[O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tadfi
    Rider
    • 2008
    • 501
    • Octavia III combi (5E5)
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    Odgrzeję temat, założyłem go, wiele osób mi pomogło, więc czuję się zobowiązany napisać, jak zakończyły się moje problemy z klimą.
    Jak zapewne wiecie, nie włączał mi się mały wentylator klimy, ale udało mi się go zreanimować. Niestety nie pomogło to w dość późnym starcie klimy (zimnego powietrza). Ponieważ w zeszłym roku nie miałem kasy na drążenie tematu, zrobiłem to teraz jak zrobiło się ciepło i brak klimy przez prawie 8 minut w rozgrzanym samochodzie delikatnie mówiąc zaczął mnie wk...ć. Samochód stał dwa dni w warsztacie (naprawdę fachowcy), przeczyszczony został cały układ, nabity świeży czynnik, podmieniony zawór rozprężny i kupa. Winowajcą okazała się sprężarka (ponoć były jakieś wadliwe modele). Kosztowało mnie to wszystko 1100 zeta, trudno, ale nareszcie mam w samochodzie przyjemny chłodek od razu, jak ruszam z kopyta po pracy
    TadFi
    Breloki, logo na klapę i inne gadżety

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      tadfi, pewnie o samo mnie czeka
      regenerowana czy używka :?:

      Komentarz

      • tadfi
        Rider
        • 2008
        • 501
        • Octavia III combi (5E5)
        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

        Zamieszczone przez abstinent
        tadfi, pewnie o samo mnie czeka
        regenerowana czy używka :?:
        Regenerowana, bałem się trochę używki.
        TadFi
        Breloki, logo na klapę i inne gadżety

        Komentarz

        • Mirass
          Drive
          • 2005
          • 44

          Klima 0II FL - padło sprzęgło czy sprężarka a może jeszcze

          Witam,
          Padła klima,
          Po podłączeniu do testera klimatyzacji :
          - ciśnienia w układzie OK,
          - po włączeniu ciśnienia się nie zmieniają.
          Po podłączeniu KTS-a wszytko - OK

          Co może być zwalone?
          Czy w tym modelu sprzęgło jest wymienne czy trzeba wymienić całą sprężarkę?
          Miał ktoś podobny problem?

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            A zasilanie i sterowanie sprężarki jest ( sterowanie "wydajnością" sprężarki jest realizowane poprzez regulację PWM ). Wiatrak się załącza?
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • marekzu
              L&K
              • 2007
              • 1412
              • Superb II combi (3V5)

              A zabierak na kole pasowym istnieje???? Czy moze blaszki sie pourywaly??

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10965
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                u DAREKGDA mamy podobny problem - ciśnienia ok, ale się nie zmieniają po załączeniu sprężarki
                słychać tę sprężarkę i czuć, że się włączyła, ale wentyaltory stoją
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  To co jeszcze przychodzi mi do głowy to do sprawdzenia w blokach pomiarowych wszystkie czujniki temperatury ( czy pokazują wiarygodną temperaturę ) a jak nie czujniki to możliwe, że padł zawór regulacyjny sprężarki N280 w taki sposób, że komp tego nie widzi.
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • Mirass
                    Drive
                    • 2005
                    • 44

                    Czujniki pokazują temperaturę OK,
                    Wentylator w FL jest tylko jeden,
                    Ale mam wrażenie, że się nie włącza, sprawdzę go jutro KTS-em.

                    Mirass

                    Komentarz

                    • Tomek_dx
                      Rider
                      • 2008
                      • 398

                      W O2 nie ma sprzęgła sprężarki!!. Sprężarka jest podłączona "na stałe" do napędu i właśnie tylko zawór N280 steruje wydajnością sprężarki od 0 do 100%.
                      50% szans że to zawór (aby go wymienić trzeba rozszczelnić układ) 50% że sprężarka a zatartą sprężarkę można poznać po tym że jak się wyciągnie zawór N280 to będzie na nim nalot z oleju wraz z drobnymi opiłkami aluminium . Jak olej na zaworzę będzie czysty jest szansa że to tylko sam zawór.
                      Tomek

                      Komentarz

                      • Mirass
                        Drive
                        • 2005
                        • 44

                        A gdzie ten zawór jest?
                        W sprężarce czy gdzieś w układzie?

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          niestety stawiam na sprężarkę , coraz więcej z nimi jest problemów. po prostu nie dają ciśnienia ,dlatego ją słychac że sią załącza a manometry stoją. 100 tyś km i już padają jak się źle trafi.

                          [ Dodano: Sro 18 Maj, 11 09:19 ]
                          nie tylko w skodach oczywiście sa problemy z nimi.
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • Mirass
                            Drive
                            • 2005
                            • 44

                            Moja ma dopiero 55 tys.
                            Po włączeniu klimy ciśnienie ani drgnie,

                            Komentarz

                            • leszekmw
                              RS
                              • 2005
                              • 5356

                              Mirass, no może masz szczęście i będzie zawór.
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz

                              • kowal 2002
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 5161

                                Mirass, zawór jest na sprężarce. Trafisz po kabelkach...
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz

                                • akm97
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 137

                                  Mam może głupie pytanie do osób które wyciągały zespół wentylatorów, ale to z wrodzonego lenistwa :diabelski_usmiech albo raczej braku kanału. Czy możliwe byłoby wyciągnięcie wentylatorów do góry, albo wykręcenie samego małego wiatraka bez demontażu całości?

                                  Komentarz

                                  • dab
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 117

                                    Zamieszczone przez abstinent
                                    dab, podepnij pod aku jakimś kablemi zobaczysz czy chodzi
                                    sterowanie jest w dużym, ale za całość odpowiada chyba sprężarka
                                    W moim przypadku, (przypomne- nie zalaczal sie maly wentylator a stukanie nic nie pomagalo) zdjeli mi ten wentylator, podlaczyli na stole zasilanie i...sie odpalil jakby nigdy nic..i do dzisiaj sie kreci (juz z ponad miesiac). Cuda albo szczotki sie koncza i w koncu zatrzyma sie na amen... :roll: Grunt ze obecnie dziala :twisted:
                                    pozdrawiam
                                    dab

                                    Komentarz

                                    • abstinent
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4842
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      dab, mi też się odpala, tylko wtedy kiedy nie trzeba, a dokładnie to za późno :idea: akm97, robota łatwa, od góry nie da rady
                                      jak nie masz kanału, to poszukać jakiegoś odpowiedniego miejsca, i podłożyć coś pod koła
                                      wyżej dałem link do rozebrania tego ze zdjęciami

                                      Komentarz

                                      • akm97
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 137

                                        Ja bez kanału widzę problem głównie z osłoną pod silnikiem, a jeśli chodzi o wyciągnięcie górą, to wydaje się, że miejsce jest, po ściągnięciu "kanału dolotowego' do filtra powietrza.

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          Tez sie za mojego muszę zabrac bo juz drugi rok jezdze bez tego małego wiatraka ops: :szeroki_usmiech
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • abstinent
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 4842
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            akm97 na dole trzeba odkręcić śruby i wtyczkę odpiąć, a to najlepiej od dołu
                                            Osłona to najmniejszy problem, no chyba że masz jakieś alu albo coś w tym stylu
                                            Z tego co pamiętam to górą nawet jak byś pościągał to nie pójdzie

                                            Komentarz

                                            • dalw
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 29

                                              [02] problem z klimatyzacją - czy ktoś też tak miał ?

                                              witam,

                                              znowu ta klimatyzacja w Octavi II

                                              historia i problem jest taki:
                                              1. klimatyzacja chłodziła dopiero po kliku minutach, temperatura około 8-10 stopni,
                                              2. na początku diagnoza: mały wiatrak nie działa, ale po wyciągnięciu i opukaniu obudowy zaczął działać, tak więc nie to było przyczyną problemu,
                                              3. po wizytyach w zakładach ostatecznie zrobiłem regenerację sprężarki - i układ zaczął chłodzić
                                              ALE
                                              niestety po 10 minutach !!! co ważne wtedy też dopiero uruchamiają się oba wiatraki

                                              dziwne jest to, że przed naprawą sprężarki oba wiatraki włączały się od razu po uruchomieniu klimatyzacji,
                                              w tej chwili włączają się dopiero po 10 minutach (temperatura silnika -90 stopni- wskazanie z zegara na desce rozdzieleczej), wtedy też zaczyna lecieć chłodne powietrze z nawiewów
                                              od momentu - jakby - zagrzania się silnika

                                              czy ktoś z Forumowiczów miał podobny problem?

                                              1. czy problem póżnego chłodzenia jest w późno rozpoczynającej się pracy wiatraków?

                                              2. czy nie pracuje prawidłowo jakiś sterownik/czujnik wentylatorów?
                                              zaczynają pracować po włączeniu klimatyzacji, ale dzieje się tak dopiero po 10 minutach, czyli mniej więcej nagrzaniu się silnika, ale trzeba też przyznać, że później uruchamiają się po każdym włączeniu klimatyzacji

                                              3. przy okazji potwierdziła mi się nieszczelność układu, ale ona była także wtedy kiedy wiatraki uruchamiały się bezpośrednio po włączeniu klimatyzacji - przy zimnym silniku

                                              4. czy układ powinien chłodzić bez względu na pracę dużego wiatraka ? wiem ,że układ byłby wówcza mocno obciążony, ale dotąd nie spotkałem się nigdzie z informacją, że do chłodzenia niezbędny jest co najmniej praca dużego wiatraka, a w ideale oczywiście obu

                                              oczywiście samochód wraca w poniedziałek do zakładu, ale chętnie zapoznałbym się z opiniami Kolegów

                                              pozdrawiam
                                              dalw

                                              Komentarz

                                              • abstinent
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 4842
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                dalw, problem znany
                                                ja mam prawie identycznie, z tym że u mnie nie ma raczej wycieku, a przynajmniej nic o nim nie wiem.
                                                U mnie zaczyna chłodzić jak silnik się trochę nagrzeje(bywa że już przy 60st)
                                                Później już od razu chodzi przez cały dzień, czyli jak silnik nie zdąży ostygnąć, a w lecie to długo trwa raczej :lol:
                                                Mam nadzieje że będzie to elektrozawór który steruje wydajnością układu(od 0-100%)
                                                Mały wentylator powinien się włączyć razem z chwilą włączenia układu.
                                                Duży wiatrak jest od silnika.
                                                Możliwe że jeszcze sterownik w dużym wiatraku nawalił.

                                                mam nadzieje że sprawa w końcu się wyjaśni, bo na forum masa problemów z wiatrakami i klimą w OII.
                                                Inna sprawa że sprężarki też padają jak muchy...








                                                [ Dodano: Nie 05 Cze, 11 20:06 ]

                                                Komentarz

                                                • abstinent
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 4842
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  Radinio1, i jak , problem rozwiązany :?:

                                                  Komentarz

                                                  • dalw
                                                    Classic
                                                    • 2011
                                                    • 29

                                                    Zamieszczone przez abstinent
                                                    dalw, problem znany

                                                    U mnie zaczyna chłodzić jak silnik się trochę nagrzeje(bywa że już przy 60st)

                                                    mam nadzieje że sprawa w końcu się wyjaśni, bo na forum masa problemów z wiatrakami i klimą w OII.
                                                    Inna sprawa że sprężarki też padają jak muchy...
                                                    z tym nagrzaniem sinika zaczyna się potwierdzać
                                                    podczas dzisiejszych prób - po wychłodzeniu silnika do około 45-50C - uruchomiłem silnik i i od razu klimatyzację, która pięknie zaczęła chłodzić

                                                    ale to oczywiście żadna pociecha - bo to kompletnie bez sensu czekać aż zagrzeje się silnik
                                                    problem musi chyba istnieć gdzieś w jakimś sterowniku/czujniku
                                                    tematu nie odpuszczę, bo w dziadowskim focusie tdci klima działa bez jakichkolwiek problemów, a tu ......
                                                    a jak rozmawiałem ze stacjami obsługi klimatyzacji to słyszałem zawsze: "aaaa octavia II, tam zawsze były problemy ze sprężarkami"

                                                    według mnie padają często bo wszystko zaczyna się od wadliwie działających wiatraków, bo jeśli sprężarka działa bez wspomagania wiatraków to musi się zepsuć, a jestem przekonany że wielu nie świadomych nie zagląda pod maskę czy mu się kręci, czy już nie
                                                    (można trochę to ocenić na słuch - bo jak tylko jeden pracuje, to przy wyższych temperaturach wyje od nadmiernych obrotów)

                                                    jak się wku....ię to zamontuję dodatkowy włącznik na wiatraki i będą działały wtedy kiedy ja tego będę chciał :twisted: tylko nie wiem czy komp nie zwarjuje :P

                                                    i jeszcze jedno - chyba niegłupim pomysłem byłoby zamontowanie lampek informującej o pracy poszczególnych wiatraków - a w szczególności małego

                                                    jeszcze jedno - czy w fabiach są inne sprężarki, żona w firmowych od 6 lat nie miała jakichkolwiek problemów (inni przedstawiciele też nie narzekali), a w tej przed FL chłodziło aż paznokcie z palców odpadały, FL są już troszkę mniej wydajne

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...