Podpinam się tutaj, bo to chyba odpowiedni temat.
Znalazłem w instrukcji maxidota coś takiego;
„Funkcje komfortu
Bezpieczństwo
Dodatkowa funkcja RBS (włącznie z ESP) – zadaniem
tej funkcji jest osuszanie klockow i tarcz hamulcowych
podczas jazdy na mokrej jezdni. W czasie podroży
w deszczu z włączonymi wycieraczkami klocki hamulcowe
co pewien czas lub odcinek drogi są lekko dociskane do
tarcz hamulcowych, co zapewnia ich osuszanie. Pomaga
to zapewnić natychmiastową skuteczność hamulcow
w przypadku potrzeby nagłego hamowania.
Dodatkowa funkcja TSP (włącznie z ESP) – TSP jest jedną
z funkcji układu ESP, ktora zapewnia stabilizację toru jazdy
ciągniętej przyczepy. W ekstremalnych sytuacjach ESP automatycznie
stabilizuje tor jazdy samochodu i przyczepy, i redukuje
prędkość jazdy, aby zapobiec utracie kontroli nad pojazdem.”
Ta funkcja TSP mnie ciekawi jak to działa, czy ktoś ma doświadczenia z tym?
Jeśli ESP stabilizuje tor jazdy przyczepy to chyba musiał by być jakiś dodatkowy kabel do przyczepy, coś takiego jak kabel ABS w ciężarówkach który podpina się do przyczepy, no i przyczepa musiała by mieć ABS/ESP. Chyba że tu chodzi tylko o to że jak przyczepa zacznie wariować na drodze, wypychając tył samochodu na boki to ESP w aucie zacznie reagować i stabilizuje tor jazdy auta a nie przyczepy.
Czy można sprawdzić, czy w/w funkcje mamy w aucie włączone i czy będa działały?
Tak jak przypuszczałem, to ESP auta stabilizuje tor jazdy, podczas jazdy z przyczepą.
Tutaj o tym piszą: http://www.skoda-auto.pl/pl/aktualno...-praktyce.html
Tylko w takim przypadku co robi to TSP, samo ESP by nie wystarczyło?
[ Dodano: Czw 02 Lut, 12 23:09 ]
No, to faktycznie trafiłem na ukryte funkcje, nikt nic nie wie :?:
Znalazłem w instrukcji maxidota coś takiego;
„Funkcje komfortu
Bezpieczństwo
Dodatkowa funkcja RBS (włącznie z ESP) – zadaniem
tej funkcji jest osuszanie klockow i tarcz hamulcowych
podczas jazdy na mokrej jezdni. W czasie podroży
w deszczu z włączonymi wycieraczkami klocki hamulcowe
co pewien czas lub odcinek drogi są lekko dociskane do
tarcz hamulcowych, co zapewnia ich osuszanie. Pomaga
to zapewnić natychmiastową skuteczność hamulcow
w przypadku potrzeby nagłego hamowania.
Dodatkowa funkcja TSP (włącznie z ESP) – TSP jest jedną
z funkcji układu ESP, ktora zapewnia stabilizację toru jazdy
ciągniętej przyczepy. W ekstremalnych sytuacjach ESP automatycznie
stabilizuje tor jazdy samochodu i przyczepy, i redukuje
prędkość jazdy, aby zapobiec utracie kontroli nad pojazdem.”
Ta funkcja TSP mnie ciekawi jak to działa, czy ktoś ma doświadczenia z tym?
Jeśli ESP stabilizuje tor jazdy przyczepy to chyba musiał by być jakiś dodatkowy kabel do przyczepy, coś takiego jak kabel ABS w ciężarówkach który podpina się do przyczepy, no i przyczepa musiała by mieć ABS/ESP. Chyba że tu chodzi tylko o to że jak przyczepa zacznie wariować na drodze, wypychając tył samochodu na boki to ESP w aucie zacznie reagować i stabilizuje tor jazdy auta a nie przyczepy.
Czy można sprawdzić, czy w/w funkcje mamy w aucie włączone i czy będa działały?
Tak jak przypuszczałem, to ESP auta stabilizuje tor jazdy, podczas jazdy z przyczepą.
Tutaj o tym piszą: http://www.skoda-auto.pl/pl/aktualno...-praktyce.html
Tylko w takim przypadku co robi to TSP, samo ESP by nie wystarczyło?
[ Dodano: Czw 02 Lut, 12 23:09 ]
No, to faktycznie trafiłem na ukryte funkcje, nikt nic nie wie :?:
Komentarz