Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

montaż tempomatu - problemy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ech, po przestudiowaniu ETKi wydaje mi się, że wszystko psu w d**ę... na rysunku wiązki deski rozdzielczej jest rzeczywiście niebieska wtyczka, z informacją, że... jest to niebieska wtyczka. Obok niej jest zielona, więc do zdjęcia w instrukcji by to pasowało. Tylko k***a co z tego, jeżeli na rysunku jest właściwie tak, że wszystko jest połączone ze wszystkim, tylko tu odchodzi wtyczka taka, tu śmaka :evil: . A zresztą nawet gdyby do tego dotrzeć, to bez dobrych schematów elektrycznych diabli biorą całą operację. Aż mi się wierzyć nie chce, że wszelkie opisane przypadki dotyczą aut do rocznika 2006, a u mnie w 2010 też na tym jednym, głupim kabelku zaoszczędzili... :cry:
    :
    : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
    :
    : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
    : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
    :

    Komentarz


    • Ja ostatnio miałem tylko do zakodowania świeżo założony tempomat w O2, ale tam były też błędy czujnika skrętu oraz ABS/ESP. Nie działał też klakson oraz wspomaganie. Po zakończeniu kodowania/adaptacji ruszyło wszystko, z klaksonem włącznie.
      Pozdrawiam,
      Michał

      Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

      Komentarz


      • Posiadam octavie 2 2005 r. Koledzy a jak dostać sie do manetki jakie czynności trzeba wykonać żeby ja wyciągnąć ? Mógłby ktoś po kolei opisać co trzeba zrobić ? I czy manetka z tempomatem od Leona Cupry 2009 r będzie pasować do mojej skody? Z wyglądu są bardzo podobne a nawet identyczne. Pozdrawiam

        Komentarz


        • karuzel
          Miałem taką samą sytuację jak u Ciebie. Po wymianie modułu kierownicy na wersję highline (dokładniej na moduł 1K0 953 549 AQ) podczas gdy nie miałem jeszcze kierownicy multifunkcyjnej, sygnał dźwiękowy albo trąbił non stop (no może kilkanaście sekund, bo potem go komputer wycinał wywalając jednocześnie błąd zwarcia w obwodzie sygnału dźwiękowego) jeśli kodowanie modułu pod kierownicą mówiło "brak kierownicy multifunkcyjnej" lub też sygnał dźwiękowy w ogóle nie działał gdy moduł pod kierownicą był zakodowany jak dla kierownicy wielofunkcyjnej. Dopiero zakup kiery multifunkcyjnej i innego (dedykowanego do multifunkcji) kabelka airbaga rozwiązało temat.
          Być może w Twoim przypadku zakup samego kabelka airbaga do kiery multifunkcyjnej pomoże (przywróci sygnał przy kodowaniu modułu pod kierownicą jak dla wersji z multifunkcją), ale wówczas należy się spodziewać innych błędów w module kierownicy a dotyczących braku komunikacji z takim małym modułem sterującym przyciskami kiery multifunkcyjnej umieszczonym w samej kierownicy.

          Natomiast co do tempomatu to mam inny problem a mianowicie dołożyłem tempomat do swojej octavii MY2008 Classic. Manetka dobra (temat zasilania na pinach 5 i 10 w manetce ogarnięty), moduł pod kierownicą poprawnie zakodowany, sterownik silnika poprawnie zakodowany (nawet pojawia się literka G w opisie sterownika patrząc nań w VCDSie), słynny kabelek z pinu 13 sterownika kolumny kierowniczej jest i gdzieś sobie biegnie, sterownik silnika ani moduł kolumny kierowniczej nie zgłaszają błędów a pomimo tego tempomat nie działa. Już nie mam pomysłów gdzie leży problem.

          krzynol
          które bloki pomiarowe w module kolumny kierowniczej mówią o przyciskach tempomatu?

          Komentarz


          • LeszekK wczoraj dzięki uprzejmości kolegi krzynola sprawdziliśmy czy przy założeniu multifunkcji będzie wszystko grało. Operacja zakończyła się sukcesem i nowa kierownica została zamówiona. W sobotę powinna siedzić w moim pędzidle i co najważniejsze odzyskam klakson :szeroki_usmiech . Podziękowanie dla krzynola

            Komentarz


            • Zamieszczone przez LeszekK
              Być może w Twoim przypadku zakup samego kabelka airbaga do kiery multifunkcyjnej pomoże
              dokładnie, inne są umieszczenia pinów w wiązce kierownicy dla modułu wielofunkcyjnego
              ale już karuzel, zamówił multifunkcję i cacy

              LeszekK, blok 003
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz


              • Witam. Chcę sobie założyć tempomat, czy taka manetka będzie dobra?? Posiadam octavie 2 2005r październik 2.0 fsi Link

                Komentarz


                • wygląda ok
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez krzynol
                    wygląda ok
                    Dzieki kolego. To chyba zamówie

                    Komentarz


                    • Przymierzam się do montażu.
                      Mam sterownik "F" oraz zakupioną manetkę "A". Według opisów sprzęty powinny współgrać.

                      Jest też problem: rp. 2004 rok modelowy 2005 a z tego co już zdążyłem doczytać tam brakuje jednego przewodu w wiązce od sterownika pod kierą do modułu.

                      Może ktoś już się z tym tematem uporał i podzieli się wiedzą ?

                      Komentarz


                      • Ja zakupilem ta manetki z linka co podałem wyżej . Już ją zamontowalem. Jutro albo pojutrze jade na kodowanie. Dziś z ciekawości byłem w aucie zobaczyć co mam pod kolumna kierowniczą a tam posiadam sterownik o numerach 1K095349AF . Do tego sterowania podłączona jest kostka 20 pinowa ,a pin 13 mam zajęty siedzi tam już kabelek który gdzieś sobie idzie w stronę ściany grodziowej . Szukałem tej niebieskiej kostki co mowiliście wcześniej ale jej nigdzie nie znalazlem. Szukałem po obu stronach ze względu na to że posiadam anglika - nic nie znalazłem. W najbliższym czasie chwila prawdy czy tempomat zadziała. Moje auto octavia 2005 r listopad 2.0 fsi wersja Sport

                        [ Dodano: Sro 29 Lut, 12 21:03 ]
                        Witam jestem następnym szczęśliwym posiadaczem tempomatu. U mnie majster uaktywnil tempomacik bez żadnych problemów. Nie ma tylko kontrolki na zegarze. Pozdrawiam

                        Komentarz


                        • a wlaczenie tempomatu VAGiem dokonujemy po zamontowaniu manetki czy jest mozliwosc wlaczenia przed zamontowaniem. wybieram sie do rodzicow i bede mial miejsce i czas na zabawe i juz bym sobie sprawdzil jak to chodzi.
                          no i jeszcze jedna sprawa - jest mozliwosc, ze ktos z okolic opola moglby mi te drobnostke (na komputerze) wlaczyc? albo kujawy (inowroclaw i okolice).
                          pozdrawiam

                          Komentarz


                          • Linkłem się ostatnio za montaż tempomatu i oczywiście napotkałem na znany problem braku niebieskiej kostki T12b/4 i kabelka od T20d/13 od modułu kierownicy.Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi odnośnie podłączenia tempomatu do ecu w BJB.Znalazłem opis; (Trzeba ze sterownika kolumny kierowniczej z kosci 20pinowej wyprowadzic z 16 pinu kabelek /biało/czarny/ i doprowadzić do ECU kosć 94 pinowa na 20 pin) ale wszędzie opisane jest że jest to pin 13 z T20d.Proszę o pomoc i informację odnośnie podpięcia do ecu.

                            Komentarz


                            • :cry:
                              Zamieszczone przez Robson 16
                              Trzeba ze sterownika kolumny kierowniczej z kosci 20pinowej wyprowadzic z 16 pinu kabelek /biało/czarny/ i doprowadzić do ECU kosć 94 pinowa na 20 pin) ale wszędzie opisane jest że jest to pin 13 z T20d
                              pin 13 z wtyczki sterownika kierownicy(T20a) idzie do złącza T12d na podszybiu pin 4
                              i dalej do sterownika silnika też na podszybiu do jego dużej wtyczki (94pinowej) pin 20
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz


                              • albo od razu iść do sterownika silnika i po zawodach.
                                Pozdrawiam
                                Marcin

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez krzynol
                                  pin 13 z wtyczki sterownika kierownicy(T20a) idzie do złącza T12d na podszybiu pin 4
                                  i dalej do sterownika silnika też na podszybiu do jego dużej wtyczki (94pinowej) pin 20
                                  i do tego zdarza się, że przewód z wtyczki na podszybiu idzie do sterownika silnika
                                  więc należy tylko pociągnąć 70cm przewodu z wtyczki z tyłu modułu kiery, do niebieskiej wtyczki w podszybiu
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz


                                  • A ja mam taki problem
                                    tempomat fabrycznie montowany i przestał działać wyczyszczenie manetki pomogło ale od jakiegoś czasu znowu przestał działać i w żaden sposób nie idzie zreanimować , manetka sprawna -sprawdzałem w blokach pomiarowych .
                                    kodowanie kierownicy 0000042 błędów też brak

                                    Już chyba wszystkie opcje wykorzystałem a tempomat nadal nie działa :x

                                    ma ktoś jakiś pomysł :?:
                                    Daniel

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez lilo
                                      sprawdzałem w blokach pomiarowych
                                      sterownika kiery czy silnika?
                                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                      poprzednie modele:
                                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                      Komentarz


                                      • Sprawdz w sterowniku silnika czy widzi komendy ze sterownika kierownicy. Na pewno widzi wszystkie komendy - tempomat on/off/cencel, przyśpieszanie/opóźnianie.
                                        Błędów jakiś innych w sterowniku silnika nie ma? Jakiś przełącznik stopu, sprzęgła. Srawdz czy i one są rozpoznawane w sterowniku silnika.

                                        Pozdrawiam MArcin
                                        Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez krzynol
                                          sterownika kiery czy silnika?
                                          Kiery

                                          Zamieszczone przez Kicer
                                          Jakiś przełącznik stopu, sprzęgła. Srawdz czy i one są rozpoznawane w sterowniku silnika.
                                          hymmm zobaczę . Błędów nigdzie nie ma , autko pod tym względem czyściutkie jak dziewica :szeroki_usmiech
                                          Daniel

                                          Komentarz


                                          • tak jak Kicer pisze
                                            Daniel sprawdź bloki silnika 006, 022
                                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                            poprzednie modele:
                                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez krzynol
                                              Daniel sprawdź bloki silnika 006, 022
                                              Jak będę miał chwilę to posprawdzam , jak nadal nie będzie reagował to dryndnę do ciebie

                                              [ Dodano: Sro 13 Mar, 13 19:59 ]
                                              :szeroki_usmiech tempomat sam ożył ,co było :niewiem
                                              Daniel

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez krzynol
                                                :cry:
                                                Zamieszczone przez Robson 16
                                                Trzeba ze sterownika kolumny kierowniczej z kosci 20pinowej wyprowadzic z 16 pinu kabelek /biało/czarny/ i doprowadzić do ECU kosć 94 pinowa na 20 pin) ale wszędzie opisane jest że jest to pin 13 z T20d
                                                pin 13 z wtyczki sterownika kierownicy(T20a) idzie do złącza T12d na podszybiu pin 4
                                                i dalej do sterownika silnika też na podszybiu do jego dużej wtyczki (94pinowej) pin 20
                                                Dziś to robiłem i kabelek z modułu (pin 13) pociągnąłem bezpośrednio do komputera silnika (pin 20). Tempomat działa.
                                                Auto to O2 od kolegi Biszczu.


                                                Do niebieskiej trudno było mi się dostać.
                                                Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                                Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                                Komentarz


                                                • to i ja się podepnę, bo próbuję uruchomić tempomat ale jak dotąd bez sukcesu...

                                                  manetka dołożona 1K0953513G, moduł kierownicy: 1K0 953 549 CQ
                                                  czyli teoretycznie powinno działać...

                                                  po zakodowaniu w module kierownicy cały czas błąd:
                                                  00895 - Cruise Control Switch (E45)
                                                  014 - Defective

                                                  po przełączeniu tempomatu na ON w silniku pojawia się:
                                                  001384 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal
                                                  P0568 - 008 - Implausible Signal

                                                  octavia jest z 2009 roku

                                                  odczyty w blokach pomiarowych pokazują tylko sygnał z włącznika tempomatu (ON/OFF)

                                                  jakieś sugestie?

                                                  Komentarz


                                                  • a zakodowałeś sterownik silnika?
                                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                    poprzednie modele:
                                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X