[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • klarus
    RS
    ModeratoRS
    • 2013
    • 5394
    • Octavia III combi (5E5)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    voytek, szarpało przy przyspieszaniu z zakresu 2000-2500 obr/min zwłaszcza na wyższych biegach... musiałem bardzo delikatnie operować gazem, jak przycisnąłem mocniej, to nieprzyjemnie szarpało...

    Komentarz

    • mirek_p11
      RS
      • 2010
      • 6630
      • Volkswagen
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      voytek, silnik przy próbie dynamicznego przyspieszania szarpie, przerywa, traci moc i zapala się kontrolka check

      po podłączeniu kabla masz info na którym cylindrze

      u mnie przed remontem też się raz zdarzyło i ewidentnie była to wina świecy ( zresztą jak wykręciłem świecę na 2 cylindrze to była zmasakrowana )

      Control Module Part Number: 3T0 907 115 G HW: 1Z0 907 115 F
      Component and/or Version: 1.8l R4/4V TFSI 0010
      Software Coding: 0203000C18070160
      Work Shop Code: WSC 02288 999 00000
      VCID: 356525E72781
      1 Fault Found:

      000770 - Cylinder 2: Misfire Detected
      P0302 - 000 - - - Intermittent
      Freeze Frame:
      Fault Status: 00100000
      Fault Priority: 0
      Fault Frequency: 1
      Mileage: 112162 km
      Time Indication: 0
      Date: 2114.14.14
      Time: 13:55:24

      Freeze Frame:
      RPM: 3315 /min
      Load: 98.8 %
      Speed: 146.0 km/h
      Temperature: 95.0°C
      Temperature: 9.0°C
      Absolute Pres.: 1000.0 mbar
      Voltage: 13.970 V

      Seat Leon ST FR by mirek_p11

      Fotki
      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
      Fotki

      Komentarz

      • klarus
        RS
        ModeratoRS
        • 2013
        • 5394
        • Octavia III combi (5E5)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        Zamieszczone przez mirek_p11
        Speed: 146.0 km/h
        oj tam, Kolo, to było jedynie ostrzeżenie o przekroczeniu dozwolonej prędkości :diabelski_usmiech

        Komentarz

        • mirek_p11
          RS
          • 2010
          • 6630
          • Volkswagen
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          klarus, to było szybkie włączanie się do ruchu z pasa skrajnie prawego na skrajnie lewy przy Auchan w Gdańsku :diabelski_usmiech

          Seat Leon ST FR by mirek_p11

          Fotki
          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
          Fotki

          Komentarz

          • klarus
            RS
            ModeratoRS
            • 2013
            • 5394
            • Octavia III combi (5E5)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            mirek_p11, ja to rozumiem... ale "ostrzeżenie o przekroczeniu dozwolonej prędkości" jest głuche na takie argumenty i sygnalizuje szarpaniem :twisted: mam jednak nadzieję, że przy remoncie silnika wyłączyłeś tę funkcję :diabelski_usmiech

            Komentarz

            • mirek_p11
              RS
              • 2010
              • 6630
              • Volkswagen
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              klarus, blokada została zdjęta i teraz do odcięcia można dawać w palnik :diabelski_usmiech

              Zalecenia serwisu są jednak takie, aby nie przekraczać przez pierwsze 1000km 3000 obr.

              Seat Leon ST FR by mirek_p11

              Fotki
              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
              Fotki

              Komentarz

              • klarus
                RS
                ModeratoRS
                • 2013
                • 5394
                • Octavia III combi (5E5)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                mirek_p11, dasz radę, kolo, to tylko 1000 km :diabelski_usmiech

                Komentarz

                • voytek
                  Rider
                  • 2010
                  • 480
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Ja już 1000 przekroczyłem :diabelski_usmiech i stopniowo pozwalam sobie na więcej :wink: Ale do tych 2000 zamierzam poskramiac fantazję. Im lepiej się na początku pierścienie dotrą, tym fajniej będzie później.

                  Komentarz

                  • rezon
                    RS
                    • 2006
                    • 1894
                    • Volvo
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    dociągnij do 4-5kkm, zmień olej i normalna eksploatacja :twisted:

                    Komentarz

                    • m.g
                      Drive
                      • 2014
                      • 85
                      • Superb III (3V3)

                      mirek_p11, pokolenia będą dozgonnie wdzięczne za szczegółowe opisy i zestawienia. Wczoraj stuknęło 150 kkm, dzisiaj zakładam skarbonkę-prosiaczka

                      Komentarz

                      • klarus
                        RS
                        ModeratoRS
                        • 2013
                        • 5394
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        m.g, tak z ciekawości który rocznik twojego szkodnika i ile pobiera oleju przy takim przebiegu?

                        Komentarz

                        • m.g
                          Drive
                          • 2014
                          • 85
                          • Superb III (3V3)

                          Rocznik 2010 (MY 2011, silnik z 30.11.10). Prawdę mówiąc nigdy dokładnie nie mierzyłem. Oczywiście coś tam pobiera, olej wymieniałem ~10-11 kkm temu, dolałem może 2 litry. Od pół roku jeżdżę zdecydowanie mniej, lecz zauważyłem że w ciągu ostatnich 3-4 miesięcy poziom się ustabilizował.

                          Komentarz

                          • m.b.
                            Classic
                            • 2010
                            • 36

                            Witam
                            Tak czytam ten wątek jako posiadacz tego silnika i nasłuchuję podczas odpalania, olej dolewam około 800ml/2000km i myślałem a co tam jak najdłużej łapki precz od pracującego motoru, aż do dzisiaj ponieważ zapaliła się kontrolka silnika i nie gaśnie. Po szybkim oglądnięciu zauważyłem że nie dopchnąłem bagnetu do końca i prawdopodobnie tamtędy podsysał powietrze. Objawy dodatkowe to delikatne telepanie całą budą oraz po puszczeniu pedału przyspieszenia schodził do obrotów typowych dla wolnego biegu z pewnym opóźnieniem. Bagnet dopchnąłem obroty się ustabilizowały a kontrolka świeci moje pytanie czy to moje niedopatrzenie może być powodem wywalenia błędu czy to tylko zbieg okoliczności (może po usunięciu przyczyny nieszczelności kontrolka powinna zgasnąć czy wymaga resetu z poziomu serwisu). Jutro serwis ale fajnie coś usłyszeć od bardziej doświadczonych. A tak na marginesie naprawa takich silników w okolicy śląska poza ASO- jest jakiś rekomendowany warsztat.
                            pozdrawiam
                            >Focus II
                            >OII combi 1.8

                            Komentarz

                            • kazek103
                              Rider
                              • 2012
                              • 351

                              Czy taki zestaw będzie pasował do naszych silników.

                              kowal 2002 wymyśl coś, będzie wielu chętnych na taki patent.

                              Komentarz

                              • kowal 2002
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 5161

                                mirek_p11, gratki !!!

                                kazek103, ja chyba na razie pójdę w wersję ITA czyli zaślepię otwory w dolocie ( na kolektorze i rurze przy turbo ) i wypuszczę węże odmy pod spód do jakiejś butelki. Wiem, że to nie jest eko, ale mam nadzieję, że po kuracji, z odmy nie będzie już walić olejem. Jak będzie OK to coś się pomyśli na jesień/zimę, żeby nie było problemów z korkiem lodowym w odmie.
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz

                                • mirek_p11
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 6630
                                  • Volkswagen
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  kowal 2002, dzięki

                                  a Twój silnik złożony?

                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                  Fotki
                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                  Fotki

                                  Komentarz

                                  • kowal 2002
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 5161

                                    Specu :diabelski_usmiech mówił, że może uda się dzisiaj skończyć, tylko nie wiem czy zdążył na tyle, żeby próbnie odpalić... Ale nie mam mega ciśnienia; lepiej wszystko na spokojnie dwa razy sprawdzić, niż później żałować :roll: .
                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                    Komentarz

                                    • mirek_p11
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 6630
                                      • Volkswagen
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      kowal 2002, no to powodzenia życzę i szybkiego odbioru auta

                                      Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                      Fotki
                                      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                      Fotki

                                      Komentarz

                                      • marek_kloss
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 58

                                        Zamieszczone przez mirek_p11
                                        Podziękowania dla kolegów, kowal2002, voytek, marek_kloss, za wsparcie techniczne i moralne
                                        Jak mogłem tak pomogłem . Cieszę się że jednostka złożona .
                                        [center:8e1c38bf2b]Pomóż Kindze www.pomoz.eu [/center:8e1c38bf2b]


                                        [center:8e1c38bf2b]"Mów łagodnie i miej przy sobie gruby kij, a zajdziesz daleko." - Teodor Roosevelt
                                        [/center:8e1c38bf2b]
                                        Ona pochłania

                                        Komentarz

                                        • sazad
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 1520
                                          • Rapid Spaceback (NH1)

                                          mam pytanie do wtajemniczonych w problemy 1.8 TSI - czy 2.0 TSI boryka się z z tym samym problemem - pytam bo brat przymierza się do PASKA z 2013
                                          Sebastian

                                          Służbówka O2 FL 1.4 TSI CAXA

                                          www.sazad.spanie.pl - domek letniskowy do wynajęcia na lato

                                          Komentarz

                                          • Tippo
                                            L&K
                                            • 2009
                                            • 1349
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                            Zamieszczone przez kazek103
                                            Czy taki zestaw będzie pasował do naszych silników.



                                            kowal 2002 wymyśl coś, będzie wielu chętnych na taki patent.
                                            To zestaw do golfa 7 ty musisz miec do mk6 gdzie plytka na odme jest w kasztalcie afryki


                                            Zamieszczone przez kowal 2002
                                            kazek103, ja chyba na razie pójdę w wersję ITA czyli zaślepię otwory w dolocie ( na kolektorze i rurze przy turbo ) i wypuszczę węże odmy pod spód do jakiejś butelki. Wiem, że to nie jest eko, ale mam nadzieję, że po kuracji, z odmy nie będzie już walić olejem. Jak będzie OK to coś się pomyśli na jesień/zimę, żeby nie było problemów z korkiem lodowym w odmie.
                                            Tez nad tym mysle, tylko obawy mam czy w tym silniku tak mozna, bo ta odma jest dosc skomplikowana i nie wiem czy nie potrzbuje dodatkowego ssania wlasnie z turbo i kolektora do pelnego otwarcia zaworu, ale jak potestujesz, chetnie zrobie tak samo Wogole to mialem temat o tym zakladac, bo jak juz pisalem w watku o olejach mirkowi, to jedyna moim zdaniem recepta na czyste zawory, czyli wywalenie odmy z dolotu.

                                            Komentarz

                                            • phpion
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 332
                                              • Mitshibishi

                                              Zamieszczone przez sazad
                                              mam pytanie do wtajemniczonych w problemy 1.8 TSI - czy 2.0 TSI boryka się z z tym samym problemem - pytam bo brat przymierza się do PASKA z 2013
                                              Oby nie mi oraz kilku innym osobom z 2.0 T(F)SI spalanie utrzymuje się na poziomie 0.3l/1000km. Nie kojarzę bym widział gdzieś informacje o wyższych wartościach. Moje auto jest z roku 2006 z przebiegiem 125 000.

                                              Komentarz

                                              • kazek103
                                                Rider
                                                • 2012
                                                • 351

                                                Tippo Daj znać jak będziesz coś więcej wiedział, chętnie piszę się na takiego moda.
                                                Trzeba znaleźć tylko warsztat z doświadczeniem który przetrze szlak, być może już ktoś to montował.

                                                Komentarz

                                                • kowal 2002
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 5161

                                                  No i moje TSI też już po kuracji :diabelski_usmiech . Na razie zrobiłem dopiero ok. 200 km na "dotarcie" ( wyskoczyłem na A2 i przeleciałem na tempomacie przy 2-2,5 krpm ), ale mam świąteczny wyjazd więc do powrotu na pewno pęknie 1,5 kkm przeznaczone na "dotarcie".
                                                  Co do wstępnych wniosków:
                                                  - totalne ZERO jakichkolwiek odgłosów łańcucha czy zaworów przy odpalaniu
                                                  - silnik pracuje na jałowym idealnie gładko - wcześniej czasem czuć było co jakieś 15-20 sek delikatne zachwianie, jakby delikatne wypadnięcie zapłonu czy coś w tym stylu.
                                                  - olej ( XADO 5W40 ) po tych 200 km jest jak nówka sztuka - ledwo go widać na bagnecie - normalnie po zmianie oleju w zasadzie po 20-30 km już było widać, że ciemnieje. Jak wyciągnąłem bagnet to w pierwszej chwili aż mnie ciarki przeszły, bo pomyślałem, że jest zupełnie suchy - dopiero pod światło można było zobaczyć, że jest max :P
                                                  Ogólnie, póki co, banan na twarzy :twisted: i mam nadzieję, że będę mógł w końcu zapomnieć o dolewkach oleju przy każdym tankowaniu :wink: .
                                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                  Komentarz

                                                  • mirek_p11
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 6630
                                                    • Volkswagen
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    Zamieszczone przez kowal 2002
                                                    No i moje TSI też już po kuracji


                                                    Zamieszczone przez kowal 2002
                                                    ledwo go widać na bagnecie
                                                    wczoraj późnym popołudniem sprawdzałem olej i miałem też podobne problemy, ale po użyciu latarki okazało się, że wszystko jest ok.

                                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                    Fotki
                                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                    Fotki

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...