[O2] 1.6 MPI - nierówna praca silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • luks
    odpowiedział(a)
    u mnie pojawia się 'tykanie' obrotów kiedy pada czujni temp. silnika. jutro jadę po trzeci, w końcu oryginał.

    Zostaw komentarz:


  • miszka
    odpowiedział(a)
    Kiepska sprawa

    W moim 1,6 BSE również występują lekkie szarpania na wolnych obrotach. W okresie gwarancji, z tego powodu wymieniona została głowica silnika, wtryskiwacze i nic to nie pomogło. Dalej szarpie silnikiem i moimi nerwami. Uważam że podniesienie wolnych obr. nic nie zmienia.

    Zostaw komentarz:


  • iFi
    odpowiedział(a)
    Czyli nic się nie zmieniło w tych silnikach. Miałem wcześniej A3 1.6 i tam też silnik co jakiś czas dostawał delikatnej czkawki. Mniej więcej w równych odstępach czasowych lekko drgał przez ułamek sekundy. Ponieważ miąłem tam 260kkm zdążyłem w między czasie wymienić chyba wszystkie duperele w okolicach dolotu. Nic nie pomagało, czyszczenie przepustnicy, uszczelnienia, świece, kable.... Zero reakcji. Samochód nigdy nie był zagazowany...

    Zostaw komentarz:


  • sparrov
    odpowiedział(a)
    Szarpanie jest na tyle odczuwalne, że zwrócił mi na nie uwagę mój pasażer. Ja już od dawna to czułem. Trochę to denerwujące :/

    Zostaw komentarz:


  • czesio73
    odpowiedział(a)
    Ja mam 14tkm i też czasami mi ten silnik na jałowym pracuje nie równo, co jest lekko wkurzające. Tak samo jak sporadyczne zgrzytanie skrzynii biegów przy zmianie na 3 bieg.

    Zostaw komentarz:


  • Ceed1
    odpowiedział(a)
    Tak jak ktoś pisał wcześniej też uważam, że jest to taki sam problem jak w Seatach. Było nawet już o tym w TV. Serwis wgrywa nowe oprogramowanie i podwyższają obroty. TTTM. Nie zawsze jest poprawa.

    Zostaw komentarz:


  • Pitiae
    odpowiedział(a)
    ja mam ten sam problem u mnie . Przejechane 29600 km. Na jałowym nie pracuje płynnie.
    Jade do EMIDY w piątek na przegląd więc moze czegos sie dowiem.

    Zostaw komentarz:


  • Ths
    odpowiedział(a)
    o widzę, że BSE ma te problemy co ja w AKL. Tylko, że u mnie problem uwidocznił się po zainstalowaniu lpg przy 180 tys. Wcześniej na benzynie wcale go nieodczuwałem.

    Co do uszczelniaczy kolektora dolotowego to wymieniałem u siebie i nie pomogło.
    Wymieniłem też plastikową rurę idącą do kolektora ssącego, swiece, kable, przepustnicę czujnik temperatury i juz sam nie pamiętam co jeszcze. U mechanika usłyszałem, że TTTM i jest to wina map paliwowych, które nie są jak to powiedział w pełni doskonałe.

    Poszukajcie Panowie na forum seata kiedyś czytałem watek o BSE w leonach. Chlopaki jeździli do aso i tak modyfikowali im coś z mapami w efekcie podnosząc obroty na biegu jałowym.

    Zostaw komentarz:


  • FRESH
    odpowiedział(a)
    powiem i ja ...
    na szafie mam cos ponad 3kkm i rośnie ...
    niedawno na światłach poczułem wibracje odczuwalne jedynie w moich lędźwiach jechałem wówczas na LPG. zmieniłem szybko na Pb aby wykluczyć ewentualne problemy z LPG. Nic to nie dało.
    Wskazówka obrotościomierza była wówczas w idealnej pozycji i nie wykazywała objawów falowania.
    Problem trwał kilka chwil i póki co nie pojawił się.

    Zostaw komentarz:


  • wolfmk
    odpowiedział(a)
    sparrov, kwestia tylko jak mocne są te szarpnięcia ? U siebie również mógłbym dopatrzeć się mega delikatnych szarpnięć, ale są one na tyle słabe, że kompletnie nie zwracają swojej uwagi i musiałbym wczuć się specjalnie, żeby je wyłapać.

    Zostaw komentarz:


  • sparrov
    odpowiedział(a)
    Jak patrze na obroty to wskazówka trzyma się równo, ale od czasu do czasu czuć szarpnięcia i słychać zmianę w pracy silnika.

    Zostaw komentarz:


  • wolfmk
    odpowiedział(a)
    U mnie jak na razie przejechane ok 1700 km i obroty trzymają się równo - szarpania budą brak.

    Zostaw komentarz:


  • mirus1967
    odpowiedział(a)
    Mnie sie wydaje ze nie powinno tak byc,u mnie obroty na biegu jalowym sa rowne.

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    Uszczelniacze kolektora dolotowego - lapie wtedy lewe powietrze.
    Ale to taka teoria. U mnie to samo, wiec się nie przejmuj.

    Zostaw komentarz:


  • obrus
    odpowiedział(a)
    Dawno nikt o to nie pytał, ale ponoć tttm. Mam ten sam problem.

    Zostaw komentarz:


  • sparrov
    odpowiedział(a)
    [O2] 1.6 MPI - nierówna praca silnika

    Witam, jestem pierwszym właścicielem Octavii II FL 1.6 MPI MINT. Od początku zauważyłem, że silnik na biegu jałowym nierówno pracuje. Mam przejechane już ponad 50k km. Byłem rok temu z tym w serwisie (auto było jeszcze na gwarancji, ale serwisant stwierdził, że nie ma problemu).

    Dziś jechałem z osobą, która nie jechała jeszcze ze mną autem i jak staliśmy na światłach zwróciła mi na to uwagę. Co może być nie tak? Podczas jazdy nie widzę żadnego problemu, jednak na postoju, wyraźnie czuć jak auto się trzęsie i nierówno pracuje.

    Zostaw komentarz:


  • matejrysio
    rozpoczął temat [O2] 1.6 MPI - nierówna praca silnika

    [O2] 1.6 MPI - nierówna praca silnika

    Witam
    Mojej Skodzinie ( Octavia II FL 1.4 TSI CAXA ) powoli kończy się gwarancja. Przejechana dopiero 25 000 km więc chciałem sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik i tu niestety nie udało mi się znaleźć żadnych danych w necie odnośnie wartości referencyjnych dla silnika CAXA. Szukałem i szukałem i nic, może słabo szukałem?

    Auto jak na razie sprawuje się doskonale ale gdyby w przyszłości powstały jakieś problemy to nawet nie ma do czego porównać logów z VCDS.

    Testy zrobiłem kilka dni temu, prosty odcinek drogi na 3 biegu, sucho +5 st C.

    Zachęcam kolegów do wklejania swoich wyników oraz o sugestię które parametry warto jeszcze zapisać.

    Logi dynamiczne:

    1. Boost pressure test



    2. Ignition & Injection timing test


    3. Speed up test


    4.Boost pressure control N75 & Throttle valve sensor G187
    Zawór ograniczenia ciśnienia doładowania i czujnik położenia przepustnicy, przy przyspieszaniu:
    Plik CAXA 1.4 tsi boost pressure control N75.jpg na koncie użytkownika mec77 • folder 1.4 TSI 122HP CAXA • Data dodania: 18 sty 2013




    Logi statyczne:
    1. Wszystkie dostępne bloki pomiarowe silnika (silnik nagrzany na biegu jałowym)
    Plik bloki pomiarowe.pdf na koncie użytkownika mec77 • folder 1.4 TSI 122HP CAXA • Data dodania: 16 sty 2013

    2. Zestawienie odczytów ze wszystkich bloków pomiarowych przy wł/wył nagrzanym/zimnym silniku
    Plik bloki pomiarowe zestawienie.pdf na koncie użytkownika mec77 • folder 1.4 TSI 122HP CAXA • Data dodania: 16 sty 2013


    [ Dodano: Sro 16 Sty, 13 23:52 ]
    analizuję odczyty z bloków pomiarowych silnika ( z nudów generalnie) i parę bloków mnie zaciekawiło. Po pierwsze w VCDS brakowało mi lokalizacji bloku pomiarowego z czujnika temperatury doładowania G299. Niestety w necie cisza. Angole coś szperali (forum Scirocco Central) ale bez konkretów. Wydaje mi się, że znalazłem ale pewności nie mam. Zrobiłem kilka logów z krótkich i długich jazd, poniżej jeden przykład:

    wychodzi mi że to blok pomiarowy 249,4 . W ogóle jest problem z opisami bloków powyżej 140 a kryją się tam ciekawe odczyty.
    W każdym razie temperatura z tego bloku rośnie gwałtownie przy przyspieszaniu i wraz z jej wzrostem włącza się dodatkowa pompa wody V50.
    Ale to tylko domysły, że to G299 pewności nie mam.
    Ciekawe są też odczyty temp. z bloku 234,3 .Jest pewna korelacja z pompą V50 ale generalnie odczyty są dziwaczne. Wykluczyłem już temp oleju, temp na wyjściu z chłodnicy, klimę więc co? Może ktoś wie???
Pracuję...