Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] swap hamulców RS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • jak już jesteśmy przy hamulcach to też mam 2 pytania do siedzących głębiej w temacie. Planuję swapa z 280 na 288mm i przy okazji pomyślałem czy nie warto by od razu zafundować sobie przewodów w stalowym oplocie ? tak na szybko przeglądając fora rzuca sie w oczy nazwa Goodridge ponoć dobre i sprawdzone przewody z tym ze trochę kosztują, jest coś porównywalnego jakościowo w przystępniejszej cenie ? czy lepiej odżałowac i brac te ? druga kwestia to płyn hamulcowy planowałem przejście na DOT5.1 ale... własnie gdzieś przeczytałem ze należy go często zmieniać bo szybko traci swoje właściwości, no i sam teraz nie wiem czy zostać przy DOT4 czy jednak lać 5.1 i się nei przejmowac tym co piszą ? w rajdach nie jeżdżę lubię ostro przycisnąć od czasu do czasu ale bez przesady raczej tarcz do czerwonosci nie rozgrzewam

    a no i jeszcze trzecie pytanie, jeśli zamierzam zostać przy kołach 15'' to jakie max tarcze wejdą mi na tył ? (po przekładce belki, bo na razie bębny tam są...)

    Komentarz


    • xman750

      Jeśli tylko okazjonalnie, to bym nie szedł w stalowy oplot.
      To samo z płynem hamulcowym.
      Na tył tarcza 232mm podejdzie do 15tek.

      Teraz mam 256mm i mimo mega osłon tarcz 15tka dałaby radę ALE zacisk jest za duży i przyciera w jednym miejscu.
      Była O1 kombi ALH++ 150/340
      Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

      Komentarz


      • xman750, Nie warto się bawić w takie coś, jak jeździsz "cywilnie".
        Jak chcesz się bawić w oploty, to koła 16", tarcze 312/256 i wtedy dot 5.1
        Dot 4 w zupełności do Twojej jazdy wystarcza. :diabelski_usmiech
        Radio: C90r+XDP210EQ
        Kable:Opt,Skyline,50 mm
        Wzm:XES M1+FP 1.800
        Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

        Komentarz


        • chłopaki wy nie macie pojęcia jak ja jeżdżę moja żona mówi że za szybko i z agresywnie i nawet mnie pochwaliła ze to dobrze że chcę hamulce robić w normalnej jeździe bedzie jakaś różnica na stalowym oplocie ? w sumie wymiana węży na ori wyjdzie mnie niewiele więcej sie zastanawiam że może jednak płyn powiedzmy że zostawię dot4 bo co pół roku zmieniac nie zamierzam

          Komentarz


          • Przewody w stalowym oplocie w tej cenie to naciąganie na kase.

            Dobry przewód standartowy gumowy ma co najmniej 4 krotnie przewymiarowane gabaryty.
            Jedynym minusem gumowych to temeratura, Aby przewody zaczeły mięknąć to już na maksa katowanie heblia to płyn który jest w użytku nie da rady jak przewody.

            na upartego kupujesz z metra ciente i spokojnie zarobisz końcówki np. w hansa flex lub pochodnych.

            Jak nie wchodzisz w 4 lub 6 tłoczkowe i dużą pompe hamulcowa to nie ma sensu.

            Komentarz


            • Panie,
              Skok z 280 na 288 to już kosmos.
              Skoro tak Ci zależy i twój styl jazdy jest, taki jak piszesz (rajdowe zapędy) to wkładaj 312/256, będziesz miał kosę, warunkiem są felgi 16"

              Jeżeli przewody wychodzą niewiele taniej, to bierz w oplocie. Na pewno będą lepsze :diabelski_usmiech
              Radio: C90r+XDP210EQ
              Kable:Opt,Skyline,50 mm
              Wzm:XES M1+FP 1.800
              Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

              Komentarz


              • no właśnie przejście na 16" na razie nie wchodzi w grę musiałbym wymienić 7 felg i 7 opon (mam 2 koła z zimówkami) kosztów nawet nie chcę liczyć

                Komentarz


                • Zamieszczone przez xman750
                  powiedzmy że zostawię dot4 bo co pół roku zmieniac nie zamierzam
                  Lej Ate DOT4 Typ 200 będzie na 100% lepiej niż na 5.1..
                  www.brakeparts.pl
                  Facebook

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez halpor
                    Zamieszczone przez xman750
                    powiedzmy że zostawię dot4 bo co pół roku zmieniac nie zamierzam
                    Lej Ate DOT4 Typ 200 będzie na 100% lepiej niż na 5.1..
                    Mam u siebie i jest ok. Polecam, bo to lepszy płyn niż zwykły DOT 4, a nie trzeba zmieniać co roku jak DOT 5.1

                    >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                    Komentarz


                    • Cześć. Czy ktoś zmieniał kodowanie przy swapie hampli :?: mam cały zestaw z RS i od jakiegoś momentu pedał hamulca zrobił się "gumowy". Płyn wymieniony na nowy ATE 200 DOT 4, przewody też nowe, parę razy odpowietrzane i . Nic nie wycieka, więc gdzie jest fackup :?: Jaka jest różnica w budowie całego układu hamulcowego pomiędzy TDI a RS :?: Czy pompa z RS ma większą wydajność :?:
                      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                      @ by Tune-up Gdańsk
                      TDI VP++ i jeszcze rośnie
                      Antek

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Tony065
                        Cześć. Czy ktoś zmieniał kodowanie przy swapie hampli :?: mam cały zestaw z RS i od jakiegoś momentu pedał hamulca zrobił się "gumowy". Płyn wymieniony na nowy ATE 200 DOT 4, przewody też nowe, parę razy odpowietrzane i . Nic nie wycieka, więc gdzie jest fackup :?: Jaka jest różnica w budowie całego układu hamulcowego pomiędzy TDI a RS :?: Czy pompa z RS ma większą wydajność :?:
                        hmm ja co prawda zmieniałem tylko przód na 288mm ale nie sądzę żeby było trzeba coś kodować chyba ze masz tarczki od ABSu inne ale to by nie miało związku z twardością pedału hamulca, w każdym razie u mnie wszystko ok

                        Komentarz


                        • Tony065, a kiedy zmieniałeś? U mnie przez jakiś czas było podobnie, dopóki się zestaw nie dotarł. Teraz jest jak brzytwa.
                          ps. przy pompie nic nie grzebałem.

                          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                          Komentarz


                          • kabanos, być może hample muszą się dotrzeć, bo od 2 m-cy za dużo nie jeżdże swoim, częściej Ufo mojej Pani. jutro śmigam 400km do 3city i będzie OK. na forum LC czytałem, że samego kodowania pompy ABS się nie da zrobić w naszych parchach :wink:, ale można wzmocnić siłę hamowania. pożyjemy, zobaczymy... dojadę do 3city, to pogadam z Krzynolem, może coś zaradzi.
                            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                            @ by Tune-up Gdańsk
                            TDI VP++ i jeszcze rośnie
                            Antek

                            Komentarz


                            • Tony065, to dotrzyj zestaw. U mnie po przejechaniu około 600 km wszystko się spasowało. Na początku byłem załamany, do tego stopnia, że po wyjechaniu z warsztatu wróciłem i kazałem mechanikowi jeszcze raz odpowietrzać hamulce :lol:

                              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                              Komentarz


                              • Czy czujniki abs są takie same w wersji 280 vs 288?
                                Czy blacha osłaniająca tarcze jest taka sama w tych wersjach? według etki różnią się tylko literką A-280, B-288, wymiary wg etki są takie same 268x148x23, może rozmieszczenie otworów montażowych jest inne?

                                edit:
                                według skodaczesci, czujnik jest jeden do wszystkich modeli, interesuje mnie jeszcze tylko ta blacha...?

                                Komentarz


                                • Witam

                                  Też mam problem z hamulcami FSIII ( 280mm) w octavi I. już 3 zestaw tarcz. Sytuacja znów się powtarza. Chciałbym zastąpić je 288mm.
                                  Ze względu na dwa komplety kół ''15''.
                                  Reasumując wiem co potrzebuje z tego forum. Ale chciałbym się dowiedzieć czy stosując zwrotnice jarzmo zacisk piaste itp czy półoś np od 1.8 T z tarczą 288mm, czy od RS z octavii do moje auta ( silnik AHF) bedzie pasować półoś i amortyzator? Jak jest ze średnicą amortyzatora.
                                  Od czego czego najlepiej szukać by uniknąć dużych kosztów. Może ktoś już coś takiego robił. Przyznam ze szukałem info na etce. W niektórych octaviach szły tarcze 288mm. np silnik asz. Chyba tam szła inna półoś z tego jak to mówi etka.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez castokars
                                    Witam

                                    Też mam problem z hamulcami FSIII ( 280mm) w octavi I. już 3 zestaw tarcz. Sytuacja znów się powtarza. Chciałbym zastąpić je 288mm.
                                    Ze względu na dwa komplety kół ''15''.
                                    Reasumując wiem co potrzebuje z tego forum. Ale chciałbym się dowiedzieć czy stosując zwrotnice jarzmo zacisk piaste itp czy półoś np od 1.8 T z tarczą 288mm, czy od RS z octavii do moje auta ( silnik AHF) bedzie pasować półoś i amortyzator? Jak jest ze średnicą amortyzatora.
                                    Od czego czego najlepiej szukać by uniknąć dużych kosztów. Może ktoś już coś takiego robił. Przyznam ze szukałem info na etce. W niektórych octaviach szły tarcze 288mm. np silnik asz. Chyba tam szła inna półoś z tego jak to mówi etka.
                                    zwrotnica z piastą i zaciskiem z dowolnego Golfa 4/Octaii 1/Leona 1 z 288mm tarczą podejdzie bez problemu przykładowo:

                                    golf 4 zwrotnica

                                    Sam robiłem takiego swapa w mojej Octavii 2 lata temu i wszystko spasowało ok

                                    Komentarz


                                    • półosi nie trzeba zmieniać

                                      Komentarz


                                      • Ja od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem 288 mm

                                        Kupujesz jarzma 288 mm, zaciski, zwrotnice, klocki, tarcze reszta będzie pasować.

                                        Komentarz


                                        • castokars, jeśli masz możliwość dorwania gdzieś samych zwrotnic pod 288 to mam na zbyciu jarzma z zaciskami i klockami i dwiema prawie nowymi oryginalnymi tarczami , które miałem do siebie założyć ale udało mi się trafić 312 i wykorzystałem z tego kompletu zwrotnice a reszta została , reszta info na PW
                                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                          Komentarz


                                          • BTW gdyby ktoś miał jarzma pod 312mm na zbyciu to chętnie bym przygarnął za jakieś rozsądne pieniądze

                                            Komentarz


                                            • xman750, dorwać same jarzma to jest sztuka ,albo cena jest zaporowa :|
                                              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez ROBAL_26
                                                xman750, dorwać same jarzma to jest sztuka ,albo cena jest zaporowa :|
                                                tego to akurat mówić mi nie musisz ceny chore są... szukam po ebayu ale też ciężko wszyscy chcą cały komplet z zaciskami gonić...

                                                Komentarz


                                                • xman750, natknąłem sie na alledrogo

                                                  Link

                                                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                                  Komentarz


                                                  • ROBAL_26, jarzma od Paska i Audi nie pasują do auta typu GIV, bo inny jest offset, niestety...
                                                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                    @ by Tune-up Gdańsk
                                                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                    Antek

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X