Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] TPMS przez MAXI-DOT (bez przycisku!) 2011+

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL] TPMS przez MAXI-DOT (bez przycisku!) 2011+

    Zamieszczone przez qu_bek
    Zamieszczone przez leonn
    A o której godz. planujecie?
    Zamieszczone przez eaglemirek
    aniol, Najpóźniej we wtorek (14) będzie dokładne info odnośnie miejsca i czasu :!: Muszę tam podjechać, chyba że Marek rozejrzy się tam wcześniej :!:
    :!: :P
    qu_bek OK THX. drugie :kufel obalam, umknęło mi :wink:

  • #2
    [O2FL] TPMS przez MAXI-DOT (bez przycisku!) 2011+

    Przeglądając kodowanie sterownika ABS natrafiłem na opis Byte 17 bit 2 TPMS via instrument cluster. Zacząłem temat drążyć i składając informacje z kilku brytyjskich/amerykańskich for Audi VW udało mi się odpalić tę funkcję. TPMS działa tak jak w przypadku opcji z przyciskiem SET na konsoli środkowej - za pomocą czujników ABS, ale jego resetowanie możemy przeprowadzać z poziomu MAXI-DOT. Opcja działa tylko w samochodach 2011 i nowszych.

    Jak to zrobić:
    -w gateway -> installation list -> zaznaczamy moduł 4C Tire Pressure II
    -w Instruments musimy mieć Byte 2 bit 0 ustawiony na 1
    -w module ABS Byte 16 bit 1 i bit 2 ustawione na 1 (uwaga, bit 1 nie jest nigdzie opisany, bit 2 to standardowe włączenie tpms)
    - w module ABS Byte 17 bit 2 - włączenie TPMS via instrument cluster

    Następnie wchodzimy w MAXI-DOT -> Settings i pojawiła nam się tu opcja Tire Monitror. Jak w nią wejdziemy mamy możliwość ustawienia/zresetowania ciśnienia w oponach.

    Na czerwono zaznaczone co trzeba ustawić.
    Zdjęcia niestety z tel. - tylko to było pod ręką
    Załączone pliki

    Komentarz


    • #3
      Ta informacja, że opcja działa tylko w autach od 11' jest w 100% pewna?
      Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

      Komentarz


      • #4
        Na 100% to nie - trzeba by potestować na O2 sprzed 2011, ale w A3 2010 to podobno nie działa. W opisie kodowanie ABS byte 17 bit 2 w VCDS jest też napisane że dla aut 2011+.

        Komentarz


        • #5
          testy

          ciekawe czy dla 2010 zadziała. Moze ktoś sprawdzic.?? Ja nie mam kabla przy sobie:-)

          [ Dodano: Pią 29 Mar, 13 20:41 ]
          Zamieszczone przez heretic
          Przeglądając kodowanie sterownika ABS natrafiłem na opis Byte 17 bit 2 TPMS via instrument cluster. Zacząłem temat drążyć i składając informacje z kilku brytyjskich/amerykańskich for Audi VW udało mi się odpalić tę funkcję. TPMS działa tak jak w przypadku opcji z przyciskiem SET na konsoli środkowej - za pomocą czujników ABS, ale jego resetowanie możemy przeprowadzać z poziomu MAXI-DOT. Opcja działa tylko w samochodach 2011 i nowszych.

          Jak to zrobić:
          -w gateway -> installation list -> zaznaczamy moduł 4C Tire Pressure II
          -w Instruments musimy mieć Byte 2 bit 0 ustawiony na 1
          -w module ABS Byte 16 bit 1 i bit 2 ustawione na 1 (uwaga, bit 1 nie jest nigdzie opisany, bit 2 to standardowe włączenie tpms)
          - w module ABS Byte 17 bit 2 - włączenie TPMS via instrument cluster

          Następnie wchodzimy w MAXI-DOT -> Settings i pojawiła nam się tu opcja Tire Monitror. Jak w nią wejdziemy mamy możliwość ustawienia/zresetowania ciśnienia w oponach.

          Wieczorem postaram się dorzucić zdjęcia.


          A mozesz podesłać nr sterownika??

          Komentarz


          • #6
            Tak to u mnie wyglada. Na wyswietlaczu tez pojawil sie komunikat.

            Dodam te fotki pozniej.
            Załączone pliki
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #7
              podejrzewam, że ustawienie w gatewayu tire pressure spowoduje komunikat o błędzie, że nie ma sterownika odbierającego sygnały z nadajników w kołach (na rynek USA są nadajniki w wentylach) i resetować będziesz mógł co najwyżej sterownik, którego nie ma. Ale mogę się mylić, kto wie. Zawsze to dla producent parę złotych taniej jak nie ma przycisku.
              Pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz


              • #8
                Byl blad, ale potem zniknal, a na koniec nie sprawdzalem. Tez mnie to wlasnie dziwi, bo w ten modul 4C nie ma mozliwosci wejsc.

                Wiec to nie jest do konca to samo, co ustawienie z guzika, albo adaptacja VCDSem w samym module ABSu jak poprzedni sposob opisany na forum
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • #9
                  Moduł 4C jest podobno wirtualny (dlatego nie można w niego wejść) i ma w nowszej wersji VCDS się nie wyświetlać. To nie jest ten sam moduł co od czujników ciśnienia w wentylach tylko jakiś nowy wymysł. Nie wiem jak w VW albo w A3 od 2011 podobno coś zmienili i już nie ma miejsca na ten przycisk od kasowania, więc jedyna opcja to poprzez MFA albo MMI.
                  Po ustawieniu wszystkiego i skasowaniu błędu z gateway'a więcej żadnych błędów nie wyrzuca.
                  pitersoonn mój sterownik to 1K0-907-379-BD

                  Komentarz


                  • #10
                    ja mam taki 1K0 907 379 AS. po swietach jak bede miał kabel to sprawdze i dam znaka czy działa. Ale nie ukrywam opcja byłaby dobra..jakby działało.

                    [ Dodano: Pią 29 Mar, 13 23:21 ]
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Byl blad, ale potem zniknal, a na koniec nie sprawdzalem. Tez mnie to wlasnie dziwi, bo w ten modul 4C nie ma mozliwosci wejsc.

                    Wiec to nie jest do konca to samo, co ustawienie z guzika, albo adaptacja VCDSem w samym module ABSu jak poprzedni sposob opisany na forum
                    a Ty jaki masz sterownik??

                    Komentarz


                    • #11
                      heretic,

                      no ale na maxi docie doszło ci jakieś dodatkowe menu?
                      Pozdrawiam
                      Marcin

                      Komentarz


                      • #12
                        Tak w ustawieniach na sam dol jak sie przewinie, to pojawilo sie cisnienie w oponach, potem sie potwierdza ze jest sprawdzone w 4 kolach i daje sie akceptacje.

                        Nie zapisalem sobie jaki mam numer sterownika.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Enriquez
                          heretic,

                          no ale na maxi docie doszło ci jakieś dodatkowe menu?
                          Tak, jest dodatkowe menu - wrzuciłem zdjęcia w pierwszym poście.

                          Komentarz


                          • #14
                            A jak nie mam długiego kodowania w ABS, też odpalę? Nie wiem, czy to wina starego vcds-a (10.63) czy czegoś innego. Tour z 2010 r, lecz MY 2011, oczywiście z wyświetlaczem maxidot.
                            Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK70M.lbl
                            Part No SW: 1K0 907 379 AK HW: 1K0 907 379 AK
                            Component: MK70 M MASR 0105
                            Revision: 00H35001
                            Coding: 0017665
                            Shop #: WSC 73430 790 00066
                            VCID: 7BFEEB684363

                            Komentarz


                            • #15
                              obrus czy na Twoim module ABS działa indirect TPMS z opcją resetowania ustawień przez kabel (w adaptacjach) tak jak opisane w innym temacie na forum?

                              Komentarz


                              • #16
                                Nie wiem, nie próbowałem.

                                Komentarz


                                • #17
                                  2011 i menu jest po angielsku ?? To dopiero MY 2012 gada po Polsku ??
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Jak temat menu został poruszony to czy wiadomo coś na temat możliwości grania "polaka" do maxi-dota? Filmik na YT widziałem ale gdzie z tym tematem uderzyć?
                                    Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Sprawdziłem u siebie MY 2012 i działa. Fajny mod i nie trzeba, żadnych przycisków oraz mostków robić.
                                      Załączone pliki

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Maicroft w moim 2011 jest też polski, ale jak był problem z chińskimi krzaczkami na wskazówkach nawigacyjnych z Columbusa przełączyłem na angielski i tak już zostało
                                        W sumie to nawet nie takie złe bo po polsku jest masa dziwnych skrótów jak widać na screenie kolegi paskuda

                                        obrus jeśli tamta opcja zadziała to z dokodowaniem obsługi przez maxi dota nie powinno być problemu, chociaż z tym krótkim kodowaniem Twojego modułu ABS nie wiem jak to zrobić. Może koledzy bardziej doświadczeni w modzie TPMS z przyciskiem/kablem będą wiedzieć czy da się w ogóle odpalić TPMS na Twoim module?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          obrus Mam dokładnie taki sam moduł jak twój na krótkim kodowaniu i TPMS na przycisku działa , próbuj z maxidota powinien odpalić .
                                          Jedyny problem to jaką przyjąć wartość dla kodowania krótkiego by wyświetlało na wyświetlaczu maxidot.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Czyli jeśli w adaptacjach można resetować TPMS to odpali na maxi docie?
                                            Myślałem że problem leży w zegarach
                                            Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Skoro kolega obrus ma MY 2011 to z zegarami nie powinno być problemu, chyba że miał zamontowane zegary starsze niż auto - bo do tour'a seryjnie maxi dota raczej nie było... Tak czy inaczej w tym przypadku moduł ABS bez długiego kodowania jawi się jako wielka zagadka (problem?).

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                octavia MY 2011 z maja, ABS 1K0 907 379 BD(ten sam co Heretic) a instruments: 1Z0 920 843 K, i niestety pomimo zakodowania wszystkiego dokładnie jak u Heretic, dodatkowa opcja w MAXI DOT się nie pojawiła. Błąd w Gateway skasowany (więcej się już nie pojawia). Dodatkowo reset TMPS i nic ! Jakieś pomysły?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  mecc, Może istotna jest wersja zegarów ,heretic ma 843Q a Maicroft ma 843S , a u Ciebie z 843K i nie działa , najlepiej jak by jeszcze ktoś potwierdził ten trop .

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X