Zamieszczone przez DAREKGDA
[O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem
Zwiń
X
-
Oby tak było to może i kaska nie odparuje :szeroki_usmiech
[ Dodano: Wto 13 Lip, 10 13:06 ]
Wzyta na jutro 11 ,czujke mam cena w aso plichta 198 , za wymianę w innym warsztacie jakoś 50-100 zależy ( czy zaworek :?: ) więc może tragedi nie bedzie :szeroki_usmiech jeśli oczywiście djagnoza dobra :diabelski_usmiech
[ Dodano: Sro 14 Lip, 10 12:23 ]
Po wizycie- czujka walnięta diagnoza była trafna ale niestety nie kompletna :cry: błędów brak dalej klima nie działa teraz opcja elektrozawór wizyta w piątek dam znać czy to koniec :roll:
[ Dodano: Pon 26 Lip, 10 21:15 ]
Elektrozaworek wymontowany (przeczyszczony :shock: )niby jakieś opiłki , ponoć .By dostać się do elek.zaw. trzeba było zdjąć sprężarkę ,ponoć .Diagnoza; sprężarka po udeżeniu coś też zarobiła (pogięte szpilki) czyli cdn.
Koszt jak narazie za robotę 200zl.Objawy te same po okoł 25-30 min klima zaskakuje albo i nie
Komentarz
-
-
A więc dołączam się do tematu. Objaw jak u kolegów wyżej, tzn. całkowity brak pracy małego wiatraka. Metoda "młotkowa" 100 % skuteczności. Zobaczymy na jak długo. Swoją drogą robiłem próbę: jazda ok. 10 km ze stałą prędkością ok. 90 km na godzinę, z włączoną klimatyzacją, temp. zewn. ok 28 C. Od razu po zatrzymaniu wentylatory pracowały, po wyłączeniu klimy, albo zgaszeniu samochodu gasną po około 5 sekundach. Czyżby to znaczyło, że przy pracującej klimie wentylatory chodzą non stop? Jeśli tak, to nie wróżę im zbyt długiego życia. A może znaczenie tu miała dosyć wysoka temp. zewn. i przy niższej np. 20 C chłodzenie pędem powietrza by wystarczyło?
Komentarz
-
-
Re: Nie włacza się mały wentylator po włączeniu klimy
Zamieszczone przez tadfiWitam, jak w tytule nie włącza mi się mały wentylator (z lewej strony, stojąc przed samochodem). Nie widziałem, żeby kiedykolwiek pracował (z włączoną klimą, czy bez). Przeszukałem całe forum i doszedłem do wniosku, że przyczyny mogą być cztery:
1. Uwalony wentylator.
2. Uwalony przekaźnik.
3. Spalony bezpiecznik.
4. Uwalony czujnik, który go włącza.
Mam do Was kilka pytań. Wentylator sprawdzę sobie bez problemu. Który bezpiecznik odpowiedzialny jest za ten mały wentylator? W instrukcji obsługi opisany jest tylko bezpiecznik F38 wentylator chłodnicy, elektrozawory. Czy on jest wspólny dla obu wentylatorów? Nie mam pojęcia, gdzie jest przekaźnik oraz czujnik odpowiedzialny za włączanie się małego wentylatora. Dodam, ze duży włącza się, kiedy jest potrzeba.
Baaardzo Was proszę o pomoc, bo może tu tkwi przyczyna późnego załączania się klimatyzacji (po kilku minutach). Serwis klimy był robiony kilka dni temu.
Posiadam VCDS-a, może dzięki niemu da się to wszystko posprawdzać?
[ Dodano: Sob 01 Maj, 10 10:11 ]
Próbowałem coś posprawdzać w VCDS-ie, nie za bardzo się na nim znam, ale w blokach pomiarowych przy jednej pozycji Turbine voltage (actual) brak napięcia. Czy to jest właśnie ten mały wentylator i brak napięcia na nim?
Obrazek
Spróbuję ściągnąć ten wentylator, tylko nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać. Odkręcić tę ramę, do której przykręcone są oba wentylatory, zdjąć wszystko, a potem odkręcić wentylator od ramy? Jeśli ktoś już wymieniał - może podzieli się uwagami?
Obrazek
Kolego, jak zdejmiesz osłonę akumulatora, masz taką plastikową osłonę. Pod nią są bezpieczniki 30A i pierwszy z lewej jest od małego wentylatora.
PozdrawiamDarek
Komentarz
-
-
u mnie rowniez zastrajkowal maly wentylator, przez co duzy pracowal caly czas na max obrotach... bylo glosno i w tym tempie przy obecnych upalach chyba by niedlugo odlecial.
wyjalem rame z wentylatorami i po wykreceniu malego wentylatora rozebralem silnik.
Faktycznie winna byla zawieszona szczotka, same szczotki nie bylo zuzyte nawet w polowie (przebieg ~170kkm). Wyczyscilem caly pył ze stojanu spreżonym powietrzem, oczyścilem drobnym papierem siciernym prowadnice szczotek i po zmontowaniu maly wentylator smiga dalej. Mysle ze bedzie simigal jeszcze długo po wentarz praktycznie nie widac bylo zuzycia.
Widze z opisu kolegow ze sprawa szczotek w malym wentylatorze czesto sie zdarza, wiec w przypadku awarii warto to rozebrac i sprawdzic przez zakupem nowego wentylatora.
BTW: w zeszlym roku wymienialem duzy wentylator, ale to ze wzgledu na uszkodzenie zawartego w nim sterownika (mechanicznie silnik byl sprawny) wiec jak padnie duzy to zazwyczaj nie konczy sie to tak tanio jak z małym.
pozdro !A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971
Komentarz
-
-
[O2] Sprężarka klimatyzacji?
Witam... W Mojej O2 z 2005 roku przestała działać klimatyzacja (climatronic) z początku myślałem, że trzeba napełnić klimatyzację i pojechałem do serwisu aby zobaczyć co się stało dokładnie z tą klimatyzacją tam powiedziano Mi, że klimatyzacja jest prawie pełna ale popsuł się "czujnik ciśnienia klimatyzacji" za który chcą 200zł (bez robocizny) na allegro ten czujnik kosztuje 50zł... (w tym przypadku skoda była podłączana pod komputer) Nie dąło Mi to spokoju i pojechałem się upewnić do drugiego serwisu gdzie tam już powiedziano Mi, że to na pewno zatarta sprężarka klimatyzacji lecz było to sprawdzone w dziwny sposób tz. Mechanik podniósł maskę i nie odpalając silnika dotknął palcem sprężarki po czym tak jak napisałem wyżej stwierdził, że sprężarka klimatyzacji została zatarta. I tutaj pytanie komu wierzyć i co naprawić bo w oby dwóch przypadkach stracę pieniądze a nie chcę dwa razy napełniać klimatyzacji gdyż podczas naprawy cała jej zawartość wycieknie. Jeśli te informacje będą potrzebne to rocznik skody 2005, silnik BKC 1.9 TDI 105 KM, przebieg 144 tysiące km.
Pozdrawiam...
EDIT
Czy idzie jakoś w łatwy sposób sprawdzić czy sprężarka została zatarta i jakie mogą być konsekwencje dalszej jazdy na zatartej sprężarce.
Z góry dziękuję za odpowiedzi...
Komentarz
-
-
musisz dokładnie sprawdzić, wsiadasz klimatronic off, a jak się rozgrzeje silnik do 90 to włącz klimę, pojedź trochę, i sprawdź na zapalonym czy chodzi któryś wiatrak, jak nie chodzi to może być:
-uwalony sterownik w dużym
-problem ze szczotkami
-coś na połączeniu panel-sterownik w dużym wentylatorze
-niech się ktoś mądrzejszy wypowie :szeroki_usmiech
[ Dodano: Sro 04 Sie, 10 23:09 ]
jak chcesz sprawdzić czy działają wentylatory, to rozpinasz kostkę, podpinasz pod akumulator i gotowe, tylko nie wiem który zadziała, ja sprawdzałem ale każdy osobno, a do tego musisz je zdemontować(gdzieś na forum opisałem i wrzuciłem zdjęcia jak się do tego zabrać)
Komentarz
-
-
Co do tego rozgrzanego silnika to wiem o co ci chodzi lecz wiem jak przedtem chodziła klimatyzacja a jak chodzi teraz mogę przejechać 100 km rozgrzać do 90 stopni i nic gdyby tutaj chodziło o rozgrzanie i nabranie temperatury to mechanikowi nie pokazało by błędu dotyczącego czujnika ciśnienia klimatyzacji. Klimatyzacja nie chłodzi= wentylator nie chodzi bo poco skoro nie chłodzi... Jest jakiś łatwy sposób na sprawdzenie czy sprężarka się zatarła? Gdzieś czytałem, że podobno wtedy koło sprężarki stoi w miejscu i nie chce się ruszyć i ślizga się po pasku czy to prawda? (temat dotyczył akurat sprężarki klimatyzacji passata B5 ale na forum BMW też pisali, że są takie objawy)
Komentarz
-
-
Nie działa ani na zimnym ani na ciepłym. Moim zdaniem to wygląda tak, że popsuł się czujnik ciśnienia klimatyzacji który przekazuje informację do sprężarki, że klimatyzacja jest pusta i ta nie zostaję włączana żeby się nie zatarła gdyż w płynie (którego według czujnika nie ma w klimatyzacji) znajduje się też olej który tą sprężarkę smaruje... No ale nie jestem pewien czy to jest właśnie ten czujnik a nie chcę bez sensu wydawać pieniędzy i dwa razy napełniać klimatyzację gdyż w oby dwóch przypadkach dojdzie do wypłynięcia zawartości klimatyzacji... Chyba, że to coś innego może to powodować, że klimatyzacja nie działa tylko co? I jeszcze jedno nie podejrzewam sprężarki klimatyzacji gdyż chyba bym słyszał jak się zatarła a nie było nic słychać no i "podobno" koło sprężarki wtedy stoi w miejscu i ślizga się po pasku (tak wyczytałem w jednym temacie...) a u Mnie tak nie jest.
Pozdrawiam...
Komentarz
-
-
Jadę 30 km silnik rozgrzewa się do 90 stopni i jeszcze trochę jeżdżę na tych 90 stopniach dojeżdżam do miejsca podnoszę maskę i żaden wentylator przy chłodnicy się nie kręci ani mały ani duży... Wracam do samochodu włączam klimatyzację patrzę pod maskę i nadal żaden się nie kręci... Dodam, że temperatura silnika nie przekracza 90 stopni to nawet słychać, że nie chodzą jak klimatyzacja chłodziła (jeszcze była sprawna 10 dni temu) to było słychać i widać jak chodzą dwa wentylatory przy chłodnicy teraz tego nie ma...
Komentarz
-
Komentarz