porównanie 1.9 i 2.0 tdi, jakie jest naprawde 2.0 tdi?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    Zamieszczone przez Udesky
    sew1981, zapewne wyłącznie sposobem zamontowania silnika i niektórych podzespołów. A Pasku B5FL 130KM i prawdopodobnie w Audi motor miał chyba również oznaczenie AVF(?)
    AWX 285Nm
    AVF 310Nm
    ale on też w pasku występuje
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • sew1981
      RS
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2009
      • 10918
      • Fiat

      szkoda, dokładnie różnią się momentem - znalazłem, awx osiąga go trochę niżej, avf jest połączony z 6 biegową skrzynią. To niezle mam chipowany silnik jeśli moment mi urósł do 374. musiałem mieć niezłą serię - nie wiem niestety jaka była.

      To z innej beczki - w takim razie czym rózni się avf z passka od asz z octavii? oba mają 6 biegową skrzynkę i 130 koników.

      Komentarz

      • _tm_
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 2333
        • Superb III (3V3)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        Zamieszczone przez sew1981
        To z innej beczki - w takim razie czym rózni się avf z passka od asz z octavii? oba mają 6 biegową skrzynkę i 130 koników.
        Ułożeniem w komorze
        S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
        Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
        -------------------------------------------------------------------------
        O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
        O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
        O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

        Komentarz

        • rogoz
          Rider
          • 2006
          • 397

          Zamieszczone przez _tm_
          Ułożeniem w komorze
          ...i co za tym idzie różnicami konstrukcyjnymi miski olejowej, ssaka oleju, osprzętu itp.

          Komentarz

          • neck99
            L&K
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1326

            a propo narzekania na dwumas. Zobaczcie co sie dzieje na forum SUBARU !! nówki fury z nowym subarowskim diezlem też sie podały dwumasy. Przy czym tam dwumasy padają nawet przy przebiegach 20-30 tyś !!!. A co najfajniejsze z wypowiedzi wynika ze producent nie przyjmuje reklamacji gdyż dla niego dwumas to cześć eksploatacyjna. A koszt dwa raz wiekszy niż w skodzie ok 5 tys. Z tego co wiem skoda nie robi problemów i wymienia. Ale jak widać nie wszystkie firmy Tak ze dwumas to nie wada OII 2.0 TDI to porostu zbyt słaba konstrukcja na tak mocne dizle jakie sa obecnie. Dwumasy nie dorosły do nich. W 1.9 tego problemu nie ma bo słabsza moc. Tak ze producenci dwumasek sa winni.
            Jak sie poszpera w sieci to okazuje sie ze toyota ford i inne firmy maja tak samo. 60-100 tyś i po dwumasie.
            OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
            SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              teraz we wszystkich mocnych dieslach padają dwumasy i tyle...
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                ....dlatego następne auto to bedzie turbo benzyna :szeroki_usmiech
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  ja to w ogóle o wolnossaku myślę
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    najlepiej V8 i 20 literków w miescie
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      20 literków to miałem w R4
                      no 19
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • Udesky
                        RS
                        • 2007
                        • 1692
                        • Octavia I (1U2)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                        Zamieszczone przez neck99
                        W 1.9 tego problemu nie ma bo słabsza moc.
                        Jak nie ma jak jest, ale przy przebiegach rzędu 150kkm - 300kkm. Zależy jak kto dba.
                        W Polsce nie ma kryzysu.
                        Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          Zamieszczone przez Udesky
                          Zamieszczone przez neck99
                          W 1.9 tego problemu nie ma bo słabsza moc.
                          Jak nie ma jak jest, ale przy przebiegach rzędu 150kkm - 300kkm. Zależy jak kto dba.
                          i zależy jaka moc
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • Jasiek
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 192
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                            Zamieszczone przez neck99
                            Jak sie poszpera w sieci to okazuje sie ze toyota ford i inne firmy maja tak samo. 60-100 tyś i po dwumasie
                            W mojej toyocie dwumasa padła po 38tys. km ,ale serwis zrobił to na gwarancji. Poza gwarancją to cena kosmos ok.6tys zł. (2004 rok)
                            była Octavia II 1.9 TDI
                            jest Octavia III Scout 2.0 TDI

                            Komentarz

                            • Rekin Chlebojad
                              Rider
                              • 2010
                              • 474

                              Zamieszczone przez Jasiek
                              W mojej toyocie dwumasa padła po 38tys. km
                              Ku przestrodze, w Ford Focus (bodajże 2007r) dwumasa CYKLICZNIE padała co 30 tyś km,była wymieniona na gwarancji, a potem to juz z gwarancji na gwarancie za free wymiana a przy koło 90 tyś auto sprzedane. i to nie jednej osobie, w nowych Focusach i Mondeo podobnie, znajomy ma flote w firmie Fordy Focusy (pomijajac to że firmowe auta i nie kazdy "umie" dieslem jezdzic) dwumasa leci po 30-40 tyś.

                              Wiec jestem w pewnym sensie zadowolony, że w Szkodzie ich żywot to koło 100 tys i wiecej.
                              Jednak kupujac samochod (szczegolnie nowy) licze sie z takimi kosztami za dwumase (koło 3 tyś) DPF (koło 4-5 tyś) , jak chce wozic tyłek to musze płacic, i nie szczypie sie szczegolnie z tego powodu.
                              [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                Wiec jestem w pewnym sensie zadowolony, że w Szkodzie ich żywot to koło 100 tys i wiecej.
                                w normalnie traktowanej serii 1,9 powinna IMO spokojnie wytrzymać dużo dłużej, chociaż zobaczymy jak to będzie w tym 1,6
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • leszekmw
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5356

                                  co do subaru ..., właśnie mój klient odebrał wczoraj auto po wymianie - najpierw dwumasa , potem całe sprzęgło , no a potem silnik , przekręciła się panewka na korbowodzie czy coś w tym stylu.
                                  subaru nie pamiętam jakie , taki sedan , silnik tdi , przebieg 30 tyś , z czego sporo w trasie i to spokojnie bo nie raz się z nim mijałem.
                                  w sumie go odebrał i zaraz oddał bo lewarek się ruszał przy dodawaniu/odejmowaniu gazu , kierownica krzywo..
                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                  GVI 1.4TSI
                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                  Komentarz

                                  • neck99
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 1326

                                    Zamieszczone przez piramida
                                    ....dlatego następne auto to bedzie turbo benzyna :szeroki_usmiech
                                    Myśle ze za jakiś czas czołowi producenci dogonią niutony i ta kwestia zostanie rozwiązana. Wygląda na to, że trzeba by przekonstruować nieco dwumas. Bądz wrócić do jednomasu a jako tłumik drgań zastosować inne rozwiązanie. Bo niestety producenci rozpieścili nas dwumasami choć ja lubiłem te drgania z silnika VP Czułem wtedy moc hehe.

                                    To dobry moment by weszła na rynek nowa firma z nowymi mocnymi dwumasami
                                    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      Zamieszczone przez neck99
                                      To dobry moment by weszła na rynek nowa firma z nowymi
                                      mocnymi dwumasami
                                      teraz rynek zdobywają małe benzyniaki doładowane :idea: :szeroki_usmiech
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • neck99
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 1326

                                        Zamieszczone przez szkoda
                                        Zamieszczone przez neck99
                                        To dobry moment by weszła na rynek nowa firma z nowymi
                                        mocnymi dwumasami
                                        teraz rynek zdobywają małe benzyniaki doładowane :idea: :szeroki_usmiech

                                        i małe EkoDizle 1.2
                                        OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                        SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                        Komentarz

                                        • Lelon
                                          Ambiente
                                          • 2008
                                          • 130

                                          Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                          Ku przestrodze, w Ford Focus (bodajże 2007r) dwumasa CYKLICZNIE padała co 30 tyś km,była wymieniona na gwarancji, a potem to juz z gwarancji na gwarancie za free wymiana a przy koło 90 tyś auto sprzedane. i to nie jednej osobie, w nowych Focusach i Mondeo podobnie, znajomy ma flote w firmie Fordy Focusy (pomijajac to że firmowe auta i nie kazdy "umie" dieslem jezdzic) dwumasa leci po 30-40 tyś.
                                          Kolego coś bajki opowiadasz... z jakim silnikiem tak leci ta dwumasa w Fordzie? Zresztą to nie ważne, wejdź na forum Forda i poczytaj, sam sobie zdasz sprawę, że nie masz racji. Dwumasa(i wtryski) leciała nałogowo w Focusie ale I produkowanym do 2004 z silnikiem 1.8TDCI. Teraz jest inna dwumasa i wtryski(zrezygnowali z ukł.wtryskowych Delphi) i problemu nie ma.

                                          Ja mam Focusa C-Maxa 2006r 2.0TDCi(silnik PSA - HDI), mam aktualnie 148tys km i oryginalną dwumasę i sprzęgło, dziwne, nie?

                                          Dodatkowo brak problemów z wtryskami, turbo czy innymi głowicami dlatego zrezygnowałem z VAGa - bałem się 2.0TDI a 1.9TDI mi nie odpowiadał pod wieloma względami, ale nie mogę złego słowa na ten silnik powiedzieć. Miałem przez 3lata 1.9TDI 130KM i śmigał bezawaryjnie do 200tys km, potem sprzedałem. Ale nasłuchałem/naczytałem się o 2.0TDI i odpuściłem VAGa.

                                          Komentarz

                                          • endryu
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 3777
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            w tych nowych autach coś się faktycznie niedobrego dzieje ze sprzęgłami, chyba chcą na tym zarobić :szeroki_usmiech
                                            W Subaru Forester 2.0D znajomemu podło sprzęgło po 15tyś. km i walczy z serwisem. Nie chcą robić na gwarancji :cry:
                                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                            =================================================

                                            Komentarz

                                            • neck99
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 1326

                                              endryu, no pisałem o tym - masakra. Skoda przynajmniej nie robi z tym probelmów
                                              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                              Komentarz

                                              • Horas91
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 22

                                                Ale panowie, moim zdaniem brakuje podsumowania, czy warto zaryzykować i kupic octavie z silnikiem 2.0 TDI BKD po 2006 roku? Są już wolne od padających turbin?

                                                Komentarz

                                                • piramida
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 12222
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  Zamieszczone przez Horas91
                                                  Ale panowie, moim zdaniem brakuje podsumowania, czy warto zaryzykować i kupic octavie z silnikiem 2.0 TDI BKD po 2006 roku? Są już wolne od padających turbin?
                                                  powiem tak, ponoć BKD to najlepsze silniki z silników 2litrowych :wink: a głowica może ci si e wysrać nawet z rocznika 2008, naprawa takiej głowicy wraz z wymiana płynów namknie sie w kwocie 2000zł więc nie ma stresu, ja swoją naprawiłaem za 50zł :wink:
                                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                  Komentarz

                                                  • BADYL
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2396
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                    piramida, jak kiedyś wysra mnie się głowica to uderzę do Ciebie po patent na naprawę za 50zyla :diabelski_usmiech pozdr :wink:
                                                    nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                                    Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...