1.6 BSE MPI STUKANIE ZIMNEGO SILNIKA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ggregorii
    Classic
    • 2013
    • 18

    #76
    No de fakto słychać i faktycznie ASO powiedziało że tak ma być ???. Może faktycznie powinien być 10 w 40

    Komentarz

    • jarox2008
      Classic
      • 2014
      • 34

      #77
      To już trzeci silnik w tym aucie i w każdym na zimnym tak stukalo. W tym jest najciszej. Myślę że wiele zależy od spasowania całego silnika. Mam gwarancję to będę jeździł. Po 5 minutach od porannego uruchomienia bzyka cichutko jak pszczółka.

      Komentarz

      • bishop
        L&K
        • 2012
        • 1430

        #78
        Zamieszczone przez jarox2008
        To już trzeci silnik w tym aucie i w każdym na zimnym tak stukalo.
        Zobaczysz , kiedyś Cie złapią w aso i zrobią fotkę do gabloty "Tych klientów nie obsługujemy" :wink: .
        Brawo za walkę z aso , właśnie czytałem post gdzie robili problemy z wymianą kratki nadmuchu we wnętrzu O3 , mało klient nie zapłacił, a tu prosze trzeci nowiutki motor .
        O starym /prawdopodobnie dobrym/ nic nie powiadomili , co w nim znaleźli ? Hmm...z resztą pewnie musza mu dorobić jakąś mocną awarię , aby uzasadnić swoje wymiany. :diabelski_usmiech

        Komentarz

        • iFi
          Elegance
          • 2012
          • 906

          #79
          A tak z czystej ciekawości... słupek przychodzi fabrycznie nowy czy regenerowany tak jak inne części wymieniane na gwarancji?

          Komentarz

          • patrykL
            Rider
            • 2009
            • 588

            #80
            Delikatne stuki słychać przez chwile na początku pracy silnika
            jezdzilem kilkoma autami z tym silnikiem i w zadnym nic takiego się nie dzialo jak u Ciebie, według mnie nie powinno tak być, na twoim miejscu, dla wew. spokoju, wlal bym olej taki na jakim o2 z tymi silnikami wyjezdzaly z fabryki, czyli 5w30, może da to jakiś pozytywny efekt

            Komentarz

            • leonn
              RS
              • 2011
              • 2726
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #81
              Zamieszczone przez jarox2008
              A może te silniki ze względu na ich stara konstrukcje powinny być zalewane 10w40 a wygórowane normy ekologiczne zmuszają do wlewania syntetycznego oleju, który jest bardziej przyjazny środowisku?
              A co ile byś chciał zmieniać ten 10W40? Co 5tys? Bo chyba nie co 15tys?
              Masz już odpowiedź jakim SAE oleju powinien być zalany ten silnik.

              Zamieszczone przez jarox2008
              Pytałem się jakim olejem jest teraz zalany to odpowiedzieli że oryginalnym volkswagena, zostawili mi nawet w bagażniku cala butelkę litrowa 5w40 z norma 502 taka szara butelka ze znaczkami volkswagena, skody audi i seata.
              Dlatego że to właśnie stara konstrukcja to powinien być lany olej z norma VW502,00, żadne tam 5W30 VW504,00 które nie wytrzymuja nawet 10tys.km.

              Zamieszczone przez jarox2008
              Po 5 minutach od porannego uruchomienia bzyka cichutko jak pszczółka.
              Moim zdaniem teraz chodzi OK, po 5tys przebiegu zalej silnik jakimś olejem 0W.. I powinno być dobrze na kolejne xx.tys.km.
              Choć jak widać, o zgrozo to już dzisiejsza jakość stosowanych materiałów do produkcji aut nie jest taka sama jak kiedyś. Bo w takim przypadku to i nawet super olej nic tu nie pomoże jeśli jakiś element konstrukcji jest wadliwie wykonany.

              Komentarz

              • jarox2008
                Classic
                • 2014
                • 34

                #82
                Zamieszczone przez iFi
                A tak z czystej ciekawości... słupek przychodzi fabrycznie nowy czy regenerowany tak jak inne części wymieniane na gwarancji?
                Cały silnik jest fabrycznie nowy. Pytałem SAP nigdy żadnej części na gwarancji nie regenerują, wymieniają na fabrycznie nowe.

                Komentarz

                • patrykL
                  Rider
                  • 2009
                  • 588

                  #83
                  Dlatego że to właśnie stara konstrukcja to powinien być lany olej z norma VW502,00, żadne tam 5W30 VW504,00
                  ja mowie o 5w30 z norma 502.00

                  Komentarz

                  • iFi
                    Elegance
                    • 2012
                    • 906

                    #84
                    Zamieszczone przez jarox2008
                    Pytałem SAP nigdy żadnej części na gwarancji nie regenerują, wymieniają na fabrycznie nowe.
                    Hmm... no ja np miałem 4 razy wymienianą pompę wody. Za każdym razem numer z końcówką X czyli regenerowana. Pompy były wymieniane w różnych ASO za każdym razem to samo. Po rozmowie dowiedziałem się że tak dostają z centrali i nie mają na to wpływu...

                    Co do samego stukania. Osobiście nie wydaje mi się, że olej coś pomoże... Być może coś zmienili w produkcji i wychodzą teraz jakieś zoptymalizowane wypusty

                    Komentarz

                    • jarox2008
                      Classic
                      • 2014
                      • 34

                      #85
                      Zamieszczone przez iFi
                      Zamieszczone przez jarox2008
                      Pytałem SAP nigdy żadnej części na gwarancji nie regenerują, wymieniają na fabrycznie nowe.
                      Hmm... no ja np miałem 4 razy wymienianą pompę wody. Za każdym razem numer z końcówką X czyli regenerowana. Pompy były wymieniane w różnych ASO za każdym razem to samo. Po rozmowie dowiedziałem się że tak dostają z centrali i nie mają na to wpływu...

                      Co do samego stukania. Osobiście nie wydaje mi się, że olej coś pomoże... Być może coś zmienili w produkcji i wychodzą teraz jakieś zoptymalizowane wypusty
                      Silnik jest na 100% nowiutki bo oglądałem go z każdej strony nawet na misce olejowej i na bloku są jeszcze zolte naklejki made in Germany. Brak jakichkolwiek rys, porostu nówka nie śmiga na. Jeszcze na serwisie powiedzieli ze musze go układać na nowo.
                      Mogę tylko jeszcze dodać że telefon, którym nagrywał ten film troszkę wzmacnia dźwięk.

                      [ Dodano: Czw 27 Mar, 14 19:13 ]
                      Mam prośbę do posiadaczy tego samego silnika co ja.
                      Czy może ktoś nagrać film i udostepnic z pracy jego silnika po przestanej nocy?
                      Z góry dziękuję.

                      Komentarz

                      • leonn
                        RS
                        • 2011
                        • 2726
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #86
                        Zamieszczone przez jarox2008
                        Mam prośbę do posiadaczy tego samego silnika co ja.

                        Czy może ktoś nagrać film i udostepnic z pracy jego silnika po przestanej nocy?
                        Po oglądnięciu Twoich filmów mam właśnie taki zamiar, ale nie wiem kiedy to bedzie na YT.

                        Komentarz

                        • jarox2008
                          Classic
                          • 2014
                          • 34

                          #87
                          Zamieszczone przez leonn
                          Zamieszczone przez jarox2008
                          Mam prośbę do posiadaczy tego samego silnika co ja.

                          Czy może ktoś nagrać film i udostepnic z pracy jego silnika po przestanej nocy?
                          Po oglądnięciu Twoich filmów mam właśnie taki zamiar, ale nie wiem kiedy to bedzie na YT.
                          Czekam wiec z niecierpliwością.

                          Komentarz

                          • ggregorii
                            Classic
                            • 2013
                            • 18

                            #89
                            Hej jarox2008 i jak tam twój silniczek pracuje rozgryzłeś już co to czy jeździsz bez wnikania ?

                            Komentarz

                            • jarox2008
                              Classic
                              • 2014
                              • 34

                              #90
                              Zamieszczone przez ggregorii
                              Hej jarox2008 i jak tam twój silniczek pracuje rozgryzłeś już co to czy jeździsz bez wnikania ?
                              Teraz jest ciepło i stuki przy porannym odpaleniu są praktycznie nie słyszalne lub trwają z 2 sekundy. Mam nowiutki cały silnik 4 lata gwarancji to jeżdżę . Czekam aż ktoś inny umieści swoj filmik z porannego rozruchu. Pozdrawiam.

                              Komentarz

                              • ggregorii
                                Classic
                                • 2013
                                • 18

                                #91
                                Ja jadę we czwartek na wymianę popychaczy. A jak już kupiłem komplet to się przekonamy czy to to. Aby się martwię żeby krzywki były dobre i dźwigienki. Okaże się

                                Komentarz

                                • jarox2008
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 34

                                  #92
                                  Zamieszczone przez ggregorii
                                  Ja jadę we czwartek na wymianę popychaczy. A jak już kupiłem komplet to się przekonamy czy to to. Aby się martwię żeby krzywki były dobre i dźwigienki. Okaże się
                                  Daj znać jak wymienisz.
                                  Moim zdaniem tam są tylko popychacze, na które bezpośrednio działają krzyki z walką rozrządu. Dźwigienek brak.

                                  Komentarz

                                  • ggregorii
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 18

                                    #93
                                    No robiłem rozeznanie i są dźwigienki. Krzywka działa na rolkę na dźwigience po czym ta reaguje na popychacz. Popychacz jest wciscnięty w główkę dźwigienki i wyciąga się razem tzn: wałek potem dźwigienka z popychaczem. No nic zobaczymy.

                                    [ Dodano: Pią 25 Kwi, 14 15:19 ]
                                    No jestem juz po zabiegu i co stwierdzam ? żadnej poprawy jak było tak jest. Wałek ok z tego co było widać popychacze też były ok ale wymieniłem mimo to. Żadnych oznak jakiegokolwiek zużycia. Hm Chyba ze to coś z zaworami ?

                                    [ Dodano: Pią 25 Kwi, 14 18:34 ]


                                    [ Dodano: Pon 28 Kwi, 14 19:42 ]
                                    Hej jarox2008 a przyłóż ucho do kolektora dolotowego tego plastikowego na górze i sprawdź czy u ciebie też tak tryka z jednej strony głośniej niż z drugiej. U mnie tak jest. Może tak jakiś plastik czy coś tak tryka

                                    Komentarz

                                    • jarox2008
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 34

                                      #94
                                      Zamieszczone przez ggregorii
                                      No robiłem rozeznanie i są dźwigienki. Krzywka działa na rolkę na dźwigience po czym ta reaguje na popychacz. Popychacz jest wciscnięty w główkę dźwigienki i wyciąga się razem tzn: wałek potem dźwigienka z popychaczem. No nic zobaczymy.

                                      [ Dodano: Pią 25 Kwi, 14 15:19 ]
                                      No jestem juz po zabiegu i co stwierdzam ? żadnej poprawy jak było tak jest. Wałek ok z tego co było widać popychacze też były ok ale wymieniłem mimo to. Żadnych oznak jakiegokolwiek zużycia. Hm Chyba ze to coś z zaworami ?

                                      [ Dodano: Pią 25 Kwi, 14 18:34 ]
                                      Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

                                      [ Dodano: Pon 28 Kwi, 14 19:42 ]
                                      Hej jarox2008 a przyłóż ucho do kolektora dolotowego tego plastikowego na górze i sprawdź czy u ciebie też tak tryka z jednej strony głośniej niż z drugiej. U mnie tak jest. Może tak jakiś plastik czy coś tak tryka
                                      Jeżeli chodzi o kolektor to na serwisie mówiono mi że są tam klapki sterujące dopływem powietrza i one też mogą tam wydawać odgłosy.

                                      [ Dodano: Pon 28 Kwi, 14 21:48 ]
                                      A tak w ogole to jestem zaskoczony budowa twojego silnika bse. Myślałem że ten model ma szklanki popychane bezpośrednio przez wałek rozrządu a nie tak jak na zdjęciach dodatkowo przez dźwigienki.

                                      Komentarz

                                      • ggregorii
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 18

                                        #95
                                        Jak masz BSE to masz identycznie jak u mnie. Bes pośrednio z wałka było w starszych motorach np: AKL

                                        No bo co tak moze napier ???? chyba że konstrukcyjnie cos bylo w zaworach pokiełbaszone i zawór wali jak się otwiera i zamyka. Albo te klapki. Wziolem nawet stetoskop i przykładałem do głowicy jak cykało i nic a jak do kolektora to z jednej strony napiernicza z drugiej nie.Co ciekawe to nie jest jeden przypadek a w ASO gówno wiedzą i śmieszne bo masz nowy motor i to samo eh

                                        Komentarz

                                        • jarox2008
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 34

                                          #96
                                          Zamieszczone przez ggregorii
                                          Jak masz BSE to masz identycznie jak u mnie. Bes pośrednio z wałka było w starszych motorach np: AKL

                                          No bo co tak moze napier ???? chyba że konstrukcyjnie cos bylo w zaworach pokiełbaszone i zawór wali jak się otwiera i zamyka. Albo te klapki. Wziolem nawet stetoskop i przykładałem do głowicy jak cykało i nic a jak do kolektora to z jednej strony napiernicza z drugiej nie.Co ciekawe to nie jest jeden przypadek a w ASO gówno wiedzą i śmieszne bo masz nowy motor i to samo eh
                                          W poprzednich motorach tez tak było. Może tak ma być?

                                          Komentarz

                                          • ggregorii
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 18

                                            #97
                                            No raczej chyba nie inni piszą ze tak nie maja. Moze wyszła jakaś partia ze zjebką i tak jest. To raczej zadki motor jest moze dla tego. Aso woli motor wymienic nisz szukac przyczyny

                                            Spróbuj posłuchać kolektora jak przyłożysz ucho. Alb jak masz stetoskop i ci sie nudzi tez możesz spróbować

                                            Komentarz

                                            • slawoj78
                                              Ambiente
                                              • 2012
                                              • 102
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #98
                                              Panowie, też mam silnik BSE i żadnych takich odgłosów nie ma. Czasem przy odpalaniu zaklekocze jak diesel, ale to trwa sekundę. Próbuję teraz inny olej.
                                              Żeby jednak jakieś cykania , odgłosy... pierwsze słyszę.
                                              Drgania , owszem ma, znany problem i ciągle nie rozwiązany.
                                              Był: Nissan Almera, 2001 rok
                                              VW Passat, 1999 rok
                                              BMW 318 iT, 2000 rok
                                              Jest: Skoda Octavia, 2009 rok

                                              Komentarz

                                              • jarox2008
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 34

                                                #99
                                                Zamieszczone przez slawoj78
                                                Panowie, też mam silnik BSE i żadnych takich odgłosów nie ma. Czasem przy odpalaniu zaklekocze jak diesel, ale to trwa sekundę. Próbuję teraz inny olej.
                                                Żeby jednak jakieś cykania , odgłosy... pierwsze słyszę.
                                                Drgania , owszem ma, znany problem i ciągle nie rozwiązany.
                                                Właśnie kolego chodzi o ten dziwny odgłos po pierwszym porannym odpaleniu. Przez 3 sekundy zaklekocze a później chodzi już normalnie. Zauważyłem ze jak jest ciepło to efektu tego nie ma.

                                                Komentarz

                                                • kecaj
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1511
                                                  • Superb II (3T4)

                                                  Zamieszczone przez iFi
                                                  (...) Za każdym razem numer z końcówką X czyli regenerowana.
                                                  Tak też oznacza się części zamienne. Producent części z indeksami wysyła do fabryki ale część swojej produkcji musi skierować do magazynu części zamiennych i w ten sposób określa sobie które części powinny trafić na taki magazyn.
                                                  Nie wiem skąd masz informację, że to części regenerowane.
                                                  Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...