BIG FMIC na cieple dni

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    kolektor mam od 130PD

    macalem ta rurke z ciekawosci po kilku palowaniach i byla jedynie letnia

    Komentarz

    • misiekwaw
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7715
      • Ford

      #52
      pomacaj te rurki jak postoisz z wlaczonym silnikiem :idea: u mnie zaraz po zatrzymaniu rury byly zimne a na postoju konkretnie sie to nagrzewało :roll:
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz


      • #53
        no to, to chyba zrozumiale, tak samo jak i to ze najwieksza chlodnica nie bedzie chlodzic kiedy auto nie jedzie wiec w korku i tak kazde TDI cos tam spuchnie.

        Jakie ryzyko niesie za soba fakt nagrzania sie tego orurowania? chwila jazdy i sie wychlodzi.

        Komentarz

        • misiekwaw
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7715
          • Ford

          #54
          Zamieszczone przez lec
          no to, to chyba zrozumiale, tak samo jak i to ze najwieksza chlodnica nie bedzie chlodzic kiedy auto nie jedzie wiec w korku i tak kazde TDI cos tam spuchnie.

          Jakie ryzyko niesie za soba fakt nagrzania sie tego orurowania? chwila jazdy i sie wychlodzi.
          pewnie zadne ale mnie to poprostu wkurzalo :szeroki_usmiech a po zalozeniu otuliny na rure za IC problem zniknal k
          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
          http://www.disi-tune.pl
          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
          Był WRX
          Była Octa

          Komentarz

          • dariuspolo
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1168

            #55
            Zamieszczone przez Tymon
            Co ze SMICEM ty miałeś ten Aliego nie
            Hehe.
            teraz bedzie mi sluzyl
            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
            Zuzycie paliwa

            Komentarz

            • Tymon
              RS
              • 2004
              • 2970

              #56
              lec, ciekawe z tym błotem :roll:
              ja robie takie trasy w takich warunkach, że się niektórym nawet nie śni i wyglądał normalnie
              W nadkolu miałem zwykła kratkę jak daje się np w łazience :szeroki_usmiech

              [ Dodano: Pon 16 Kwi, 07 15:55 ]
              Zamieszczone przez dariuspolo
              Hehe.
              teraz bedzie mi sluzyl
              Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
              Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
              BMW serii 3... Radość z jazdy.

              Komentarz


              • #57
                Tymon, ja mialem tylko pokaznych rozmiarow dziure wycieta przez Wojtka bez kratki

                Komentarz

                • MiKruS
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7976

                  #58
                  Zamieszczone przez lec
                  Tymon, ja mialem tylko pokaznych rozmiarow dziure wycieta przez Wojtka bez kratki
                  To na co Ty liczyłeś?

                  Ja mialem kratke z kibla przez 2-3 lata i ICek byl czysciutki jak dupcia niemowlaka...
                  TDI 205PS

                  Komentarz


                  • #59
                    nie spodziewalem sie az takiego zapaprania blockiem, na tyle ile bylo widac przy zalozonym kole to bylo OK. Mozna powiedziec brak wyobrazni, sadzilem ze regularne mycie splucze. ew brud. Na dobrac sprawe frontalny sie moze tak samo zasyfic - jadac chociazby za innym autem po blocie posniegowym itp itd

                    [ Dodano: Pon 16 Kwi, 07 18:59 ]
                    Dawid, zrobione jest perfecto, powyzej moich oczekiwan. Jeszcze raz dzieki!

                    Komentarz

                    • BaPit
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 630

                      #60
                      Zamieszczone przez MisiekWAW
                      pewnie zadne ale mnie to poprostu wkurzalo :szeroki_usmiech a po zalozeniu otuliny na rure za IC problem zniknal k

                      hmmm. a ja Ci powiem, że z założoną otuliną jeździłem przez jakieś 2 lata. Żadne moje pomiary nie potwierdziły skuteczności jej działania I w końcu stwierdziłem, że większy pożytek będzie, jak obniżę masę auta. I zrobiłem to.... wyrzucając otulinę na śmietnik Pomijam fakt, że też mi się nie podobała

                      A tak swoją drogą, to zastanawiałem się nad tym, jak wygląda porównanie temperatury panującej wewnątrz komory silnika z temperaturą powietrza zaraz za sprężarką. Wydajem mi się, że (przynajmniej u mnie) zaraz za turbiną powietrze wewnątrz rury jest cieplejsze, niż w komorze, co powodowałoby, iż montaż radiatorów byłby bardziej skuteczny :wink: :lol:

                      Pozdr!
                      BP

                      [ Dodano: Pon 16 Kwi, 07 20:20 ]
                      Zamieszczone przez lec
                      Nie mowiac ze nawet estetycznie wyglada to jak arcydzielo. Generalnie praktycznie mam monolit. Rurki siliconowe pojawiaja sie dopiero przy samym IC'ku.
                      Artystycznie prezentuje się rzeczywiście niesamowicie - piękna robota. Jednak większa ilość połączeń elastycznych nie jest pozbawiona sensu. Silnik non stop rusza się pod maską - siły są spore, a silnik przesuwa się praktycznie non stop. Dlatego przyczepianie do tego mało elastycznej konstrukcji może wpłynąć negatywnie na jej trwałość... Sam mam też u siebie monolit i teraz żałuję - a i tak u mnie rura jest prawie o połowę krótsza... Co nie zmienia faktu, iż wyszło to u Ciebie naprawdę profi - jedna z najładniejszych konstrukcji tego typu, jakie widziałem w życiu.

                      Pozdrowiania!
                      Bartek
                      była mocna Octa, a jest konik
                      Greckie Delikatesy

                      Komentarz


                      • #61
                        BaPit, ale silnik przesuwa sie w calosci po komorze a nie fragemtami, ta wiec IMO mozna powiedziec ze silnik przesuwa sie wzgledem wzgledem IC na przodzie - ergo : dobre rury siliconowe laczace calosc orurowania na silniku z IC wystarcza, gdyz to one wg mnie tylko pracuja, reszta przesuwa sie wraz z silnikiem

                        Komentarz

                        • djczas
                          RS
                          • 2005
                          • 9612

                          #62
                          lec, nie do końca mogą puścić spawy tak jak BaPit, napisał silnik porusza sie a im więcej połączeń elastycznych tym trwalsza konstrukcja która cały czas pracuje

                          Komentarz


                          • #63
                            djczas, przeczytaj jeszcze raz prosze to co napisalem, ktore spawy maja puscic ? to co jest pospawane porusza sie razem z silnikiem, a pracuja czeci silikonowe miedzy orurowaniem a samym IC

                            oczywiscie to duze ugolnienienie bo drgania sa przenoszone na rozne elementy, lecz chyba wiadomo o co mi chodzi

                            Komentarz

                            • djczas
                              RS
                              • 2005
                              • 9612

                              #64
                              lec, u mnie popłna rurach które były połączone z silnikiem na stałe

                              Komentarz

                              • Luca
                                Rider
                                • 2004
                                • 524

                                #65
                                Ładnie wygląda, oby służyło jak najdłużej.
                                W ciepłe dni nie powinno być problemu, :twisted: :twisted: :twisted:
                                "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                                Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                                Pionek znów gra.......

                                Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                                www.dynosoft.pl

                                Komentarz

                                • paf
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 3140

                                  #66
                                  lec, robota profi - wygląda świetnie i pewnie będzie super działało - przylukam w Rowach jak przyjedziesz

                                  no i jesteś przykładem wzorowego nałogowca - never ending story :lol:
                                  już się boję gdy ja się zarażę po wirusku

                                  Komentarz

                                  • Tymon
                                    RS
                                    • 2004
                                    • 2970

                                    #67
                                    paf oj drżyj wać Pan.

                                    lec wykonanie jest 1 Ligowe :!: Ten kto to robił to zna się napewno na rzeczy, więc wszystko będzie tak jak należy.

                                    Pozdrawiam
                                    Tymek
                                    Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                    Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                    BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                    Komentarz

                                    • Aligator
                                      Ambiente
                                      • 2004
                                      • 162

                                      #68
                                      Zamieszczone przez lec
                                      Krzychu po zdemontowaniu CSMIC'a Aliego stwierdzil ze to sa po prostu dwa rdzenie od serii zespanawane razem :P
                                      No to się pomylił :P Są to zupełnie inne rdzenie, większe i o innej konstrukcji. Widać to na pierwszy rzut oka.
                                      www.dynosoft.pl

                                      Komentarz

                                      • deespe
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 1468

                                        #69
                                        Jednym słowem... profi
                                        :zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...

                                        Komentarz

                                        • jaro4444
                                          Rider
                                          • 2006
                                          • 508

                                          #70
                                          Pogrzebałem trochę na forach, trochę w necie, przejrzałem oferty firm tuningowych i postanowiłem zrobić sobie FMIC. Postanowiłem dlatego, bo robione profesjonalne FMIC są cholernie drogie (np. Forge Motorsport kit to wydatek 850 funciaków :shock: ). Krajowe tuningowe zestawy to i tak ok 2-2,5 kzł.
                                          Założenia:
                                          - cena całości IC, orurowanie, węże to max 1 kzł.
                                          - ma być wyraźnie wydajniejszy niż seryjny IC,
                                          - jeśli będzie lepszy jak Allego SMIC to już będzie bardzo dobrze bo ma wystarczać do ok 160-170 KM,
                                          - łatwość przeróbki (bez cięcia i przerabiania belki pod zderzakiem), wykorzystanie seryjnych przewodów powietrza,
                                          - łatwy powrót do serii,
                                          - układ podłączeń taki jak IC z Ibizy Cupry R BPX lub kitu Forge.

                                          Zaprojektowałem więc dziś taki IC (wymiary rdzenia 400x320x50 mm przepływ z nawrotem), skrajne wymiary 500x320x50 (bez króćców). Wlot i wylot na razie 50 mm ale zastanawiam się nad 2,5".

                                          Mocowanie centralne z przodu auta do belki podzderzakowej. Część IC zasłania nieco zderzak ale to nie przeszkadza.

                                          Znalazłem warsztat, który to wykona. Przy seryjnej produkcji (już od 10 szt.) powinno mieć sensowną cenę. Orurowanie dorobię już sam.

                                          W przypadku przeróbki belki pod zderzakiem można zwiększyć wymiary rdzenia do ok 500x 380 x 50 (taki jak mniej więcej z kitu Forge)
                                          404page - Forge Motorsport - Designer and Manufacturer of Intercooolers, Actuators, Valves, Pipes, Silicon, Wastegates, and Brakes - Engineered for Performance in the United Kingdom


                                          Jak odbiorę gotowe IC to dam znać jak to zrobili i przedstawię relację z montażu.
                                          Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                          Komentarz

                                          • herman
                                            Rider
                                            • 2005
                                            • 456

                                            #71
                                            Patrze na ten IC z Forge, i z takich wylotów wnioskuje jako laik w temacie Fmic-ów(sam chce zalozyc) ze bylby chyba dosyc prosty montaz skoro wlot i wylot bedzie z jednej strony praktycznie pod serie by to mozna bylo jakos podciagnac chyba?

                                            A co ze sprawnoscia takiego sprzetu? To jest taks amo wydajne jak z wlotami po 2ch stronach?? Pytam bo nie wiem

                                            A kolejna sprawa..czy jakby kupic Fmic z iveco, czy da sie w ten sposob dorobic boczki zeby to tak dzialalo jak nalezy?

                                            Moc docelowo ok 185KM, bo dojdzie ew turbo ARL

                                            Swoja droga takie rozwiazanie bardzo mnie zaciekawilo bo wydaje mi sie malo inwazyjne

                                            pozdrawiam
                                            --------------

                                            Komentarz

                                            • Zibi
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 491

                                              #72
                                              Zadne nieseryjne rozwiazanie typu FMIC nie bedzie malo inwazyjne.

                                              Przy takim z wlotem i wylotem z jednej strony jest chyba problem z prawym reflektorem i ze spryskiem do niego.

                                              Jesli ktos chce malo inwazyjne rozwiazanie to IC z ARL-a i komplet chlodnic z wiatrakami.

                                              Pozdrawiam
                                              Zibi

                                              Komentarz

                                              • Nexus6
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 4847
                                                • Volkswagen

                                                #73
                                                Zamieszczone przez Zibi
                                                Przy takim z wlotem i wylotem z jednej strony jest chyba problem z prawym reflektorem i ze spryskiem do niego.
                                                Dlaczego ? przewód spryskiwaczy reflektorów wychodzi pod prawym kierunkiem
                                                i leci sobie po belce wzmocnienia zderzaka do rozdzielacza (na wysokości zamka maski)
                                                co do samego reflektora to zobaczymy jak jaro4444, będzie już miał IC'ka - przymierzymy go i u mnie :diabelski_usmiech
                                                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                                Komentarz

                                                • jaro4444
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 508

                                                  #74
                                                  No i zrobili :diabelski_usmiech :
                                                  Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                                                  Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                                                  Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                                                  Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                                                  Teraz zostało tylko zebrać materiały na rury i zmontować
                                                  Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                                  Komentarz

                                                  • dariuspolo
                                                    L&K
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 1168

                                                    #75
                                                    ...a ile taka przyjemnosc kosztuje?
                                                    T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                                    SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                                    Zuzycie paliwa

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...