No de fakto słychać i faktycznie ASO powiedziało że tak ma być ???. Może faktycznie powinien być 10 w 40
1.6 BSE MPI STUKANIE ZIMNEGO SILNIKA
Zwiń
X
-
Zobaczysz , kiedyś Cie złapią w aso i zrobią fotkę do gabloty "Tych klientów nie obsługujemy" :wink: .Zamieszczone przez jarox2008To już trzeci silnik w tym aucie i w każdym na zimnym tak stukalo.
Brawo za walkę z aso , właśnie czytałem post gdzie robili problemy z wymianą kratki nadmuchu we wnętrzu O3 , mało klient nie zapłacił, a tu prosze trzeci nowiutki motor
.
O starym /prawdopodobnie dobrym/ nic nie powiadomili , co w nim znaleźli ? Hmm...z resztą pewnie musza mu dorobić jakąś mocną awarię , aby uzasadnić swoje wymiany. :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
jezdzilem kilkoma autami z tym silnikiem i w zadnym nic takiego się nie dzialo jak u Ciebie, według mnie nie powinno tak być, na twoim miejscu, dla wew. spokoju, wlal bym olej taki na jakim o2 z tymi silnikami wyjezdzaly z fabryki, czyli 5w30, może da to jakiś pozytywny efektDelikatne stuki słychać przez chwile na początku pracy silnika
Komentarz
-
-
A co ile byś chciał zmieniać ten 10W40? Co 5tys? Bo chyba nie co 15tys?Zamieszczone przez jarox2008A może te silniki ze względu na ich stara konstrukcje powinny być zalewane 10w40 a wygórowane normy ekologiczne zmuszają do wlewania syntetycznego oleju, który jest bardziej przyjazny środowisku?
Masz już odpowiedź jakim SAE oleju powinien być zalany ten silnik.
Dlatego że to właśnie stara konstrukcja to powinien być lany olej z norma VW502,00, żadne tam 5W30 VW504,00 które nie wytrzymuja nawet 10tys.km.Zamieszczone przez jarox2008Pytałem się jakim olejem jest teraz zalany to odpowiedzieli że oryginalnym volkswagena, zostawili mi nawet w bagażniku cala butelkę litrowa 5w40 z norma 502 taka szara butelka ze znaczkami volkswagena, skody audi i seata.
Moim zdaniem teraz chodzi OK, po 5tys przebiegu zalej silnik jakimś olejem 0W.. I powinno być dobrze na kolejne xx.tys.km.Zamieszczone przez jarox2008Po 5 minutach od porannego uruchomienia bzyka cichutko jak pszczółka.
Choć jak widać, o zgrozo to już dzisiejsza jakość stosowanych materiałów do produkcji aut nie jest taka sama jak kiedyś. Bo w takim przypadku to i nawet super olej nic tu nie pomoże jeśli jakiś element konstrukcji jest wadliwie wykonany.
Komentarz
-
-
Hmm... no ja np miałem 4 razy wymienianą pompę wody. Za każdym razem numer z końcówką X czyli regenerowana. Pompy były wymieniane w różnych ASO za każdym razem to samo. Po rozmowie dowiedziałem się że tak dostają z centrali i nie mają na to wpływu...Zamieszczone przez jarox2008Pytałem SAP nigdy żadnej części na gwarancji nie regenerują, wymieniają na fabrycznie nowe.
Co do samego stukania. Osobiście nie wydaje mi się, że olej coś pomoże... Być może coś zmienili w produkcji i wychodzą teraz jakieś zoptymalizowane wypusty
Komentarz
-
-
Silnik jest na 100% nowiutki bo oglądałem go z każdej strony nawet na misce olejowej i na bloku są jeszcze zolte naklejki made in Germany. Brak jakichkolwiek rys, porostu nówka nie śmiga na. Jeszcze na serwisie powiedzieli ze musze go układać na nowo.Zamieszczone przez iFiHmm... no ja np miałem 4 razy wymienianą pompę wody. Za każdym razem numer z końcówką X czyli regenerowana. Pompy były wymieniane w różnych ASO za każdym razem to samo. Po rozmowie dowiedziałem się że tak dostają z centrali i nie mają na to wpływu...Zamieszczone przez jarox2008Pytałem SAP nigdy żadnej części na gwarancji nie regenerują, wymieniają na fabrycznie nowe.
Co do samego stukania. Osobiście nie wydaje mi się, że olej coś pomoże... Być może coś zmienili w produkcji i wychodzą teraz jakieś zoptymalizowane wypusty
Mogę tylko jeszcze dodać że telefon, którym nagrywał ten film troszkę wzmacnia dźwięk.
[ Dodano: Czw 27 Mar, 14 19:13 ]
Mam prośbę do posiadaczy tego samego silnika co ja.
Czy może ktoś nagrać film i udostepnic z pracy jego silnika po przestanej nocy?
Z góry dziękuję.
Komentarz
-
-
Czekam wiec z niecierpliwością.Zamieszczone przez leonnPo oglądnięciu Twoich filmów mam właśnie taki zamiar, ale nie wiem kiedy to bedzie na YT.Zamieszczone przez jarox2008Mam prośbę do posiadaczy tego samego silnika co ja.
Czy może ktoś nagrać film i udostepnic z pracy jego silnika po przestanej nocy?
Komentarz
-
-
Teraz jest ciepło i stuki przy porannym odpaleniu są praktycznie nie słyszalne lub trwają z 2 sekundy. Mam nowiutki cały silnik 4 lata gwarancji to jeżdżę . Czekam aż ktoś inny umieści swoj filmik z porannego rozruchu. Pozdrawiam.Zamieszczone przez ggregoriiHej jarox2008 i jak tam twój silniczek pracuje rozgryzłeś już co to czy jeździsz bez wnikania ?
Komentarz
-
-
Daj znać jak wymienisz.Zamieszczone przez ggregoriiJa jadę we czwartek na wymianę popychaczy. A jak już kupiłem komplet to się przekonamy czy to to. Aby się martwię żeby krzywki były dobre i dźwigienki. Okaże się
Moim zdaniem tam są tylko popychacze, na które bezpośrednio działają krzyki z walką rozrządu. Dźwigienek brak.
Komentarz
-
-
No robiłem rozeznanie i są dźwigienki. Krzywka działa na rolkę na dźwigience po czym ta reaguje na popychacz. Popychacz jest wciscnięty w główkę dźwigienki i wyciąga się razem tzn: wałek potem dźwigienka z popychaczem. No nic zobaczymy.
[ Dodano: Pią 25 Kwi, 14 15:19 ]
No jestem juz po zabiegu i co stwierdzam ? żadnej poprawy jak było tak jest. Wałek ok z tego co było widać popychacze też były ok ale wymieniłem mimo to. Żadnych oznak jakiegokolwiek zużycia. Hm Chyba ze to coś z zaworami ?
[ Dodano: Pią 25 Kwi, 14 18:34 ]
[ Dodano: Pon 28 Kwi, 14 19:42 ]
Hej jarox2008 a przyłóż ucho do kolektora dolotowego tego plastikowego na górze i sprawdź czy u ciebie też tak tryka z jednej strony głośniej niż z drugiej. U mnie tak jest. Może tak jakiś plastik czy coś tak tryka
Komentarz
-
-
Jeżeli chodzi o kolektor to na serwisie mówiono mi że są tam klapki sterujące dopływem powietrza i one też mogą tam wydawać odgłosy.Zamieszczone przez ggregoriiNo robiłem rozeznanie i są dźwigienki. Krzywka działa na rolkę na dźwigience po czym ta reaguje na popychacz. Popychacz jest wciscnięty w główkę dźwigienki i wyciąga się razem tzn: wałek potem dźwigienka z popychaczem. No nic zobaczymy.
[ Dodano: Pią 25 Kwi, 14 15:19 ]
No jestem juz po zabiegu i co stwierdzam ? żadnej poprawy jak było tak jest. Wałek ok z tego co było widać popychacze też były ok ale wymieniłem mimo to. Żadnych oznak jakiegokolwiek zużycia. Hm Chyba ze to coś z zaworami ?
[ Dodano: Pią 25 Kwi, 14 18:34 ]
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
[ Dodano: Pon 28 Kwi, 14 19:42 ]
Hej jarox2008 a przyłóż ucho do kolektora dolotowego tego plastikowego na górze i sprawdź czy u ciebie też tak tryka z jednej strony głośniej niż z drugiej. U mnie tak jest. Może tak jakiś plastik czy coś tak tryka
[ Dodano: Pon 28 Kwi, 14 21:48 ]
A tak w ogole to jestem zaskoczony budowa twojego silnika bse. Myślałem że ten model ma szklanki popychane bezpośrednio przez wałek rozrządu a nie tak jak na zdjęciach dodatkowo przez dźwigienki.
Komentarz
-
-
Jak masz BSE to masz identycznie jak u mnie. Bes pośrednio z wałka było w starszych motorach np: AKL
No bo co tak moze napier ???? chyba że konstrukcyjnie cos bylo w zaworach pokiełbaszone i zawór wali jak się otwiera i zamyka. Albo te klapki. Wziolem nawet stetoskop i przykładałem do głowicy jak cykało i nic a jak do kolektora to z jednej strony napiernicza z drugiej nie.Co ciekawe to nie jest jeden przypadek a w ASO gówno wiedzą i śmieszne bo masz nowy motor i to samo eh
Komentarz
-
-
W poprzednich motorach tez tak było. Może tak ma być?Zamieszczone przez ggregoriiJak masz BSE to masz identycznie jak u mnie. Bes pośrednio z wałka było w starszych motorach np: AKL
No bo co tak moze napier ???? chyba że konstrukcyjnie cos bylo w zaworach pokiełbaszone i zawór wali jak się otwiera i zamyka. Albo te klapki. Wziolem nawet stetoskop i przykładałem do głowicy jak cykało i nic a jak do kolektora to z jednej strony napiernicza z drugiej nie.Co ciekawe to nie jest jeden przypadek a w ASO gówno wiedzą i śmieszne bo masz nowy motor i to samo eh
Komentarz
-
-
No raczej chyba nie inni piszą ze tak nie maja. Moze wyszła jakaś partia ze zjebką i tak jest. To raczej zadki motor jest moze dla tego. Aso woli motor wymienic nisz szukac przyczyny
Spróbuj posłuchać kolektora jak przyłożysz ucho. Alb jak masz stetoskop i ci sie nudzi tez możesz spróbować
Komentarz
-
-
Panowie, też mam silnik BSE i żadnych takich odgłosów nie ma. Czasem przy odpalaniu zaklekocze jak diesel, ale to trwa sekundę. Próbuję teraz inny olej.
Żeby jednak jakieś cykania , odgłosy... pierwsze słyszę.
Drgania , owszem ma, znany problem i ciągle nie rozwiązany.Był: Nissan Almera, 2001 rok
VW Passat, 1999 rok
BMW 318 iT, 2000 rok
Jest: Skoda Octavia, 2009 rok
Komentarz
-
-
Właśnie kolego chodzi o ten dziwny odgłos po pierwszym porannym odpaleniu. Przez 3 sekundy zaklekocze a później chodzi już normalnie. Zauważyłem ze jak jest ciepło to efektu tego nie ma.Zamieszczone przez slawoj78Panowie, też mam silnik BSE i żadnych takich odgłosów nie ma. Czasem przy odpalaniu zaklekocze jak diesel, ale to trwa sekundę. Próbuję teraz inny olej.
Żeby jednak jakieś cykania , odgłosy... pierwsze słyszę.
Drgania , owszem ma, znany problem i ciągle nie rozwiązany.
Komentarz
-
-
Tak też oznacza się części zamienne. Producent części z indeksami wysyła do fabryki ale część swojej produkcji musi skierować do magazynu części zamiennych i w ten sposób określa sobie które części powinny trafić na taki magazyn.Zamieszczone przez iFi(...) Za każdym razem numer z końcówką X czyli regenerowana.
Nie wiem skąd masz informację, że to części regenerowane.Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
Komentarz