Zamieszczone przez gawon99
[O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem
Zwiń
X
-
no i dupa :evil: :evil: :evil:
zły elektrozawór, robota masakra, myślałem że samochód zostanie w robocie bo nie zdążę :x
skończyło się na podnośniku, inaczej nie da się założyć segera
bez zdjęcia wiatraków bardzo ciężko, łatwo można uszkodzić nową część
bardzo mała ilość opiłków na starym
klima działa tak jak wcześniej, ale może leci chłodniejsze (trzeba poczekać na upały)
Komentarz
-
-
Panowie padło i na mnie. Przeczytałem cały temat od deski do deski ale nie jestem pewien diagnozy...A zaczęło się tak:
klima chłodziła normalnie, potem zaczęły się opóźnienia i w końcu już nic nie chłodzi.
Miesiąc temu zrobiłem auto scana to pokazało że ciśnienie w układzie jest za małe. Ale że jestem za granicą to stwierdziłem że nabiję klimę jak będę w pl
Ale wtedy znalazłem wątek o klimie i posprawdzałem wszystko tzn, bezpieczniki całe, wentylatory oba działają przy 90stopniach
W output test też wsio chyba ok bo na teście N280 pokazało 0.500A lub 0.500v już nie jestem pewien. zrobiłem też dodatkowy autoscan i już nie pokazało błędu o niskim ciśnieniu
zrobiłem też logi( nie wiem czy dobrze) i wklejam z nich link http://vaglog.rtnet.pl/phanslik_180718.html
Proszę o diagnozę tych co się na tym znają
Komentarz
-
-
Też się podczepię. Wczoraj wróciłem z Żywca (700km na tym upale, ponad godz na A4 przed bramkami ) i wszystko było ok. Wsiadam dziś do szkodnika i pierwsze co słyszę po odpaleniu silnika to metaliczny dźwięk ze środkowego nawiewu (jak by łopatki wentylatora ocierały o obudowę) i gorące powietrze buchające z kratek.
Podniosłem maskę bo nie słyszałem wentylatorów i szczena mi opadła. Na płycie pod silnikiem mokro, pod zbiorniczkiem spryskiwaczy mokro- węże sprężarka sucha (chłodnica była niedawno zmieniana)
Płyta oblana czymś tłustym w jadowicie zielonym kolorze (wahacz, nadkole wszystko)
La klima kaput?
Można się z tym przekulać do jutra, aż ktoś się temu dokładniej przyjrzy ?Jak nie sprzętem, to talentem
Komentarz
-
-
Nie wiem jak z dojściem do wtyczki od sprężarki, ale ja bym ją wypiął na wszelki wypadek. Może da się ją jeszcze uratować.Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adaśNie wiem jak z dojściem do wtyczki od sprężarki, ale ja bym ją wypiął na wszelki wypadek. Może da się ją jeszcze uratować.
Sprężarka chodzi non stop. Brak czynnika - brak smarowania.
[ Dodano: Pon 28 Lip, 14 10:34 ]
Zamieszczone przez hans860Panowie padło i na mnie. Przeczytałem cały temat od deski do deski ale nie jestem pewien diagnozy...A zaczęło się tak:
klima chłodziła normalnie, potem zaczęły się opóźnienia i w końcu już nic nie chłodzi.
Miesiąc temu zrobiłem auto scana to pokazało że ciśnienie w układzie jest za małe. Ale że jestem za granicą to stwierdziłem że nabiję klimę jak będę w pl
Ale wtedy znalazłem wątek o klimie i posprawdzałem wszystko tzn, bezpieczniki całe, wentylatory oba działają przy 90stopniach
W output test też wsio chyba ok bo na teście N280 pokazało 0.500A lub 0.500v już nie jestem pewien. zrobiłem też dodatkowy autoscan i już nie pokazało błędu o niskim ciśnieniu
zrobiłem też logi( nie wiem czy dobrze) i wklejam z nich link http://vaglog.rtnet.pl/phanslik_180718.html
Proszę o diagnozę tych co się na tym znają
Coś mi nie pasuje, bo brak reakcji na czujnikach temperatury. Nawet jak odpalisz dmuchawę to powinny się zmieniać. Robiłeś test kalp od klimy?
Reakcja wentylatorów prawidłowa.Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
Sprężarka chodzi non stop. Brak czynnika - brak smarowania.Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
Koledzy czy jest jakiś zakład na terenie RP co regeneruje sprężarki klimy od O2 (w moim przypadku Denso)?Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
no i zrobione
jest :yay: na twarzy
leci niezła lodówka, no i start natychmiastowy
zawór 125zł z wysyłką, nowy model bo w 2010 zmienili tak więc nie wkopać się w stary to raz, a dwa jest sporo chinoli na rynku, a ten co kupiłem wcześniej (zdjęcie wyżej w poście) to prawdopodobnie właśnie podróba jakaś
tak wygląda obecnie założony
na starym z jednej strony są delikatnie opiłki ale olewam
parę lat pewnie jeszcze pochodzi :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
No, to musi być radocha - gratulacje i niech to rzeczywiście będzie na lata! Czyli tak:
1) ta wcześniejsza podróbka w zasadzie wygląda jak ten nowy zamontowany - czy podróbka nie podeszła, czy nie zamontowałeś jej ze względu na to, że inaczej wyglądała?
2) zdradzisz, gdzie kupowałeś?
3) czy robiłeś przy okazji wymiany coś ze skraplaczem (wymiana co najmniej osuszacza, wedle lansowanej tu zasady, że po każdym rozszczelnieniu układu należy wymienić osuszacz)?
Ja mam Sandena z zaworem mocowanym na śrubę i też się zacina przez pierwszych parę minut, później działa - wymieniłem w maju skraplacz na NRFa, postawiłem na nogi mały wentylator - dzięki forumowym poradom - i jeszcze to dziadostwo. Po lekturze Twojego "kejsa" wiem już praktycznie na pewno, że problem tkwi w zaworku.
Jeszcze jedna rzecz. Zastanawiało się tu wielu ludzi, dlaczego klima zaczyna działać dopiero, gdy podgrzeje się silnik i w zasadzie nie padła odpowiedź. W moim przekonaniu ciepły silnik podgrzewa czynnik w sąsiadującym z nim układzie klimy (głównie przez sprężarkę przykręconą bezpośrednio do bloku). Ogrzewany czynnik powoli zwiększa ciśnienie (widać to za każdym razem na VCDSie) i po przekroczeniu określonej wartości (powiedzmy ok. 6,5 bara) jest BUM! - zaskakuje elektrozawór. Na tym polega ta usterka elektrozaworu - elektrycznie jest wszystko ok, ale do prawidłowej jego pracy wymagane jest odpowiednio wyższe ciśnienie czynnika.
Inaczej jak to wytłumaczyć?
Komentarz
-
-
abstinent podaj numer tego nowego zaworu i namiary gdzie kupiłeś. Czy zmiana tego ustrojstwa wiąże się z opróżnieniem układu, czy można to zrobić bez tej akcji?O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
Maciej
Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..
Komentarz
-
-
mackowski, raczej bez numeru jest chyba, przynajmniej nie zauważyłem ale też się nie przyglądałem
układ trzeba opróżnić inaczej się nie da, do tego warto odkręcić wiatraki (cztery torxy), wtyczkę odpiąć i wyciągnąć je żeby miejsca było więcej
Od góry bardzo ciężko założyć segera
od dołu bez problemu
czujnik siedzi mocno, bez brechy do opon nie obyło się :diabelski_usmiech
login all... karbik27
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinenthttp://allegro.pl/zawor-sterujacy-do-kompresora-sanden-pxe16-nowy-i5446400657.html
login all... karbik27
Nie mam nic do tego konkretnie sprzedającego, ale takie opisy rozczulają mnie do łez.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
robreg, ja tam nie wiem skąd i jaki, wiem natomiast że działa i jest najbardziej podobny do tego co siedział
piotrrud, do tego wcześniejszego nawet nie podchodziłem ze względu na wygląd to raz, dwa nie nadawał by się później do zwrotu
ale podejść raczej by pasował
nic więcej nie wymieniałem bo szkoda kosztów
kumplowi padła sprężarka w B5
niby płukanie, sranie i inne pierdoły by się przydały
kupił sprężarkę za 250, sitko za 4zł, osuszacz który nie podszedł więc nie wymienił
poskładał, ale zanim to zrobił to jeździł bez kompresora jakieś 2tyg
chłodzi jak złoto
samo czyszczenie układu najtaniej ale tak że powiedzmy będzie ok to ok 600zł jak dobrze pójdzie
a gdzie reszta?
warto przeanalizować co się opłaca
przy dzisiejszej dostępności części nie ma co świrować na zapas
a wracając do tematu to za wentylator odpowiada właśnie zawór
u mnie chodził mały z dużym na szybkim biegu jak silnik się rozgrzał
teraz chodzi na dwa biegi i od szczału się uruchamia
a z tym ciśnieniem to się zgadza
ale u mnie o ile chłodziło, to średnio to wiało
teraz lodóweczka leci no i spalanie w ciepłe dni jak chodzi klima poszło w górę :diabelski_usmiech
Komentarz
-
Komentarz