[O1] swap hamulców RS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • toomasz
    Elegance
    • 2010
    • 910
    • Volkswagen
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    [ROBAL_26 dzieki
    Powiedzcie mi jeszcze jak jest z tarczami 288 do O1, wiadomo ze rozstaw 5x100, czy 288 ktore jest w 02 pasuje do o1? (zauwazylem ze tarcze 288 maja wiecej otworow montazowych niz te 280mm)[/b]

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      Nie to sa inne tarcze. Jest rozstaw 5x112
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Tony065
        RS
        • 2009
        • 2487
        • Octavia I (1U2)
        • ARX 1.8 20VT 150 KM

        to jest zacisk ATE57 i jarzmo pod 312 z A4/Paska. największa różnica to rozstaw śrub do zamocowania na zwrotnicę. jakieś 145mm. jarzma pod 288,to wymiar to ok 95mm, więc trzeba by robić przejściówki/adaptery.
        Załączone pliki
        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
        @ by Tune-up Gdańsk
        TDI VP++ i jeszcze rośnie
        Antek

        Komentarz

        • SkySzyja
          Ambiente
          • 2013
          • 158
          • Octavia III combi (5E5)
          • AUM 1.8 20VT 150 KM
          • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

          A pytanie do osób co w O1 mają 312 przód i 256 tył. Jakie tarcze/klocki macie przód/tył? Czy ktoś ostatnio kupował jarzma 451 żeby mając ATE54 przejść z 288 na 312. Jakiś zamiennik TRW albo coś, generalnie raczej o nowych myślałem, choć nie muszą być zielone i co za tym idzie kosztować. No i zestaw jarzmo/zacisk na tył. Ew. Moze ktoś sprzedaje coś w dobrym stanie?
          Mój Zygzak McQueen
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75675

          Komentarz

          • kurna
            Classic
            • 2015
            • 34
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            Panowie wybaczcie, że odgrzewam kotleta, ale mam pytanie, które prawdopodobnie jeszcze nie padło. Na wiosnę robię swap z 280 przynajmniej na 288. Tył mam 232 (O1 ASV) i taki chcę pozostawić. Czy w zestawieniu 312/232 rozkład siły hamowania nie będzie zbyt nierównomiernie rozłożony? Mam obawy, że przy mocniejszym depnięciu w hamulec może mi się podnieść dupa, czego wolałbym uniknąć na autostradzie przy awaryjnym hamowaniu z 160 km/h do prędkości wyjeżdżającego na lewy pas TIRa.

            Komentarz

            • ROBAL_26
              RS
              • 2010
              • 2324
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              kurna po zmianie hebli trzeba dobrze odpowietrzyć układ jak i ręcznie tak i za pomocą komputera samą pompę ABS-u oraz zmienić w niej kodowanie na odpowiednie ,sporo jest na ten temat ,ja miałem u siebie ponad rok zanim znalazłem tył 256 w dobrych pieniądzach taki setup 312/239 i nie było żadnych problemów .ok a różnica w hamowani spora
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz

              • kurna
                Classic
                • 2015
                • 34
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                O zamontowaniu i dopasowaniu będę myślał na wiosnę, jak przesiądę się z 15" na 16" :P Jeżeli u Ciebie 312/239 współgrało, to zapewne z 232 na tylnej osi też będzie się dogadywać. Dzięki za info

                Komentarz

                • ROBAL_26
                  RS
                  • 2010
                  • 2324
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  Tylko pamiętaj ze przy 288 to założysz jeszcze felgę 15 a 312 już nie 16 stal i niektóre alu ale trzeba dobrze sprawdzić i nie kupować w ciemno .ok
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz

                  • kurna
                    Classic
                    • 2015
                    • 34
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    Wszystko zaplanowane: zimówki na 15" oddaję ojcu, dla siebie szukam seryjne 16" z L&K albo RS

                    Komentarz

                    • SkySzyja
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 158
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • AUM 1.8 20VT 150 KM
                      • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                      Fabryczne obręcze stal i alu w rozmiarze 6,5J 16 ET42 wchodzą na 312mm przód, tak było w pierwszych O1RS.

                      Mój Zygzak McQueen
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75675

                      Komentarz

                      • kurna
                        Classic
                        • 2015
                        • 34
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        To jeszcze jedno pytanie: wymienialiście płyn hamulcowy po swapie? Tak myślę, że przy okazji po 13 latach mógłbym to zafundować Skodzinie.

                        Komentarz

                        • utek
                          Elegance
                          • 2007
                          • 867
                          • Superb II combi (3T5)
                          • APK 2.0 MPI 115 KM

                          Podczas swapu większość płynu wymieni się sama, chyba że masz zamiar wlewać ten który zleci z zacisków i przewodów. Będziesz musiał się szarpnąć na nowy płyn.

                          Komentarz

                          • madcar
                            Classic
                            • 2017
                            • 3
                            • Octavia I (1U2)
                            • ARX 1.8 20VT 150 KM

                            Mam zapytanie, czy tylne zaciski od Octavii Combi 1.8T 4x4 są takie same jak w Audi S3/Leonie Cupra 4x4 ? i różnią się tylko jarzmem ( zmienia się szerokość tarczy z litej 9mm na wentylowana 22mm oraz średnica z 232mm na 256mm) ? Wystarczy że przy zmianie tarcz na wentylowane z tyłu zaopatrzę się w jarzma z Audi S3?

                            Komentarz

                            • ROBAL_26
                              RS
                              • 2010
                              • 2324
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                              madcar niestety nie są takie same , musisz zmienić i zaciski i jarzma , sam jestem po takim swapie z 239 na 256 ,tak więc szukaj najlepiej komplet .ok
                              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                              Komentarz

                              • madcar
                                Classic
                                • 2017
                                • 3
                                • Octavia I (1U2)
                                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                Zamieszczone przez ROBAL_26 Zobacz wpis
                                madcar niestety nie są takie same , musisz zmienić i zaciski i jarzma , sam jestem po takim swapie z 239 na 256 ,tak więc szukaj najlepiej komplet .ok
                                Ale także miałeś zaciski z wersji 4x4? bo zarówno wielkość tłoczka jak i wygląd zewnętrzny na foto wyglądają tak samo, więc myślałem, że będą takie same jak w S3.

                                Komentarz

                                • ROBAL_26
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2324
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                  ja miałem akurat z leona cupry
                                  Kup teraz na allegro.pl za 480,00 zł - HAMULCE ZACISK TYŁ 256mm GOLF IV GTI S3 CUPRA R32 (6755564124). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!
                                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                  Komentarz

                                  • PiotrOl
                                    Classic
                                    • 2017
                                    • 2
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    Na wiosnę planuje zmienić w swojej Octavii 1.6 hamulce z przodu, aktulanie mam 256/bębny. Planuje zmienić przód na 288. Przeczytałem cały wątek, ale chciałbym się jeszcze upewnić, czy hamulce z passata B5/B5FL pasują do Octavii. https://www.olx.pl/oferta/kompletny-...tml#6c6bf856fa Cena chyba atrakcyjna? Czy przy zestawie 288/będny trzeba na nowo kodować pompę?

                                    Komentarz

                                    • Juicer
                                      Classic
                                      • 2017
                                      • 6

                                      z przodu 288 a z tyłu bęben ? będzie dupę nosić hantle spasują, a zakodowanie pompy nie zaszkodzi.

                                      Kupuj łatwo i przyjemnie części samochodowe i akcesoria.

                                      Komentarz

                                      • utek
                                        Elegance
                                        • 2007
                                        • 867
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • APK 2.0 MPI 115 KM

                                        Zamieszczone przez PiotrOl Zobacz wpis
                                        Na wiosnę planuje zmienić w swojej Octavii 1.6 hamulce z przodu, aktulanie mam 256/bębny. Planuje zmienić przód na 288. Przeczytałem cały wątek, ale chciałbym się jeszcze upewnić, czy hamulce z passata B5/B5FL pasują do Octavii. https://www.olx.pl/oferta/kompletny-...tml#6c6bf856fa Cena chyba atrakcyjna? Czy przy zestawie 288/będny trzeba na nowo kodować pompę?
                                        Sam zacisk będzie pasował, ale i tak potrzebujesz zwrotnicę. Teraz masz jarzmo zintegrowane ze zwrotnicą, przy 288 jarzmo jest oddzielnym elementem. Szukaj więc od Golfa 4, Bory, Toledo 2, Leona 1, A3 8L.

                                        Komentarz

                                        • samtech84
                                          Elegance
                                          • 2008
                                          • 988
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                          Zamieszczone przez Juicer Zobacz wpis
                                          z przodu 288 a z tyłu bęben ? będzie dupę nosić hantle spasują, a zakodowanie pompy nie zaszkodzi.

                                          Kupuj łatwo i przyjemnie części samochodowe i akcesoria.

                                          Dupy nie będzie nosić :P

                                          Komentarz

                                          Pracuję...