[O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • abstinent
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 4842
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    wg elsy to samo tylko inna obudowa
    ja mam sandena i ta ponoć najlepsza

    Komentarz

    • WIELKIBONGO
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1594
      • Superb II (3T4)

      No i mnie wreszcie dopadły kłopoty z klima

      Już wczesniej zauwazyłem,że nawet w czsie upałów klima włączała sie i konkretnie chłodziła w momencie uzyskania przez silnik temp. około 70 stopni.

      Teraz wymieniłem czynnik i okazuje sie,że sprężarka wogóle się nie włącza. Po sprawdzeniu ustaliłem,że oba wentylatory pracuja. Macie może jakiś pomysł zanim oddam ja do diagnozy "magikom"???
      NajtFukinPatrol North-West

      UNIDEN 510 XL + ML145

      BYŁ ASZ
      PÓŹNIEJ BYŁ BKD
      BYŁA TEŻ CEGA
      A TERAZ JEST SUPERB CBBB
      MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

      Komentarz

      • LUKI
        RS
        • 2005
        • 5776

        WIELKIBONGO, jak chcesz podjedź na Spisaka 15 (Warszawa Ursus)

        chłopak jest dobrze ogarnięty

        502 204 445

        jutro jadę do niego z kolejnym samochodem na serwis klimatyzacji (czynnik, olej, odgrzybienie, przegląd)
        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

        Komentarz

        • WIELKIBONGO
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1594
          • Superb II (3T4)

          LUKI, dzięki

          Jesteś drugą osobą, która Go poleca ja niestety mam kiepskie odczucia jak o niego chodzi

          W RS-ce chciał mnie po prostu naciągnąc na robote
          NajtFukinPatrol North-West

          UNIDEN 510 XL + ML145

          BYŁ ASZ
          PÓŹNIEJ BYŁ BKD
          BYŁA TEŻ CEGA
          A TERAZ JEST SUPERB CBBB
          MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

          Komentarz

          • LUKI
            RS
            • 2005
            • 5776

            WIELKIBONGO, wiesz ja do niego jutro podjeżdżam trzeci raz (o2fl, g6, teraz 500) z konkretną robotą (czynnik, olej, odgrzybienie, przegląd)

            samochody sprawne, bardzo zadbane, więc nie mam nad czym się zastanawiać, że może akurat mnie naciąć

            btw
            ale jak nie masz ciśnienia, to w piątek mogę podać Ci namiary na jeszcze jednego magika od AC
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz

            • WIELKIBONGO
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1594
              • Superb II (3T4)

              LUKI, ja tam byłem ze swoja poprzednią RS-ka

              To tez był zadbany samochód :P

              Na "oko" mi powiedział co jest zepsute i że mam szykowac 1500 zeta

              W Legionowie zrobiłem to za 400 :wink:
              NajtFukinPatrol North-West

              UNIDEN 510 XL + ML145

              BYŁ ASZ
              PÓŹNIEJ BYŁ BKD
              BYŁA TEŻ CEGA
              A TERAZ JEST SUPERB CBBB
              MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

              Komentarz

              • Dafik88
                Ambiente
                • 2012
                • 177
                • Octavia II (1Z3)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                U mnie doszło już do tego że mimo nagrzanego silnika na biegu jałowym, po ok 0.5 minuty klima się wyłącza i wentylatory stają... szykuje się na wymianę sprężarki
                Życie to nie je bajka, to je bitwa!

                Komentarz

                • soulck
                  Classic
                  • 2013
                  • 31

                  Byłem wczoraj w serwisie... Podobno sprawną mam sprężarkę "magik" tak stwierdził bo na wylocie rurki są chłodne... :shock:
                  Byłem późnym popołudniem więc nie zdążyli mi nabić klimy... Resztę odgrzybianie itp umówiłem się na jutro.
                  Podobno urządzenie na którym pracują pozbywa się resztek z układu czynnika, sprawdza szczelność układu i nabija nowy czynnik... A i olej nowy od razu nabija do sprężarki.
                  Chyba mnie nie ściemniają ?
                  Witam klubowiczów.

                  Komentarz

                  • WojtekDM
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 119

                    Zamieszczone przez soulck
                    Podobno urządzenie na którym pracują pozbywa się resztek z układu czynnika, sprawdza szczelność układu i nabija nowy czynnik... A i olej nowy od razu nabija do sprężarki.
                    Chyba mnie nie ściemniają ?
                    Do tego generalnie służą stacje do obsługi klimatyzacji.
                    Skoda Octavia RS Combi 2006
                    BWA w serii 214KM/303Nm, aktualnie 263KM/384Nm, Black Magic
                    http://www.dynamech.pl
                    Serwis & regeneracja turbosprężarek

                    Komentarz

                    • LUKI
                      RS
                      • 2005
                      • 5776

                      Zamieszczone przez soulck
                      Podobno urządzenie na którym pracują pozbywa się resztek z układu czynnika, sprawdza szczelność układu i nabija nowy czynnik... A i olej nowy od razu nabija do sprężarki.
                      Chyba mnie nie ściemniają ?
                      podobno tak

                      nie ściemniają
                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                      Komentarz

                      • ernestowski
                        Ambiente
                        • 2012
                        • 228

                        Raczej ściemniają. Bardzo często jeżeli nie zawsze dostaje się stary czynnik, tyle że ewentualnie przefiltrowany - wiele warsztatów pobiera tylko opłatę za dodatkową, uzupełnioną wagę czynnika. Przykład instrukcja obsługi urządzenia do serwisowania klimatyzacji - znajdź pojemnik na zużyty czynnik http://www.airconservice.pl/ASC_RPA_ba_pl_01.pdf
                        Ponadto nie ma mowy o wymianie oleju. W układzie klimatyzacji jest kilkaset ml/g oleju przy czym w czynniku jest zmieszane oleju zaledwie ok. 3% masy czynnika. Czyli ściągając czynnik, co robi urządzenie do serwisowania klimatyzacji, z 525g czynnika urządzenie usunie 15g oleju i tyle samo doleje nowego.

                        Komentarz

                        • abstinent
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4842
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          ernestowski, zawsze płaci się za czynnik uzupełniony (czyli za brakujący)
                          inne opłaty to ściema w zależności od serwisu :P
                          ilość oleju trzeba za każdym razem wpisać
                          maszyna odsysa całość, potem próżnia (tu warto ustawić na 1h, min jest 20min i tyle przeważnie ustawiają) etc
                          i uzupełnienie
                          ozonowanie i odgrzybianie to wielkie ściemy
                          owszem warto, ale falami albo wywalamy filtr i trochę gimnastyki z pianką do odgrzybiania
                          często nowe klimy mają wbudowany "ozonator"
                          a na przeglądzie kasuje się 40-60 zł za ozonowanie :lol:

                          Komentarz

                          • WIELKIBONGO
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 1594
                            • Superb II (3T4)

                            No i dzisiaj usłyszałem diagnozę
                            Teoretycznie pod kątem elektroniki i elektryki jest wszystko oki, klima daje około 8 atm cisnienie ale nie było dzisiaj upału :roll:

                            Gorsze jest to że zimno nie "idzie" dalej i na wylotach w kabinie jest min. 12 stopni na postoju i 8 stopni w czasie jazdy

                            Więc i ja szykuje sie na wymiane sprężarki,mam nadzieje że to jakiś elektrozawór a nie zatarcie (płukanie itp co daje niezłe koszty)
                            NajtFukinPatrol North-West

                            UNIDEN 510 XL + ML145

                            BYŁ ASZ
                            PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                            BYŁA TEŻ CEGA
                            A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                            MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                            Komentarz

                            • Dafik88
                              Ambiente
                              • 2012
                              • 177
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              Zamieszczone przez WIELKIBONGO
                              Więc i ja szykuje sie na wymiane sprężarki,mam nadzieje że to jakiś elektrozawór a nie zatarcie (płukanie itp co daje niezłe koszty)
                              Także witaj w klubie szkoda że nie mam warunków bo sam bym sobie ten elektrozawór sprawdził. Ale jakby nie było, wole się przygotować na najgorsze (wymiana + czyszczenie) bo tak to zawsze moge mieć niespodzianke i być może nie pójdzie tyle kasy :szeroki_usmiech
                              Życie to nie je bajka, to je bitwa!

                              Komentarz

                              • soulck
                                Classic
                                • 2013
                                • 31

                                No i Witam z powrotem
                                Po tym jak we czwartek mechanik w salonie zapewniał mnie że mam sprawną sprężarkę zgodnie z ustaleniami dzisiaj pojechał na uzupełnienie czynnika....
                                I tu bęc... Nagle okazało się że czynnika to ja mam tyle co potrzeba, tylko sprężarka nie działa... buuuuuu :shock:
                                Niech żyję wiedza i fachowość osób pracujących w serwisie.... (PORAŻKA) Dodam że sprężarka załączała się... Ale po nabiciu czynnika kaput...
                                Zażyczyłem sobie wydruk z kompa ....

                                " Climatronic 1 Rozpoznano usterkę zawór -N280- regulacji sprężarki układu klimatyzacji
                                przerwa/ zwarcie z plusem stycznie....

                                Moje pytanie brzmi czy to znaczy że mam do wymiany sprężarkę...
                                Jeżeli tak to czy brać regenerowaną czy dać sobie w "szyje..."i kupić nówkę... pozdrawiam
                                Witam klubowiczów.

                                Komentarz

                                • ernestowski
                                  Ambiente
                                  • 2012
                                  • 228

                                  Zamieszczone przez abstinent
                                  ilość oleju trzeba za każdym razem wpisać
                                  maszyna odsysa całość, potem próżnia (tu warto ustawić na 1h, min jest 20min i tyle przeważnie ustawiają) etc
                                  Z tym też się nie zgodzę. Maszyna odsysa tylko taką ilość oleju, która jest rozpylona w czynniku.
                                  Większość oleju, czyli ok 90%, pozostaje w układzie klimatyzacji.

                                  Komentarz

                                  • soulck
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 31

                                    Czyli wymiana oleju w sprężarce to całkiem inna dodatkowa czynność... :shock:
                                    Witam klubowiczów.

                                    Komentarz

                                    • abstinent
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4842
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      ernestowski, no na myśli miałem cały czynnik

                                      Komentarz

                                      • ernestowski
                                        Ambiente
                                        • 2012
                                        • 228

                                        Zamieszczone przez soulck
                                        Czyli wymiana oleju w sprężarce to całkiem inna dodatkowa czynność... :shock:
                                        Ależ oczywiście. Aby usunąć cały stary olej trzeba zdemontować sprężarkę (zlać z niej olej), wymienić osuszacz (nie do się go wyczyścić ze starego oleju) i zrobić płukanie pozostałego układu klimatyzacji.

                                        Niestety w naszym pięknym kraju jest mania corocznego przetaczania czynnika chłodniczego, moim zdaniem zupełnie niepotrzebna. W układzie klimatyzacji jest zamontowany czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego. Stosując proste tabele, na podstawie odczytu ciśnienia z tego czujnika i znajomości temperatury zewnętrznej, można dość skutecznie określić ilość czynnika w układzie klimatyzacji. Jeśli nie brakuje nam więcej niż 20-30% (to maksymalny ubytek ok 3 lat pracy szczelnego układu) to układ klimatyzacji powinien działać i nie ma potrzeby przy nim grzebać. Niewiele osób sobie zdaje sprawę, że
                                        cały serwis układu klimatyzacji to tak naprawdę przefiltrowanie czynnika i ew. dolanie niewielkiej jego części. Tymczasem osuszacz to filtr czynnika i absorber wilgoci, czyli z tą wymianą czynnika to jest tak jakby zlać olej silnikowy, przefiltrować go na zewnątrz i wlać go znów do silnika, nie wymieniając przy tym filtra oleju.

                                        Zamieszczone przez abstinent
                                        ernestowski, no na myśli miałem cały czynnik
                                        Niedoczytałem, przepraszam.

                                        Komentarz

                                        • endryu
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 3773
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          Panowie :!: Czy nie zastanawia was to, że w opisywanych tu wielu podobnych sytuacjach powodem nieprawidłowego działania klimatyzacji (w domyśle niesprawności sprężarki) może być nieprawidłowa obsługa-serwis :?: :?: :?:
                                          W sprężarkach klimy występujących w VAG-ach szkodliwy jest nadmiar oleju w układzie oraz niewłaściwe ich mieszanie ze sobą :!: http://www.klimatyzacja-samochodowa....iczne-2013.pdf
                                          To stwierdzenie pochodzi z rozdziału z 20 grudnia 2012 pt. Problemy z montażem sprężarek nowego typu Toyota, Audi, WV, Skoda http://www.klimatyzacja-samochodowa....resory-czesci/

                                          Warto chyba poczytać ciekawostki w tych rozległych tematach na stronach w/w firmy :?: http://www.klimatyzacja-samochodowa.net/
                                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                          =================================================

                                          Komentarz

                                          • soulck
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 31

                                            Witam. Wczoraj zamówiłem sprężarkę http://www.motointegrator.pl/produkt...denso-dcp32045
                                            Przyjdzie jutro i umawiam się na wymianę. Oby to był koniec przygód z klimatyzacją w mojej Oktaviance :roll:
                                            Witam klubowiczów.

                                            Komentarz

                                            • piotrek_os
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 8160
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              Zamieszczone przez soulck
                                              Witam. Wczoraj zamówiłem sprężarkę http://www.motointegrator.pl/produkt...denso-dcp32045
                                              Przyjdzie jutro i umawiam się na wymianę. Oby to był koniec przygód z klimatyzacją w mojej Oktaviance :roll:
                                              a to ASO stwierdziło, ze do wymiany spreżarka?
                                              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                              Komentarz

                                              • kecaj
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1511
                                                • Superb II (3T4)

                                                soulck, w jakim serwisie byłeś w ASO, czy od klimatyzacji? Podaj numer błędu dla zaworu N280, odczytaj parametry klimatyzacji. Rozumiem, że ufasz warsztatowi, który Tobie zlecił kupno sprężarki?.
                                                Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                                Komentarz

                                                • WIELKIBONGO
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 1594
                                                  • Superb II (3T4)

                                                  No ja też byłem dzisiaj na diagnozie. Niestety sprężarka juz sie kończy,na zaworze widoczne były opiłki metalu a parownik jest juz tak zjechany od kamieni że nadaje się do wymiany. Diagnoza-wymiana parownika,sprężarki i płukanko układu- całośc około 2300 ops:
                                                  NajtFukinPatrol North-West

                                                  UNIDEN 510 XL + ML145

                                                  BYŁ ASZ
                                                  PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                                                  BYŁA TEŻ CEGA
                                                  A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                                                  MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                                                  Komentarz

                                                  • krzynol
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 10964
                                                    • Superb II combi (3T5)
                                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                    Zamieszczone przez WIELKIBONGO
                                                    całośc około 2300
                                                    ooooo grubo.....
                                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                    poprzednie modele:
                                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...