a 1K0 937 087 P podejdzie.
[O2] Ksenony O2 FL
Zwiń
X
-
Przygotowuję się powoli do założenia ksenonów. Lampy już mam, narazie założyłem je z podmienionymi silniczkami ze zwykłych lamp (tak wiec narazie mam tylko regulację ręczną góra/dół),
a dzisiaj założyłem zamówiony bordnetz 1K0 037 087 P
oczywiście na dzień dobry góra błędów w centralnej elektryce 9, którą oczywiście ogarnąłem podmianą kodowania ze starego, kodowaniem kluczyków no i oczywiście nie obyło się bez drapania bajtu 18 na 39.
Póki co szafa już nie krzyczy, centralny tylnych drzwi oczywiście po podmianie kodowania działa
No ale schody się zaczęły, a mianowicie nie mogę się pozbyć jednego błędu (01259 - przekaźnik pompy paliwa otwarty lub zwarcie do masy) - o co kaman☹️
Coś poruszyłem przy podmianie bordnetza,
czy ten 087 P czegoś nie obsługuje chociaż auto pali, jeździ i śmiga jak talala.
Jakies sugestie❓
Komentarz
-
-
masz wkodowany przekaźnik pompy paliwa dla silnika benzynowego
bajt 22 bit 6 (bit 3)->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Tak myślałem że to musiał być bordnetz od benzyniaka, tylko nie wiedziałem gdzie co kliknąć.
Faktycznie bajt 22 bit 3 miał 89, a teraz ma 81 i jest git. Czyli 1K0 937 087 P w miętówce też działa.
Dzięki serdeczne za podpowiedź
Przeczytałem ten post od dechy do dechy, więc jak tylko zbiorę resztę i znajdę trochę więcej czasu wezmę się za oryginalny montaż tych xenonów.
A na razie póki co to mam na sprzedanie 1K0 937 085 L.
Komentarz
-
-
Czyli 1K0 937 087 P obsługuje drzwi tylne bez elektryki, można do minciorów pakowaćOstatnio edytowany przez krzynol; 1427.->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpisCzyli 1K0 937 087 P obsługuje drzwi tylne bez elektryki, można do minciorów pakować
Najpierw jak go podłączyłem to w ogóle nie chciał mi ruszyć tylnych drzwi,
ale gdy wkopiowałem mu moje kodowanie ze starego brodnetz-a wszystko było OK.
- Moje poprzednie kodowanie z brodnetz-a 1K0 937 085L
48000AB8A0050CB04010008011000024430000AE524D89605C C440000040
- Kodowanie nowego brodnetz-a 1K0 937 087P
40010AB8E80508C040080080110089E4427000AE736D85605C 0140000040
- Moje obecne kodowanie brodnetz-a 1K0 937 087P
46180AB8A0050CB04010008011001024430000AE524D81605C C440000040
No i jeszcze była mała poprawka 22 bajtu z 89 na 81.
Wszystko śmiga i 0 błędów.Ostatnio edytowany przez piotrek_02ks; 11616.
Komentarz
-
-
michalkazanice potrzebujesz oczywiście lampy, moduł poziomowania, czujniki przód i tył oraz oczywiście wiązkę.
Komentarz
-
-
ponieważ wiązki w całości nie kupisz jako takiej, to musisz wyprodukować ją sam
do tego potrzebujesz wtyczki, piny, uszczelnienia, odpowiednie przewody, itd.
przydałoby się duże doświadczenie w elektronice, schematy obwodów
dodatkowo VCDS i ktoś kto go ogarnia dobrze.
a najpierw sprawdź jakiego masz bordnetza, czy udźwignie xenony?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
krzynol trochę mnie przestraszyłeś, ale nie będę się poddawał.
Myślałem o kupnie wiązek uciętych z odpowiedniej wersji, tylko pytanie czy można je dosztukować do skrzynki bezpieczników, czy trzeba wiązkę ciąć i łączyć w odpowiednich miejscach
No i jak sprawdzić bordnetza (w skodach głębiej siedzę stosunkowo krótko)
Jeśli chodzi o programowanie to mam do Ciebie stosunkowo blisko, więc o ile masz możliwości mógłbym zrobić to u Ciebie
Komentarz
-
-
do sprawdzenia bordnetza najlepiej vcds i komp
w skrócie, musisz lampy przełożyć i przepinować stare wtyczki do nowych
położyć wiązkę od lamp magistrali LIN do sterownika,zrobić i położyć wiązki do czujników przód i tył
podłączyć zasilania i opinować 28 pinową wtyczkę sterownika w 13 pinów,
nie kupisz obciętych wiązek bo , jak auto miało kseny oryginalnie, to te podłączenia szły zintegrowane z głównymi wiązkami
także nie istniej coś takiego jak wiązka ksenonów, obcięta, gdzieś widziałem kiedyś dorabianą, ale to drogo było
teraz terminy mam zajęte, ale 2 kolegów już stoi w kolejce do montażu ksenonów ( i spryskiwaczy)Ostatnio edytowany przez krzynol; 1427.->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
michalkazanice kumpel do O2 przed FL kupował na aledrogo. Wiązka dedykowana do Golf V, Jetta
Komentarz
-
-
Mam następujący problem. Okazało się, że ksenony w mojej O2 nie działają tak jak powinny, nie skręcają.
VCDS nie pokazuje żadnych błędów:
Adres 55: Zasięg świateł Plik etykiet: 5M0-907-357-V2.lbl
Oznaczenie elementu SW: 5M0 907 357 C HW: 5M0 907 357 C
Komponent: AFS-Steuergeraet 0142
Weryfikacja: 00H04000 Numer seryjny:
Kodowanie: 1441868
Kod serwisu: WSC 01324 020 00200
VCID: 3424FA9957EEA3E65E-8060
Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 7L6 941 329 B Plik etykiet: 3D0-941-329.CLB
Komponent: AFS-Lst.-Modul l 0004
Kodowanie: 00000022
Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 7L6 941 329 B Plik etykiet: 3D0-941-329.CLB
Komponent: AFS-Lst.-Modul r 0004
Kodowanie: 00000022
Nie znaleziono błędów.
Podczas uruchamiania samochodu światła wykonują test w górę i w dół, w pozycji dolnej pozostają przez dłuższą chwilę i wracają do pozycji spoczynkowej.
Wykonałem testowanie ręczne. Poniżej zrzuty wychodzące podczas testów:
pj573_test-gora.jpgfl354_test-dol.jpg
ra381_test-lewo.jpgci375_test-prawo.jpg
Gdzie wg was jest problem? Na chwilę obecną pogoda nie sprzyja rozbieraniu auta i kontroli wiązek układu poziomowania.
Komentarz
-
-
polskie tłumaczenia to jakiś żart
jutro podepnę swoje xeny i popatrzymy co i jak->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
przy skręcie w lewo moje wartości to 0% 0% 99,6% 74,6%
a w prawo 0% 0% 24,8% 0%
a wykonanie testu skręcania do pozycji centralnej daje równo po 50%
jak jedziesz i kręcisz kierą, to bloki pomiarowe w grupie 003 powinny się zmieniać z tych 50%
u Ciebie jest na stałe 102% czyli jakaś pozycja krańcowa dziwna
czy się coś nie zacięło mechanicznie w lampach? ale dwie na raz?!
wykonaj adaptację na kanale 00 czyli reset fabryczny stronnika xenów
a potem nastawy podstawowe i ustawienie pozycji neutralnej->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Dzięki krzynol Krzysztof. Przy najbliższej okazji sprawdzę jak to u mnie wygląda i na pewno dam znać.
Komentarz
-
-
Po prześledzeniu całego wątka temat brakujących skrętnych ogarnięty wg opisu, który umieścił ravas w poniższym poscie.
Okazuje się, że póki nie zmienimy w adaptacjach w kanale 14 z 0 na 1 sterownik blokuje nam funkcję skrętnych lamp i dlatego pokazuje wartość spoza zakresu, czyli owe 102%Przeróbki poszerzające funkcjonalność auta. Np. dodanie Xenonów, zmiana foteli, dodatkowe funkcje, wymiana modułu centralnej elektryki. Radio/nawigacja z nowszego modelu itd.Ostatnio edytowany przez gradek; 9065.
Komentarz
-
-
a kto zmienił z 1 na 0?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
krzynol Krzysztof nie mam pojęcia. Tak musiało być zakodowane. Sterownik kupiony na allegro.
Do ostatniego spota nie wiedziałem jak testowane są skrętne lampy podczas uruchamiania. Od wiosny do jesieni jeździ się większości na dziennych.
Wiem, niewiedza kosztuje. Od tej pory czyli prawie dwa tygodnie szukałem rozwiązania i w końcu się udało.
Testowanie działa, teraz czas sprawdzić działanie świateł w terenie. Mam nadzieję, że będą działać prawidłowo.
Komentarz
-
-
Witam, to i ja poproszę o radę auto octavia II FL VRS ze światłami xenon. Przy uruchomieniu auta światła przechodzą test tj. dół -> rozjazd świateł na boki powrót -> góra. Podczas jazdy miejskiej doświetlanie za pomocą cornerów działa natomiast w żadnej sytuacji nie zauważyłem skręcania soczewek ani w mieście ani w trasie warunki pogodowe jak również prędkość nie wpływa na słup światła są cały czas w jednej pozycji dodatkowo moje światła świecą słabo gdy wsiadam do służbowej insigni to w tych samych warunkach pogodowych robi się dzień :-) Jak poprawnie zakodować lampy aby AFS2 ruszył i poprawić moc świecenia ? Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Phooghiex ktoś mi kiedyś powiedział, żeby sprawdzić prawidłowość świecenia należy jechać powyżej 20 km/h i energicznie kręcić kierownicą prawo, lewo. Wtedy powinien być widoczny ruch soczewek. Najlepiej widać oczywiście na nieoświetlonej drodze.
Komentarz
-
-
jak robią test to raczej dziłają->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
Komentarz