JanuszSz, imo dokladka wcale nie bedzie taka bolesna dla kieszeni jak sadzisz, a ecu przeciez czesto bangla z roznymi rzeczami, ktore sie do niego adaptuje, na bank jest procedura i tyle :P
							
						
					montaż tempomatu - problemy
				
					Zwiń
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 montaż tempomatu - problemy
 
 Witam
 
 Postanowiłem jakiś czas temu zamontować sobie tempomat w o2. Kupiłem w tym celu przełącznik. Podobno są dwie wersje i dwie możliwości. Albo montaż tempomatu jest dziecinnie prosty i wymaga tylko podłączenia przełącznika i aktywowania VAG-iem albo (w zależności od wersji) trzeba zmieniać jakiś element komputera co kosztuje jakieś 2 000 zł. Chyba mam szczeście bo w moim przypadku wystarczyło wymienić dźwignię - mój komputer obsługuje tempomat. Po podłączeniu dźwigni i aktywowaniu tempomatu WAG-iem niestety tempomat nie zadziałał. Pojawia się błąd" 16952 – przełącznik wł. utrzymania zadanej prędkości jazdy E45 niezrozumiały sygnał" Nie wiem jak sobie z tym poradzić. Macie jakieś propozycje?
 
 Pozdrawiam
 Wojtek
 
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Witam chłopaki temat oodgrzewam bo przez weekend siedziałem w garażu i instalowałem tempomat.Wszystko poskaładane żadna część nie zstała :szeroki_usmiech ale nie działa :?:
 Rozumiem po kilku postach jakie tu przeczytałem, że trzeba go aktywować VAG-iem. I tu pytanie czy ktoś w was z terenu śląska lub małopolski ma takie urządzenie i za parę jest mi skłonny pomóc w jego aktywacji - ja z mojej strony zapewniam dozgonną wdzięczność jest mi skłonny pomóc w jego aktywacji - ja z mojej strony zapewniam dozgonną wdzięczność Zadowolony użytkownik Skody Zadowolony użytkownik Skody
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	 lec lec
 misiekman, Vag/Vas swoja droga, ale u mnie np byly tez pozamieniane piny - tempo okazalo sie od jakiegos VW a w Skodzie chyba 2 piny byly na odwrot podlaczane.
 Komentarz
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 hej lec
 wiem,wiem że mogą być problemy. Ja tempo kupowałem od speedyego wiec chyba to dobre źródło.
 Z tego co patrzyłem przy instalacji to oprócz wyciągniecia manetki bez tempo i wsadzenia nwej z tempo do kostki nie było nic innego do zrobienia(chyba że się mylę) :?:
 może ktoś z forumwiczów montował do OII tempo
 Generalnie można będzie powiedzieć czy wszystko było ok jak się podłączę pod vag-A ALBO ZADZIAŁA ALBO NIE ALBO NIE  
 zobaczymyZadowolony użytkownik Skody
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Montowałem... po zczytaniu VAGiem wychodzi że znajduje przyciski wszystkie nowe) ale po aktywowaniu kodem 11463 silnika nic się nie zmieniło - nie działa tempo ;-(
 
 We wtorek może jakaś dobra dusza na spotku mi pomoże :-) Fajnie by było.... :wink:
 Sam kabelek z Can'm mam i nic nie mogę wyczesać ops:
							
						Była O2, Jest SuperB! ops:
							
						Była O2, Jest SuperB!
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 z tego co wiem w Octavii II oprócz aktywacji tempomatu w sterowniku silnika trzeba jeszcze zmienić kodowanie sterownika koła kierownicy adres 16 (jeżeli twoje wcześniejsze kodowanie to 000002 - i nie posiadasz komputera pokładowego ale masz tylną wycieraczkę to musisz zmienić kodowanie na 000022).
 Co do pozamienianych pinów to dotyczy to manetek (chińskich podróbek).
 
 PozdrawiamPozdrawiam
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 adalbert, skąd masz ten kod? Szukam książki do takich kodów serwisowych. Jak masz do nich dostęp to daj znać.
 
 [ Dodano: Nie 04 Lis, 07 20:58 ]
 tdsr, co masz na myśli komputera pokładowego? chodzi ci o MAXI DOTa ?BYŁO: 2,0 TDI Kombi Elegance Beż Sahara + (od: 22.10.06 - xenony, 28.10.06 - navi, 17.11.06 działający hak .....)
 JEST: Volvo S80 II D5
 JEST: BMW R1200GS Adventure
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Mam kompa (kilometry, średnie) zakodowałem kierownice jako "komp i CCS" - chyba 4 tam zrobiłem i jak klikam na oczyt tego co sie dzieje z CCS to dostaję: "włączone", "przyspieszaj", "zwalniaj" - generalnie kierownica widzi manetkę tempomatu. Silnik po wklikaniu kodu (z netu i takiego fajnego forum o skodzie :-) ) napisał mi że zrozumiał kod i jest OK.
 Niestety jak uruchamiam tempomat to dostaję błąd "z silnika". Zaraz odnajdę kod błędu to napiszę :-) Wyłączam tempmat, kasuję błąd. Żadnych błędów nie generuje samo autko. Włączam tempomat .... :-( to samo.Była O2, Jest SuperB!
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 adalbert,
 Adres 16: Koło kierownicy Plik etykiet: AKP\1K0-953-549.LBL
 Nr seryjny SW: 1K0 953 549 AF HW: 1K0 953 549 AF
 Komponent: Lenksäulenmodul 034 0070
 Kodowanie: 0000042
 Kod serwisu: WSC 73430
 
 Mam oryginalny tempomat i MAXI DOTA kodowanie masz poprawne.BYŁO: 2,0 TDI Kombi Elegance Beż Sahara + (od: 22.10.06 - xenony, 28.10.06 - navi, 17.11.06 działający hak .....)
 JEST: Volvo S80 II D5
 JEST: BMW R1200GS Adventure
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 no właśnie - to co możę być nie tak ? bo zaczyna mi to wyglądać :-(((
 
 jest jedna sytuacja która mnie zastanawia: jak na manetce "włączę tempomat" to na początku pokazuje "włączone" ale po chwili stan jest "0" nawet jak jest "dociśniety" do końca włącznik. Może w tym jest poblem, że jest ale "na sekundę" i dostaje potem "0".Była O2, Jest SuperB!
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 :Bojesie: że mnie to zczyna przerastać. Ale lubię wyzwania. Podobne problemy miał Palioza. Niestety opuścił nas na miesiąc i nie wiem co wmyślił.BYŁO: 2,0 TDI Kombi Elegance Beż Sahara + (od: 22.10.06 - xenony, 28.10.06 - navi, 17.11.06 działający hak .....)
 JEST: Volvo S80 II D5
 JEST: BMW R1200GS Adventure
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Panowie, jak to jest z tym tempomatem.
 Słyszałem, że w niektórych modelach trzeba pociągnąć kabel do sterownika silnika ponieważ nie wszystkie mają pełną instalację do tempomatu !
 Czy oprócz przełącznika kierunkowskazów, aktywacji tempomatu w sterowniku silnika oraz kodowania sterownika koła kierownicy robiliście coś jeszcze ???
 
 PozdrawiamPozdrawiam
 Komentarz
- 
Komentarz