Już wczesniej zauwazyłem,że nawet w czsie upałów klima włączała sie i konkretnie chłodziła w momencie uzyskania przez silnik temp. około 70 stopni.
Teraz wymieniłem czynnik i okazuje sie,że sprężarka wogóle się nie włącza. Po sprawdzeniu ustaliłem,że oba wentylatory pracuja. Macie może jakiś pomysł zanim oddam ja do diagnozy "magikom"???
NajtFukinPatrol North-West
UNIDEN 510 XL + ML145
BYŁ ASZ
PÓŹNIEJ BYŁ BKD
BYŁA TEŻ CEGA
A TERAZ JEST SUPERB CBBB
MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!
U mnie doszło już do tego że mimo nagrzanego silnika na biegu jałowym, po ok 0.5 minuty klima się wyłącza i wentylatory stają... szykuje się na wymianę sprężarki
Byłem wczoraj w serwisie... Podobno sprawną mam sprężarkę "magik" tak stwierdził bo na wylocie rurki są chłodne... :shock:
Byłem późnym popołudniem więc nie zdążyli mi nabić klimy... Resztę odgrzybianie itp umówiłem się na jutro.
Podobno urządzenie na którym pracują pozbywa się resztek z układu czynnika, sprawdza szczelność układu i nabija nowy czynnik... A i olej nowy od razu nabija do sprężarki.
Chyba mnie nie ściemniają ?
Podobno urządzenie na którym pracują pozbywa się resztek z układu czynnika, sprawdza szczelność układu i nabija nowy czynnik... A i olej nowy od razu nabija do sprężarki.
Chyba mnie nie ściemniają ?
Do tego generalnie służą stacje do obsługi klimatyzacji.
Podobno urządzenie na którym pracują pozbywa się resztek z układu czynnika, sprawdza szczelność układu i nabija nowy czynnik... A i olej nowy od razu nabija do sprężarki.
Chyba mnie nie ściemniają ?
podobno tak
nie ściemniają
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
Raczej ściemniają. Bardzo często jeżeli nie zawsze dostaje się stary czynnik, tyle że ewentualnie przefiltrowany - wiele warsztatów pobiera tylko opłatę za dodatkową, uzupełnioną wagę czynnika. Przykład instrukcja obsługi urządzenia do serwisowania klimatyzacji - znajdź pojemnik na zużyty czynnik http://www.airconservice.pl/ASC_RPA_ba_pl_01.pdf
Ponadto nie ma mowy o wymianie oleju. W układzie klimatyzacji jest kilkaset ml/g oleju przy czym w czynniku jest zmieszane oleju zaledwie ok. 3% masy czynnika. Czyli ściągając czynnik, co robi urządzenie do serwisowania klimatyzacji, z 525g czynnika urządzenie usunie 15g oleju i tyle samo doleje nowego.
ernestowski, zawsze płaci się za czynnik uzupełniony (czyli za brakujący)
inne opłaty to ściema w zależności od serwisu :P
ilość oleju trzeba za każdym razem wpisać
maszyna odsysa całość, potem próżnia (tu warto ustawić na 1h, min jest 20min i tyle przeważnie ustawiają) etc
i uzupełnienie
ozonowanie i odgrzybianie to wielkie ściemy
owszem warto, ale falami albo wywalamy filtr i trochę gimnastyki z pianką do odgrzybiania
często nowe klimy mają wbudowany "ozonator"
a na przeglądzie kasuje się 40-60 zł za ozonowanie :lol:
No i dzisiaj usłyszałem diagnozę
Teoretycznie pod kątem elektroniki i elektryki jest wszystko oki, klima daje około 8 atm cisnienie ale nie było dzisiaj upału :roll:
Gorsze jest to że zimno nie "idzie" dalej i na wylotach w kabinie jest min. 12 stopni na postoju i 8 stopni w czasie jazdy
Więc i ja szykuje sie na wymiane sprężarki,mam nadzieje że to jakiś elektrozawór a nie zatarcie (płukanie itp co daje niezłe koszty)
NajtFukinPatrol North-West
UNIDEN 510 XL + ML145
BYŁ ASZ
PÓŹNIEJ BYŁ BKD
BYŁA TEŻ CEGA
A TERAZ JEST SUPERB CBBB
MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!
Więc i ja szykuje sie na wymiane sprężarki,mam nadzieje że to jakiś elektrozawór a nie zatarcie (płukanie itp co daje niezłe koszty)
Także witaj w klubie szkoda że nie mam warunków bo sam bym sobie ten elektrozawór sprawdził. Ale jakby nie było, wole się przygotować na najgorsze (wymiana + czyszczenie) bo tak to zawsze moge mieć niespodzianke i być może nie pójdzie tyle kasy :szeroki_usmiech
No i Witam z powrotem
Po tym jak we czwartek mechanik w salonie zapewniał mnie że mam sprawną sprężarkę zgodnie z ustaleniami dzisiaj pojechał na uzupełnienie czynnika....
I tu bęc... Nagle okazało się że czynnika to ja mam tyle co potrzeba, tylko sprężarka nie działa... buuuuuu :shock:
Niech żyję wiedza i fachowość osób pracujących w serwisie.... (PORAŻKA) Dodam że sprężarka załączała się... Ale po nabiciu czynnika kaput...
Zażyczyłem sobie wydruk z kompa ....
" Climatronic 1 Rozpoznano usterkę zawór -N280- regulacji sprężarki układu klimatyzacji
przerwa/ zwarcie z plusem stycznie....
Moje pytanie brzmi czy to znaczy że mam do wymiany sprężarkę...
Jeżeli tak to czy brać regenerowaną czy dać sobie w "szyje..."i kupić nówkę... pozdrawiam
ilość oleju trzeba za każdym razem wpisać
maszyna odsysa całość, potem próżnia (tu warto ustawić na 1h, min jest 20min i tyle przeważnie ustawiają) etc
Z tym też się nie zgodzę. Maszyna odsysa tylko taką ilość oleju, która jest rozpylona w czynniku.
Większość oleju, czyli ok 90%, pozostaje w układzie klimatyzacji.
Czyli wymiana oleju w sprężarce to całkiem inna dodatkowa czynność... :shock:
Ależ oczywiście. Aby usunąć cały stary olej trzeba zdemontować sprężarkę (zlać z niej olej), wymienić osuszacz (nie do się go wyczyścić ze starego oleju) i zrobić płukanie pozostałego układu klimatyzacji.
Niestety w naszym pięknym kraju jest mania corocznego przetaczania czynnika chłodniczego, moim zdaniem zupełnie niepotrzebna. W układzie klimatyzacji jest zamontowany czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego. Stosując proste tabele, na podstawie odczytu ciśnienia z tego czujnika i znajomości temperatury zewnętrznej, można dość skutecznie określić ilość czynnika w układzie klimatyzacji. Jeśli nie brakuje nam więcej niż 20-30% (to maksymalny ubytek ok 3 lat pracy szczelnego układu) to układ klimatyzacji powinien działać i nie ma potrzeby przy nim grzebać. Niewiele osób sobie zdaje sprawę, że
cały serwis układu klimatyzacji to tak naprawdę przefiltrowanie czynnika i ew. dolanie niewielkiej jego części. Tymczasem osuszacz to filtr czynnika i absorber wilgoci, czyli z tą wymianą czynnika to jest tak jakby zlać olej silnikowy, przefiltrować go na zewnątrz i wlać go znów do silnika, nie wymieniając przy tym filtra oleju.
Panowie :!: Czy nie zastanawia was to, że w opisywanych tu wielu podobnych sytuacjach powodem nieprawidłowego działania klimatyzacji (w domyśle niesprawności sprężarki) może być nieprawidłowa obsługa-serwis :?: :?: :?:
W sprężarkach klimy występujących w VAG-ach szkodliwy jest nadmiar oleju w układzie oraz niewłaściwe ich mieszanie ze sobą :!: http://www.klimatyzacja-samochodowa....iczne-2013.pdf
To stwierdzenie pochodzi z rozdziału z 20 grudnia 2012 pt. Problemy z montażem sprężarek nowego typu Toyota, Audi, WV, Skodahttp://www.klimatyzacja-samochodowa....resory-czesci/
soulck, w jakim serwisie byłeś w ASO, czy od klimatyzacji? Podaj numer błędu dla zaworu N280, odczytaj parametry klimatyzacji. Rozumiem, że ufasz warsztatowi, który Tobie zlecił kupno sprężarki?.
Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
No ja też byłem dzisiaj na diagnozie. Niestety sprężarka juz sie kończy,na zaworze widoczne były opiłki metalu a parownik jest juz tak zjechany od kamieni że nadaje się do wymiany. Diagnoza-wymiana parownika,sprężarki i płukanko układu- całośc około 2300 ops:
NajtFukinPatrol North-West
UNIDEN 510 XL + ML145
BYŁ ASZ
PÓŹNIEJ BYŁ BKD
BYŁA TEŻ CEGA
A TERAZ JEST SUPERB CBBB
MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!
Komentarz