kupiłeś nieprawidłową manetkę
trzeba połączyć pin 5 i 10 zapewne.
hmmm to byly jakies rozne? Moglbys podpowiedziec o co biega z tymi pinami i jak je polaczyc?
Zostały mi czesci, po szkodniku:
VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6
nie wiem jak to jest w golfe 6 , ale u nas manetka "F" (Touran) od "G" różni się tym, że ma oddzielone zasilania sekcji "kierunkowskazy" od "tempomatowej". Prawdopodbnie o to chodzi.
to o zmienionych oznaczeniach w polowie 2006 roku to wiedzialem, ale dalbym sobie glowe uciac ze to tylko kosmetyka. Swoja droga juz wkladalem tempmat z 2005 do samochodu z 2008 i bylo gtezz. Macie moze jakiegos linka do schematow, albo jakis obszerniejszych info? Chetnie rozkminie temat na przyszlosc, bo narazie to nic nei kumam.
Zostały mi czesci, po szkodniku:
VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6
mozesz
tylko że bedzie to drogi biznes w twoim przypadku, bo manetka jest zintegrowana z modułem
IMHO koszt manetki to jakies 900pln(wiedza z końca roku)
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
A więc w kolumnie kierownicy wtyczka bodajże czarna T20d, to jest jej numer, a 13 to nr pinu. W ścianie grodziowej wtyczka bodajże niebieska T12b, pin nr 4.
Odgrzewam kotleta, bo mi po instalacji tempo wyskakuje ten chędożony Implausible Signal :evil: . Czy do tej wtyczki w ścianie grodziowej jest jakiś rozsądny dostęp, czy muszę pół deski zdemontować? Gdzie tak mniej więcej szukać?
:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
kapa9 napisał/a:
tam sa dwie wtyczki niebieska i czarna ? jaki kolor kabla ? lub z którego pinu ma wychodzić ?
A więc w kolumnie kierownicy wtyczka bodajże czarna T20d, to jest jej numer, a 13 to nr pinu. W ścianie grodziowej wtyczka bodajże niebieska T12b, pin nr 4.
Moge potwiedzić (wyczytałem w germańskiej instrukcji), że musi zostac poprowadzony kabel od T20d/13 do niebieskiej wtyczki T12b/4
Dzięki, trzeba będzie się w te kabelki zaopatrzyć. Ale dziś specjalnie rozbebeszyłem osłonę kolumny i jedyna niebieska wtyczka, jaką zlokalizowałem, idzie do jakiegoś modułu od radia - zresztą to samo twierdzi ETKA, na rysunku z wiązką deski rozdzielczej (971-87) jest tylko ta jedna niebieska wtyczka. Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić na tę właściwą?
:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Panowie
Znalazałem germańska instrukcję montażu tempomatu łącznie z poprowadzeniem kabla, którego jak wiadomo nie ma w rocznikach modelowych do `06. Instrukcja jest do Golfa V, ale wydaje mi się, że nie bedzie wiekszych różnic.
Zamieszczone przez Super_Be
Dzięki, trzeba będzie się w te kabelki zaopatrzyć. Ale dziś specjalnie rozbebeszyłem osłonę kolumny i jedyna niebieska wtyczka, jaką zlokalizowałem, idzie do jakiegoś modułu od radia - zresztą to samo twierdzi ETKA, na rysunku z wiązką deski rozdzielczej (971-87) jest tylko ta jedna niebieska wtyczka. Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić na tę właściwą?
Panowie
Znalazałem germańska instrukcję montażu tempomatu łącznie z poprowadzeniem kabla, którego jak wiadomo nie ma w rocznikach modelowych do `06. Instrukcja jest do Golfa V, ale wydaje mi się, że nie bedzie wiekszych różnic.
Dzięki stokrotne . Jeśli u mnie to jest w tym samym miejscu, to nie tak źle. Gorzej, jeśli się okaże, że w mojej Krowie (rocznik 2010) jednak ten kabelek jest, a błąd wynika, nie daj Boże, z niewłaściwego sterownika silnika... :roll:
:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Czyli teraz jasno wynika z zamieszczonej instrukcji, że wystarczy pojedynczy kabelek, do aut poniżej 2006 roku.
Czy ten dostępny na aukcjach kolegi superbman dołączany do zestawu tempomatu potrójny kabelek z wtykiem nie jest potrzebny?
piotrban, wydaje mi się, że nie (mówię o roku modelowym 2005), jak zapoznałem się ze schematami w ELSA. Jest to jedyne połączenie, które trzeba poprowadzić przy montażu tempomatu - żeby wszystko mogło się komunikować po CANie Bo jak widzę, to złącze manetki wchodzi bezpośrednio w gniazdo w sterowniku pod kierownicą, a tam już są odpowiednie zaciski dla pinów 1 (włącznik tempomatu) i 5 (przycisk set). Więc pozostaje tylko doprowadzenie tego jednego kabelka A czy ktoś mógłby przetłumaczyć kodowanie tempomatu z tej instrukcji?
Kolego też mam modelowy 2005 i chciałbym wiedzieć przed montażem tak żeby wszystko działało bez problemu od uruchomienia.
Może któryś z kolegów kto już montował wypowie się czy wystarczy tylko pojedynczy kabel plus kodowanie?
Prawda, minta nie było przed 2006, ja mam classica właśnie i pomino dobrego zakodowania i montażu tempomat nie działa, dlatego szukam przyczyny w tym nieszczęsnym kablu
coś przesadzacie z tyb przewodem
założyłem kilka tempomatów i nigdzie nie trzeba było nic dokładać!
No, jakby ktoś chciał jakieś kabelki dokładać tak na wszelki wypadek, to można by powiedzieć, że przesadza. Ale np. ja dołożyłem manetkę, zakodowałem - kodowanie elegancko przyjęte, próbuję włączyć, a on mnie centralnie olewa, wyrzucając przy wciskaniu przycisków na manetce wspomniany wcześniej błąd "niezrozumiały sygnał". A różne źródła, które m.in. wskazał Pulp, mówią że jednak czasem trzeba taki kabelek dołożyć. Więc chyba po prostu miałeś szczęście ze wszystkimi tymi tempomatami, które zakładałeś :wink:
:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Pulp, sprawdź w module elektroniki kierownicy czy w blokach pomiarowych
pojawiają się informacje o naciśnięciach przycisków na manetce Super_Be, no chyba tak :szeroki_usmiech
Montaż tempomatu przeszedł pomyślnie. Zmianiony został moduł pod kierownicą na highline (może w przyszłośći maxidot). Nastąpił problem z kodowaniem. Mianowicie kodowanie powinno wyglądać dla braku komputera i kierownicy wielofunkcyjnej 000022, za kierownicą z tego co pamiętam odpowiedzialna jest czwarta cyfra licząc od prawej i zgodnie z moją kierownicą zwykłą powinna wynosić 0.W przypadku 0 lub nawet 1 po zakodowaniu włącza się klakson i trąbi przez cały czas. Przyjmuje kodowanie 002022 lub 003022 natomiast w tej konfiguracji nie mam klaksonu. Wnioskuję, że to wina modułu pod kieronicą który jest przystosowany do obsługi tempomatu, maxi dota i kierownicy multifunkcyjnej, natomiast dziwi mnie sprawa, że mam problemy z kierownicą zwykłą. Czy jest rozwiązanie abym odzyskał klakson bez zmiany kierownicy na multifunkcyjną?
A u mnie na razie lekka kicha :? . Zabrałem się za dorabianie brakującego kabelka, według instrukcji, którą podrzucił Pulp. No i o ile od strony modułu kierownicy wszystko zgodnie z planem (tzn. pin, o którym była mowa, był wolny), o tyle z drugim końcem już jest problem. Mianowicie... nie ma żadnej niebieskiej wtyczki :cry: . Wiązka od tej czarnej idzie tunelem zaznaczonym tu:
i dochodzi do tej grubej wiąchy od strony zaznaczonej strzałkami (samej wiązki na zdjęciu nie widać):
No i teraz w dalszej kolejności trzeba by pewnie ściągnąć licznik, tylko mam uzasadnione obawy, że to nie wystarczy. W ETCE na rysunku wiązki deski rozdzielczej jest ta gruba wiącha, ale dalej dochodzi do niej tylko wiązka z samego zestawu wskaźników i nic więcej nie widać. Więc obawiam się, że to wszystko idzie już dalej bezpośrednio przez ścianę grodziową i później się gdzieś rozłazi już w komorze silnika. A wtedy dupa zbita, bo kto wie, gdzie by ten dodatkowy kabelek trzeba doprowadzić :roll: . A może ktoś wie, co tam się dalej może kryć?
:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
coca-cola1 no u mnie działa tylko pozostałem bez klaksonu (ale to chyba ze względu na zmieniony moduł). Auto z 2007r zmiana modułu na obsługujący tempomat + manetka + kodowanie i wszystko śmiga. W moim przypadku żadnych dodatkowych kabli nie potrzebowałem, manetka wsunięta w odpowiednie miejsce w moduł i tempomat zamontowany.
Komentarz