EGR w silniku CFHC 2.0 TDI CR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mlody_vw
    Classic
    • 2015
    • 1

    EGR w silniku CFHC 2.0 TDI CR

    Zamieszczone przez DJ MŁODY
    Zamieszczone przez Tomaszek247
    Mam nadzieję, że Francja wygra
    , chociaż jestem hanys :diabelski_usmiech
    i nie kibicujesz za swoimi? :shock:
    Mlody_vw
  • GFox
    Classic
    • 2013
    • 5

    #2
    EGR w silniku CFHC 2.0 TDI CR

    Witam,
    proszę o informacje czy już ktoś z szanownych użytkowników miał problem z tym zaworem w takim lub podobnym silniku na CR. Oczywiście nowsze auto i już dużo droższy zawór i tragiczny dostęp Dodam, że auto ma przebieg 98 000 km.

    Dzięki za informację i pozdrowienia.
    Michał Wrocek

    Komentarz

    • cysterniarz
      RS
      • 2008
      • 1887
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      A co sie takiego dzieje ze zawor do wymiany? Logowales auto?

      Komentarz

      • GFox
        Classic
        • 2013
        • 5

        #4
        Cześć, ja nie bo nie mam wiedzy ale wywaliło błąd P0403 czyli zawór rec. spalin a na lepszym kompie (programie), że to zawór egr zaczyna się kończyć tzn. zawiesza się itd.
        Podczas jazdy potrafi przejść w tryb awaryjny (małe przyspieszenie) po ponownym odpaleniu jest ok i tak raz przez cały dzień jeżdżę i nic a czasami po kilka razy dziennie zapala się ponownie kontrolka.

        Pozdrawiam.
        Michał

        Komentarz

        • cysterniarz
          RS
          • 2008
          • 1887
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          GFox, udaj się na jakiegoś spota w swoim regionie, niech koledzy ci porządnie zlogują auto dynamicznie i statycznie co z tym ege'em się dzieje, dodatkowo sprawdzić zapchanie dpfa (jak masz) i go wypalić, bo tak w ciemno wywalać 1,5k na nowy zawór to trochę słabo.

          Komentarz

          • rufin
            Classic
            • 2015
            • 19
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CFHF 2.0 TDI CR 110 KM

            #6
            przecież ten zawór kosztuje 650zł a nie 1500
            :?: :?:
            :?:
            było 110KM TUNE UP i JEST 182KM

            Komentarz

            • himi
              L&K
              • 2013
              • 1115
              • Octavia II (1Z3)
              • CBZB 1.2 TSI 105 KM

              #8
              U mnie w CFHC zawór EGR zdechł przy 107.000. Wymiana ( wraz z wcześniejszą diagnostyką jak wiemy nie tanią :evil: ) w ASO kosztowała bagatela 1800 złotych. Po wymianie oczywiście do dziś miód malina. Obecnie mam 137.000 na blacie.

              Komentarz

              • GFox
                Classic
                • 2013
                • 5

                #9
                No właśnie ta cena jest porażająca Muszę zadzwonić do Leszna ile teraz sobie życzą za taką sprawę bo we Wrocku około 2500
                Kurcze dziwna sprawa z tym zaworem, właśnie wróciłem po objeździe miasta i nic cisza? może to inny element (wiązka), że daje błędne odczyty do kompa?

                Czy ktoś z Wrocławia/ okolic mógłby coś w tym temacie pomóc?

                Michał

                Komentarz

                • przemik
                  RS
                  • 2012
                  • 1610

                  #10
                  Jestes pewny ze błąd który się pojawia to P0403 ???
                  Przemek
                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                  Komentarz

                  • GFox
                    Classic
                    • 2013
                    • 5

                    #11
                    Jak jutro pojawi się ponownie to postaram się podjechać do osoby, która sczyta mi jeszcze raz błąd itd.
                    Zapisałem ten kod po ostatnim podłączeniu takiego przenośnego u. przenośnego a nie komputera.

                    [ Dodano: Pią 10 Kwi, 15 16:40 ]
                    kod błędu: P0403, błąd sprawdzany zwykłym vagiem a opis to recyrkulacja spalin obwód sterujący.
                    Dzisiaj jadąc A4 (prędkość ~130) po około 50 km wyskoczył pierwszy błąd. Wracając do Wrocławia już prawie co każde odpalenie auta pojawia się migający symbol świec i auto przechodzi w tryb serwisowy. Czyli już chyba zawór napracował się i jest zapewne przez cały czas otwarty?

                    Michał

                    Komentarz

                    • przemik
                      RS
                      • 2012
                      • 1610

                      #12
                      No tak tylko ze
                      ten błąd to
                      16787/P0403/001027 - Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18): Malfunction

                      a to oznacza uwalony zawór sterowania EGRem a nie sam EGR.

                      Albo ja czegoś nie wiem.
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz

                      • GFox
                        Classic
                        • 2013
                        • 5

                        #13
                        Dzięki za informację. Czy w jakiś rozsądny sposób można spr. ten zawór?

                        Komentarz

                        • przemik
                          RS
                          • 2012
                          • 1610

                          #14
                          Zrob test wykonawczy EGR.... czyli 003 Basic Settings
                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz

                          • rOBERTO795
                            RS
                            • 2009
                            • 3465
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            #15
                            Najcześciej kończy sie wyminą zaworu lub jego usunięciem w programie.
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz

                            • Piotr_Zieba
                              Classic
                              • 2014
                              • 29

                              #16
                              Witam mam podobny problem raz na jakiś czas zapala sie i mryga kontrolka świec samochód przechodzi w trym serwisowy czyli ogólnie nie jedzie i zastanawiam sie co robic;/ czy jechać odrazu wymieniać czy może da sie coś z tym zrobic bo cena zaworu jest troche duża;/ a o co chodzi z usunięciem w programie zaworu??

                              Komentarz

                              • krzynol
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 10960
                                • Superb II combi (3T5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #17
                                Piotr_Zieba, sprawdź jaki błąd, a nie czytasz wątek i od razu EGR diagnozujesz
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz

                                • mirekm71
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 143

                                  #18
                                  Podobny objaw mialem w sharanie 2,0 cr nie wiem jaki symbol silnika ale przyczyna byl brak plynu do dpf'a. Bez kompa nie ma co zgadywac.

                                  Komentarz

                                  • Piotr_Zieba
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 29

                                    #19
                                    krzynol, o to skany błędó

                                    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
                                    4891 - Zawór recyrkulacji spalin (N18)
                                    P0403 00 [104] - usterka
                                    Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
                                    Ramka zamrożona:
                                    Stan błędu: 00000001
                                    Priorytet błędu: 2
                                    Częstość błędu: 20
                                    Przebieg: 130590 km
                                    Data: 2015.04.15
                                    Czas: 19:18:42

                                    4892 - Zawór recyrkulacji spalin (N18)
                                    P0403 00 [104] - usterka
                                    Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
                                    Ramka zamrożona:
                                    Stan błędu: 00000001
                                    Priorytet błędu: 2
                                    Częstość błędu: 20
                                    Przebieg: 130590 km
                                    Data: 2015.04.15
                                    Czas: 19:18:41

                                    Kody gotowości: 0 2 0 0 0


                                    może mi ktos coś o tym poweidzieć??
                                    I jeszcze ponawiam pytanie co znaczy wyłączenie zaworu w programie??
                                    z góry dzięki za odpowiedz

                                    Komentarz

                                    • krzynol
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 10960
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #20
                                      faktycznie błędy wskazują na EGR'a
                                      spróbuj odpalić testy wykonawcze i popatrz czy zmienia się przepływ spalin przez EGR

                                      a wyłączenie egra w sofcie działa tak, że jak zaślepisz egra, to tuner w programie sterownika silnika
                                      ustawia zakres przepływu spalin na minimalny i komputer się nie czepia tego wtedy
                                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                      poprzednie modele:
                                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                      Komentarz

                                      • Piotr_Zieba
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 29

                                        #21
                                        krzynol, A jeśli chodzi o wyłączenie tego zaworu to wpływa to jakos na jazde czy nie ma różnicy??

                                        Komentarz

                                        • krzynol
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 10960
                                          • Superb II combi (3T5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #22
                                          no wpływa
                                          silnik oodycha czystym powietrzem, bez dopalania spalin
                                          ekoterroryści by się z zadławili z oburzenia :twisted:
                                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                          poprzednie modele:
                                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                          Komentarz

                                          • Piotr_Zieba
                                            Classic
                                            • 2014
                                            • 29

                                            #23
                                            krzynol, OK dzięki za odpoweidz wiec chyba juz wiem co zrobie

                                            [ Dodano: Czw 21 Maj, 15 18:25 ]
                                            Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie wyłączenie tego zaworu, czy wyłączenie tego zaworu wpływa na filtr dpf??
                                            I czy możecie kogoś polecić kto wyłączy mi ten zawór??

                                            Komentarz

                                            • ver8
                                              Drive
                                              • 2015
                                              • 72
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #24
                                              Piotr_Zieba, i jak dowiedziałeś się, czy wyłączenie EGRa wpływa jakoś na DPFa?
                                              Bo coś mi się zdaje, że najlepiej wyciąć wszystko za jednym razem.

                                              Pytam bo mam to samo:

                                              4891 - EGR Valve (N18)
                                              P0403 00 [032] - Malfunction
                                              Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                              Freeze Frame:
                                              Fault Status: 00100000
                                              Fault Priority: 0
                                              Fault Frequency: 19
                                              Reset counter: 32
                                              Mileage: 0 km
                                              Date: 2000.00.00
                                              Time: 00:00:00

                                              4892 - EGR Valve (N18)
                                              P0403 00 [032] - Malfunction
                                              Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                              Freeze Frame:
                                              Fault Status: 00000001
                                              Fault Priority: 2
                                              Fault Frequency: 1
                                              Mileage: 144359 km
                                              Date: 2056.14.16
                                              Time: 08:51:28

                                              Komentarz

                                              • Piotr_Zieba
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 29

                                                #25
                                                ver8, niestety nie dowiedzialem sie u mnie narazie wszystko ustalo

                                                [ Dodano: Sro 06 Kwi, 16 09:34 ]
                                                ver8, witam niestety u mnie znowu pojawil sie problem z tym egrem a Ty cos z tym zrobiles wymieniales czy cos??

                                                Komentarz

                                                Pracuję...