Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

montaż tempomatu - problemy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    kupiłeś nieprawidłową manetkę
    trzeba połączyć pin 5 i 10 zapewne.
    Pozdrawiam
    Marcin

    Komentarz


    • #77
      Zamieszczone przez Enriquez
      kupiłeś nieprawidłową manetkę
      trzeba połączyć pin 5 i 10 zapewne.

      hmmm to byly jakies rozne? Moglbys podpowiedziec o co biega z tymi pinami i jak je polaczyc?
      Zostały mi czesci, po szkodniku:
      VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
      Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

      Komentarz


      • #78
        nie wiem jak to jest w golfe 6 , ale u nas manetka "F" (Touran) od "G" różni się tym, że ma oddzielone zasilania sekcji "kierunkowskazy" od "tempomatowej". Prawdopodbnie o to chodzi.
        Pozdrawiam
        Marcin

        Komentarz


        • #79
          Zamieszczone przez Enriquez
          ma oddzielone zasilania sekcji "kierunkowskazy" od "tempomatowej
          dodatkowo są rózne designy manetki a do niektórych modeli manetki dodawany jest 2 lub 3 zyłowy przewodzik
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz


          • #80
            to o zmienionych oznaczeniach w polowie 2006 roku to wiedzialem, ale dalbym sobie glowe uciac ze to tylko kosmetyka. Swoja droga juz wkladalem tempmat z 2005 do samochodu z 2008 i bylo gtezz. Macie moze jakiegos linka do schematow, albo jakis obszerniejszych info? Chetnie rozkminie temat na przyszlosc, bo narazie to nic nei kumam.
            Zostały mi czesci, po szkodniku:
            VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
            Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

            Komentarz


            • #81
              Witam
              Posiadam 5miesieczną O2 FL Ambiente 1,4TSI czy moge u siebie założyć tempomat?

              Komentarz


              • #82
                Zamieszczone przez toomasz
                czy moge u siebie założyć tempomat
                mozesz
                tylko że bedzie to drogi biznes w twoim przypadku, bo manetka jest zintegrowana z modułem
                IMHO koszt manetki to jakies 900pln(wiedza z końca roku)
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz


                • #83
                  Zamieszczone przez akm97
                  A więc w kolumnie kierownicy wtyczka bodajże czarna T20d, to jest jej numer, a 13 to nr pinu. W ścianie grodziowej wtyczka bodajże niebieska T12b, pin nr 4.
                  Odgrzewam kotleta, bo mi po instalacji tempo wyskakuje ten chędożony Implausible Signal :evil: . Czy do tej wtyczki w ścianie grodziowej jest jakiś rozsądny dostęp, czy muszę pół deski zdemontować? Gdzie tak mniej więcej szukać?
                  :
                  : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
                  :
                  : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
                  : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
                  :

                  Komentarz


                  • #84
                    Zamieszczone przez akm97
                    kapa9 napisał/a:
                    tam sa dwie wtyczki niebieska i czarna ? jaki kolor kabla ? lub z którego pinu ma wychodzić ?

                    A więc w kolumnie kierownicy wtyczka bodajże czarna T20d, to jest jej numer, a 13 to nr pinu. W ścianie grodziowej wtyczka bodajże niebieska T12b, pin nr 4.
                    Moge potwiedzić (wyczytałem w germańskiej instrukcji), że musi zostac poprowadzony kabel od T20d/13 do niebieskiej wtyczki T12b/4

                    thresias.com - anleitungen - vw golf 5 (1k) gra nachrüsten

                    Jest tam również napisane, że potrzebne są piny 000 979 132 i 000 979 009
                    Tu można sobie zobaczyć jak to wyglada na zdjęciu:

                    Link
                    151KM by masters tuning

                    Komentarz


                    • #85
                      Dzięki, trzeba będzie się w te kabelki zaopatrzyć. Ale dziś specjalnie rozbebeszyłem osłonę kolumny i jedyna niebieska wtyczka, jaką zlokalizowałem, idzie do jakiegoś modułu od radia - zresztą to samo twierdzi ETKA, na rysunku z wiązką deski rozdzielczej (971-87) jest tylko ta jedna niebieska wtyczka. Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić na tę właściwą?
                      :
                      : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
                      :
                      : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
                      : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
                      :

                      Komentarz


                      • #86
                        Panowie
                        Znalazałem germańska instrukcję montażu tempomatu łącznie z poprowadzeniem kabla, którego jak wiadomo nie ma w rocznikach modelowych do `06. Instrukcja jest do Golfa V, ale wydaje mi się, że nie bedzie wiekszych różnic.

                        Zamieszczone przez Super_Be
                        Dzięki, trzeba będzie się w te kabelki zaopatrzyć. Ale dziś specjalnie rozbebeszyłem osłonę kolumny i jedyna niebieska wtyczka, jaką zlokalizowałem, idzie do jakiegoś modułu od radia - zresztą to samo twierdzi ETKA, na rysunku z wiązką deski rozdzielczej (971-87) jest tylko ta jedna niebieska wtyczka. Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić na tę właściwą?
                        Tu jest wszystko opisane:
                        Link
                        151KM by masters tuning

                        Komentarz


                        • #87
                          Zamieszczone przez Pulp
                          Panowie
                          Znalazałem germańska instrukcję montażu tempomatu łącznie z poprowadzeniem kabla, którego jak wiadomo nie ma w rocznikach modelowych do `06. Instrukcja jest do Golfa V, ale wydaje mi się, że nie bedzie wiekszych różnic.
                          Dzięki stokrotne . Jeśli u mnie to jest w tym samym miejscu, to nie tak źle. Gorzej, jeśli się okaże, że w mojej Krowie (rocznik 2010) jednak ten kabelek jest, a błąd wynika, nie daj Boże, z niewłaściwego sterownika silnika... :roll:
                          :
                          : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
                          :
                          : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
                          : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
                          :

                          Komentarz


                          • #88
                            Czyli teraz jasno wynika z zamieszczonej instrukcji, że wystarczy pojedynczy kabelek, do aut poniżej 2006 roku.
                            Czy ten dostępny na aukcjach kolegi superbman dołączany do zestawu tempomatu potrójny kabelek z wtykiem nie jest potrzebny?

                            Komentarz


                            • #89
                              piotrban, wydaje mi się, że nie (mówię o roku modelowym 2005), jak zapoznałem się ze schematami w ELSA. Jest to jedyne połączenie, które trzeba poprowadzić przy montażu tempomatu - żeby wszystko mogło się komunikować po CANie Bo jak widzę, to złącze manetki wchodzi bezpośrednio w gniazdo w sterowniku pod kierownicą, a tam już są odpowiednie zaciski dla pinów 1 (włącznik tempomatu) i 5 (przycisk set). Więc pozostaje tylko doprowadzenie tego jednego kabelka A czy ktoś mógłby przetłumaczyć kodowanie tempomatu z tej instrukcji?
                              Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                              Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                              Komentarz


                              • #90
                                Kolego też mam modelowy 2005 i chciałbym wiedzieć przed montażem tak żeby wszystko działało bez problemu od uruchomienia.
                                Może któryś z kolegów kto już montował wypowie się czy wystarczy tylko pojedynczy kabel plus kodowanie?

                                Komentarz


                                • #91
                                  coś przesadzacie z tyb przewodem
                                  założyłem kilka tempomatów i nigdzie nie trzeba było nic dokładać!
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    Krzynol, zakładałeś je też w mintach/classicach z początków produkcji?
                                    151KM by masters tuning

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      2006 ambiente
                                      2007 elegance
                                      2008 mint

                                      poniżej 2006 mint był? classic był

                                      nie pamiętam czy był jakiś classic, ale nie trafiłem na dodatkowe przewody
                                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                      poprzednie modele:
                                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Prawda, minta nie było przed 2006, ja mam classica właśnie i pomino dobrego zakodowania i montażu tempomat nie działa, dlatego szukam przyczyny w tym nieszczęsnym kablu
                                        151KM by masters tuning

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Zamieszczone przez krzynol
                                          coś przesadzacie z tyb przewodem
                                          założyłem kilka tempomatów i nigdzie nie trzeba było nic dokładać!
                                          No, jakby ktoś chciał jakieś kabelki dokładać tak na wszelki wypadek, to można by powiedzieć, że przesadza. Ale np. ja dołożyłem manetkę, zakodowałem - kodowanie elegancko przyjęte, próbuję włączyć, a on mnie centralnie olewa, wyrzucając przy wciskaniu przycisków na manetce wspomniany wcześniej błąd "niezrozumiały sygnał". A różne źródła, które m.in. wskazał Pulp, mówią że jednak czasem trzeba taki kabelek dołożyć. Więc chyba po prostu miałeś szczęście ze wszystkimi tymi tempomatami, które zakładałeś :wink:
                                          :
                                          : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
                                          :
                                          : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
                                          : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
                                          :

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            Pulp, sprawdź w module elektroniki kierownicy czy w blokach pomiarowych
                                            pojawiają się informacje o naciśnięciach przycisków na manetce
                                            Super_Be, no chyba tak :szeroki_usmiech
                                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                            poprzednie modele:
                                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              Montaż tempomatu przeszedł pomyślnie. Zmianiony został moduł pod kierownicą na highline (może w przyszłośći maxidot). Nastąpił problem z kodowaniem. Mianowicie kodowanie powinno wyglądać dla braku komputera i kierownicy wielofunkcyjnej 000022, za kierownicą z tego co pamiętam odpowiedzialna jest czwarta cyfra licząc od prawej i zgodnie z moją kierownicą zwykłą powinna wynosić 0.W przypadku 0 lub nawet 1 po zakodowaniu włącza się klakson i trąbi przez cały czas. Przyjmuje kodowanie 002022 lub 003022 natomiast w tej konfiguracji nie mam klaksonu. Wnioskuję, że to wina modułu pod kieronicą który jest przystosowany do obsługi tempomatu, maxi dota i kierownicy multifunkcyjnej, natomiast dziwi mnie sprawa, że mam problemy z kierownicą zwykłą. Czy jest rozwiązanie abym odzyskał klakson bez zmiany kierownicy na multifunkcyjną?

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                A u mnie na razie lekka kicha :? . Zabrałem się za dorabianie brakującego kabelka, według instrukcji, którą podrzucił Pulp. No i o ile od strony modułu kierownicy wszystko zgodnie z planem (tzn. pin, o którym była mowa, był wolny), o tyle z drugim końcem już jest problem. Mianowicie... nie ma żadnej niebieskiej wtyczki :cry: . Wiązka od tej czarnej idzie tunelem zaznaczonym tu:



                                                i dochodzi do tej grubej wiąchy od strony zaznaczonej strzałkami (samej wiązki na zdjęciu nie widać):



                                                No i teraz w dalszej kolejności trzeba by pewnie ściągnąć licznik, tylko mam uzasadnione obawy, że to nie wystarczy. W ETCE na rysunku wiązki deski rozdzielczej jest ta gruba wiącha, ale dalej dochodzi do niej tylko wiązka z samego zestawu wskaźników i nic więcej nie widać. Więc obawiam się, że to wszystko idzie już dalej bezpośrednio przez ścianę grodziową i później się gdzieś rozłazi już w komorze silnika. A wtedy dupa zbita, bo kto wie, gdzie by ten dodatkowy kabelek trzeba doprowadzić :roll: . A może ktoś wie, co tam się dalej może kryć?
                                                :
                                                : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
                                                :
                                                : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
                                                : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
                                                :

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  Witam panowie. I jak w końcu z tym tempomatem , działa u kogoś?? Bo też planuje założyć. Octavie jaką posiadam to 2.0 fsi Sport 150 KM 2005r listopad

                                                  Komentarz


                                                  • coca-cola1 no u mnie działa tylko pozostałem bez klaksonu (ale to chyba ze względu na zmieniony moduł). Auto z 2007r zmiana modułu na obsługujący tempomat + manetka + kodowanie i wszystko śmiga. W moim przypadku żadnych dodatkowych kabli nie potrzebowałem, manetka wsunięta w odpowiednie miejsce w moduł i tempomat zamontowany.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X