[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tippo
    L&K
    • 2009
    • 1349
    • Octavia III (5E3)
    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

    Tippo Daj znać jak będziesz coś więcej wiedział, chętnie piszę się na takiego moda.

    Trzeba znaleźć tylko warsztat z doświadczeniem który przetrze szlak, być może już ktoś to montował.
    Rozwiazania forge i cts sa dosc inwazyjne i moim zdaniem stanowczo za drogie, jestem na etapie konsultacji z pewna firma co do montazu 2 malych catch tankow na przelot, na 2 przewodach org odmy, czyli miedze odme a kolektor ssaci i miedzy odme a dolot nad zimna czescia turbo, cos w ten desen ja na obrazku.


    Widze ze bardzo dobrze nadalyby sie tutaj filtry do sprezonego powietrza lub mechaniczne do wody.
    "Filtr wstępny służy do zgrubnego oddzielenia cząstek stałych i partycji olejowych i wody"


    Komentarz

    • howard
      Rider
      • 2014
      • 255

      to powodzenia mirek_p11, kowal 2002, w dalszej jeździe oby to ostatni serwis tego typu w waszych autach . Najgorsze ze importer dalej nie poczuwa się do odpowiedzialności za całą sytuację
      Póki się nie psuje nie ma co narzekać i szukać problemów :-)

      Komentarz

      • mirek_p11
        RS
        • 2010
        • 6630
        • Volkswagen
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        500 km po remoncie i stan oleju ( max ) na bagnecie cały czas się utrzymuje

        Seat Leon ST FR by mirek_p11

        Fotki
        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
        Fotki

        Komentarz

        • klarus
          RS
          ModeratoRS
          • 2013
          • 5394
          • Octavia III combi (5E5)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          po ostatnich dolewkach zużycie 2l/1000 km... :shock:
          idę na rekord :twisted:
          termin rozpoczęcia zabiegu połączonego z "poszerzaniem rowka" :twisted: ustalony na 22.04.2015
          klinika ta sama co u kolegi mirek_p11...
          któremu to, za "załatwienie" kliniki i terminu - publiczne - dzięki... :szeroki_usmiech

          Komentarz

          • mirek_p11
            RS
            • 2010
            • 6630
            • Volkswagen
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            klarus,

            zamieszczam jeszcze zdjęcia świecy w najgorszym stanie po rozbiórce silnika ( świece wymienione były przy przebiegu 65000 km )

            Seat Leon ST FR by mirek_p11

            Fotki
            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
            Fotki

            Komentarz

            • klarus
              RS
              ModeratoRS
              • 2013
              • 5394
              • Octavia III combi (5E5)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              masakra :shock: czyli tak wyglądała po ok 50 tys. km przebiegu...
              a teoretycznie wymiana świec w tym silniku co 90 tys. km...
              ja ostatnio, przy moim przepale oleju musiałem wymienić po 35 tys. km (zapłony wypadały)
              prawdę mówiąc powinienem pojechać do aso z reklamacją i na bezpłatną wymianę... w końcu na sprzedawane i montowane przez siebie części udzielają 2-letniej gwarancji... a te nie wytrzymały ani 2 lat, ani zakładanych 90 tys. km :evil:

              Komentarz

              • amipio
                Drive
                • 2010
                • 40

                Zamieszczone przez mirek_p11
                500 km po remoncie i stan oleju ( max ) na bagnecie cały czas się utrzymuje
                Jak tam zużycie oleju ?? Jaki przebieg już zrobiłeś??

                Mój szkodnik w trakcie rozbierania, mechanik podchodzi do niego nieco inaczej.
                Jak skończymy napiszę jaki efekt.

                Dla zainteresowanych link do zdjęć. Będę w miarę możliwości dorzucał nowe

                Komentarz

                • SS
                  RS
                  • 2010
                  • 16209
                  • Superb III (3V3)

                  Zamieszczone przez amipio
                  mechanik podchodzi do niego nieco inaczej.
                  :shock: co masz na myśli :?:
                  Pisał Sebastian

                  Komentarz

                  • amipio
                    Drive
                    • 2010
                    • 40

                    Nie zaczął jak opisywali koledzy od wyciągania silnika. Rozbiera go nie wyciągając.
                    Wydaje mi się to mniej inwazyjne podejście, co za tym koszty też będą mniejsze
                    W miarę możliwości będę dokładał zdjęć i po wszystkim opiszę jak o wyglądało i jak wyszło.

                    Komentarz

                    • Tippo
                      L&K
                      • 2009
                      • 1349
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                      Zamieszczone przez amipio
                      Nie zaczął jak opisywali koledzy od wyciągania silnika. Rozbiera go nie wyciągając.

                      Wydaje mi się to mniej inwazyjne podejście, co za tym koszty też będą mniejsze

                      W miarę możliwości będę dokładał zdjęć i po wszystkim opiszę jak o wyglądało i jak wyszło.
                      Zaworki widze nie jakos strasznie usyfione a przynajmniej nie na tyle by zmniejszyc ilosc powietrza. Na jakim oleju jezdziles i co ile zmieniany ??

                      Komentarz

                      • amipio
                        Drive
                        • 2010
                        • 40

                        Tippo Dramatu jak na razie nie ma owszem. Wygląda to do tej pory lepiej niż sobie wyobrażałem przeglądając to forum. Nie zmienia to faktu iż ostatnia trasa 250 km na autostradzie z pełnym obciążeniem pochłonęła połowę stanu !! :shock:
                        od 2000 obr na pełnym otwarciu było już czuć falowanie momentu. (czym niższy bieg bardziej odczuwalne), nie zdążyłem jej zhamować teraz żałuję bo na wykresie było by czarno na białym widać
                        Pierwsze 10kkm na fabrycznym, potem wymiana co 15kkm Mobil 5W/30 ESP Formula.

                        Komentarz

                        • klarus
                          RS
                          ModeratoRS
                          • 2013
                          • 5394
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          amipio, w profilu masz silnik CDAB... Tak jest rzeczywiście, czy to pomyłka?
                          Bo z CDAA wszyscy mają problem ze zużyciem oleju, a z CDAB jeszcze nie słyszałem. Myślałem, że w tym silniku problem już nie występuje.

                          Komentarz

                          • amipio
                            Drive
                            • 2010
                            • 40

                            Zamieszczone przez klarus
                            amipio, w profilu masz silnik CDAB... Tak jest rzeczywiście, czy to pomyłka?
                            Bo z CDAA wszyscy mają problem ze zużyciem oleju, a z CDAB jeszcze nie słyszałem. Myślałem, że w tym silniku problem już nie występuje.
                            1.8 TSI CDAA. Przy rejestracji podawałem na pałę

                            Komentarz

                            • klarus
                              RS
                              ModeratoRS
                              • 2013
                              • 5394
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              amipio, ok

                              Komentarz

                              • rezon
                                RS
                                • 2006
                                • 1894
                                • Volvo
                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez klarus
                                teoretycznie wymiana świec w tym silniku co 90 tys. km...
                                ja wymieniałem ostatnio pierwszy raz przy 90kkm i wyglądały niemal idealnie. Na wygląd to można byłoby je z powrotem założyć na kolejne 90kkm Ale mój CDAB na razie nie pije

                                Komentarz

                                • mirek_p11
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 6630
                                  • Volkswagen
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  amipio, brak zużycia oleju a 900 km już przejechałem

                                  Widzę po fotkach, że jest zdecydowanie lepiej niż u nas.

                                  Dzisiaj zakupiłem jeszcze jedną uszczelkę i mam nadzieję, że już ostatnią :evil: , bo niestety miałem delikatny wyciek oleju. Lepiej ją zamontować jak silnik jest wyjęty, bo póżniej strasznie opornie idzie montaż ( trudny dostęp i precyzyjnie trzeba nałożyć osłonę na wałek )

                                  Chodzi o uszczelkę Vacuum Pompy 06H103121J ( zdj. kolegi ampio w zał. )

                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                  Fotki
                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                  Fotki

                                  Komentarz

                                  • kowal 2002
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 5161

                                    U mnie zrobione już ok. 2000 km, stan oleju bez zmian ( nie ubyło nawet milimetr ). W czwartek wymiana oleju i filtra.

                                    amipio, skrzynię i tak będzie trzeba zrzucić, bo nie ma dojścia do dwóch śrub pod dwumasą; a bez wyjęcia silnika, nie da się chyba zweryfikować stanu wałków wyrównoważających ( są na wysokości podłużnicy ).
                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                    Komentarz

                                    • amipio
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 40

                                      Zamieszczone przez kowal 2002
                                      U mnie zrobione już ok. 2000 km, stan oleju bez zmian ( nie ubyło nawet milimetr ). W czwartek wymiana oleju i filtra.
                                      to świetnie.
                                      Swoją drogą zdjęcia nie oddają tego co się widzi na własne oczy.
                                      Nie wiem kto puścił taki pierścień do produkcji, ale pojęcia nie miał żadnego o tym co robi :cry:
                                      Kilka fotek "solidnych" tłoków dorzucę dziś koło południa.


                                      Zamieszczone przez kowal 2002
                                      skrzynię i tak będzie trzeba zrzucić, bo nie ma dojścia do dwóch śrub pod dwumasą; a bez wyjęcia silnika, nie da się chyba zweryfikować stanu wałków wyrównoważających ( są na wysokości podłużnicy ).
                                      Tak właśnie jest dla 2 śrub 4h rozkręcania. Ale już rozebrane, co do wałków podpytam, bo szczerze to się uczymy

                                      Komentarz

                                      • voytek
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 480
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        Nie zaczął jak opisywali koledzy od wyciągania silnika. Rozbiera go nie wyciągając.
                                        Kurde, a mój mechanik nie był w stanie zdjąć głowicy bez wyjmowania silnika, bo ponoć jest fatalny dostęp do śrub. Widać, że jednak się da :?
                                        No ale grunt, że oleju nie bierze. Przez 2 tysiące km oleju nie ubyło nawet o milimetr.

                                        Komentarz

                                        • klarus
                                          RS
                                          ModeratoRS
                                          • 2013
                                          • 5394
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                          voytek, liczy się efekt... i z tego się cieszmy

                                          Komentarz

                                          • amipio
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 40

                                            Tłoki już na miejscu.

                                            Reszta fotek tu : https://drive.google.com/open?id=0B5...clU&authuser=0
                                            Załączone pliki

                                            Komentarz

                                            • SS
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 16209
                                              • Superb III (3V3)

                                              a u mnie po 1450km zaświeciła się kontrolka oleju z prośba o dolanie. Dolałem 500ml i czekam na kolejny komunikat. Wychodzi, że jakieś 280ml/1kkm spala mój silnik :|
                                              amipio, trzymam kciuki za szybki koniec i informacje jak dalsza eksploatacja. Zdjęcia śledzę na bieżąco
                                              Pisał Sebastian

                                              Komentarz

                                              • klarus
                                                RS
                                                ModeratoRS
                                                • 2013
                                                • 5394
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                SS, nie czekaj na kontrolkę... sprawdzaj regularnie... nie ma co ryzykować i jeździć na niskim stanie oleju

                                                Komentarz

                                                • mirek_p11
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 6630
                                                  • Volkswagen
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  amipio, powodzenia w końcowym etapie zmagań z 1.8 TSI :diabelski_usmiech

                                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                  Fotki
                                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                  Fotki

                                                  Komentarz

                                                  • SS
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 16209
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    klarus, pilnuję, pilnuję. Kontrolka to tylko moment odczytu km przejechanych od zalania nowej porcji oleju
                                                    Pisał Sebastian

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...