ilekroc jezdze po warszawie taksowka i trafi mi sie jakis VAG to zaobserwowalem ze taksowkarze nie uzywaja obrotow powyzej 2000 wiec po cholere ta turbina. Zreszta stojac w korku mozliwosc wyprzedzenia jest srednio wazna.
dokładnie, mało tego ostatnio jedąć taxi w Wiedniu, taką octavią jak moja (OI TDI tour) objaw był dokładnie taki sam.
Na chorobę jakąś wszyscy taxiarze zapadli czy co.... :diabelski_usmiech
IMO Auto które przyśpiesza do 100km/h w jakieś 14-13 sekund, chyba nie nalezy do grona aut sprawnie poruszających się a tym bardziejwyprzedzających.
Zamieszczone przez Tymon
Chyba furmankę
Panowie bez jaj, nie mówimy tu o pojęciu względnym itp. Sprawne wyprzedzanie = but i auto idzie tzn rwie, przyśpiesza itp.
Proszę, nie piszcie bzdur że AGR sprawnie wyprzedza bo to jest jakaś paranoja.
Zamieszczone przez Tymon
Tak sobie czytam i brakuje tu jeszcze wypowiedzi, że maluchem też można wyprzedzać sprawnie.
Chyba kolego Tymon nie możesz zaprzeczyć, że w tych wypowiedziach widać pogardę dla AGR-a Rozumiem, że pędzisz rakietą 300 PS i reszta to "coś, co nie może sprawnie wyprzedzać".
"Sprawne wyprzedzanie" to pojęcie względne i wystarczyło napisać, że AGR wyprzedza wolniej niż np. ALH, co dla jednych jest bardziej odczuwalne, a dla innych mniej 8)
Poza tym chyba jednak AGR ma większe możliwości niż tylko wyprzedzanie furmanki.
A tak apropos malucha, to odbiegając od tematu - rozpoczynając swoją przygodę z samochodami (daaawno temu) miałem to autko i raz zdarzyło mi się WYPRZEDZAĆ PRAWIE WSZYSTKICH Śmigałem z Helu do Pucka podczas dosyć sporego wiatru (dla znających trasę nie muszę tłumaczyć, co przy porządnym wietrze robi woda z zatoki z tą trasą) i poza nielicznymi dieselkami, których nie zalało, reszta stała na poboczach A mój kochany maluszek szedł jak taran
JaroSz
Octavia 1.9 TDI '02 (podobno po chip-tuningu)
Co do paliwa to czym rozni sie silnik SDI a TDI 90 czy 110KM - do wszystkich nich nalejesz ten sam gnoj i beda jezdzic
Przepraszam, ale zaprzecze. Jesli auto ma byc bezawaryjne (mam na mysli silnik) to ropa ma byc czysta. Owszem nie ma znaczenia jaki mamy silnik pod maska, ale nie lejmy gnoju. Jakość ropy ma kluczowe znaczenie do zywotnosci silnika. A pozniej sie dziwic ze wtryski trzeba wymieniac. Chcesz jezdzic duzo i dlugo inwestuj w paliwo.
[ Dodano: Pon 17 Mar, 08 00:28 ]
Zamieszczone przez Andja
kuzyndredzik ile km/m-c robisz? pewnie sporo...
w/g mnie najlepszym rozwiazaniem na taxi jest SDI - tam po prostu nie ma sie co zepsuc, lejesz jakakolwiek gnojowe i jedziesz (pewnie czasem kupisz ON na lewo po 2,5 niewiadomego pochodzenia, pod tesko widzialem jak gosciu zalewal olej slonecznikowy do golfa III sdi :shock: , odpalil, zapachnialo frytkami i odjechal :lol: )
SDI to wol roboczy, przy wymianie oliwy co 15tkm nie do zajechania
Andja okolo 6000km miesiecznie na taxisie sie jezdzi nie stoi
Aodnosnie SDI jak juz wczesniej wspomnialemnie jestem przekonany dotegosilnika w kascie Octavi1.Ale owszem SDI jest bardzo wytrzymalym silnikem z tym ze ja bym byle gnoju nie wlewal bojakosc paliwa ma znaczenie.
[ Dodano: Pon 17 Mar, 08 00:35 ]
Zamieszczone przez tomeeek
kuzyndredzik
pytales, konkretnie, co brac pod taksowke.
konkretne odpowiedzi padly, TDI AGR 90 KM.
i tyle.
Tak owszem 90km pod taxi bedzie dobre z tym ze potrzebuje autka by w trasie tez sobie radzilo. Jak wczesniej pisalem 90km jednoska da rade ale byc mozemogla byc katowana na trasie. 110km daje lepsze osiagi na trasie a spaleanie w miescie niewiele wieksze. Sprawdze te autka w praktyce i sie zobaczy. Pozdrawiam
kuzyndredzik, Jakos ma kluczowe znaczenie, tylko powiedz mi czym roznia sie te silniki od tych z Golfa III czy Passata B4. Na taryfach jezdza do dzis paski B4, ktore od swieta sa tankowane na stacjach, a tak jezdza ciagle na czym 'czyms' lub na OO i przebiegi po 500-700 tys nie sa im obce.
Jesli sadzisz ze na stacjach te paliwa sa zawsze takie super czyste i szlachetne to sie mylisz - jesli tak by bylo, to wiele osob nie mialoby problemow z system CR i inne takie - pisze o markowych stacjach.
odp: koledze PIERNIK octavia z roku 1999r 90kM jest po liftingu wewnętrznym na pewno, nie każda, mam taką więc wiem. znaczek klubowy zobowiązuje do wiedzy :?:
[ Dodano: Pon 17 Mar, 08 15:31 ] mariomar, radzę dobrze wczytać się w temat :evil: . Chodziło o lifting budy a nie wnętrza. I bez takich tekstów że znaczek klubowy zobowiązuję, proszę...
BTW potrafie odróżnić deskę przed i po lifcie....
kuzyndredzik jak "....sprawdzisz te autka w praktyce...." to gwarantuje ze nie bedziesz chcial innego TDI jak 110KM - z calej 3 najprzyjemniej bedzie sie jezdzilo.
6000km/m-c to b.duzo i moim zdaniem potrzebujesz czegos niezawodnego = SDI?
110KM o ile sie nie myle ma turbine ze zmienna geometria wiec nie wskazane jest jezdzic do 2000obr/min (tak wiekszosc taxi jezdzi zeby bylo jak najmniejsze spalanie - nie mowie ze TY tez )
90KM chyba nie ma zmiennej geometrii (poprawcie mnie jezeli sie myle) - moze takiej szukaj?
Ja mam AGR-a i sobie go chwalę. Praktycznie bezawaryjny i jak dbasz chociaż troszkę, to niewymagający silnik. Tylko co 15 kkm olej i filtry i śmiga bez problemu. Ja mam bez moda.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
kuzyndredzik, Jakos ma kluczowe znaczenie, tylko powiedz mi czym roznia sie te silniki od tych z Golfa III czy Passata B4. Na taryfach jezdza do dzis paski B4, ktore od swieta sa tankowane na stacjach, a tak jezdza ciagle na czym 'czyms' lub na OO i przebiegi po 500-700 tys nie sa im obce.
Jesli sadzisz ze na stacjach te paliwa sa zawsze takie super czyste i szlachetne to sie mylisz - jesli tak by bylo, to wiele osob nie mialoby problemow z system CR i inne takie - pisze o markowych stacjach.
Owszem wielu taksówkarzy tankuje rope na boku ale maja sprawdzone zrodla najczesciej. Generalnie stacje markowe posiadaja lepsze paliwo co nie znaczy ze dobre. Znam taksowkarza ma 320tys w silniku SDI i zero awarii silnika, a tankuje zawsze na tej samej stacji (znanej marki). Ropa też musi mieć swoje parametry. A silniki wymienionych innych marek owszem sa te same, ale czy jestes pewien ze te auta nie mialy nigdy awarii wlasnie z powodu paliwa? A nawet jesli nie to ekonomiatego silnika jest inna. Na lepszym paliwie zajedziesz dalej. A wiele wiecej nie zaplacisz.Zreszta co kto leje dobaku to jego sprawa.
[ Dodano: Wto 18 Mar, 08 00:46 ]
Zamieszczone przez Jabar1975
Zamieszczone przez kuzyndredzik
Jakość ropy ma kluczowe znaczenie do zywotnosci silnika
cos widze ze kolega jednak nie jest taksowkarzem :diabelski_usmiech
A kto powiedzial ze jestem taksiarzem?
[ Dodano: Wto 18 Mar, 08 00:52 ]
Zamieszczone przez Andja
kuzyndredzik jak "....sprawdzisz te autka w praktyce...." to gwarantuje ze nie bedziesz chcial innego TDI jak 110KM - z calej 3 najprzyjemniej bedzie sie jezdzilo.
6000km/m-c to b.duzo i moim zdaniem potrzebujesz czegos niezawodnego = SDI?
110KM o ile sie nie myle ma turbine ze zmienna geometria wiec nie wskazane jest jezdzic do 2000obr/min (tak wiekszosc taxi jezdzi zeby bylo jak najmniejsze spalanie - nie mowie ze TY tez )
90KM chyba nie ma zmiennej geometrii (poprawcie mnie jezeli sie myle) - moze takiej szukaj?
Tak owszem potrzebuje niezawodnego silnika, z tym ze SDI w kasicie O1 kiepsko wyglada. To tylko ok 70 KM. Takze raczej bym stawial na motor TDI. A autko ma sluzyc takze na trasie wiec stad moj wątek na forum. Jezeli faktycznie turbina ze zmienna geometria nie lubi jazdy ponizej 2000obr/min to bede musial sie nad tym zastanowic. Ale jeszcze podepre sie opinia kolegi pracujacego w servisie VW to powinno pomoc w moich rozmyslaniach. Pozdrawiam
[ Dodano: Wto 18 Mar, 08 00:57 ]
Zamieszczone przez Andja
Zamieszczone przez Ziomal
Zamieszczone przez Andja
110KM o ile sie nie myle ma turbine ze zmienna geometria wiec nie wskazane jest jezdzic do 2000obr/min
Zgadza się .
Zamieszczone przez Andja
90KM chyba nie ma zmiennej geometrii
AGR nie ma zmiennej , ALH już jest ze zmienną geometrią
kuzyndredzik w takim razie szukaj AGR + delikatny mod i bedzie jezdzilo jak ta lala :szeroki_usmiech
Jakos nie jestem przekonanny do konca nad przerobkami silnika "delikatny mod" lecz zasiegne jeszcze opinni.
Na lepszym paliwie zajedziesz dalej. A wiele wiecej nie zaplacisz.Zreszta co kto leje dobaku to jego sprawa.
Belkot marketingowca ktory na stacji chce sprzedac VP, Verve lub inne cos. Prawda jest taka, ze ile razy to cos zatankowalem NIGDY nie bylo widac jakies roznicy w silniku na pompie. Wez pod uwage, ze takie silniki o ktorych piszemy zostaly zaprojektowane ponad 10 lat temu, kiedy tych super paliw poprostu nie bylo. Tak wiec nie da sie powiedziec silnikowi pal mniej, jak on nie wie ze ma lepsze paliwo - to nie jest silnik benzynowy, ktory widzi roznica miedzy 91 a 95 oktanow. Liczba cetanowa jesli sie rozni w tych roznych olejach napedowych to wg mnie dla tych silnikow jest obojetna.
Stara wiesc gminna niesie, ze lepszy sprawdzony OO niz ON ktory nie wiadomo czy byl ON od urodzenia :diabelski_usmiech
kuzyndredzik nie pytaj sie w serwisie bo oni malo tam wiedza :roll:
Turbina ze zmienna geometria wymaga przebutowania co jakis czas by pneumatyka sie nie zastała...nie ma co sie zastanawiac. Jesli bedziesz jezdzic delikatnie po pewnym przebiegu zaczna sie problemy.
AGR jest dla motorem na nobla prosty niezwykle trwały, fajnie sie go dłubie.
Rakieta nie jest ale dla osob ceniacych sobie bezawaryjnosc i ekonomie to strzal w 10
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG www.tune-up.pl
Na lepszym paliwie zajedziesz dalej. A wiele wiecej nie zaplacisz.Zreszta co kto leje dobaku to jego sprawa.
Belkot marketingowca ktory na stacji chce sprzedac VP, Verve lub inne cos. Prawda jest taka, ze ile razy to cos zatankowalem NIGDY nie bylo widac jakies roznicy w silniku na pompie. Wez pod uwage, ze takie silniki o ktorych piszemy zostaly zaprojektowane ponad 10 lat temu, kiedy tych super paliw poprostu nie bylo. Tak wiec nie da sie powiedziec silnikowi pal mniej, jak on nie wie ze ma lepsze paliwo - to nie jest silnik benzynowy, ktory widzi roznica miedzy 91 a 95 oktanow. Liczba cetanowa jesli sie rozni w tych roznych olejach napedowych to wg mnie dla tych silnikow jest obojetna.
Stara wiesc gminna niesie, ze lepszy sprawdzony OO niz ON ktory nie wiadomo czy byl ON od urodzenia :diabelski_usmiech
Tak masz racje silniki sa juz swoista historia. Lecz znam osoby ktrore jezdza na taryfie i to dobrze je znam i wiem ze na boku nie zatankuja. A tankowanie na drozszej stacji spowodowalo wiecej km na jednym baku niz na tej tanszej.Pozyjemy zobaczymy. Pozdrawiam
[ Dodano: Wto 18 Mar, 08 08:40 ]
Zamieszczone przez rob555
kuzyndredzik nie pytaj sie w serwisie bo oni malo tam wiedza :roll:
Turbina ze zmienna geometria wymaga przebutowania co jakis czas by pneumatyka sie nie zastała...nie ma co sie zastanawiac. Jesli bedziesz jezdzic delikatnie po pewnym przebiegu zaczna sie problemy.
AGR jest dla motorem na nobla prosty niezwykle trwały, fajnie sie go dłubie.
Rakieta nie jest ale dla osob ceniacych sobie bezawaryjnosc i ekonomie to strzal w 10
W servisie VW mam dobrego kolege tak wiec nie wejde tam z ulicy, a cos sie dowiem. A ja swoim autkeim nie koniecznie bede jezdzil spokojnie bo jak tu po nocach gdy ulice puste jezdzic do 2000 obr/min. Tak wiec jesli turbina potrzebuje "przebutowania co jakis czas" to mysle ze niepowinna siasc. A to ze AGR fajnie sie go dłubie to jakos mnie nie przekonuje, bo uwazam ze kazda przerobka powoduje utrate trwalosci silnika. Bo dlaczego odrazu z fabryki nie wyjezdzaja z wieksza moca??
bo uwazam ze kazda przerobka powoduje utrate trwalosci silnika. Bo dlaczego odrazu z fabryki nie wyjezdzaja z wieksza moca??
No i jestes w błedzie kolego.... :P
Nie bede sie rozpisywac bo to mozna prace mgr napisac wspomne tylko o fakcie ze:
- fabryka musi przewidziec debila za kierownica co kocha katowac samochody
- musi przewidziec skrajne warunki w jakich bedzie auto jezdzic
- musi dac zapas na wypadek lania zlych olei czy paliwa
itd itd...
a co do przerobek...gdyby trwalosc tych silnikow spadala tak jak mowisz to raczej my (tuningowcy) bysmy za duzo roboty nie mieli. Uwierz mi ze ludzie tak myslacy ktorzy wrescie sie pokusza o chociazby wirusa mowia : "ale bylem glupi...czemu tak pozno"
P.s co do wytrzymalosci to AGR Aligatora wypluł na max ponad 230KM majac 300tys km przelatane i byl parokrotnie przegrzany...oprocz problemow z zapalaniem (kompresja) silnik do konca swoich dni spisywal sie dzielnie
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG www.tune-up.pl
Komentarz