Co do migających ksenonów to w centralnej elektryce w bajcie 14 nie miałem zakodowanych ksenonów, zmieniłem bit 4 na 1 i jest git.
Mam trzy błędy na module poziomowania 1. brak nastaw podstawowych - logiczne 2. błąd czujnika tył - też logiczne a trzeci to błąd komunikacji, problem z tym że komunikuje się z modułem i wymuszam mu testy pozycjonowania itp. dlatego nie wiem jak to interpretować. Jest szansa że wpiąłem się w nie te magistrale CAN i widzę go w VCDS ale nie działa do końca poprawnie ?
Ksenie i spryski założone poza tylnym czujnikiem pochyłu (nie potrafię znaleźć takiego nigdzie) i kodowaniem, moduł poziomowania już w gateway-u zalogowałem i łyknął bez problemu natomiast mam jakiś problem z miganiem ksenonów, na postoju nie ma problemu ale w trakcie przyspieszania lub kiedy włączę długie światła ksenony szaleją i nie wiem skąd się to wzięło, dodatkowo przy ściemnianiu przy coming/leaving home ksenony zamiast się ściemniać to gasną i jeszcze mrugną po sekundzie ale to idąc za sugestią krzynol z filmu o VCDS sobie przekoduje na przeciwmgielne, dzisiaj jeszcze posprawdzam kodowanie w centralnej elektryce ale jeśli to nie wypali to nie wiem do czego się przyczepić ;/ może alternator sieje ?
A przy okazji ktoś napisał że tylni czujnik ma oznaczenie 1K0 941 273 N ale gdy takiego szukam to archiwalne grafiki i aukcje sugerują że jest do innych aut i ma przynitowaną dodatkową blaszkę za to ten z literką L na końcu wydaje się być odpowiedni, żadnego z nich w Polsce nie uraczysz tylko e-bay albo alliekspres ale zanim zacznę zamawiać to który mam brać N, L czy jeszcze inny ?
Btw. świetny kanał masz na YouTube krzynol masz u mnie suba i łapki w góre
Przewody z bezpieczników są przekrojem wystarczające, możesz je wykorzystać. Czujnik poziomu to tylko wskaźnik nie ma nic wspólnego z ksenonami, sterownik poziomowania z softem 148 mam i działa ok z kodowaniem do OC2
Planuje dołożyć ksenony do mojej octavii 2fl, i mam kilka pytań:
1. nie chce wypruwać całej wiązki tylko dołożyć tyle kabli ile to konieczne i tu pojawia się pytanie, według schematu silniczek pozycjonowania halogenów zasilany jest z bezpiecznika SC5 (5A) kabelkami 0,5mm2 a moduł pozycjonowania ksenonów ma być zasilany z bezpiecznika SC21 (10A) i kablami 1,0mm2, czy da radę użyć istniejących w wiązce kabelków zasilania 0,5mm2 dla ksenonów i tylko przełożyć zacisk w skrzynce bezpieczników na nowe miejsce czy jednak muszę pociągnąć 1mm2 ?
Na chłopski rozum to tylko 12V i nawet na schemacie widać że inny bezpiecznik 13 (10A) (nie wiem od czego) również ma kabelek 0,5mm2 i nie ma problemu a w ten sposób miałbym już cztery kable pociągnięte i to w oryginalnej wiązce. Zostały by mi tylko skrętki CAN do kseni, 2x2,5mm2 dla pompki sprysków i 3x0,35 do przedniego czujnika pochyłu.
2. Czy czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy jest wymagany przy ksenonach ?, teoretycznie sygnał trafia prosto do zegarów co sugeruje że to tylko informacyjnie dla kierowcy jest, ale nie wiem czy komputer jakoś pośrednio tego nie czyta i nie wymaga obecności czujnika.
3. Po przeczytaniu tematu od deski do deski mam wątpliwości co do zgodności modułu komfortu, raz ktoś pisze że ma mieć końcówkę 148 innym razem ktoś mówi że 142 a pod koniec tematu i tak pojawiło się kodowanie z superba dla AFS2 czyli i tak moduł komfortu z octavii powinien tego nie łyknąć a łyka to jak to w końcu jest ? Chyba że każdy moduł komfortu łyknie ksenony ale nie zawsze na oryginalnym kodowaniu octavii ?
Przez okres zimowy zamierzam zebrać graty do założenia poliftowego frontu, ale krzynol zasiał u mnie ziarnko niepokoju, tak więc trzeba się doedukować.
Wie ktoś, albo ktoś może przerobił temat, czy czujnik kąta skrętu w przedlifcie daje sygnał, aby ksenony skręcały razem z kołami ?
Czy ewentualnie można auto dostosować tak, aby wszystko związane z ksenonami działało jak w polifcie?
Xenon dołożony jakiś rok temu.
Miałem zakodowany AFS2 czyli kodowanie 1441884.
Faktycznie nie było widać że soczewki latają na boki w czasie skrętów. Jedynie przy wyższych prędkościach podnosiły się i rozjeżdżały doświetlając pobocze i środek.
Zmieniłem kodowanie na standardowe 1507354 i teraz widać jak soczewki skręcają w czasie skrętów kierownicą.
Po za tym test na boki po odpaleniu auta - adaptacje ii kanał 14 zmienić na 1.
Także wszystko działa jak należy.
Dziś rano próbowałem na nieoświetlonej drodze różnych sposobów niestety nie zauważyłem reakcji lamp, w lagunie III bądź insigni wyraźnie widzę doświetlenie zakrętu a tu nic :-( może mam coś z kodowaniem nie tak jak sprawdzić za pomocą vcds-a poprawność kodowania ?
Phooghiex ktoś mi kiedyś powiedział, żeby sprawdzić prawidłowość świecenia należy jechać powyżej 20 km/h i energicznie kręcić kierownicą prawo, lewo. Wtedy powinien być widoczny ruch soczewek. Najlepiej widać oczywiście na nieoświetlonej drodze.
Witam, to i ja poproszę o radę auto octavia II FL VRS ze światłami xenon. Przy uruchomieniu auta światła przechodzą test tj. dół -> rozjazd świateł na boki powrót -> góra. Podczas jazdy miejskiej doświetlanie za pomocą cornerów działa natomiast w żadnej sytuacji nie zauważyłem skręcania soczewek ani w mieście ani w trasie warunki pogodowe jak również prędkość nie wpływa na słup światła są cały czas w jednej pozycji dodatkowo moje światła świecą słabo gdy wsiadam do służbowej insigni to w tych samych warunkach pogodowych robi się dzień :-) Jak poprawnie zakodować lampy aby AFS2 ruszył i poprawić moc świecenia ? Pozdrawiam
krzynol Krzysztof nie mam pojęcia. Tak musiało być zakodowane. Sterownik kupiony na allegro.
Do ostatniego spota nie wiedziałem jak testowane są skrętne lampy podczas uruchamiania. Od wiosny do jesieni jeździ się większości na dziennych.
Wiem, niewiedza kosztuje. Od tej pory czyli prawie dwa tygodnie szukałem rozwiązania i w końcu się udało.
Testowanie działa, teraz czas sprawdzić działanie świateł w terenie. Mam nadzieję, że będą działać prawidłowo.
Po prześledzeniu całego wątka temat brakujących skrętnych ogarnięty wg opisu, który umieścił ravas w poniższym poscie.
Okazuje się, że póki nie zmienimy w adaptacjach w kanale 14 z 0 na 1 sterownik blokuje nam funkcję skrętnych lamp i dlatego pokazuje wartość spoza zakresu, czyli owe 102%
Przeróbki poszerzające funkcjonalność auta. Np. dodanie Xenonów, zmiana foteli, dodatkowe funkcje, wymiana modułu centralnej elektryki. Radio/nawigacja z nowszego modelu itd.
przy skręcie w lewo moje wartości to 0% 0% 99,6% 74,6%
a w prawo 0% 0% 24,8% 0%
a wykonanie testu skręcania do pozycji centralnej daje równo po 50%
jak jedziesz i kręcisz kierą, to bloki pomiarowe w grupie 003 powinny się zmieniać z tych 50%
u Ciebie jest na stałe 102% czyli jakaś pozycja krańcowa dziwna
czy się coś nie zacięło mechanicznie w lampach? ale dwie na raz?!
wykonaj adaptację na kanale 00 czyli reset fabryczny stronnika xenów
a potem nastawy podstawowe i ustawienie pozycji neutralnej
Zostaw komentarz: