1) Kostka T16 s oran¾ovo/hnìdým drátem-pin 7 a oran¾ovo/zeleným na pinu 14
- Wyjmi piny 3,7 a 14 a izolovat
2) CAN kabel
- zeleno/¾lutý (CAN High) na pin T16/6
- bílo/¾lutý (CAN Low) na pin T16/15
3) Dorobic kabel do Gateway
- CAN-High - zeleno/¾lutý na T20e Pin 16
- CAN-Low - bílo/¾lutý na T20e Pin 06
4) Glosnik przod
- na piny 3 a 4 (glosnik przod) kostka ve srodku T12 (czujniky przod)
- pøepojit piny ze svorkovnice T16/2 a T16/10
5) Prawa kostkaT12 (czujniky tyl)
- piny 1,7,8,9 do pinu 8
- piny 6,10,11,12 do pinu 11
6) Glosnik Tyl
-- piny na T16/2 a na T16/10
7) Kódování
- 19-Gateway - pøihlásit 10-Assist. parkování a zru¹it 76-Park. pomocník
- 10-Assist. parkování kódovat na 000004 nebo na 000002
- 37-Navigace - Byte_0 Bit_3 - Parking Aid/Park SteerAssist Monitoring active
Zamieszczone przez Rafit
bo wszystko powinno być rozpisane raz, konkretnie po PL w pierwszym poście i wtedy nie byłoby pytań i wątpliwości. Przejrzałem ten temat i tu jest taki chaos, że nic z tego nie rozumiem.
Rafit, Rafit, a nie jest?
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Po czesku jest i można coś źle zrozumieć. Tak samo nie ma informacji czy jak ktoś ma taki zestaw jak ja to czy musi kable przerabiać, czy to dotyczy tylko starszego typu centralek.
Rafitnowszy moduł parktronika (O2FL/G6) potrzebuje do komunikacji magistrali CAN napędu
a tej z tyłu nie masz *(chyba że masz hak lub 4x4)
moduł dotychczasowy (O2/G5) korzystał z magistrali CAN K(omfort)
w VW jest analogicznie jak w skodzie, nie ma innej opcji, Piotrek_gdy dobrze pisze
01-Engine -- Status: OK 0000
02-Auto Trans -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: Malfunction 0010
36-Seat Mem. Drvr -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: Malfunction 0010
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
55-Xenon Range -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: Malfunction 0010
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000 69-Trailer -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
76-Park Assist -- Status: OK 0000
77-Telephone -- Status: Malfunction 0010
Domyślam się, że hak to "69" 8) Jak tak to jak widać mam :wink:
ps. mój hak nie pasuje w ogóle do tej wnęki co jest w kole zapasowym. Wypycha mi lekko tapicerkę podłogi do góry.
Rozumiem, że w tym wypadku zabieg ogranicza się do zmiany pinout'u przy sterowniku OPS i nie muszę dokładać nic do Gateway
Zamieszczone przez piotrek_gdy
wybacz ignorancję ale niby na jakie?
W Eosie zmieniałem zderzak na polift i musiałem też przy okazji zmienić czujniki. Numerów niestety nie pamiętam.
Rafit, to prawda- nie wejdzie bo to nie jest ori hak Skody
czy mozesz jeszcze wrzucić jak ci sie identyfikuje moduł haka?
IMHO ciągnięcie CANa może cie nie minąć
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Hejka udało się i mi... elektryka zrobiona, wszystko pokodowane... śmiga... nowe moduły parkowania to sterownik 10 a w starych chyba do 2009 roku... 76... dlatego ten pierwszy używa magistrali napędu, a ten drugi magistrali komfortu... can podpinamy pod pin 6 i 16 w sterownik sieci 19 chyba 20pinowa kostka... masa przy sterowniku na oczko i plus po stacyjce bezpiecznik 6 i wszystko śmiga... elektrykę zamówiłem na aliexpress.com komplet tył 100dol musiałem dorobić wiązki do głośniczka w golfie jest na tylnym podszybiu... a ja chciałem w oryginalnym miejscu... jeszcze tylko wiercenie dziur i demontaż zderzaka... bo spr tak na świeżo bez montażu w zderzak... miałem problem z zakodowaniem sterownika, ale wkońcu się udało chodz do końca nie wiem jak... zalogowałem się w sterownik parkowania kodem dostępu, ale niby nie przyjmował nowego kodowania aż jakimś cudem przyjął... ale spr czy zakoduje hak to już znowu niechciał... brr ale bajerek fajny... macie pomysł jak wywiercić dziury wiem że są specjalne znaki... ale nie mam oryginalnego wiertła... czujnik z uszczelką ma około 17mm... macie pomysł...?? pozdrawiam
[ Dodano: Pon 15 Cze, 15 08:06 ]
nie pamiętam rozmiaru ale nie jest równy 17mm dokładnie, więc robisz otwór odrobinę mniejszy niż czujnik i reszta pilnikiem/papierem ściernym
Ra, ogarnąłem sprawę. Minus jest tylko taki, że cały czas widnieje błąd w gatewayu że nie ma komunikacji z modułem ParkAssist. Nic się jednak złego nie dzieje z tego powodu.
greg44, robiłem to czysto hobbystycznie i nie planuje produkcji, ale mogę podpowiedzieć jak coś podobnego stworzyć (jeśli kumasz elektronikę na poziomie mikrokontrolerów). To jeszcze potrafi wyświetlać dane na MaxiDocie (coś podobnego do PolarFISa) i zbierać dane z samochodu po GSM do bazy danych (taki jakby tracker GPS). Jeśli chodzi o samo wyświetlanie na Columbusie, to myślę sobie, że nawet jakby stworzyć odpowiedni kod na coś takiego: http://allegro.pl/renault-can-bus-em...392560726.html to też będzie dawać radę. Tylko 170PLN za kawałek takiej płytki to trochę dużo. Części nie są warte więcej niż 50PLN. Ra, urządzenie podłącza się do magistrali infotainment. Nasłuchuje ono informacji ze starego sterownika pomocy przy parkowaniu (Msg ID: 0x54B). W tych ramkach jest informacja o odległości od przeszkody. Później urządzenie "przepakowuje" ramki na format zgodny z Columbusem (BAP). Tak to w skrócie można opisać.
Czy może ktoś mógłby pomóc jak wygląda rozmieszczenie czujników parkowania w Octavii 2 fl na zderzaku przednim i tylnym? Szukam tego w sieci i nie mogę dotrzeć do tego jak odmierzyc miejsca pod otwory na czujniki:-/
Komentarz