Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • voytek, szarpało przy przyspieszaniu z zakresu 2000-2500 obr/min zwłaszcza na wyższych biegach... musiałem bardzo delikatnie operować gazem, jak przycisnąłem mocniej, to nieprzyjemnie szarpało...
    Maciek
    terminarz trójmiejskich spotów klubowych
    Zapraszamy....

    Komentarz


    • voytek, silnik przy próbie dynamicznego przyspieszania szarpie, przerywa, traci moc i zapala się kontrolka check

      po podłączeniu kabla masz info na którym cylindrze

      u mnie przed remontem też się raz zdarzyło i ewidentnie była to wina świecy ( zresztą jak wykręciłem świecę na 2 cylindrze to była zmasakrowana )

      Control Module Part Number: 3T0 907 115 G HW: 1Z0 907 115 F
      Component and/or Version: 1.8l R4/4V TFSI 0010
      Software Coding: 0203000C18070160
      Work Shop Code: WSC 02288 999 00000
      VCID: 356525E72781
      1 Fault Found:

      000770 - Cylinder 2: Misfire Detected
      P0302 - 000 - - - Intermittent
      Freeze Frame:
      Fault Status: 00100000
      Fault Priority: 0
      Fault Frequency: 1
      Mileage: 112162 km
      Time Indication: 0
      Date: 2114.14.14
      Time: 13:55:24

      Freeze Frame:
      RPM: 3315 /min
      Load: 98.8 %
      Speed: 146.0 km/h
      Temperature: 95.0°C
      Temperature: 9.0°C
      Absolute Pres.: 1000.0 mbar
      Voltage: 13.970 V

      Seat Leon ST FR by mirek_p11

      Fotki
      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
      Fotki

      Komentarz


      • Zamieszczone przez mirek_p11
        Speed: 146.0 km/h
        oj tam, Kolo, to było jedynie ostrzeżenie o przekroczeniu dozwolonej prędkości :diabelski_usmiech
        Maciek
        terminarz trójmiejskich spotów klubowych
        Zapraszamy....

        Komentarz


        • klarus, to było szybkie włączanie się do ruchu z pasa skrajnie prawego na skrajnie lewy przy Auchan w Gdańsku :diabelski_usmiech

          Seat Leon ST FR by mirek_p11

          Fotki
          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
          Fotki

          Komentarz


          • mirek_p11, ja to rozumiem... ale "ostrzeżenie o przekroczeniu dozwolonej prędkości" jest głuche na takie argumenty i sygnalizuje szarpaniem :twisted: mam jednak nadzieję, że przy remoncie silnika wyłączyłeś tę funkcję :diabelski_usmiech
            Maciek
            terminarz trójmiejskich spotów klubowych
            Zapraszamy....

            Komentarz


            • klarus, blokada została zdjęta i teraz do odcięcia można dawać w palnik :diabelski_usmiech

              Zalecenia serwisu są jednak takie, aby nie przekraczać przez pierwsze 1000km 3000 obr.

              Seat Leon ST FR by mirek_p11

              Fotki
              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
              Fotki

              Komentarz


              • mirek_p11, dasz radę, kolo, to tylko 1000 km :diabelski_usmiech
                Maciek
                terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                Zapraszamy....

                Komentarz


                • Ja już 1000 przekroczyłem :diabelski_usmiech i stopniowo pozwalam sobie na więcej :wink: Ale do tych 2000 zamierzam poskramiac fantazję. Im lepiej się na początku pierścienie dotrą, tym fajniej będzie później.

                  Komentarz


                  • dociągnij do 4-5kkm, zmień olej i normalna eksploatacja :twisted:

                    Komentarz


                    • mirek_p11, pokolenia będą dozgonnie wdzięczne za szczegółowe opisy i zestawienia. Wczoraj stuknęło 150 kkm, dzisiaj zakładam skarbonkę-prosiaczka

                      Komentarz


                      • m.g, tak z ciekawości który rocznik twojego szkodnika i ile pobiera oleju przy takim przebiegu?
                        Maciek
                        terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                        Zapraszamy....

                        Komentarz


                        • Rocznik 2010 (MY 2011, silnik z 30.11.10). Prawdę mówiąc nigdy dokładnie nie mierzyłem. Oczywiście coś tam pobiera, olej wymieniałem ~10-11 kkm temu, dolałem może 2 litry. Od pół roku jeżdżę zdecydowanie mniej, lecz zauważyłem że w ciągu ostatnich 3-4 miesięcy poziom się ustabilizował.

                          Komentarz


                          • Witam
                            Tak czytam ten wątek jako posiadacz tego silnika i nasłuchuję podczas odpalania, olej dolewam około 800ml/2000km i myślałem a co tam jak najdłużej łapki precz od pracującego motoru, aż do dzisiaj ponieważ zapaliła się kontrolka silnika i nie gaśnie. Po szybkim oglądnięciu zauważyłem że nie dopchnąłem bagnetu do końca i prawdopodobnie tamtędy podsysał powietrze. Objawy dodatkowe to delikatne telepanie całą budą oraz po puszczeniu pedału przyspieszenia schodził do obrotów typowych dla wolnego biegu z pewnym opóźnieniem. Bagnet dopchnąłem obroty się ustabilizowały a kontrolka świeci moje pytanie czy to moje niedopatrzenie może być powodem wywalenia błędu czy to tylko zbieg okoliczności (może po usunięciu przyczyny nieszczelności kontrolka powinna zgasnąć czy wymaga resetu z poziomu serwisu). Jutro serwis ale fajnie coś usłyszeć od bardziej doświadczonych. A tak na marginesie naprawa takich silników w okolicy śląska poza ASO- jest jakiś rekomendowany warsztat.
                            pozdrawiam
                            >Focus II
                            >OII combi 1.8

                            Komentarz


                            • Czy taki zestaw będzie pasował do naszych silników.
                              Page not found - CTS TURBO
                              kowal 2002 wymyśl coś, będzie wielu chętnych na taki patent.

                              Komentarz


                              • mirek_p11, gratki !!!

                                kazek103, ja chyba na razie pójdę w wersję ITA czyli zaślepię otwory w dolocie ( na kolektorze i rurze przy turbo ) i wypuszczę węże odmy pod spód do jakiejś butelki. Wiem, że to nie jest eko, ale mam nadzieję, że po kuracji, z odmy nie będzie już walić olejem. Jak będzie OK to coś się pomyśli na jesień/zimę, żeby nie było problemów z korkiem lodowym w odmie.
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz


                                • kowal 2002, dzięki

                                  a Twój silnik złożony?

                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                  Fotki
                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                  Fotki

                                  Komentarz


                                  • Specu :diabelski_usmiech mówił, że może uda się dzisiaj skończyć, tylko nie wiem czy zdążył na tyle, żeby próbnie odpalić... Ale nie mam mega ciśnienia; lepiej wszystko na spokojnie dwa razy sprawdzić, niż później żałować :roll: .
                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                    Komentarz


                                    • kowal 2002, no to powodzenia życzę i szybkiego odbioru auta

                                      Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                      Fotki
                                      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                      Fotki

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez mirek_p11
                                        Podziękowania dla kolegów, kowal2002, voytek, marek_kloss, za wsparcie techniczne i moralne
                                        Jak mogłem tak pomogłem . Cieszę się że jednostka złożona .
                                        [center:8e1c38bf2b]Pomóż Kindze www.pomoz.eu [/center:8e1c38bf2b]


                                        [center:8e1c38bf2b]"Mów łagodnie i miej przy sobie gruby kij, a zajdziesz daleko." - Teodor Roosevelt
                                        [/center:8e1c38bf2b]
                                        Ona pochłania

                                        Komentarz


                                        • mam pytanie do wtajemniczonych w problemy 1.8 TSI - czy 2.0 TSI boryka się z z tym samym problemem - pytam bo brat przymierza się do PASKA z 2013
                                          Sebastian

                                          Służbówka O2 FL 1.4 TSI CAXA

                                          www.sazad.spanie.pl - domek letniskowy do wynajęcia na lato

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez kazek103
                                            Czy taki zestaw będzie pasował do naszych silników.

                                            Page not found - CTS TURBO

                                            kowal 2002 wymyśl coś, będzie wielu chętnych na taki patent.
                                            To zestaw do golfa 7 ty musisz miec do mk6 gdzie plytka na odme jest w kasztalcie afryki
                                            Page not found - CTS TURBO

                                            Zamieszczone przez kowal 2002
                                            kazek103, ja chyba na razie pójdę w wersję ITA czyli zaślepię otwory w dolocie ( na kolektorze i rurze przy turbo ) i wypuszczę węże odmy pod spód do jakiejś butelki. Wiem, że to nie jest eko, ale mam nadzieję, że po kuracji, z odmy nie będzie już walić olejem. Jak będzie OK to coś się pomyśli na jesień/zimę, żeby nie było problemów z korkiem lodowym w odmie.
                                            Tez nad tym mysle, tylko obawy mam czy w tym silniku tak mozna, bo ta odma jest dosc skomplikowana i nie wiem czy nie potrzbuje dodatkowego ssania wlasnie z turbo i kolektora do pelnego otwarcia zaworu, ale jak potestujesz, chetnie zrobie tak samo Wogole to mialem temat o tym zakladac, bo jak juz pisalem w watku o olejach mirkowi, to jedyna moim zdaniem recepta na czyste zawory, czyli wywalenie odmy z dolotu.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez sazad
                                              mam pytanie do wtajemniczonych w problemy 1.8 TSI - czy 2.0 TSI boryka się z z tym samym problemem - pytam bo brat przymierza się do PASKA z 2013
                                              Oby nie mi oraz kilku innym osobom z 2.0 T(F)SI spalanie utrzymuje się na poziomie 0.3l/1000km. Nie kojarzę bym widział gdzieś informacje o wyższych wartościach. Moje auto jest z roku 2006 z przebiegiem 125 000.

                                              Komentarz


                                              • Tippo Daj znać jak będziesz coś więcej wiedział, chętnie piszę się na takiego moda.
                                                Trzeba znaleźć tylko warsztat z doświadczeniem który przetrze szlak, być może już ktoś to montował.

                                                Komentarz


                                                • No i moje TSI też już po kuracji :diabelski_usmiech . Na razie zrobiłem dopiero ok. 200 km na "dotarcie" ( wyskoczyłem na A2 i przeleciałem na tempomacie przy 2-2,5 krpm ), ale mam świąteczny wyjazd więc do powrotu na pewno pęknie 1,5 kkm przeznaczone na "dotarcie".
                                                  Co do wstępnych wniosków:
                                                  - totalne ZERO jakichkolwiek odgłosów łańcucha czy zaworów przy odpalaniu
                                                  - silnik pracuje na jałowym idealnie gładko - wcześniej czasem czuć było co jakieś 15-20 sek delikatne zachwianie, jakby delikatne wypadnięcie zapłonu czy coś w tym stylu.
                                                  - olej ( XADO 5W40 ) po tych 200 km jest jak nówka sztuka - ledwo go widać na bagnecie - normalnie po zmianie oleju w zasadzie po 20-30 km już było widać, że ciemnieje. Jak wyciągnąłem bagnet to w pierwszej chwili aż mnie ciarki przeszły, bo pomyślałem, że jest zupełnie suchy - dopiero pod światło można było zobaczyć, że jest max :P
                                                  Ogólnie, póki co, banan na twarzy :twisted: i mam nadzieję, że będę mógł w końcu zapomnieć o dolewkach oleju przy każdym tankowaniu :wink: .
                                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez kowal 2002
                                                    No i moje TSI też już po kuracji


                                                    Zamieszczone przez kowal 2002
                                                    ledwo go widać na bagnecie
                                                    wczoraj późnym popołudniem sprawdzałem olej i miałem też podobne problemy, ale po użyciu latarki okazało się, że wszystko jest ok.

                                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                    Fotki
                                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                    Fotki

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X