Sev, Tak tylko wiekszosc dlubie 280 w gore, a wtedy roznica jest znaczna.
Generalnie juz przesiadka z 280 na 288 to jest roznica.
A co do kompletnego setu. W OI mialem przod 312mm i tyl seria mala tarcza. Po przesiadce do OII ktora miala serie 288/260 lepiej nie bylo, a tylko gorzej Jedyny plus to przy normalnej jezdzie klocki wytrzymywaly 2-3 tyle co w OI.
Teraz w OII tez tak kombinuje czy by nie zrobic myku w gore, bo 280 to jest dramat. Tylko taka zmiana to jeszcze zmiana amorow procz calego setu zwrotnic jarzma i zacisku.
Hej,
planuję swapa z 280mm FSIII na 288mm ATE czy ktoś może mi podać numery części które muszę kupić ? z tego co rozumiem potrzebne mi są: zwrotnice, piasty, łożyska, jarzma, zaciski, tarcze i klocki ewentualnie z jakich konkretnie modeli mógłbym wytargać kompletne zestawy które podpasują P&P to pojeździłbym po szrotach i moze coś bym znalazł
Nie opłaca ci się robić przejścia z 280 na 288 jak już coś to na 312,zmienia się jarzmo i tarcza,klocka nie jestem pewien- zacisk jest taki sam jak w 288
skąd wiesz że mi się nie opłaca ? jak bym chciał przejść na 312mm musiałbym kupić 7 kół i 7 opon 16'' (4+1 na aucie +2 zimówki) więc raczej przejście na 312mm będzie dla mnie nieopłacalne
owen, Opłaca się, opłaca. W porównianiu z 280 to po założeniu takiego zestawu to niebo, a ziemia. xman750, szukaj zestawów od Golfa IV, Audi A3, Toledo I. Ja kupiłem kpl. zwrotnic, zacisków, tarcz z klockami za 300 zeta na aledrogo. Wymieniłem łożyska, wrzuciłem zestaw naprawczy tłoczka i wszystko hula już od paru ładnych km.
no niestety ja to będę w Szkocji ze szrotu lub ebayu brał i obawiam się że 300zł to mi na stronę nie starczy pewnie... gadam własnie z gościem który ma Octavię VRS na części z hamulcami 312mm z tego co rozumiem to od niego podejdzie wszystko poza tarczami i jarzmami ? mam racje czy szukać całego kompletu gdzie indziej ?
heh koleś pojechał z ceną z komplet bez tracz klocków i jarzem chce 250GBP + wysyłka... nic poszukam po okolicznych szrotach może się trafi coś ciekawego
[ Dodano: Pon 24 Wrz, 12 21:21 ]
pytanie czy od Golfa V też hamulce podejdą czy tam już są inne ?
hmmm ile taki kompletny zestaw waży pi razy drzwi ? chyba dam ogłoszenie na OCP może ktoś akurat ma taki setup na zbyciu
BTW ma ktoś może numery części tzn chociaż zwrotnicy ? są na allegro ludzie co mają tego tony: http://allegro.pl/vw-golf-iv-octavia...tml#tabsAnchor ale jak się ma taką górę to potem nikt nie ma pojęcia skad to wyjął i czy pasuje czy nie...
[ Dodano: Sro 26 Wrz, 12 01:09 ]
jeszcze jedno głupie pytanie czy po swapie piasta z Golfa IV nadal jest z rostawem 5x100 ? bo nie uśmiecha mi się zmieniać koła...
[ Dodano: Sro 26 Wrz, 12 01:09 ]
jeszcze jedno głupie pytanie czy po swapie piasta z Golfa IV nadal jest z rostawem 5x100 ? bo nie uśmiecha mi się zmieniać koła...
Piasty czy zwrotnicy ? Piasta nie ma nic do rozstawu śrób. Zwrotnica już ma
Od razu napisze zaciski z vRS są dobre ale nadal to 1-tloczek, na tor np Wrocław - rakietowa starczą bez problemów z dobra tarcza oraz najmocniejszymi klockami ATE (setup jak u mnie) ciężko je przegrzać.
Ale seryjne zaciski z rs'a sa mocne jedynie co można zrobić to przewody w oplocie(300zl+) oraz mocny płyn hamulcowy.
Co więcej Brembo np z 406 coupe, czy BMW (4-tlok) nie wchodzą bez dystansów (osobiście kombinowałem). Są jeszcze 4-tloki z Nissana oraz CupraR te są drogie i ciężko dostępne i wchodzą podobno bez problemu (tak słyszałem nie potwierdze mojej teorii )
[ Dodano: Sro 26 Wrz, 12 01:09 ]
jeszcze jedno głupie pytanie czy po swapie piasta z Golfa IV nadal jest z rostawem 5x100 ? bo nie uśmiecha mi się zmieniać koła...
Piasty czy zwrotnicy ? Piasta nie ma nic do rozstawu śrób. Zwrotnica już ma
hmmm zawsze myślałem że piasta to ta okrągła flansza do której przykręcamy koło:
ok dzięki za wyjaśnienie, pytanie jeszcze czy łożyska kół w takim razie też są identyczne ? jak kupię taki komplet z niewiadomym przebiegiem przydałoby się wymienić przed załozeniem na auto
przydałby się pewnie komplet naprawczy zacisków jak wypadają tu zamienniki vs oryginał ? możecie coś polecić ?
xman750, zaglądnij do mojego wątku, masz tam wszystko opisane co i jak :wink:
Ja powymieniałem wszystko co się dało: łożyska, zestawy naprawcze do zacisków. Żałuję tylko, że nie dałem nowych piast.
xman750, ja lada dzien bede mial komplet na zbyciu. Jarzma, zaciski, zwrotnice, nawet tarcze i klocki. Choc tarcz bym raczej nie bral bo kurewsko ciezkie. Waga calosci jakies 20-30kg. Sprawdz ile kosztuje wysylka takiej paczki to moze sie dogadamy na PW.
Tylnich kolach lożysk nie wymienisz tylko całe piasty z lożyskami. Lepiej wymieniać na orginały albo b.dobre zamienniki sam sie na slabych zamiennikach przejechalem pożadnie.
Tylnich kolach lożysk nie wymienisz tylko całe piasty z lożyskami. Lepiej wymieniać na orginały albo b.dobre zamienniki sam sie na slabych zamiennikach przejechalem pożadnie.
przecież ja mówię cały czas o wymianie przednich hebli na tył to kupię pewnie całą belkę od razu...
[ Dodano: Wto 02 Paź, 12 01:24 ]
Zamieszczone przez MikeWRC
xman750, ja lada dzien bede mial komplet na zbyciu. Jarzma, zaciski, zwrotnice, nawet tarcze i klocki. Choc tarcz bym raczej nie bral bo kurewsko ciezkie. Waga calosci jakies 20-30kg. Sprawdz ile kosztuje wysylka takiej paczki to moze sie dogadamy na PW.
ok poszła wiadomość na PW paczka do 30kg to jakieś 100-120zł więc do przeżycia wszystko zależy od tego ile sobie winszujesz za ten komplet
Otóż.
Moje ori hamulce z TDI (280mm) dają ciała.
Po ok 40k km tarcze zaczynają bić podczas hamowania. Czasem to nie występuje a czasem trzeba trzymać kierę w dwie łapy aby auto nie pojechało gdzie chciało.
Problem jest tak zauważalny że nawet żona stwierdziła - coś się popierdzieliło i tak nie może zostać.
Zastanawiam się nad przejściem więc na 288 z przodu oraz na tarcze z tyłu (tak przy okazji).
Pytania:
- czy belka tylna jest taka sama w kombi jak i HTB? (dawca by był HTB)?
- dawca to 1.8T RS (180KM) więc 312 z prozdu. Jako że lubię moje ori Ronale 15cali i nie uśmiecha mi się (tym bardziej księgowej) wyrzucanie dwóch kompletów kół z dobrymi oponami (lato alu i zima stalowe) oraz daleko mi do rajdowych zapędów - chciałbym się ograniczyć do 288.
Co należy zrobić (zamienić) z zestawu od 1.8T RS aby nie montować 312 tylko 288? Tarcze są tej samej grubości inna średnica, więc byłyby tarcze, klocek ten sam, zacisk ten sam. Co jest potrzebne inne?
Dzięki za odpowiedzi.
PS - sprawa pilna
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
Komentarz