[O2FL] Silnik "przerywa" - 2.0 TDI CFHC

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • słoniu_
    odpowiedział(a)
    A takie mam korekcje wtrysków na ciepłym i zimnym silniku

    Zostaw komentarz:


  • słoniu_
    odpowiedział(a)
    Cześć,
    Posiadam golfa 6 CFHC, od jakiegoś czasu borykam się z problemem "spalania stukowego" klekot silnika na zimnym silniku, wcześniej było to delikatne w przedziale 1800-2000obr jak silnik się nagrzał ustępowało, jestem po regeneracji wtrysków, klekot jest dalej, słyszalny nawet jak auto się nagrzeje i da się mocno gazu.
    Dla mnie to wygląda jakby nie dostawały wtryski odpowiedniej dawki paliwa, bo gdy wypala się DPF klekot ustępuje aż do zakończenia wypalania.
    Na zimnym silniku są wysokie plusowe wskazania jednego wtrysku (wrzucę później foto) jak się nagrzeje korekcje są lepsze.
    Oprócz wtrysków prawie rok temu wymieniony EGR na nowy, filtry wymieniane wszystkie co 10tyś/km Olej LM 4200 5w30

    https://photos.app.goo.gl/DCiTeA6wGgnzQtZe9 Takie mam parametry na listwie,

    Za co jest odpowiedzialny ten zawór na pompie wtryskowej?

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Wymienilem kiedys ten zawor na pompie i nowy tez buczal, ale ciszej buczal. 450zl ta przyjemnosc kosztowala.

    Zostaw komentarz:


  • marwoo
    odpowiedział(a)
    Niestety... radość potrwała dość krótko.... Co prawda trzęsienie na zimnym ustało itd. ale... delikatne poszarpywanie przy wyższych prędkościach w zakresie obrotów 2-3tyś jest wyczuwalne w dalszym ciągu...
    Nie mam do końca pomysłu co może być problemem ale jedynie nasuwa mi się pompa rail... I teraz nie wiem czy po prostu olać temat czy jednak brnąć twardo w wymianę... teoretycznie opiłków czy tego typu rzeczy mechanik nie znalazł przy wymianie w filtrze... przy przyśpieszaniu słychać delikatnie w tle te brzęczenie elektrozaworu....

    Może ktoś coś mądrego doradzi bo zaczynam opadać z sił... wymiana pompy to koszt nowego rozrządu... Co robić?

    Zostaw komentarz:


  • marwoo
    odpowiedział(a)
    No i stało się. Komplet wtrysków zamontowany, zakodowany więc chyba spoko, nie trzęsie już na wszystkie strony (jedynie słychać brzęczenie elektrozaworu na pompie ale ten typ tak chyba ma...), EGR przeczyszczony i nasmarowany, DPF oddany do wyprania i zaadoptowany (choć komputer dziwne rzeczy pokazuje...).
    Niestety, zakres robót trochę się rozszerzył - wjechały nowe amory na przód (auto się aż podniosło...), odboje, poduszki pod amortyzatorami, większe jarzma i tarcze/klocki ATE, przewody w oplocie przód/tył HelPerformance, wymieniony płyn hamulcowy (razem z wysprzęglikiem) ATE SL6, zalany nowy olej do silnika (Eurol), olej w skrzyni (zmiana z eurola na oryginalny - biegi nieporównywalnie lepiej wchodzą, po prostu jest efekt WOW, HAKSIU dzięki za radę aby zalać oryginał) no i oczywiście komplet filtrów oleju/powietrza/paliwa MANN.
    Ostatnio edytowany przez marwoo; 44439.

    Zostaw komentarz:


  • marwoo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez samtech84 Zobacz wpis
    Śruby do jarzm szpryc też wymień na nowe, bo lubią się ukręcić
    Zamówione, ale chyba przyjdą po jutrze - dzisiaj powinny dojechać wtryski i wyjechać DPF na pranie.

    Zamieszczone przez margo2 Zobacz wpis
    U mnie wtryski sprawdzone są ok, okazało się, że miesiąc wcześniej była wymienia pompa paliwa - może jeszcze gdzieś opiłki zostały... ;/ w ciągu ostatnich kilku dni sytuacja się powtarzała na ciepłym, szarpanie, po chwili migająca kontrolka świec i tryb awaryjny, na kompie - P0403.. także chyba to będzie ten EGR. Planowana zmiana w tym tyg, chyba również zdecyduje się na kupno samego zaworu a chłodniczka do czyszczenia.. gorzej jak się okaże, że to nie to
    U mnie opiłków w filtrze nie było, a EGR raz błędem rzucił aż mi moc odjęło przy zmianie pasa... Mechanior ma rzucić okiem na EGR w jakim jest stanie - jak coś będzie nie tak zamawiam nowy... Jedynie dolotu nie będzie czyścił bo trochę już ma grafik napięty ale za to rzuci okiem dodatkowo w jakim stanie jest turbina.

    Zostaw komentarz:


  • samtech84
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
    U mnie nawet już jak zaczęło szarpać na ciepłym to po dolaniu ustąpiło tylko delikatne stukanie słychać... Ale już 4 szpryce zamówione, pranie DPF też, zobaczymy co wyjdzie z EGR - najwyżej zawór będę musiał zamówić bo chłodnice da się wyczyścić.
    Poproszę mechanika żeby jeszcze sprawdził/wyczyścił dolot, odmę i rzucił okiem na turbo żeby mieć to z głowy...

    A odbiegając od wątku - przy okazji wjedzie nowy Eurol, Oryginalny płyn do skrzyni i hamownia z przodu na tarczach 312mm i przewodami w oplocie.

    Dam znać o rezultatach robót.
    Śruby do jarzm szpryc też wymień na nowe, bo lubią się ukręcić

    Zostaw komentarz:


  • margo2
    odpowiedział(a)
    U mnie wtryski sprawdzone są ok, okazało się, że miesiąc wcześniej była wymienia pompa paliwa - może jeszcze gdzieś opiłki zostały... ;/ w ciągu ostatnich kilku dni sytuacja się powtarzała na ciepłym, szarpanie, po chwili migająca kontrolka świec i tryb awaryjny, na kompie - P0403.. także chyba to będzie ten EGR. Planowana zmiana w tym tyg, chyba również zdecyduje się na kupno samego zaworu a chłodniczka do czyszczenia.. gorzej jak się okaże, że to nie to

    Zostaw komentarz:


  • marwoo
    odpowiedział(a)
    U mnie nawet już jak zaczęło szarpać na ciepłym to po dolaniu ustąpiło tylko delikatne stukanie słychać... Ale już 4 szpryce zamówione, pranie DPF też, zobaczymy co wyjdzie z EGR - najwyżej zawór będę musiał zamówić bo chłodnice da się wyczyścić.
    Poproszę mechanika żeby jeszcze sprawdził/wyczyścił dolot, odmę i rzucił okiem na turbo żeby mieć to z głowy...

    A odbiegając od wątku - przy okazji wjedzie nowy Eurol, Oryginalny płyn do skrzyni i hamownia z przodu na tarczach 312mm i przewodami w oplocie.

    Dam znać o rezultatach robót.

    Zostaw komentarz:


  • PrzemekEdward
    odpowiedział(a)
    U mnie tez przerywa na zimnym. Wlałem płyn do diesli i przestało. Na razie. Ale pewnie wtrysk jeden do robienia będzie.

    Zostaw komentarz:


  • margo2
    odpowiedział(a)
    U mnie to samo - autko zakupione 3 tygodnie temu, przebieg 221000 km, na jeździe testowej był ciepły i nic.. jednak na zimnym, po nocy, przez pierwszy km na obrotach 1500-2000 delikatnie szarpie, dwójka, trójka i zaraz już jest ok.. za każdym razem na zimnym po długim postoju takie objawy :/ Niestety dwa dni temu, jak był już ciepły - kontrolka świec, tryb awaryjny, po zgaszeniu i odpaleniu po problemie a komp pokazał, że winny jest EGR... okazał się także, że przy wtryskach ktos już wcześniej grzebał.. Poprzedni właściciel przyznał, że również auto dławiło się mu na zimnym, że wtryski zostały sprawdzone - były ok ( misiac temu ) i została zmieniona pompa paliwa przy filtrze, bo samochód dostawał za dużą mieszankę i problem zniknął.... HA! Jednak nie, bo u mnie ten objaw cały czas poczynając od kupna ale tylko na zimnym... Nie wiem czy ufać z tym że wtryski były sprawdzane skoro nie ma na to żadnych wydruków czy faktycznie winien może być EGR jak wskazał VCDS.. ;/ na dniach wtryski będą diagnozowane, bo obstawiam jedno z dwóch - jedno jak i drugie kosztowne...

    Zostaw komentarz:


  • marwoo
    odpowiedział(a)
    Nikt, nic?

    Zostaw komentarz:


  • marwoo
    odpowiedział(a)
    No i się doprosiłem... Ostatnie 2 dni, samochód bez mocy i trzęsie jak na odwyku po miesiącu baletów dopóki nie nagrzeje się porządnie....

    Decyzja zapadła, wjeżdża komplet szpryc i tak przy okazji pomyślałem żeby ogarnąć inne rzeczy typu czyszczenie EGR, pranie DPF żeby na nowych wtryskach było jak najlepiej, pytanie tylko czy ogarniać coś jeszcze oprócz EGR i DPF?

    Czy ktoś ostatnio kupował nowe wtryski i może polecić sprzedawcę?

    Zostaw komentarz:


  • marwoo
    odpowiedział(a)
    U mnie już teraz nie pokazuje, ale przed wizytą w salonie raczej było...

    Zostaw komentarz:


  • oolsztyniak
    odpowiedział(a)
    Czy akcja się należy czy nie można sprawdzić na stronie skody

    Zostaw komentarz:


  • marwoo
    odpowiedział(a)
    ver8 specem nie jestem:P ale wg. mnie to właśnie największe odchylenia przelewają...

    rafalszwede Kojarzy mi się że jak sprawdzałem swoją w serwisie była właśnie ta akcja ale poprzedni właściciel podpisał oświadczenie że nie wyraża zgody... ale pewny nie jestem, muszę zdjąć osłonę i zobaczyć czy są te "pizdryki" zamontowane na przewodach do wtryskiwaczy.

    Zostaw komentarz:


  • rafalszwede
    odpowiedział(a)
    Jeżeli macie zrobioną akcję serwisową 23R6 to uwalone wtryski kwalifikują się do reklamacji w Serwisie Skody. Powinni zdiagnozować i wymienić za free. U mnie tak zrobili.

    Zostaw komentarz:


  • ver8
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
    jak dla mnie to 2 i 3 dolewają
    no to albo 2 albo 3, zdecyduj, bo jeden jest na + a drugi na -

    Zostaw komentarz:


  • marwoo
    odpowiedział(a)
    ver8 jak dla mnie to 2 i 3 dolewają ale ktoś bardziej doświadczony powinien się wypowiedzieć. Z mojej strony polecam zrobić test przelewowy - przynajmniej zobaczysz na czym stoisz.

    Ja przy najbliższej wymianie filtra zaleje do puszki Tunap 989 i dam mu na tym popracować - czy pomoże? Nie wiem. Trochę obawiam się że jest to takie leczenie syfa pudrem - ale jak to już nie pomoże to na pewno wjedzie nowy komplet szpryc...

    Zostaw komentarz:


  • ver8
    odpowiedział(a)
    no koledzy to odgrzewam temat, niestety czyszczenie Liqui Moly Diesel Spulung pomogło ale tylko na niecałe pół roku,
    w między czasie tankowałem dokładnie 17 razy i tylko na Orlenie i BP, 75% tych tankowań to były paliwa premium,
    nadal borykam się z lekkim podszarpywaniem na zimnym silniku, złapie temp. i od razu przechodzi

    możecie mi doradzić i ewentualnie ocenić korekcje dawki wtrysku z VCDSa? czy można coś w ogóle konkretnego z tego wywnioskować?

    na zimnym silniku:
    IDE00365 Injection amount deviation cylinder 1 -0.12 mg/stroke
    IDE00366 Injection amount deviation cylinder 2 -1.21 mg/stroke
    IDE00367 Injection amount deviation cylinder 3 1.03 mg/stroke
    IDE00368 Injection amount deviation cylinder 4 0.31 mg/stroke


    na ciepłym:
    IDE00365 Injection amount deviation cylinder 1 0.10 mg/stroke
    IDE00366 Injection amount deviation cylinder 2 -0.22 mg/stroke
    IDE00367 Injection amount deviation cylinder 3 0.28 mg/stroke
    IDE00368 Injection amount deviation cylinder 4 -0.18 mg/stroke

    Zostaw komentarz:


  • marwoo
    odpowiedział(a)
    U mnie sytuacja jest w dalszym ciągu do końca nie rozwiązana... Z racji narodzin potomstwa wtryski poszły jeszcze bardziej w odstawkę, no i chociaż przelewają to traktuję je chemią i na razie jakoś daje rady (na razie tylko AR6900D-Max ale jak zużyję butelkę do końca potraktuję czymś innym - planuje proponowanymi specyfikami firmy Forte jak uda mi się zdobyć), na zimnym nie podskakuje nawet po dłuższym postoju jedynie tak jak pisałem jak jadę 80km/h na 4 to czuć takie dziwne falowania całej budy jakby nawierzchnia była nierówna.
    Niestety jak to się mówi "biednemu wiatr w oczy" ostatnio uświadczyła mnie taka oto przyjemność (na razie po raz pierwszy):

    1 Fault Found:
    4892 - EGR Valve (N18)
    P0403 00 [096] - Malfunction
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 210635 km
    Date: 2018.02.19
    Time: 17:24:10

    Engine speed: 1781.50 /min
    Normed load value: 20.4 %
    Vehicle speed: 48 km/h
    Coolant temperature: 79 °C
    Intake air temperature: 17 °C
    Ambient air pressure: 1000 mbar
    Voltage terminal 30: 14.180 V
    Unlearning counter according OBD: 37
    Air mass: actual value (mg/stroke): 274.6 mg/stroke
    EGR Vacuum Regulator Solen.val.: activation: 100.00 %
    EGR Solen.val.: actual value: 13.02 %
    EGR valve: offset closed: 0.04 %
    Actuator for high pressure EGR: status-Bit 0: 00000000
    Actuator for high pressure EGR: status-Bit 16: 00000000
    Actuator for high pressure EGR: status-Bit 24: 00110111
    Actuator for high pressure EGR: status-Bit 8: 00000111
    High press EGR actuator: actual unconditioned volt val: 3608.8 mV


    Więc zapowiada się kumulacja

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    jak masz podejrzenia co do opiłkowania pompy to wyjmij filtr paliwa i spójrz na dno obudowy filtra, czy na dnie nie świecą opiłki
    a na stole przy testowaniu wtrysków, też powiedzą Ci czy opiłki w nich były

    Zostaw komentarz:


  • zadariusz1
    odpowiedział(a)
    U mojego ojca pierwsze objawy świadczące o awarii wtryskiwaczy były przy około 90 tysiącach , na amen siadły przy 110 ,ale on serwisował w ASO, a tam wiadomo filtr paliwa dopiero po 60 tysiącach na prośbę właściciela ,niestety motoryzacja ma się coraz gorzej ,jakość części jest coraz gorsza ,ja do swojego pdka lałem co mi w ręce wpadło i jeżdził on bezawaryjnie.

    Zostaw komentarz:


  • prz
    odpowiedział(a)
    Dziękuję za odpowiedź. Niemniej jednak mam wrażenie, że umyka tu najważniejszy problem -> nawet, jeżeli badanie wykaże, że konieczna jest wymiana wtryskiwaczy, to takie rozwiązanie wcale nie gwarantuje, że zniknie przyczyna ich uszkodzenia. Jaka jest szansa, że dwa wtryskiwacze 'umrą' w nowym samochodzie z <100kkm przebiegu? Wg. mnie ok pół promila Dlatego zastanawiam się, czy jest jakieś badanie, które sprawdza więcej niż tylko wtryskiwacze, a cały układ wtryskowy? Oczywiście nie mówię, że nie zrobię testu przelewowego, tylko nie chcę podjąć decyzji odnośnie wymiany wtrysków tylko na bazie jego wyniku.

    Zostaw komentarz:


  • zadariusz1
    odpowiedział(a)
    Wyjąć wtryski i dać do sprawdzenia,mojego ojca wtryski na teście przelewowym wypadły dobrze,ale już na maszynie bardzo słabo, jego wtryski na małym ciśnieniu trzymały parametry,ale już na dużym ciśnieniu były cyrki i okazało się ,że 2 kwalifikowały się do wymiany,sprawdzenie wtrysków w specjalistycznym warsztacie to coś koło 50 zł za sztukę i od tego bym zaczął

    Zostaw komentarz:

Pracuję...