[O1] swap hamulców RS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xman750
    Rider
    • 2011
    • 322

    jak już jesteśmy przy hamulcach to też mam 2 pytania do siedzących głębiej w temacie. Planuję swapa z 280 na 288mm i przy okazji pomyślałem czy nie warto by od razu zafundować sobie przewodów w stalowym oplocie ? tak na szybko przeglądając fora rzuca sie w oczy nazwa Goodridge ponoć dobre i sprawdzone przewody z tym ze trochę kosztują, jest coś porównywalnego jakościowo w przystępniejszej cenie ? czy lepiej odżałowac i brac te ? druga kwestia to płyn hamulcowy planowałem przejście na DOT5.1 ale... własnie gdzieś przeczytałem ze należy go często zmieniać bo szybko traci swoje właściwości, no i sam teraz nie wiem czy zostać przy DOT4 czy jednak lać 5.1 i się nei przejmowac tym co piszą ? w rajdach nie jeżdżę lubię ostro przycisnąć od czasu do czasu ale bez przesady raczej tarcz do czerwonosci nie rozgrzewam

    a no i jeszcze trzecie pytanie, jeśli zamierzam zostać przy kołach 15'' to jakie max tarcze wejdą mi na tył ? (po przekładce belki, bo na razie bębny tam są...)

    Komentarz

    • soszek81
      L&K
      • 2010
      • 1245

      xman750

      Jeśli tylko okazjonalnie, to bym nie szedł w stalowy oplot.
      To samo z płynem hamulcowym.
      Na tył tarcza 232mm podejdzie do 15tek.

      Teraz mam 256mm i mimo mega osłon tarcz 15tka dałaby radę ALE zacisk jest za duży i przyciera w jednym miejscu.
      Była O1 kombi ALH++ 150/340
      Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

      Komentarz

      • ziutsane
        RS
        • 2007
        • 2376

        xman750, Nie warto się bawić w takie coś, jak jeździsz "cywilnie".
        Jak chcesz się bawić w oploty, to koła 16", tarcze 312/256 i wtedy dot 5.1
        Dot 4 w zupełności do Twojej jazdy wystarcza. :diabelski_usmiech
        Radio: C90r+XDP210EQ
        Kable:Opt,Skyline,50 mm
        Wzm:XES M1+FP 1.800
        Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

        Komentarz

        • xman750
          Rider
          • 2011
          • 322

          chłopaki wy nie macie pojęcia jak ja jeżdżę moja żona mówi że za szybko i z agresywnie i nawet mnie pochwaliła ze to dobrze że chcę hamulce robić w normalnej jeździe bedzie jakaś różnica na stalowym oplocie ? w sumie wymiana węży na ori wyjdzie mnie niewiele więcej sie zastanawiam że może jednak płyn powiedzmy że zostawię dot4 bo co pół roku zmieniac nie zamierzam

          Komentarz

          • Walus
            Ambiente
            • 2009
            • 172

            Przewody w stalowym oplocie w tej cenie to naciąganie na kase.

            Dobry przewód standartowy gumowy ma co najmniej 4 krotnie przewymiarowane gabaryty.
            Jedynym minusem gumowych to temeratura, Aby przewody zaczeły mięknąć to już na maksa katowanie heblia to płyn który jest w użytku nie da rady jak przewody.

            na upartego kupujesz z metra ciente i spokojnie zarobisz końcówki np. w hansa flex lub pochodnych.

            Jak nie wchodzisz w 4 lub 6 tłoczkowe i dużą pompe hamulcowa to nie ma sensu.

            Komentarz

            • ziutsane
              RS
              • 2007
              • 2376

              Panie,
              Skok z 280 na 288 to już kosmos.
              Skoro tak Ci zależy i twój styl jazdy jest, taki jak piszesz (rajdowe zapędy) to wkładaj 312/256, będziesz miał kosę, warunkiem są felgi 16"

              Jeżeli przewody wychodzą niewiele taniej, to bierz w oplocie. Na pewno będą lepsze :diabelski_usmiech
              Radio: C90r+XDP210EQ
              Kable:Opt,Skyline,50 mm
              Wzm:XES M1+FP 1.800
              Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

              Komentarz

              • xman750
                Rider
                • 2011
                • 322

                no właśnie przejście na 16" na razie nie wchodzi w grę musiałbym wymienić 7 felg i 7 opon (mam 2 koła z zimówkami) kosztów nawet nie chcę liczyć

                Komentarz

                • halpor
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 103

                  Zamieszczone przez xman750
                  powiedzmy że zostawię dot4 bo co pół roku zmieniac nie zamierzam
                  Lej Ate DOT4 Typ 200 będzie na 100% lepiej niż na 5.1..
                  www.brakeparts.pl
                  Facebook

                  Komentarz

                  • kabanos
                    RS
                    • 2011
                    • 4544
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    Zamieszczone przez halpor
                    Zamieszczone przez xman750
                    powiedzmy że zostawię dot4 bo co pół roku zmieniac nie zamierzam
                    Lej Ate DOT4 Typ 200 będzie na 100% lepiej niż na 5.1..
                    Mam u siebie i jest ok. Polecam, bo to lepszy płyn niż zwykły DOT 4, a nie trzeba zmieniać co roku jak DOT 5.1

                    >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                    Komentarz

                    • Tony065
                      RS
                      • 2009
                      • 2487
                      • Octavia I (1U2)
                      • ARX 1.8 20VT 150 KM

                      Cześć. Czy ktoś zmieniał kodowanie przy swapie hampli :?: mam cały zestaw z RS i od jakiegoś momentu pedał hamulca zrobił się "gumowy". Płyn wymieniony na nowy ATE 200 DOT 4, przewody też nowe, parę razy odpowietrzane i . Nic nie wycieka, więc gdzie jest fackup :?: Jaka jest różnica w budowie całego układu hamulcowego pomiędzy TDI a RS :?: Czy pompa z RS ma większą wydajność :?:
                      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                      @ by Tune-up Gdańsk
                      TDI VP++ i jeszcze rośnie
                      Antek

                      Komentarz

                      • xman750
                        Rider
                        • 2011
                        • 322

                        Zamieszczone przez Tony065
                        Cześć. Czy ktoś zmieniał kodowanie przy swapie hampli :?: mam cały zestaw z RS i od jakiegoś momentu pedał hamulca zrobił się "gumowy". Płyn wymieniony na nowy ATE 200 DOT 4, przewody też nowe, parę razy odpowietrzane i . Nic nie wycieka, więc gdzie jest fackup :?: Jaka jest różnica w budowie całego układu hamulcowego pomiędzy TDI a RS :?: Czy pompa z RS ma większą wydajność :?:
                        hmm ja co prawda zmieniałem tylko przód na 288mm ale nie sądzę żeby było trzeba coś kodować chyba ze masz tarczki od ABSu inne ale to by nie miało związku z twardością pedału hamulca, w każdym razie u mnie wszystko ok

                        Komentarz

                        • kabanos
                          RS
                          • 2011
                          • 4544
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          Tony065, a kiedy zmieniałeś? U mnie przez jakiś czas było podobnie, dopóki się zestaw nie dotarł. Teraz jest jak brzytwa.
                          ps. przy pompie nic nie grzebałem.

                          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                          Komentarz

                          • Tony065
                            RS
                            • 2009
                            • 2487
                            • Octavia I (1U2)
                            • ARX 1.8 20VT 150 KM

                            kabanos, być może hample muszą się dotrzeć, bo od 2 m-cy za dużo nie jeżdże swoim, częściej Ufo mojej Pani. jutro śmigam 400km do 3city i będzie OK. na forum LC czytałem, że samego kodowania pompy ABS się nie da zrobić w naszych parchach :wink:, ale można wzmocnić siłę hamowania. pożyjemy, zobaczymy... dojadę do 3city, to pogadam z Krzynolem, może coś zaradzi.
                            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                            @ by Tune-up Gdańsk
                            TDI VP++ i jeszcze rośnie
                            Antek

                            Komentarz

                            • kabanos
                              RS
                              • 2011
                              • 4544
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              Tony065, to dotrzyj zestaw. U mnie po przejechaniu około 600 km wszystko się spasowało. Na początku byłem załamany, do tego stopnia, że po wyjechaniu z warsztatu wróciłem i kazałem mechanikowi jeszcze raz odpowietrzać hamulce :lol:

                              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                              Komentarz

                              • mariush19
                                Rider
                                • 2009
                                • 634
                                • Octavia III (5E3)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                Czy czujniki abs są takie same w wersji 280 vs 288?
                                Czy blacha osłaniająca tarcze jest taka sama w tych wersjach? według etki różnią się tylko literką A-280, B-288, wymiary wg etki są takie same 268x148x23, może rozmieszczenie otworów montażowych jest inne?

                                edit:
                                według skodaczesci, czujnik jest jeden do wszystkich modeli, interesuje mnie jeszcze tylko ta blacha...?

                                Komentarz

                                • castokars
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 37

                                  Witam

                                  Też mam problem z hamulcami FSIII ( 280mm) w octavi I. już 3 zestaw tarcz. Sytuacja znów się powtarza. Chciałbym zastąpić je 288mm.
                                  Ze względu na dwa komplety kół ''15''.
                                  Reasumując wiem co potrzebuje z tego forum. Ale chciałbym się dowiedzieć czy stosując zwrotnice jarzmo zacisk piaste itp czy półoś np od 1.8 T z tarczą 288mm, czy od RS z octavii do moje auta ( silnik AHF) bedzie pasować półoś i amortyzator? Jak jest ze średnicą amortyzatora.
                                  Od czego czego najlepiej szukać by uniknąć dużych kosztów. Może ktoś już coś takiego robił. Przyznam ze szukałem info na etce. W niektórych octaviach szły tarcze 288mm. np silnik asz. Chyba tam szła inna półoś z tego jak to mówi etka.

                                  Komentarz

                                  • xman750
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 322

                                    Zamieszczone przez castokars
                                    Witam

                                    Też mam problem z hamulcami FSIII ( 280mm) w octavi I. już 3 zestaw tarcz. Sytuacja znów się powtarza. Chciałbym zastąpić je 288mm.
                                    Ze względu na dwa komplety kół ''15''.
                                    Reasumując wiem co potrzebuje z tego forum. Ale chciałbym się dowiedzieć czy stosując zwrotnice jarzmo zacisk piaste itp czy półoś np od 1.8 T z tarczą 288mm, czy od RS z octavii do moje auta ( silnik AHF) bedzie pasować półoś i amortyzator? Jak jest ze średnicą amortyzatora.
                                    Od czego czego najlepiej szukać by uniknąć dużych kosztów. Może ktoś już coś takiego robił. Przyznam ze szukałem info na etce. W niektórych octaviach szły tarcze 288mm. np silnik asz. Chyba tam szła inna półoś z tego jak to mówi etka.
                                    zwrotnica z piastą i zaciskiem z dowolnego Golfa 4/Octaii 1/Leona 1 z 288mm tarczą podejdzie bez problemu przykładowo:

                                    golf 4 zwrotnica

                                    Sam robiłem takiego swapa w mojej Octavii 2 lata temu i wszystko spasowało ok

                                    Komentarz

                                    • mariush19
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 634
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      półosi nie trzeba zmieniać

                                      Komentarz

                                      • samtech84
                                        Elegance
                                        • 2008
                                        • 988
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                        Ja od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem 288 mm

                                        Kupujesz jarzma 288 mm, zaciski, zwrotnice, klocki, tarcze reszta będzie pasować.

                                        Komentarz

                                        • ROBAL_26
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2324
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                          castokars, jeśli masz możliwość dorwania gdzieś samych zwrotnic pod 288 to mam na zbyciu jarzma z zaciskami i klockami i dwiema prawie nowymi oryginalnymi tarczami , które miałem do siebie założyć ale udało mi się trafić 312 i wykorzystałem z tego kompletu zwrotnice a reszta została , reszta info na PW
                                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                          Komentarz

                                          • xman750
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 322

                                            BTW gdyby ktoś miał jarzma pod 312mm na zbyciu to chętnie bym przygarnął za jakieś rozsądne pieniądze

                                            Komentarz

                                            • ROBAL_26
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2324
                                              • Octavia I combi (1U5)
                                              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                              xman750, dorwać same jarzma to jest sztuka ,albo cena jest zaporowa :|
                                              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                              Komentarz

                                              • xman750
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 322

                                                Zamieszczone przez ROBAL_26
                                                xman750, dorwać same jarzma to jest sztuka ,albo cena jest zaporowa :|
                                                tego to akurat mówić mi nie musisz ceny chore są... szukam po ebayu ale też ciężko wszyscy chcą cały komplet z zaciskami gonić...

                                                Komentarz

                                                • ROBAL_26
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2324
                                                  • Octavia I combi (1U5)
                                                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                                  xman750, natknąłem sie na alledrogo



                                                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                                  Komentarz

                                                  • Tony065
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 2487
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                                    ROBAL_26, jarzma od Paska i Audi nie pasują do auta typu GIV, bo inny jest offset, niestety...
                                                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                    @ by Tune-up Gdańsk
                                                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                    Antek

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...