Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] TPMS przez MAXI-DOT (bez przycisku!) 2011+

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez mecc
    octavia MY 2011 z maja, ABS 1K0 907 379 BD(ten sam co Heretic) a instruments: 1Z0 920 843 K, i niestety pomimo zakodowania wszystkiego dokładnie jak u Heretic, dodatkowa opcja w MAXI DOT się nie pojawiła. Błąd w Gateway skasowany (więcej się już nie pojawia). Dodatkowo reset TMPS i nic ! Jakieś pomysły?
    Spróbuj przywrócić MAXI DOT do ustawień fabrycznych (w menu settings na samym dole). Może menu się pojawi. Ja tak kiedyś odzyskałem menu świateł dziennych.

    Ja mam pompę BE i licznik "D" - w wolnej chwili podejdę do Skody i spróbuje zakodować (obecnie mam zakodowany TPMS i zamontowany przycisk)

    Komentarz


    • #27
      Przed chwilą sprawdziłem i przywrócenie Maxi Dot do ustawień fabrycznych nic nie zmieniło.

      Komentarz


      • #28
        mecc, czy w opisie kodowania ABS byte 17 bit 2 masz to co u mnie - tpms via instrument cluster czy po prostu poprzestawiałeś odpowiednie bity zgodnie z opisem z 1wszego posta?

        Komentarz


        • #29
          heretic , po prostu poprzestawiałem bity zgodnie z opisem z 1wszego posta. W bajcie 17 mam opis tylko bitu 3 więc zmieniłem kod binary z 00001000 na: 00001100

          Komentarz


          • #30
            mecc, to faktycznie wygląda na niekompatybilne zegary... Ciekawe bo w opisie kodowania podają 2011+ więc powinno działać. Gościom z forum A3 w modelach 2011 śmigało. Może Skoda coś przyoszczędziła i później zaczęła montować nowsze MFA

            Komentarz


            • #31
              na to wygląda ale nie ma sprawy i dzięki, może się jeszcze coś wyklaruje, hej.
              Heretic, tak sobie czytam to chyba forum USA audi gdzie cytują też forum niemieckie i tam dodatkowo jeszcze wprowadzają zmiany w module Instruments a mianowicie wchodzą w security acces(16) kodem 13861 a potem do pierwszych 4 cyfr softwear codind dodają liczbę 16 następnie w adaptacjach w kanale 37 i zmieniają wartość drugiej liczby od lewej z 0 na 1 a reszta tak jak opisałeś. Niestety nie mogę tego sprawdzić bo sterownik nie przyjmuje kodu 13861 więc może w Octavii jest inny kod? Chyba, że w ogóle idę złym tropem.
              http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-s...ase-check.html

              Komentarz


              • #32
                Ja to akurat znalazłem na forum UK - tam też dodawali 16 do pierwszych 4 cyfr kodowania, ale ponieważ u mnie jak sprawdzałem były one odpowiedzialne za inne ustawienia + bez tego zadziałało to uznałem że w Skodzie jest jednak trochę inaczej. Z tego co pisali w Audi można też aktywować obsługę TPMS z MMI i wydaje mi się że to +16 tego się tyczyło.

                Komentarz


                • #33
                  heretic, no to daję sobie spokój ale mimo wszystko chciałbym wiedzieć jak się dostać do tych dodatkowych adaptacji w zegarach. Ross Tech podaje kod 13861 ale nie działa.

                  Komentarz


                  • #34
                    mecc, Zobacz pliki w VCDS labels dla zegarów z audi i do swojego auta a odpowiesz sobie sam .Chodzi dokładnie o plik 5K0-920-xxx-17.lbl - to jest dla twojego auta i dla audi 8P0-920-xxx-17-MY8.lbl . No chyba że masz z rozszerzeniem clb to nie zobaczysz .

                    Komentarz


                    • #35
                      Koledzy, zgodnie z opisem z tematu TMPS i stroną rosstech VW Golf - Ross-Tech Wiki(1K)_Brake_Electronics_(MK70) w ABS w odjąłem w kodowaniu od obecnego stanu 17665 16384 i 0001281 zostało przyjęte, co chyba odpowiada za włączenie funkcji TPMS.
                      Zamieszczone przez heretic
                      -w module ABS Byte 16 bit 1 i bit 2 ustawione na 1 (uwaga, bit 1 nie jest nigdzie opisany, bit 2 to standardowe włączenie tpms)
                      - w module ABS Byte 17 bit 2 - włączenie TPMS via instrument cluster
                      Może ktoś wie, co przestawić przestawić/wpisać dalej w ABS. Dodam, że w zegarach i gateway zmieniłem co trzeba. Przy przekręceniu kluczyka kontrolka ciśnienia zapala się i gaśnie razem z ABS. Upuściłem powietrze z 1 koła (ok. 1 atmosfera) i pojeździłem z 10km i nic się nie zapaliło. W VCDS mam teraz 2 błędy: w nowej zakładce "Tire pressure", gdzie i tak nie wejdę i w gateway związany z brakiem tpms. Nie mam również nic związanego z ciśnieniem opon na maxidocie, co chyba związane jest z brakiem możliwości zaznaczenia "TPMS via instrument cluster".


                      PS. Mogłem zaznaczyć w Gateway to niższe 65 "tire pressure" a nie 4C, ale jutro sprawdzę, bo auto śpi w garażu.

                      Komentarz


                      • #36
                        obrus, Obawiam się że ze sterownikiem ABS MK70 na krótkim kodowaniu to TPMS z maxidotem nie odpali , bo nie przeskoczysz kodowania jak w MK60 byte 17 bait 2 włączenie TPMS via instrument cluster , co w tym przypadku jest chyba najistotniejsze .

                        Komentarz


                        • #37
                          obrus, z tego co pamiętam pozycja 65 w gateway o której piszesz odnosi się do modułu TPMS opartego na czujnikach w kołach (tzw direct TPMS)

                          Komentarz


                          • #38
                            Miałem obie opcje w gateway zafajkowane. Po zostawieniu tylko 4C nadal błędy. Upuszczę jeszcze powietrza i jak nie zasygnalizuje - chyba dam sobie spokój.

                            Komentarz


                            • #39
                              obrus, niejednokrotnie trzeba przejechać około 20-40km zeby zadziałało
                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                              Komentarz


                              • #40
                                W Superbie 2011 błędów brak, ale nie działa - znaczy nie ma menu na Maxi. Pewnie za stare zegary.
                                Pozdrawiam
                                Marcin

                                Komentarz


                                • #41
                                  U mnie również nie działa. Wprawdzie pompa ABS MY2011 (BE), ale zegary "D"
                                  ABS i Gateway się dały zakodować, ale zegary nie. Pomimo informacji "coding accepted" po ponownym wejściu w zegary miałem stare kodowanie 00 na końcu, zamiast 01.

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    no to ja poprónuję w weekend
                                    pompa BE zegary J, najnowszy gateway i przedliftowa CE :wink:
                                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez heretic
                                      czy na Twoim module ABS działa indirect TPMS z opcją resetowania ustawień przez kabel (w adaptacjach) tak jak opisane w innym temacie na forum?
                                      Ja mam u siebie TPM tak aktywowany i resetowany kablem, jeśli Ci chodzi o ten temat Forum - Octavia Club Polska
                                      Mam Octavie z września 2011 MY2012. Sprubuję pokombinować co z tego u mnie wyjdzie.

                                      [ Dodano: Pią 05 Kwi, 13 00:30 ]
                                      Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                      obrus, niejednokrotnie trzeba przejechać około 20-40km zeby zadziałało
                                      U mnie po zmianie zimówek na letnie sygnalizuje po przejechaniu 2km.

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Czy udało się komuś ustawić TPMS w centralce abs z symbolem BH?
                                        Mimo pozornego przyjęcia kodowania, po sprawdzeniu okazuje się, że w kodowaniu nic się nie zmieniło i funkcja nie działa. Podobny problem mam z uruchomieniem XDS-a.

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Zegary 843 S pompa 379 BH i wszystko działa jak w opisie. Przycisk SET zlikwidowany

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Działa i nawet pokazuje w którym kole jest za mało powietrza.
                                            heretic pomógł Ci się należy, ale to nie w tą strone działa :cry:
                                            Załączone pliki

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Po przejechaniu ilu kilometrow ??

                                              W sumie to jak on to liczy na podstawie ABSu to nie powinno byc problemem wskazanie odpowiedniego kola
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                leonn,

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  W ktorych zegarach to dziala(mysle o wymianie na takie z maxi dot) ?
                                                  Kondziu

                                                  OCP

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                                    Po przejechaniu ilu kilometrow ??
                                                    Spuściłem powietrze z 2,1bar do 1,5 i po przejechaniu 7km nic nie zasygnalizowało, więc spuściłem jeszcze z 1,5 do 1,1 i tu już po 2km było ostrzeżenie, że za mało powietrza.
                                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                                    W sumie to jak on to liczy na podstawie ABSu to nie powinno byc problemem wskazanie odpowiedniego kola
                                                    Niby oczywiste, ale do tej pory nie było to możliwe, pokazywała się tylko żółta kontrolka opony i trzeba było sprawdzić wszystkie koła.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X