pomacaj te rurki jak postoisz z wlaczonym silnikiem :idea: u mnie zaraz po zatrzymaniu rury byly zimne a na postoju konkretnie sie to nagrzewało :roll:
no to, to chyba zrozumiale, tak samo jak i to ze najwieksza chlodnica nie bedzie chlodzic kiedy auto nie jedzie wiec w korku i tak kazde TDI cos tam spuchnie.
Jakie ryzyko niesie za soba fakt nagrzania sie tego orurowania? chwila jazdy i sie wychlodzi.
no to, to chyba zrozumiale, tak samo jak i to ze najwieksza chlodnica nie bedzie chlodzic kiedy auto nie jedzie wiec w korku i tak kazde TDI cos tam spuchnie.
Jakie ryzyko niesie za soba fakt nagrzania sie tego orurowania? chwila jazdy i sie wychlodzi.
pewnie zadne ale mnie to poprostu wkurzalo :szeroki_usmiech a po zalozeniu otuliny na rure za IC problem zniknal k
lec, ciekawe z tym błotem :roll:
ja robie takie trasy w takich warunkach, że się niektórym nawet nie śni i wyglądał normalnie
W nadkolu miałem zwykła kratkę jak daje się np w łazience :szeroki_usmiech
[ Dodano: Pon 16 Kwi, 07 15:55 ]
Zamieszczone przez dariuspolo
Hehe.
teraz bedzie mi sluzyl
Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03 BMW serii 3... Radość z jazdy.
nie spodziewalem sie az takiego zapaprania blockiem, na tyle ile bylo widac przy zalozonym kole to bylo OK. Mozna powiedziec brak wyobrazni, sadzilem ze regularne mycie splucze. ew brud. Na dobrac sprawe frontalny sie moze tak samo zasyfic - jadac chociazby za innym autem po blocie posniegowym itp itd
[ Dodano: Pon 16 Kwi, 07 18:59 ] Dawid, zrobione jest perfecto, powyzej moich oczekiwan. Jeszcze raz dzieki!
pewnie zadne ale mnie to poprostu wkurzalo :szeroki_usmiech a po zalozeniu otuliny na rure za IC problem zniknal k
hmmm. a ja Ci powiem, że z założoną otuliną jeździłem przez jakieś 2 lata. Żadne moje pomiary nie potwierdziły skuteczności jej działania I w końcu stwierdziłem, że większy pożytek będzie, jak obniżę masę auta. I zrobiłem to.... wyrzucając otulinę na śmietnik Pomijam fakt, że też mi się nie podobała
A tak swoją drogą, to zastanawiałem się nad tym, jak wygląda porównanie temperatury panującej wewnątrz komory silnika z temperaturą powietrza zaraz za sprężarką. Wydajem mi się, że (przynajmniej u mnie) zaraz za turbiną powietrze wewnątrz rury jest cieplejsze, niż w komorze, co powodowałoby, iż montaż radiatorów byłby bardziej skuteczny :wink: :lol:
Pozdr!
BP
[ Dodano: Pon 16 Kwi, 07 20:20 ]
Zamieszczone przez lec
Nie mowiac ze nawet estetycznie wyglada to jak arcydzielo. Generalnie praktycznie mam monolit. Rurki siliconowe pojawiaja sie dopiero przy samym IC'ku.
Artystycznie prezentuje się rzeczywiście niesamowicie - piękna robota. Jednak większa ilość połączeń elastycznych nie jest pozbawiona sensu. Silnik non stop rusza się pod maską - siły są spore, a silnik przesuwa się praktycznie non stop. Dlatego przyczepianie do tego mało elastycznej konstrukcji może wpłynąć negatywnie na jej trwałość... Sam mam też u siebie monolit i teraz żałuję - a i tak u mnie rura jest prawie o połowę krótsza... Co nie zmienia faktu, iż wyszło to u Ciebie naprawdę profi - jedna z najładniejszych konstrukcji tego typu, jakie widziałem w życiu.
BaPit, ale silnik przesuwa sie w calosci po komorze a nie fragemtami, ta wiec IMO mozna powiedziec ze silnik przesuwa sie wzgledem wzgledem IC na przodzie - ergo : dobre rury siliconowe laczace calosc orurowania na silniku z IC wystarcza, gdyz to one wg mnie tylko pracuja, reszta przesuwa sie wraz z silnikiem
lec, nie do końca mogą puścić spawy tak jak BaPit, napisał silnik porusza sie a im więcej połączeń elastycznych tym trwalsza konstrukcja która cały czas pracuje
djczas, przeczytaj jeszcze raz prosze to co napisalem, ktore spawy maja puscic ? to co jest pospawane porusza sie razem z silnikiem, a pracuja czeci silikonowe miedzy orurowaniem a samym IC
oczywiscie to duze ugolnienienie bo drgania sa przenoszone na rozne elementy, lecz chyba wiadomo o co mi chodzi
Pogrzebałem trochę na forach, trochę w necie, przejrzałem oferty firm tuningowych i postanowiłem zrobić sobie FMIC. Postanowiłem dlatego, bo robione profesjonalne FMIC są cholernie drogie (np. Forge Motorsport kit to wydatek 850 funciaków :shock: ). Krajowe tuningowe zestawy to i tak ok 2-2,5 kzł.
Założenia:
- cena całości IC, orurowanie, węże to max 1 kzł.
- ma być wyraźnie wydajniejszy niż seryjny IC,
- jeśli będzie lepszy jak Allego SMIC to już będzie bardzo dobrze bo ma wystarczać do ok 160-170 KM,
- łatwość przeróbki (bez cięcia i przerabiania belki pod zderzakiem), wykorzystanie seryjnych przewodów powietrza,
- łatwy powrót do serii,
- układ podłączeń taki jak IC z Ibizy Cupry R BPX lub kitu Forge.
Zaprojektowałem więc dziś taki IC (wymiary rdzenia 400x320x50 mm przepływ z nawrotem), skrajne wymiary 500x320x50 (bez króćców). Wlot i wylot na razie 50 mm ale zastanawiam się nad 2,5".
Mocowanie centralne z przodu auta do belki podzderzakowej. Część IC zasłania nieco zderzak ale to nie przeszkadza.
Znalazłem warsztat, który to wykona. Przy seryjnej produkcji (już od 10 szt.) powinno mieć sensowną cenę. Orurowanie dorobię już sam.
W przypadku przeróbki belki pod zderzakiem można zwiększyć wymiary rdzenia do ok 500x 380 x 50 (taki jak mniej więcej z kitu Forge)
404page - Forge Motorsport - Designer and Manufacturer of Intercooolers, Actuators, Valves, Pipes, Silicon, Wastegates, and Brakes - Engineered for Performance in the United Kingdom
Jak odbiorę gotowe IC to dam znać jak to zrobili i przedstawię relację z montażu.
Patrze na ten IC z Forge, i z takich wylotów wnioskuje jako laik w temacie Fmic-ów(sam chce zalozyc) ze bylby chyba dosyc prosty montaz skoro wlot i wylot bedzie z jednej strony praktycznie pod serie by to mozna bylo jakos podciagnac chyba?
A co ze sprawnoscia takiego sprzetu? To jest taks amo wydajne jak z wlotami po 2ch stronach?? Pytam bo nie wiem
A kolejna sprawa..czy jakby kupic Fmic z iveco, czy da sie w ten sposob dorobic boczki zeby to tak dzialalo jak nalezy?
Moc docelowo ok 185KM, bo dojdzie ew turbo ARL
Swoja droga takie rozwiazanie bardzo mnie zaciekawilo bo wydaje mi sie malo inwazyjne
Przy takim z wlotem i wylotem z jednej strony jest chyba problem z prawym reflektorem i ze spryskiem do niego.
Dlaczego ? przewód spryskiwaczy reflektorów wychodzi pod prawym kierunkiem
i leci sobie po belce wzmocnienia zderzaka do rozdzielacza (na wysokości zamka maski)
co do samego reflektora to zobaczymy jak jaro4444, będzie już miał IC'ka - przymierzymy go i u mnie :diabelski_usmiech
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz