[O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • witek_sz
    Drive
    • 2008
    • 91
    • Octavia II (1Z3)
    • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

    Zamieszczone przez gawon99
    A ile kosztowała Cię chłodnica ?
    NISSENS - 290,-
    OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      no i dupa :evil: :evil: :evil:
      zły elektrozawór, robota masakra, myślałem że samochód zostanie w robocie bo nie zdążę :x
      skończyło się na podnośniku, inaczej nie da się założyć segera
      bez zdjęcia wiatraków bardzo ciężko, łatwo można uszkodzić nową część
      bardzo mała ilość opiłków na starym
      klima działa tak jak wcześniej, ale może leci chłodniejsze (trzeba poczekać na upały)

      Komentarz

      • KamilInc
        Classic
        • 2014
        • 10

        daj spokoj tyle roboty o 3 minuty czekania ... ja tez tak mam dodtkowo silniczi korkowe halasuja jak bym mial szczura w schowku ... to chyba jedna z tych stalych wad ktorym nie mozemy zaradzic

        Komentarz

        • hans860
          Ambiente
          • 2013
          • 118

          Panowie padło i na mnie. Przeczytałem cały temat od deski do deski ale nie jestem pewien diagnozy...A zaczęło się tak:
          klima chłodziła normalnie, potem zaczęły się opóźnienia i w końcu już nic nie chłodzi.
          Miesiąc temu zrobiłem auto scana to pokazało że ciśnienie w układzie jest za małe. Ale że jestem za granicą to stwierdziłem że nabiję klimę jak będę w pl
          Ale wtedy znalazłem wątek o klimie i posprawdzałem wszystko tzn, bezpieczniki całe, wentylatory oba działają przy 90stopniach
          W output test też wsio chyba ok bo na teście N280 pokazało 0.500A lub 0.500v już nie jestem pewien. zrobiłem też dodatkowy autoscan i już nie pokazało błędu o niskim ciśnieniu
          zrobiłem też logi( nie wiem czy dobrze) i wklejam z nich link http://vaglog.rtnet.pl/phanslik_180718.html

          Proszę o diagnozę tych co się na tym znają
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87498 moja octa

          Komentarz

          • Glukasz
            Drive
            • 2014
            • 59

            Też się podczepię. Wczoraj wróciłem z Żywca (700km na tym upale, ponad godz na A4 przed bramkami ) i wszystko było ok. Wsiadam dziś do szkodnika i pierwsze co słyszę po odpaleniu silnika to metaliczny dźwięk ze środkowego nawiewu (jak by łopatki wentylatora ocierały o obudowę) i gorące powietrze buchające z kratek.
            Podniosłem maskę bo nie słyszałem wentylatorów i szczena mi opadła. Na płycie pod silnikiem mokro, pod zbiorniczkiem spryskiwaczy mokro- węże sprężarka sucha (chłodnica była niedawno zmieniana)
            Płyta oblana czymś tłustym w jadowicie zielonym kolorze (wahacz, nadkole wszystko)
            La klima kaput?
            Można się z tym przekulać do jutra, aż ktoś się temu dokładniej przyjrzy ?
            Jak nie sprzętem, to talentem

            Komentarz

            • hans860
              Ambiente
              • 2013
              • 118

              w twoim wypadku to wysrało ci cały czynnik (masz gdzieś dziurę)
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87498 moja octa

              Komentarz

              • Glukasz
                Drive
                • 2014
                • 59

                Liczę że jak poprzedniemu właścicielowi zakładali chłodnicę to coś źle skręcili, i rozwaliło.
                Pytanie ponawiam- czy można z tym jeździć... (do dobrego speca od klimy mam 20 km) bo coś mi się wydaje że OII kiepsko znosi brak czynnika w układzie.
                Jak nie sprzętem, to talentem

                Komentarz

                • abstinent
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4842
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  Glukasz, to zielone to olej z układu
                  nie jestem pewien na 100%, ale bez czynnika i oleju nie powinno się jeździć bo nie ma smarowania
                  a w OII sprężarka chodzi cały czas

                  Komentarz

                  • adaś
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 876
                    • Volkswagen

                    Nie wiem jak z dojściem do wtyczki od sprężarki, ale ja bym ją wypiął na wszelki wypadek. Może da się ją jeszcze uratować.
                    Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                    a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                    Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                    O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                    Komentarz

                    • kecaj
                      RS
                      • 2009
                      • 1511
                      • Superb II (3T4)

                      Zamieszczone przez adaś
                      Nie wiem jak z dojściem do wtyczki od sprężarki, ale ja bym ją wypiął na wszelki wypadek. Może da się ją jeszcze uratować.
                      Jaka wtyczka? :shock:
                      Sprężarka chodzi non stop. Brak czynnika - brak smarowania.

                      [ Dodano: Pon 28 Lip, 14 10:34 ]
                      Zamieszczone przez hans860
                      Panowie padło i na mnie. Przeczytałem cały temat od deski do deski ale nie jestem pewien diagnozy...A zaczęło się tak:
                      klima chłodziła normalnie, potem zaczęły się opóźnienia i w końcu już nic nie chłodzi.
                      Miesiąc temu zrobiłem auto scana to pokazało że ciśnienie w układzie jest za małe. Ale że jestem za granicą to stwierdziłem że nabiję klimę jak będę w pl
                      Ale wtedy znalazłem wątek o klimie i posprawdzałem wszystko tzn, bezpieczniki całe, wentylatory oba działają przy 90stopniach
                      W output test też wsio chyba ok bo na teście N280 pokazało 0.500A lub 0.500v już nie jestem pewien. zrobiłem też dodatkowy autoscan i już nie pokazało błędu o niskim ciśnieniu
                      zrobiłem też logi( nie wiem czy dobrze) i wklejam z nich link http://vaglog.rtnet.pl/phanslik_180718.html

                      Proszę o diagnozę tych co się na tym znają
                      Jak robiłeś logi to klima była ustawiona na LO?
                      Coś mi nie pasuje, bo brak reakcji na czujnikach temperatury. Nawet jak odpalisz dmuchawę to powinny się zmieniać. Robiłeś test kalp od klimy?
                      Reakcja wentylatorów prawidłowa.
                      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                      Komentarz

                      • adaś
                        Elegance
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 876
                        • Volkswagen

                        Sprężarka chodzi non stop. Brak czynnika - brak smarowania.
                        Mi kiedyś zrobił takiego psikusa mechanik i sprręzarka się nie załączała. Z drugiej strony, sprężarka napędzana jest paskiem przy uruchomionym silniku, więc jeżeli uciekł z niej olej (to by była ta zielona ciecz, bo czynnik sam się ulotni), to raczej kaplica.
                        Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                        a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                        Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                        O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                        Komentarz

                        • Glukasz
                          Drive
                          • 2014
                          • 59

                          Bałagan ogarnięty- 400 zł mniej w kieszeni.
                          Przetarły się rurki od chłodnicy (notabene zamiennik). Panowie zaspawali, wyprofilowali, założyli koszulki i uzupełnili czynnik.
                          Sprężarka działa, całe szczęście klima śmiga lepiej niż poprzednio.
                          Jak nie sprzętem, to talentem

                          Komentarz

                          • hans860
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 118

                            kecaj, jak robiłem logi to temp była na LO i nadmuch na full ...test klap -wszystko działało.Jak coś mogę jeszcze raz zrobić te logi
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87498 moja octa

                            Komentarz

                            • matti12345
                              Classic
                              • 2014
                              • 29

                              Czy nomalne jest że klimatyzacja zaczyna dawać naprawedę zimnym powietrzem dopiero tak po 10 min? Samochód cały dzień stoi na słońcu przy obecnych +30C. Sprawdzałem w służbowych Corollkach dużo szybciej chłodzi eleganco? Czy regeneracja czynnika coś pomoże czy to wina sprężarki?

                              Komentarz

                              • conan
                                Rider
                                • 2011
                                • 546

                                2 dni temu nabijali mi na nowo czynnik i stwierdzili że klima działa ale powyżej 2,5 tyś obrotów, generalnie jakoś tak od niedawna zauważyłem że jak stoję na światłach to coś słabo dmucha, czyli mam stawiać że padł elektrozawór na amen ?
                                Moja skodzinka o2
                                Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

                                Komentarz

                                • abstinent
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4842
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  conan, prędzej sprężarka raczej pada

                                  Komentarz

                                  • Rosomak
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1365
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Koledzy czy jest jakiś zakład na terenie RP co regeneruje sprężarki klimy od O2 (w moim przypadku Denso)?
                                    Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                    http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                    Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                    Komentarz

                                    • abstinent
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4842
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      no i zrobione

                                      jest :yay: na twarzy
                                      leci niezła lodówka, no i start natychmiastowy
                                      zawór 125zł z wysyłką, nowy model bo w 2010 zmienili tak więc nie wkopać się w stary to raz, a dwa jest sporo chinoli na rynku, a ten co kupiłem wcześniej (zdjęcie wyżej w poście) to prawdopodobnie właśnie podróba jakaś
                                      tak wygląda obecnie założony



                                      na starym z jednej strony są delikatnie opiłki ale olewam
                                      parę lat pewnie jeszcze pochodzi :diabelski_usmiech

                                      Komentarz

                                      • piotrrud
                                        Classic
                                        • 2015
                                        • 16

                                        No, to musi być radocha - gratulacje i niech to rzeczywiście będzie na lata! Czyli tak:
                                        1) ta wcześniejsza podróbka w zasadzie wygląda jak ten nowy zamontowany - czy podróbka nie podeszła, czy nie zamontowałeś jej ze względu na to, że inaczej wyglądała?
                                        2) zdradzisz, gdzie kupowałeś?
                                        3) czy robiłeś przy okazji wymiany coś ze skraplaczem (wymiana co najmniej osuszacza, wedle lansowanej tu zasady, że po każdym rozszczelnieniu układu należy wymienić osuszacz)?

                                        Ja mam Sandena z zaworem mocowanym na śrubę i też się zacina przez pierwszych parę minut, później działa - wymieniłem w maju skraplacz na NRFa, postawiłem na nogi mały wentylator - dzięki forumowym poradom - i jeszcze to dziadostwo. Po lekturze Twojego "kejsa" wiem już praktycznie na pewno, że problem tkwi w zaworku.

                                        Jeszcze jedna rzecz. Zastanawiało się tu wielu ludzi, dlaczego klima zaczyna działać dopiero, gdy podgrzeje się silnik i w zasadzie nie padła odpowiedź. W moim przekonaniu ciepły silnik podgrzewa czynnik w sąsiadującym z nim układzie klimy (głównie przez sprężarkę przykręconą bezpośrednio do bloku). Ogrzewany czynnik powoli zwiększa ciśnienie (widać to za każdym razem na VCDSie) i po przekroczeniu określonej wartości (powiedzmy ok. 6,5 bara) jest BUM! - zaskakuje elektrozawór. Na tym polega ta usterka elektrozaworu - elektrycznie jest wszystko ok, ale do prawidłowej jego pracy wymagane jest odpowiednio wyższe ciśnienie czynnika.
                                        Inaczej jak to wytłumaczyć?

                                        Komentarz

                                        • mackowski
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 310
                                          • Superb III (3V3)
                                          • AZV 2.0 TDI 140 KM

                                          abstinent podaj numer tego nowego zaworu i namiary gdzie kupiłeś. Czy zmiana tego ustrojstwa wiąże się z opróżnieniem układu, czy można to zrobić bez tej akcji?
                                          O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
                                          Maciej
                                          Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..

                                          Komentarz

                                          • abstinent
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 4842
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            mackowski, raczej bez numeru jest chyba, przynajmniej nie zauważyłem ale też się nie przyglądałem
                                            układ trzeba opróżnić inaczej się nie da, do tego warto odkręcić wiatraki (cztery torxy), wtyczkę odpiąć i wyciągnąć je żeby miejsca było więcej
                                            Od góry bardzo ciężko założyć segera
                                            od dołu bez problemu
                                            czujnik siedzi mocno, bez brechy do opon nie obyło się :diabelski_usmiech

                                            login all... karbik27

                                            Komentarz

                                            • robreg
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1195
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                              Zamieszczone przez abstinent
                                              http://allegro.pl/zawor-sterujacy-do-kompresora-sanden-pxe16-nowy-i5446400657.html
                                              login all... karbik27
                                              "...i nie jest chińską podróbką." Nie jest chiński, bo przypłynął do mnie z Hong-Kongu... boRZe, boRZe, widzisz i nie grzmisz...

                                              Nie mam nic do tego konkretnie sprzedającego, ale takie opisy rozczulają mnie do łez.
                                              Pozdrawiam, Robreg.
                                              ----
                                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                              Komentarz

                                              • abstinent
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 4842
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                robreg, ja tam nie wiem skąd i jaki, wiem natomiast że działa i jest najbardziej podobny do tego co siedział
                                                piotrrud, do tego wcześniejszego nawet nie podchodziłem ze względu na wygląd to raz, dwa nie nadawał by się później do zwrotu
                                                ale podejść raczej by pasował
                                                nic więcej nie wymieniałem bo szkoda kosztów

                                                kumplowi padła sprężarka w B5
                                                niby płukanie, sranie i inne pierdoły by się przydały
                                                kupił sprężarkę za 250, sitko za 4zł, osuszacz który nie podszedł więc nie wymienił
                                                poskładał, ale zanim to zrobił to jeździł bez kompresora jakieś 2tyg
                                                chłodzi jak złoto
                                                samo czyszczenie układu najtaniej ale tak że powiedzmy będzie ok to ok 600zł jak dobrze pójdzie
                                                a gdzie reszta?
                                                warto przeanalizować co się opłaca
                                                przy dzisiejszej dostępności części nie ma co świrować na zapas

                                                a wracając do tematu to za wentylator odpowiada właśnie zawór
                                                u mnie chodził mały z dużym na szybkim biegu jak silnik się rozgrzał
                                                teraz chodzi na dwa biegi i od szczału się uruchamia
                                                a z tym ciśnieniem to się zgadza
                                                ale u mnie o ile chłodziło, to średnio to wiało
                                                teraz lodóweczka leci no i spalanie w ciepłe dni jak chodzi klima poszło w górę :diabelski_usmiech

                                                Komentarz

                                                • robreg
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1195
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                                  abstinent, a ma on jakis opis na sobie, ten zajebiaszczy, czy czysty noname?
                                                  Pozdrawiam, Robreg.
                                                  ----
                                                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                                  Komentarz

                                                  • abstinent
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 4842
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    jest na tym plastiku napis i nawet jakiś numer
                                                    ale jaki?

                                                    olałem temat :lol:

                                                    teraz żyje panewkami :twisted:
                                                    wszystko uzbierane, w sobotę robota :diabelski_usmiech

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...