Arturas03 Standardowo funkcja jest włączona, natomiast masz możliwość wyłączenia tego (jak to określił sprzedawca) np. jak chce Pan kogoś śledzić
A potem ponownie funkcję włączyć.
Co do ciekawych featuresów:
Włączenie i wyłączenie świateł dziennych - włączamy zapłon, ciągniemy wajchę kierunkowskazów do kierownicy (tak, jak się ostrzega przed misiami) i tak trzymając włączamy prawy kierunkowskaz. Czekamy kilka sekund i włącza się tryb świateł dziennych. Wyłączenie analogicznie, tylko lewy kierunkowskaz. (Mała uwaga - nigdy nie pamietam, czy włącza się prawym czy lewym kierunkowskazem - jak nie zadziała jeden, to drugim).
Jesli pociagniemy ja do kierownicy to nie wlaczymy czasami spryskiwaczy ?
Witam wszystkich zainteresowanych.
A więc po kolei: w FL najciekawszą funkcją, którą często ASO nie włącza jest doświetlanie zakrętów. Nie 'testowałem' tego w FL, gdzie są do tego odpowiednie lampy, ale można włączyć światła dzienne, zamiast w "lampach głównych", to w (dedykowanych do tego) przeciwmgielnych - oszczędza się wtedy żarówki H7 :-) Ponadto legalny jest aktualnie (od czerwca) tryb amerykański świateł dziennych (potwierdzone w necie oraz u drogówki) - mam to włączone u siebie - też oszczędność żarówek, prądu, akumulatora i (przynajmniej teoretycznie) spalania. Poza tym wszystkie pozostałe wymienione w poprzednich wypowiedziach funkcje da się również włączyć w ramach VCDS'a (czyli kiedyś VAG'a). Co do gwarancji, to w przeciwieństwie do tego co powiedział Jarek_wawa (lub czego się obawia), nie powoduje to utraty gwarancji, gdyż nie jest to ZMIANA OPROGRAMOWANIA, bo go nie zmieniamy, tylko włączamy funkcje, które są dostępne w ramach funkcjonalności (BIEŻĄCEGO OPROGRAMOWANIA).
Co do pozostałych opcji oraz kilku innych, których nie opisałem, zapraszam do wątku http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25676 . W razie pytań odpowiem na tyle ile potrafię Proponuję w tamtym wątku, aby ewentualni zainteresowani mogli czerpać wiedzę. Prawie wszystko co możliwe testowałem u siebie i wszystko działa (z samym autem włącznie).
...
A więc po kolei: w FL najciekawszą funkcją, którą często ASO nie włącza jest doświetlanie zakrętów. Nie 'testowałem' tego w FL...
kropeck przeca mi zapodałeś doświetlanie z halogenów na ostanim spocie
doświetlanie TAK, ale nie doczytałeś zdania do końca - "przeciwmgielne jako dzienne" [ostatnie słowa w Tym co zacytowałeś, to początek nowego zdania 8) ]
doświetlanie TAK, ale nie doczytałeś zdania do końca - "przeciwmgielne jako dzienne" [ostatnie słowa w Tym co zacytowałeś, to początek nowego zdania 8) ]
Zwracam honor, pewnikiem mi się przysnęło na kijbordzie :szeroki_usmiech
"...tryb amerykański świateł dziennych (potwierdzone w necie..."
no to akurat nie jest wiarygodne źródło informacji , ustawodawca i owszem >sejm< lub >to<
Prawdopodobnie nie doczytałem tego, ale ostatnio odkryłem - w przypadku jazdy z włączonymi wycieraczkami w trybie "ciągły", po zatrzymaniu samochodu przełączają się w tryb "przerywany" (interwału). Super sprawa.
A... kropeck właśnie sobie przypomniałem, będę zmuszony złożyć reklamację . Załączony tryb dźwiękowy przy zamykaniu centralnego zamka postanowił dwa dni temu wyłączyć się :diabelski_usmiech
"...tryb amerykański świateł dziennych (potwierdzone w necie..."
no to akurat nie jest wiarygodne źródło informacji , ustawodawca i owszem >sejm< lub >to<
Moim zdaniem tryb amerykański nie jest zgodny z ustawą, bo ta nakazuje włączanie się świateł dziennych wraz z zapaleniem silnika, a w trybie amerykańskim włącza po spuszczeniu ręcznego. Oznacza to, że jakbyś ruszał pod dużą gorkę z ręcznego to zgasną Ci światła. Nie zmienia to faktu, że ja u siebie włączyłem właśnie tryb amerykański.
Nie trzeba wciskac a wlasciwie nie da sie wcisnac. Przy nawiewie na szybie obieg wewnetrzny jest zawsze wylaczony
U mnie instrukcja mówi że jeśli chce mieć obieg wewnętrzny to trzeba przekręcić pokrętło na nawiew na szyby i wcisnąć przycisk obiegu wewnętrznego. I u mnie inaczej się włączyć nie da (nie wciśnie się przycisku obiegu wewnętrznego).
choć to nie moja instrukcja to tu też tak jest opisane (to instrukcja do O1 z przed FL)
U mnie instrukcja mówi że jeśli chce mieć obieg wewnętrzny to trzeba przekręcić pokrętło na nawiew na szyby i wcisnąć przycisk obiegu wewnętrznego. I u mnie inaczej się włączyć nie da (nie wciśnie się przycisku obiegu wewnętrznego).
choć to nie moja instrukcja to tu też tak jest opisane (to instrukcja do O1 z przed FL) http://thunderbolt2.prv.pl/nawiew.jpg
Czyli po fl lub kiedys pozniej zmienili zdanie o 180 stopni :shock: .
U mnie obieg wewnetrzny mozna wlaczyc zawsze tylko nie przy nadmuchu na szybe. To jest nawet logiczne - czasem zapomina sie o wylaczeniu tego obiegu bo swiatelko
nie jest na tablicy rozdzielczej, wtedy zaczynaja parowac szyby, wlacza sie wiec
nadmuch na szybe i obieg wewnetrzny "sam" sie wylacza.
baca10, możesz mi napisać jakie masz wyposażenie?
Dzisiaj kolejny raz dzwoniłem do serwisu w celu zorientowania się na temat możliwości włączenia CL.
Powoli zaczyna mnie to irytować, bo już nawet w obrębie jednego serwisu są dwie zbieżne opinie na temat aktywacji funkcji corner.
Dzisiaj poinformowano mnie, że aby aktywować CL w ambiente trzeba wymienić sterownik komfortu .
Stąd moje pytanie do Ciebie na temat Twojej wersji wyposażenia.
Jeżeli okazałoby się, że wbrew temu co mi dzisiaj powiedziano można aktywować CL w wersji ambiente, to czy ktoś z forumowiczów (z okolic Łodzi), mógłby aktywować mi tą funkcję oraz funkcję ponownego przecierania szyby po użyciu spryskiwacza (chyba tak to się nazywa)?
Pozdrawiam,
Radek
... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...
radik79, ja mam zwyklego minta, tylko jak kupowalam auto to zastrzeglam ze bedzie dodawane pare drobiazgow,wiec mam troszke innego minta jesli chodzi o elektryke, jak zamowiles auto z chalogenami to masz juz zalozony inny modul kompa wiec aktywacja funkcji nie stanowi problemu.
"...tryb amerykański świateł dziennych (potwierdzone w necie..."
no to akurat nie jest wiarygodne źródło informacji , ustawodawca i owszem >sejm< lub >to<
Moim zdaniem tryb amerykański nie jest zgodny z ustawą, bo ta nakazuje włączanie się świateł dziennych wraz z zapaleniem silnika, a w trybie amerykańskim włącza po spuszczeniu ręcznego. Oznacza to, że jakbyś ruszał pod dużą gorkę z ręcznego to zgasną Ci światła. Nie zmienia to faktu, że ja u siebie włączyłem właśnie tryb amerykański.
Myślę, że raczej ciężko Ci będzie jeździć z ręcznym, a policja musiałaby Cie cholernie nie lubić, żeby patrzeć czy światła Ci się zapalają wraz z odpaleniem silnika. :-) Poza tym ręczny nie jest obligatoryjny podczas jazdy (chyba, że każdy zakręt załatwiasz driftem), więc ręczny nie jest tu przeszkodą.
Czyli po fl lub kiedys pozniej zmienili zdanie o 180 stopni :shock: .
Tyle że ja mam Octavie Tour (październik 2005) i mam tak samo opisane (różnica jest tylko w umieszczeniu tekstu - znaczy po środku tego co dałem u mnie jest środek instrukcji)
Podam jeszcze raz dla jasności jak jest u mnie (I raczej niemożliwe jest aby u ciebie było inaczej - chyba że ktoś coś zmieniał):
-chcemy mieć obieg wewnętrzny to pokrętło na nawiew na szybę i wciskamy przycisk obiegu wewnętrznego (na innych pozycjach nie można tego wcisnąć)
-chcemy wyłączyć to jeszcze raz wciskamy przycisk (przekręcenie pokrętła jest niemożliwe jeśli przycisk jest wciśnięty)
Dodatkowo przycisk obiegu wewnętrznego świeci się na zielono jeśli jest wyłączony lub na żółto jeśli jest włączony
I dla mnie logiczne jest że powinien być włączony nawiew na szybę bo jak wiadomo ciepłe powietrze idzie do góry i to tylko ono może zostać przepuszczone przez filtr przeciwpyłkowy (a w przypadku obiegu wewnętrznego powietrze jest przepuszczane przez ten filtr) a ten znajduje się za schowkiem pasażera więc jeśli było by wzięte z kabiny przeszło przez filtr i miało iść na nogi to taki obieg nie wymuszony jest praktycznie niemożliwy bo ciepłe powietrze nie idzie na dół ale już skierowane na szybę szło by do góry.
ps: w balonach ogrzewa się powietrze bo cieplejsze ma mniejszą masę i idzie do góry unosząc balon z koszem - oziębienie powietrza dało by odwrotny skutek!
Czyli po fl lub kiedys pozniej zmienili zdanie o 180 stopni :shock: .
Tyle że ja mam Octavie Tour (październik 2005) i mam tak samo opisane (różnica jest tylko w umieszczeniu tekstu - znaczy po środku tego co dałem u mnie jest środek instrukcji)
Podam jeszcze raz dla jasności jak jest u mnie (I raczej niemożliwe jest aby u ciebie było inaczej - chyba że ktoś coś zmieniał):
-chcemy mieć obieg wewnętrzny to pokrętło na nawiew na szybę i wciskamy przycisk obiegu wewnętrznego (na innych pozycjach nie można tego wcisnąć)
-chcemy wyłączyć to jeszcze raz wciskamy przycisk (przekręcenie pokrętła jest niemożliwe jeśli przycisk jest wciśnięty)
Dodatkowo przycisk obiegu wewnętrznego świeci się na zielono jeśli jest wyłączony lub na żółto jeśli jest włączony
I dla mnie logiczne jest że powinien być włączony nawiew na szybę bo jak wiadomo ciepłe powietrze idzie do góry i to tylko ono może zostać przepuszczone przez filtr przeciwpyłkowy (a w przypadku obiegu wewnętrznego powietrze jest przepuszczane przez ten filtr) a ten znajduje się za schowkiem pasażera więc jeśli było by wzięte z kabiny przeszło przez filtr i miało iść na nogi to taki obieg nie wymuszony jest praktycznie niemożliwy bo ciepłe powietrze nie idzie na dół ale już skierowane na szybę szło by do góry.
ps: w balonach ogrzewa się powietrze bo cieplejsze ma mniejszą masę i idzie do góry unosząc balon z koszem - oziębienie powietrza dało by odwrotny skutek!
Czytam to wszystko i zaczynam głupieć.
W fl jest tak:
- nawiew na szybę - NIE DA SIĘ USTAWIĆ obiegu WEWNĘTRZNEGO czyli powietrza zaciąganego z kabiny pojazdu
- pozycje inne niż szyba - można włączyć obieg wewnętrzny i wtedy zapala się lampka.
Dlaczego?
Abstrahując od temperatury powietrza odpowiedź jest bardzo prosta.
Używając do nawiewu powietrza z kabiny samochód szybko paruje - bardzo szybko.
Thundi piszesz sprzeczne informacje. Z linku wynika że w OI można włączyć obieg wewnętrzny na szybę ale nie jest to zalecane.
(abstrahując od tego że w innych markach jest to jeszcze inaczej zablokowane"
Używając do nawiewu powietrza z kabiny samochód szybko paruje - bardzo szybko.
To zbyt duże uogólnienie. Żeby szyba szybko parowała muszą zaistnieć konkretne warunki - np. duża wilgotność, deszcz, 5 osób w aucie. Jak w lecie jeździłem, to czasem bardzo długo na obiegu wewnętrznym i nic nie parowało. Dodam jeszcze że w mojej wersji (Elegance) mamy dwa tryby obiegu - zwykły i automatyczny. W tym ostatnim powietrze przechodzi przez czujnik jakości, który jeśli stwierdzi, że powietrze jest zbyt kiepskiej jakości wyłączy na chwilę obieg wewnętrzny.
Komentarz