12

                                  #66
                                  ok. Panie JanuszSZ

                                  Komentarz

                                  • Ziomal
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 5841
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    #67
                                    Zamieszczone przez Andja
                                    110KM o ile sie nie myle ma turbine ze zmienna geometria wiec nie wskazane jest jezdzic do 2000obr/min
                                    Zgadza się .

                                    Zamieszczone przez Andja
                                    90KM chyba nie ma zmiennej geometrii
                                    AGR nie ma zmiennej , ALH już jest ze zmienną geometrią
                                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                    Jest O1 1.6 BFQ

                                    Komentarz

                                    • Andja
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 596

                                      #68
                                      Zamieszczone przez Ziomal
                                      Zamieszczone przez Andja
                                      110KM o ile sie nie myle ma turbine ze zmienna geometria wiec nie wskazane jest jezdzic do 2000obr/min
                                      Zgadza się .

                                      Zamieszczone przez Andja
                                      90KM chyba nie ma zmiennej geometrii
                                      AGR nie ma zmiennej , ALH już jest ze zmienną geometrią
                                      kuzyndredzik w takim razie szukaj AGR + delikatny mod i bedzie jezdzilo jak ta lala :szeroki_usmiech

                                      Komentarz

                                      • alfee
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 2583

                                        #69
                                        Ja mam AGR-a i sobie go chwalę. Praktycznie bezawaryjny i jak dbasz chociaż troszkę, to niewymagający silnik. Tylko co 15 kkm olej i filtry i śmiga bez problemu. Ja mam bez moda.
                                        Alfee
                                        Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                                        Kawasaki ER5 :-)

                                        Komentarz

                                        • kuzyndredzik
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 19

                                          #70
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          kuzyndredzik, Jakos ma kluczowe znaczenie, tylko powiedz mi czym roznia sie te silniki od tych z Golfa III czy Passata B4. Na taryfach jezdza do dzis paski B4, ktore od swieta sa tankowane na stacjach, a tak jezdza ciagle na czym 'czyms' lub na OO i przebiegi po 500-700 tys nie sa im obce.

                                          Jesli sadzisz ze na stacjach te paliwa sa zawsze takie super czyste i szlachetne to sie mylisz - jesli tak by bylo, to wiele osob nie mialoby problemow z system CR i inne takie - pisze o markowych stacjach.
                                          Owszem wielu taksówkarzy tankuje rope na boku ale maja sprawdzone zrodla najczesciej. Generalnie stacje markowe posiadaja lepsze paliwo co nie znaczy ze dobre. Znam taksowkarza ma 320tys w silniku SDI i zero awarii silnika, a tankuje zawsze na tej samej stacji (znanej marki). Ropa też musi mieć swoje parametry. A silniki wymienionych innych marek owszem sa te same, ale czy jestes pewien ze te auta nie mialy nigdy awarii wlasnie z powodu paliwa? A nawet jesli nie to ekonomiatego silnika jest inna. Na lepszym paliwie zajedziesz dalej. A wiele wiecej nie zaplacisz.Zreszta co kto leje dobaku to jego sprawa.

                                          [ Dodano: Wto 18 Mar, 08 00:46 ]
                                          Zamieszczone przez Jabar1975
                                          Zamieszczone przez kuzyndredzik
                                          Jakość ropy ma kluczowe znaczenie do zywotnosci silnika
                                          cos widze ze kolega jednak nie jest taksowkarzem :diabelski_usmiech
                                          A kto powiedzial ze jestem taksiarzem?

                                          [ Dodano: Wto 18 Mar, 08 00:52 ]
                                          Zamieszczone przez Andja
                                          kuzyndredzik jak "....sprawdzisz te autka w praktyce...." to gwarantuje ze nie bedziesz chcial innego TDI jak 110KM - z calej 3 najprzyjemniej bedzie sie jezdzilo.

                                          6000km/m-c to b.duzo i moim zdaniem potrzebujesz czegos niezawodnego = SDI?

                                          110KM o ile sie nie myle ma turbine ze zmienna geometria wiec nie wskazane jest jezdzic do 2000obr/min (tak wiekszosc taxi jezdzi zeby bylo jak najmniejsze spalanie - nie mowie ze TY tez )

                                          90KM chyba nie ma zmiennej geometrii (poprawcie mnie jezeli sie myle) - moze takiej szukaj?
                                          Tak owszem potrzebuje niezawodnego silnika, z tym ze SDI w kasicie O1 kiepsko wyglada. To tylko ok 70 KM. Takze raczej bym stawial na motor TDI. A autko ma sluzyc takze na trasie wiec stad moj wątek na forum. Jezeli faktycznie turbina ze zmienna geometria nie lubi jazdy ponizej 2000obr/min to bede musial sie nad tym zastanowic. Ale jeszcze podepre sie opinia kolegi pracujacego w servisie VW to powinno pomoc w moich rozmyslaniach. Pozdrawiam

                                          [ Dodano: Wto 18 Mar, 08 00:57 ]
                                          Zamieszczone przez Andja
                                          Zamieszczone przez Ziomal
                                          Zamieszczone przez Andja
                                          110KM o ile sie nie myle ma turbine ze zmienna geometria wiec nie wskazane jest jezdzic do 2000obr/min
                                          Zgadza się .

                                          Zamieszczone przez Andja
                                          90KM chyba nie ma zmiennej geometrii
                                          AGR nie ma zmiennej , ALH już jest ze zmienną geometrią
                                          kuzyndredzik w takim razie szukaj AGR + delikatny mod i bedzie jezdzilo jak ta lala :szeroki_usmiech
                                          Jakos nie jestem przekonanny do konca nad przerobkami silnika "delikatny mod" lecz zasiegne jeszcze opinni.
                                          TAXI

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #71
                                            Zamieszczone przez kuzyndredzik
                                            Na lepszym paliwie zajedziesz dalej. A wiele wiecej nie zaplacisz.Zreszta co kto leje dobaku to jego sprawa.
                                            Belkot marketingowca ktory na stacji chce sprzedac VP, Verve lub inne cos. Prawda jest taka, ze ile razy to cos zatankowalem NIGDY nie bylo widac jakies roznicy w silniku na pompie. Wez pod uwage, ze takie silniki o ktorych piszemy zostaly zaprojektowane ponad 10 lat temu, kiedy tych super paliw poprostu nie bylo. Tak wiec nie da sie powiedziec silnikowi pal mniej, jak on nie wie ze ma lepsze paliwo - to nie jest silnik benzynowy, ktory widzi roznica miedzy 91 a 95 oktanow. Liczba cetanowa jesli sie rozni w tych roznych olejach napedowych to wg mnie dla tych silnikow jest obojetna.

                                            Stara wiesc gminna niesie, ze lepszy sprawdzony OO niz ON ktory nie wiadomo czy byl ON od urodzenia :diabelski_usmiech
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • rob555
                                              Rider
                                              • 2006
                                              • 748

                                              #72
                                              kuzyndredzik nie pytaj sie w serwisie bo oni malo tam wiedza :roll:
                                              Turbina ze zmienna geometria wymaga przebutowania co jakis czas by pneumatyka sie nie zastała...nie ma co sie zastanawiac. Jesli bedziesz jezdzic delikatnie po pewnym przebiegu zaczna sie problemy.
                                              AGR jest dla motorem na nobla prosty niezwykle trwały, fajnie sie go dłubie.
                                              Rakieta nie jest ale dla osob ceniacych sobie bezawaryjnosc i ekonomie to strzal w 10
                                              pozdrawiam

                                              Diagnostyka i tuning
                                              hybrydowe wtryski i turbiny
                                              programy na ulice jak i do sportu

                                              Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                              www.tune-up.pl

                                              HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                              Komentarz

                                              • kuzyndredzik
                                                Classic
                                                • 2008
                                                • 19

                                                #73
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                Zamieszczone przez kuzyndredzik
                                                Na lepszym paliwie zajedziesz dalej. A wiele wiecej nie zaplacisz.Zreszta co kto leje dobaku to jego sprawa.
                                                Belkot marketingowca ktory na stacji chce sprzedac VP, Verve lub inne cos. Prawda jest taka, ze ile razy to cos zatankowalem NIGDY nie bylo widac jakies roznicy w silniku na pompie. Wez pod uwage, ze takie silniki o ktorych piszemy zostaly zaprojektowane ponad 10 lat temu, kiedy tych super paliw poprostu nie bylo. Tak wiec nie da sie powiedziec silnikowi pal mniej, jak on nie wie ze ma lepsze paliwo - to nie jest silnik benzynowy, ktory widzi roznica miedzy 91 a 95 oktanow. Liczba cetanowa jesli sie rozni w tych roznych olejach napedowych to wg mnie dla tych silnikow jest obojetna.

                                                Stara wiesc gminna niesie, ze lepszy sprawdzony OO niz ON ktory nie wiadomo czy byl ON od urodzenia :diabelski_usmiech
                                                Tak masz racje silniki sa juz swoista historia. Lecz znam osoby ktrore jezdza na taryfie i to dobrze je znam i wiem ze na boku nie zatankuja. A tankowanie na drozszej stacji spowodowalo wiecej km na jednym baku niz na tej tanszej.Pozyjemy zobaczymy. Pozdrawiam

                                                [ Dodano: Wto 18 Mar, 08 08:40 ]
                                                Zamieszczone przez rob555
                                                kuzyndredzik nie pytaj sie w serwisie bo oni malo tam wiedza :roll:
                                                Turbina ze zmienna geometria wymaga przebutowania co jakis czas by pneumatyka sie nie zastała...nie ma co sie zastanawiac. Jesli bedziesz jezdzic delikatnie po pewnym przebiegu zaczna sie problemy.
                                                AGR jest dla motorem na nobla prosty niezwykle trwały, fajnie sie go dłubie.
                                                Rakieta nie jest ale dla osob ceniacych sobie bezawaryjnosc i ekonomie to strzal w 10
                                                W servisie VW mam dobrego kolege tak wiec nie wejde tam z ulicy, a cos sie dowiem. A ja swoim autkeim nie koniecznie bede jezdzil spokojnie bo jak tu po nocach gdy ulice puste jezdzic do 2000 obr/min. Tak wiec jesli turbina potrzebuje "przebutowania co jakis czas" to mysle ze niepowinna siasc. A to ze AGR fajnie sie go dłubie to jakos mnie nie przekonuje, bo uwazam ze kazda przerobka powoduje utrate trwalosci silnika. Bo dlaczego odrazu z fabryki nie wyjezdzaja z wieksza moca??
                                                TAXI

                                                Komentarz

                                                • Andja
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 596

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez kuzyndredzik
                                                  ....Bo dlaczego odrazu z fabryki nie wyjezdzaja z wieksza moca??
                                                  ano dlatego zeby mozna bylo wiecej kasy zarobic (wiekszy asortyment towaru, TDI 90,101, 110, 130.... - mozna wybierac, fabryka mozne wiecej zarobic)

                                                  Komentarz

                                                  • rob555
                                                    Rider
                                                    • 2006
                                                    • 748

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez kuzyndredzik
                                                    bo uwazam ze kazda przerobka powoduje utrate trwalosci silnika. Bo dlaczego odrazu z fabryki nie wyjezdzaja z wieksza moca??
                                                    No i jestes w błedzie kolego.... :P
                                                    Nie bede sie rozpisywac bo to mozna prace mgr napisac wspomne tylko o fakcie ze:
                                                    - fabryka musi przewidziec debila za kierownica co kocha katowac samochody
                                                    - musi przewidziec skrajne warunki w jakich bedzie auto jezdzic
                                                    - musi dac zapas na wypadek lania zlych olei czy paliwa
                                                    itd itd...
                                                    a co do przerobek...gdyby trwalosc tych silnikow spadala tak jak mowisz to raczej my (tuningowcy) bysmy za duzo roboty nie mieli. Uwierz mi ze ludzie tak myslacy ktorzy wrescie sie pokusza o chociazby wirusa mowia : "ale bylem glupi...czemu tak pozno"

                                                    P.s co do wytrzymalosci to AGR Aligatora wypluł na max ponad 230KM majac 300tys km przelatane i byl parokrotnie przegrzany...oprocz problemow z zapalaniem (kompresja) silnik do konca swoich dni spisywal sie dzielnie
                                                    pozdrawiam

                                                    Diagnostyka i tuning
                                                    hybrydowe wtryski i turbiny
                                                    programy na ulice jak i do sportu

                                                    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                                    www.tune-up.pl

                                                    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...