[O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    To zostana tylko rurki :lol:

    Parownik, to to cos w srodku auta, po co chca to wymianiac ??

    Rozumie kompresor(sprezarke) + chlodnice (skraplacz), ktore niszcza sie od kamieni oraz osuszacz.

    Chlodnica Nissens/NRF okolo 300zl
    Osuszacz Nissens/NRF okolo 100zl

    Kompresor nowy Behr faktycznie wyrywa z butow okolo 1600zl, ale tansze nowe, nie wspominajac o regenerowanych przeciez tez sa.

    Nie wspominajac, ze to ceny w detalu...
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10964
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      już szukałem, komplet chłodnicy Niessena lub NRF około 350
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • WIELKIBONGO
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1594
        • Superb II (3T4)

        Maicroft, sorki pisałem na szybko i oczywiscie strzeliłem babola. Oczywiscie chcą wymieniac skraplacz a nie parownik bo jest strasznie zmasakrowany od kamieni oraz nie mozna go dokładnie wypłukac ops:

        A czy ktoś ma dostep do ETKI Superba i moze mi podac nr katalogowy sprężarki klimy??? :lol: :P

        Maicroft, no to nawet licząc 800 zeta sprężarke to i tak daje 1200 zeta. Do tego trzeba doliczyć jeszcze robociznę :roll:
        NajtFukinPatrol North-West

        UNIDEN 510 XL + ML145

        BYŁ ASZ
        PÓŹNIEJ BYŁ BKD
        BYŁA TEŻ CEGA
        A TERAZ JEST SUPERB CBBB
        MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          No to extra 500, zawsze zostaje na jeden albo dwa baki
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • soulck
            Classic
            • 2013
            • 31

            Zamieszczone przez kecaj
            soulck, w jakim serwisie byłeś w ASO, czy od klimatyzacji? Podaj numer błędu dla zaworu N280, odczytaj parametry klimatyzacji. Rozumiem, że ufasz warsztatowi, który Tobie zlecił kupno sprężarki?.
            ufam nie ufam... ???? Nie znam sie na tym fakt ... Oczywiscie serwis Aso Pol mot Kielce na Krakowskiej... Obawiam sie ze nie skonczy sie na wymianie samego kompresora... Jestem teraz w pracy... Jak wrócę do domu to podam nr bledu...
            Witam klubowiczów.

            Komentarz

            • piotrek_os
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8160
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              Zamieszczone przez soulck
              Oczywiscie serwis Aso Pol mot Kielce na Krakowskiej...
              i tam też Ci maja wymieniac tą sprężarke? Było podjechać do firmy gdzie konkretnie zajmują sie klimami. A wczesniej to nawet zrobić logi.... mi o mały włos juz kolega by wyciagał spreżarke.....do roboty - a wystarczyło "ją dobrze poruszyc"
              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

              Komentarz

              • soulck
                Classic
                • 2013
                • 31

                Zamieszczone przez piotrek_os
                Zamieszczone przez soulck
                Oczywiscie serwis Aso Pol mot Kielce na Krakowskiej...
                i tam też Ci maja wymieniac tą sprężarke? Było podjechać do firmy gdzie konkretnie zajmują sie klimami. A wczesniej to nawet zrobić logi.... mi o mały włos juz kolega by wyciagał spreżarke.....do roboty - a wystarczyło "ją dobrze poruszyc"
                Tzn... Dobrze poruszyć...
                Climatronic
                1Z0907044J
                Climatronic PQ35 084
                ------------------
                ------------
                0305

                Rozpoznano usterkę
                00898 010
                zawór -N280- regulacji sprężarki układu klimatyzacji
                Przerwa/ zwarcie z plusem stycznie
                Witam klubowiczów.

                Komentarz

                • piotrek_os
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8160
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  soulck, znaczy to....
                  Zamieszczone przez AdamB
                  ustaw w aucie najniższą temperaturę nawiewu, włącz obieg zamknięty, włącz klimę daj na 3/4 nawiew i niech trochę pochodzi. Może czujnik niskiego ciśnienia się przywiesił i trzeba go "rozruszać". Potrzymaj silnik na wyższych obrotach i patrz czy rośnie ciśnienie w bloku 3. przy około 7 barach wentylator się wyłącza, a załącza się przy około 9,2 do 10 bar w zależności jak masz wydajność nawiewu ustawioną. Miałem twój przypadek wiosną zeszłego roku i taka procedura rozruszała układ po zimie. Może u Ciebie też rozrusza.
                  [ Dodano: Pon 02 Cze, 14 21:05 ]
                  soulck, a u Ciebie teraz wcale sprężarka nie rusza? Czy jak masz? Bo może wystarczyło wymieć zaworek w sprężarce, płukanie ukladu zrobić i by wystarczyło. Jak cos to Ci od kolegi moge namiar zalatwic na dobrego goscia w Kielcach
                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                  Komentarz

                  • soulck
                    Classic
                    • 2013
                    • 31

                    Zamieszczone przez piotrek_os
                    soulck, znaczy to....
                    Zamieszczone przez AdamB
                    ustaw w aucie najniższą temperaturę nawiewu, włącz obieg zamknięty, włącz klimę daj na 3/4 nawiew i niech trochę pochodzi. Może czujnik niskiego ciśnienia się przywiesił i trzeba go "rozruszać". Potrzymaj silnik na wyższych obrotach i patrz czy rośnie ciśnienie w bloku 3. przy około 7 barach wentylator się wyłącza, a załącza się przy około 9,2 do 10 bar w zależności jak masz wydajność nawiewu ustawioną. Miałem twój przypadek wiosną zeszłego roku i taka procedura rozruszała układ po zimie. Może u Ciebie też rozrusza.
                    [ Dodano: Pon 02 Cze, 14 21:05 ]
                    soulck, a u Ciebie teraz wcale sprężarka nie rusza? Czy jak masz? Bo może wystarczyło wymieć zaworek w sprężarce, płukanie ukladu zrobić i by wystarczyło. Jak cos to Ci od kolegi moge namiar zalatwic na dobrego goscia w Kielcach
                    Może tak... Chłodzenie na pół gwizdka nie znam się na tym ale przy 29 stopniach na zewnatrz w srodku przy nastwieniu na auto była tragedia... tak jakby sama dmuchawa tylko kreciła...
                    Więc przy otwartych szybach jeździłem...
                    Co do sprężarki w serwisie po nabiciu czynnika ruszyła razi była niewydajna...przy kolejnej próbie już nie ruszyłą.......
                    Jeśli mogłbyś poprosze o namiar na tego kolegę na priv pozdrawiam dziekuje

                    pozdrawiam
                    Witam klubowiczów.

                    Komentarz

                    • abstinent
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4842
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      no dobra
                      z racji soboty, i luzu w robocie postanowiłem coś podziałać bo ostatnio coraz gorzej z klimą
                      rusza przy 90st i raz chłodzi a raz nie za bardzo, przynajmniej tak mi się wydaje.
                      Z racji czytanych ostatnio tematów postanowiłem upuścić trochę oleju z układu.
                      Na starym kwicie oleju przybyło, ostatnio pewnie też chociaż wczytywałem dane z bazy więc kto wie, a papierek gdzieś się zapodział
                      Ogólnie przyjąłem że na większości przeglądów te 10-12ml dobijało, ja robiłem trzy jak się nie mylę, a wcześniej pewnie też raz w roku i nie sądzę że ktoś tego oleju pilnował :lol:
                      Na początek poszło 12ml,odzysk 455 (a niedawno nabijałem 525 :diabelski_usmiech ), nabiłem 500g i 0ml oleju (i tego trzymałem się do końca)
                      za drugim razem oleju było 7ml
                      za trzecim razem 0ml, nabiłem 500 próżnia 20min (odessało 415g więc pewnie nie za każdym przewody były oczyszczane, ponoć te ok 80 wchodzi do nich)

                      Wnioski:
                      na pierwsze wrażenie leci chłodniejsze powietrze
                      włączyła się po postoju przy 60-70st, do pełnej diagnozy trzeba czekać aż postoi dłużej czyli jutro będzie wiadomo co i jak
                      z tego co widzę to jest bardzo duże prawdopodobieństwo że maszyna pokazuje to co jej się podoba w danym dniu (waga)

                      Następny etap to sprawdzenie elektrozaworu co tam do niego dochodzi od sterownika :P

                      Komentarz

                      • master_lbn
                        Classic
                        • 2013
                        • 1

                        Witam,
                        śledzę ten temat już od zeszłego roku, ponieważ miałem ten sam problem co opisany na początku postu (opóźnione włączanie klimatyzacji, po przejechaniu kilku kilometrów...). Mam O2FL 2.0 BKD, W tym roku ze względu na małe dziecko zająłem sie tym problemem na poważnie gdyż wsadzenie małej do samochodu przy 30 stopniach na dworze do samochodu bez sprawnej klimy nie wchodziło w grę. Najbardziej przekonywał mnie wątek niedziałającego zaworu sterujacego pracą sprężarki i z tym założeniem udałem sie do znajomego warsztatu. Nadmienię, że oczywiście na komputerze brak jakichkolwiek błędów związanych z klimą. Spreżarka Sanden okazała się bardzo problematyczna ponieważ zawór sterujący (mimo iż występuje jako osobny element możliwy do wymiany) tak się zespolił ze sprężarką że wykręcenie go stało się niemożliwe. Skończyło się na wymianie całej sprężarki na nową Denso. Kosztowało to parę stówek, ale od wymiany minał już ponad miesiąc a klimatyzacja działa jak nigdy, uruchamia się za każdym razem tak jak należy.

                        Wniosek z tego jest taki, że wszelkie spekulacje związane z wentylatorami klimy, skraplaczami itp itd, które ciągnał sie tutaj już przezdwadzieścia parę stron postów można włożyć między bajki. Problem jest w spreżarce, a konkretnie najpewniej w zaworze sterującym jej pracą i każdemu radzę od tego zacząć (koszt cos ponad 200pln). U mnie się sprawdziło.

                        A jak komuś słabo chłodzi non stop, najlepiej zacząć od obejrzenia chłodnicy klimatyzacji. Moja O2FL ma 4 lata , a chłodnica już do wymiany, blaszki połamane od kamieni itp. Przy wyższych temperaturach klima nie wyrabia przez zmniejszoną powierzchnie, oddającą ciepło i obciąża mocno sprężarkę.

                        Komentarz

                        • soulck
                          Classic
                          • 2013
                          • 31

                          Witam. Też jestem po wymianie sprężarki Klima chłodzi jak nowa... pozdrawiam
                          Witam klubowiczów.

                          Komentarz

                          • krzysn
                            Rider
                            • 2007
                            • 515

                            master_lbn, gdzie robiłeś klimatyzację?

                            Komentarz

                            • Araspol
                              Drive
                              • 2013
                              • 74

                              Witam
                              Niestety przyszedł czas na zrobienie klimy. Uruchamiała sie z opóźnieniem, teraz w +32 przestała w ogóle chodzić. Wcześniej myślałem ze to zawór, jednak przy wymianie zauważyłem opiłki metalu na nim, zatem sprężarka do wymiany.
                              Teraz moja prośba do Was. Mógłby mi ktoś napisać co trzeba wymienić na nowe,żeby sytuacja z klimą sie nie powtórzyła. Wiadomo układ do płukania,ale jakie nowe części muszę kupić. Po drugie gdzie można porządnie zregenerować sprężarkę, najlepiej w okolicach Bydgoszczy.
                              Pozdrawiam

                              Komentarz

                              • Stalin
                                Classic
                                • 2010
                                • 11

                                Przejrzałem wątek, ale nie widzę, żeby ktoś się spotkał z takim problemem jak mój.
                                Octavia 2.0 BKD 2006r, Climatronic.

                                Na klimatyzacji LO chłodzi aż miło... Problem zaczyna się, gdy wrzucam na np. 16 stopni - wtedy klima wariuje, i zaczyna grzać. Oczywiście nie wyświetla żadnych błędów, sprężarka była wymieniana w zeszłym roku. "Fachowcy" doradzają, że to może silniczki krokowe lub, że chłodnica klimatyzacji - ucieka gaz. Na kompie nie wychodzą jednak duże różnice w ciśnieniach... Macie jakiś pomysł jak to ugryźć, ewentualnie jaki zakład w mojej okolicy będzie godny polecenia i nie zacznie mi wymieniać całego układu chłodniczego?
                                Wygoda usypia ideał.

                                Komentarz

                                • kowaltom99
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 743
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  Zamieszczone przez Stalin
                                  Przejrzałem wątek, ale nie widzę, żeby ktoś się spotkał z takim problemem jak mój.
                                  Octavia 2.0 BKD 2006r, Climatronic.

                                  Na klimatyzacji LO chłodzi aż miło... Problem zaczyna się, gdy wrzucam na np. 16 stopni - wtedy klima wariuje, i zaczyna grzać. Oczywiście nie wyświetla żadnych błędów, sprężarka była wymieniana w zeszłym roku. "Fachowcy" doradzają, że to może silniczki krokowe lub, że chłodnica klimatyzacji - ucieka gaz. Na kompie nie wychodzą jednak duże różnice w ciśnieniach... Macie jakiś pomysł jak to ugryźć, ewentualnie jaki zakład w mojej okolicy będzie godny polecenia i nie zacznie mi wymieniać całego układu chłodniczego?
                                  Najpierw podłącz VCDS i sprawdź jaką temperaturę podają czujniki w kanałach nadmuchu.
                                  Potem wykonaj test wykonawczy silników sterowania klapkami.
                                  Skoro na Lo chłodzi (czyli daje na maksa najniższą temp) a przy ustawieniu temperatury zaczyna wariować - to może być problem z elektroniką.
                                  Często czujniki temperatury są zapaćkane jak była używana pianka do czyszczenia klimy.

                                  Komentarz

                                  • krzynol
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 10964
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    Zamieszczone przez mavi
                                    witam morze
                                    też witamy
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz

                                    • abstinent
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4842
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      zamówiłem elektrozawór i pytanie czy wymienię go bez wyciągania wiatraków :?:

                                      Komentarz

                                      • Tomato
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 303
                                        • Volkswagen
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        abstinent, u mnie spokojnie dało się to zrobić bez wyciągania wiatraków. sprężarka sanden pxe 16

                                        Komentarz

                                        • abstinent
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4842
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          Tomato,ok dzięki
                                          będzie czas w robocie to działam
                                          oby opiłków nie było :roll:

                                          a tak się jeszcze zapytam, dwa wiatraki masz :?:

                                          Komentarz

                                          • Tomato
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 303
                                            • Volkswagen
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            abstinent, dokładnie dwa wiatraki.

                                            Komentarz

                                            • gawon99
                                              Classic
                                              • 2013
                                              • 29

                                              Witam. Niestety musze dołączyc do tego grona niedziałającej klimatyzacji.
                                              A więc po kolei. Auto kupione w kwietniu 2013. Klima chodziła bez problemu, chłodziło aż przyjemnie było wsiąść. Ale że trochę śmierdziało mojej pani więc pojechałem na czyszczenie tzn odświeżanie klimy i na wymiane filtra kabinowego i nabicie czynnika. Było ok aż do wiosny tego roku. Niestety ale przestała działać. Podjechałem do szpeca co mi robił w tamtym roku i stwierdził że się ulatnia chłodnica i powiedział że trzeba ją wymienić a że nie było funduszy to napełnił czynnik w klimie i zaczeła chłodzić jak w tamtym roku. dodam że czynnika było 200 z małym hakiem. A bylo to pod koniec kwietnia. Dzisiaj mamy 23 lipca i już od tygodnia nie chłodzi małpa. Miałęm jechać wymienić tą chłodnice ale natrafiłęm na ten temat.
                                              I tak wiatraki są w porządku bo ładnie chodzą także tu nie może być problemu.
                                              Mam VCDS i robiłem logi dynamiczne i postaram się dzisiaj je dodać.
                                              A i najważniejsze. Podczas załączania klimy słychać z środkowych kratek nawiewu syczenie. Jak klima chłodziła to tego syczenia nie było. Zupełna cisza. Coś jak by ciśnienie waliło.
                                              Pare osób w tym temacie też to miało ale nikt tego nie rozwiązał.


                                              ddress 08: Auto HVAC (1Z0 907 044 AB)

                                              13:21:30 Group 002: Compressor
                                              0.820 A Compressor Current (actual)
                                              0.820 A Compressor Current (specified)
                                              1000 /min Compressor Rotations
                                              2.3 Nm Compressor Load

                                              13:21:30 Group 005: Outlet/Footwell Blower Temperature
                                              31.0°C Left Outlet Blower Temperature
                                              22.0°C Right Outlet Blower Temperature
                                              32.0°C Left Footwell Blower Temp.
                                              19.0°C Right Footwell Blower Temp.

                                              13:21:30 Group 003
                                              6.6 bar Coolant Pressure
                                              24.8 % Radiator Fan Activation (actual)
                                              30.0 % Radiator Fan Activation (spec.)
                                              ON Engine Speed (increase)


                                              Store and share all of your images @ IMAGESHACK.com

                                              Komentarz

                                              • witek_sz
                                                Drive
                                                • 2008
                                                • 91
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                                Zamieszczone przez gawon99
                                                A i najważniejsze. Podczas załączania klimy słychać z środkowych kratek nawiewu syczenie. Jak klima chłodziła to tego syczenia nie było. Zupełna cisza. Coś jak by ciśnienie waliło.
                                                Miałem takie same objawy, spierdzielał czynnik na korku osuszacza (chłodnicy).
                                                Po nabiciu klimy jakięś 6 tygodni i było słychać syczenie po wyłączeniu silnika i klima chłodziła bardzo słabo.
                                                Miejsce gdzie spirdzielał czynnik ukazało się dopiero po napompowaniu klimatyzacji ciekłym azotem.
                                                Chłodnica do wymiany i jak na razie 2 tyg) wszystko OK.
                                                OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

                                                Komentarz

                                                • adaś
                                                  Elegance
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 876
                                                  • Volkswagen

                                                  Pare osób w tym temacie też to miało ale nikt tego nie rozwiązał.
                                                  Ten dźwięk ze środka konsoli oznacza małą ilość czynnika. Więc po nabiciu zniknął, ale jako że masz nieszczelny układ, czynnik uciekł i dźwięk powrócił.
                                                  Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                                  a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                                  Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                                  O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                                  Komentarz

                                                  • gawon99
                                                    Classic
                                                    • 2013
                                                    • 29

                                                    No to czeka mnie wizyta u magica i sprawdzenie szczelności. Tylko nie wiem czy do tego samego jechać. Bo bez sprawdzenia szczelności powiedział że chłodnica.

                                                    Zamieszczone przez witek_sz
                                                    Chłodnica do wymiany i jak na razie 2 tyg) wszystko OK
                                                    A ile kosztowała Cię chłodnica ?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...