Zamieszczone przez qu_bek
[O2FL] TPMS przez MAXI-DOT (bez przycisku!) 2011+
Zwiń
X
-
[O2FL] TPMS przez MAXI-DOT (bez przycisku!) 2011+
Przeglądając kodowanie sterownika ABS natrafiłem na opis Byte 17 bit 2 TPMS via instrument cluster. Zacząłem temat drążyć i składając informacje z kilku brytyjskich/amerykańskich for Audi VW udało mi się odpalić tę funkcję. TPMS działa tak jak w przypadku opcji z przyciskiem SET na konsoli środkowej - za pomocą czujników ABS, ale jego resetowanie możemy przeprowadzać z poziomu MAXI-DOT. Opcja działa tylko w samochodach 2011 i nowszych.
Jak to zrobić:
-w gateway -> installation list -> zaznaczamy moduł 4C Tire Pressure II
-w Instruments musimy mieć Byte 2 bit 0 ustawiony na 1
-w module ABS Byte 16 bit 1 i bit 2 ustawione na 1 (uwaga, bit 1 nie jest nigdzie opisany, bit 2 to standardowe włączenie tpms)
- w module ABS Byte 17 bit 2 - włączenie TPMS via instrument cluster
Następnie wchodzimy w MAXI-DOT -> Settings i pojawiła nam się tu opcja Tire Monitror. Jak w nią wejdziemy mamy możliwość ustawienia/zresetowania ciśnienia w oponach.
Na czerwono zaznaczone co trzeba ustawić.
Zdjęcia niestety z tel. - tylko to było pod rękąZałączone pliki- 5_238.jpg (58,3 KB, 9452 odsłon)
- 4_388.jpg (50,8 KB, 9451 odsłon)
- 3_791.jpg (53,5 KB, 9451 odsłon)
- 2_395.jpg (62,7 KB, 9451 odsłon)
- 1_251.jpg (46,6 KB, 9450 odsłon)
- 2013_03_29_232114_205.jpg (148,4 KB, 9445 odsłon)
- 2013_03_29_232038_163.jpg (96,0 KB, 9444 odsłon)
- 2013_03_29_232033_408.jpg (99,1 KB, 9444 odsłon)
- 2013_03_29_231915_594.jpg (185,1 KB, 9444 odsłon)
-
testy
ciekawe czy dla 2010 zadziała. Moze ktoś sprawdzic.?? Ja nie mam kabla przy sobie:-)
[ Dodano: Pią 29 Mar, 13 20:41 ]
Zamieszczone przez hereticPrzeglądając kodowanie sterownika ABS natrafiłem na opis Byte 17 bit 2 TPMS via instrument cluster. Zacząłem temat drążyć i składając informacje z kilku brytyjskich/amerykańskich for Audi VW udało mi się odpalić tę funkcję. TPMS działa tak jak w przypadku opcji z przyciskiem SET na konsoli środkowej - za pomocą czujników ABS, ale jego resetowanie możemy przeprowadzać z poziomu MAXI-DOT. Opcja działa tylko w samochodach 2011 i nowszych.
Jak to zrobić:
-w gateway -> installation list -> zaznaczamy moduł 4C Tire Pressure II
-w Instruments musimy mieć Byte 2 bit 0 ustawiony na 1
-w module ABS Byte 16 bit 1 i bit 2 ustawione na 1 (uwaga, bit 1 nie jest nigdzie opisany, bit 2 to standardowe włączenie tpms)
- w module ABS Byte 17 bit 2 - włączenie TPMS via instrument cluster
Następnie wchodzimy w MAXI-DOT -> Settings i pojawiła nam się tu opcja Tire Monitror. Jak w nią wejdziemy mamy możliwość ustawienia/zresetowania ciśnienia w oponach.
Wieczorem postaram się dorzucić zdjęcia.
A mozesz podesłać nr sterownika??
Komentarz
-
-
podejrzewam, że ustawienie w gatewayu tire pressure spowoduje komunikat o błędzie, że nie ma sterownika odbierającego sygnały z nadajników w kołach (na rynek USA są nadajniki w wentylach) i resetować będziesz mógł co najwyżej sterownik, którego nie ma. Ale mogę się mylić, kto wie. Zawsze to dla producent parę złotych taniej jak nie ma przycisku.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Moduł 4C jest podobno wirtualny (dlatego nie można w niego wejść) i ma w nowszej wersji VCDS się nie wyświetlać. To nie jest ten sam moduł co od czujników ciśnienia w wentylach tylko jakiś nowy wymysł. Nie wiem jak w VW albo w A3 od 2011 podobno coś zmienili i już nie ma miejsca na ten przycisk od kasowania, więc jedyna opcja to poprzez MFA albo MMI.
Po ustawieniu wszystkiego i skasowaniu błędu z gateway'a więcej żadnych błędów nie wyrzuca.
pitersoonn mój sterownik to 1K0-907-379-BD
Komentarz
-
-
ja mam taki 1K0 907 379 AS. po swietach jak bede miał kabel to sprawdze i dam znaka czy działa. Ale nie ukrywam opcja byłaby dobra..jakby działało.
[ Dodano: Pią 29 Mar, 13 23:21 ]
Zamieszczone przez MaicroftByl blad, ale potem zniknal, a na koniec nie sprawdzalem. Tez mnie to wlasnie dziwi, bo w ten modul 4C nie ma mozliwosci wejsc.
Wiec to nie jest do konca to samo, co ustawienie z guzika, albo adaptacja VCDSem w samym module ABSu jak poprzedni sposob opisany na forum
Komentarz
-
-
A jak nie mam długiego kodowania w ABS, też odpalę? Nie wiem, czy to wina starego vcds-a (10.63) czy czegoś innego. Tour z 2010 r, lecz MY 2011, oczywiście z wyświetlaczem maxidot.
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK70M.lbl
Part No SW: 1K0 907 379 AK HW: 1K0 907 379 AK
Component: MK70 M MASR 0105
Revision: 00H35001
Coding: 0017665
Shop #: WSC 73430 790 00066
VCID: 7BFEEB684363
Komentarz
-
-
Maicroft w moim 2011 jest też polski, ale jak był problem z chińskimi krzaczkami na wskazówkach nawigacyjnych z Columbusa przełączyłem na angielski i tak już zostało
W sumie to nawet nie takie złe bo po polsku jest masa dziwnych skrótów jak widać na screenie kolegi paskuda
obrus jeśli tamta opcja zadziała to z dokodowaniem obsługi przez maxi dota nie powinno być problemu, chociaż z tym krótkim kodowaniem Twojego modułu ABS nie wiem jak to zrobić. Może koledzy bardziej doświadczeni w modzie TPMS z przyciskiem/kablem będą wiedzieć czy da się w ogóle odpalić TPMS na Twoim module?
Komentarz
-
-
octavia MY 2011 z maja, ABS 1K0 907 379 BD(ten sam co Heretic) a instruments: 1Z0 920 843 K, i niestety pomimo zakodowania wszystkiego dokładnie jak u Heretic, dodatkowa opcja w MAXI DOT się nie pojawiła. Błąd w Gateway skasowany (więcej się już nie pojawia). Dodatkowo reset TMPS i nic ! Jakieś pomysły?
Komentarz
-
Komentarz