Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

porównanie 1.9 i 2.0 tdi, jakie jest naprawde 2.0 tdi?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Maicroft
    PPD czyli BMN ma wieksza turbine od BKD i ta tez nie wyje po 30kkm jak karetka :twisted:
    PPD czyli BMN to jest silnik 2.0 tdi 140 Common rail? Gdzie można znaleźć taką ściągawkę oznaczeń dla samochodów z grupy VAG?
    DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

    Komentarz


    • Zamieszczone przez genesis
      Zamieszczone przez Maicroft
      PPD czyli BMN ma wieksza turbine od BKD i ta tez nie wyje po 30kkm jak karetka :twisted:
      PPD czyli BMN to jest silnik 2.0 tdi 140 Common rail?
      To jest 170KM i nie jest to CR.
      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
      -------------------------------------------------------------------------
      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Maicroft
        PPD czyli BMN ma wieksza turbine od BKD i ta tez nie wyje po 30kkm jak karetka :twisted:


        Nowe silniki CR maja oznaczenie literowe np CBB i jest to 170KM w Superbie, inne tez moge podac, ale nie mam przy sobie ETKI
        Witam.

        Upsss...a to nie powinno być słychać turbiny??? :shock: Bo moja faktycznie jak się puszcza pedał gazu to tak jakby karetka jechała :|
        Poldek Caro 1.6+gaz 1997
        VW Golf III 1.8+gaz 1997
        a obecnie:
        Skoda Octavia II 2.0 TDI
        VW Passat B5 FL 1.9 TDI

        Komentarz


        • marbab, szkoda że nie wsadzają jeszcze cr 140 konnego do OII :|

          [ Dodano: Pią 26 Lut, 10 17:45 ]
          czyli OII nóweczki mają takie diesle:
          1.9 (105), 2.0 (140) na pompkach
          1.6 (105), 2.0 (170) na common railu
          ma się rozumieć?

          [ Dodano: Pią 26 Lut, 10 17:47 ]
          jeśli tak jest...to czemu skoda jest za vw :| , tam jest od 2008 2.0 tdi cr 140 konny w ofercie, może muszą magazyny wypróżnić z pompek? hehe

          Komentarz


          • Zamieszczone przez sew1981
            eśli tak jest...to czemu skoda jest za vw :| , tam jest od 2008 2.0 tdi cr 140 konny w ofercie
            Nawet od 2007. W tiguanie pierwsi go zamontowali, tuż po a4.
            DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

            Komentarz


            • Zamieszczone przez sew1981
              jeśli tak jest...to czemu skoda jest za vw :|
              to jest pytanie retoryczne, aczkolwiek są i fani PD i VP również
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz


              • sew1981, hehe, tez chcialbym u siebie pod maska CR, ale tego pewnie doczekam sie dopiero w nastepnym aucie. Poki co moge cieszyc ucho pieknym klekotem
                Marek



                Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                Komentarz


                • "Silnik jest już dostępny w modelu Yeti, a po wprowadzeniu go do gamy silników Superba (zarówno w wersji nadwozia liftback, jak i kombi) w dalszej kolejności trafi do modelu Octavia." (mowa o 2.0 TDI CR DPF 140 KM)

                  Error 404

                  Komentarz


                  • Witam!
                    Jestem tu nowy. I potrzebuję kilku informacji na początek. Kupiłem w sobotę tj. 20.03.2010 Octavie II z 08.2006 silnik 140KM BMM ze skrzynią DSG. Czy ten silnik to też jest niestety z tych o podwyższunym "ryzyku"? Proszę o odpowiedź.

                    Pozdrawiam
                    Zawsze na czas!!

                    Komentarz


                    • torez, niestety tak
                      140KM ma oznaczenie BKD

                      Komentarz


                      • Sa i takie i takie silniki 2.0TDI 140KM.

                        BKD jest 16V

                        BMM jest 8V

                        Pierwszy problem juz odpada. Do tego te drugie podobno mniej pala niz te pierwsze.

                        Turbo pewnie ten sam badziew jak reszta osprzetu, ale z glowica mniej stresu
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz


                        • ops: teraz widzę że chodzi BMM a nie BMN

                          Komentarz


                          • abstinent, jest BKD który ma 16 zaworów ale tez jest BMM ktory ma 8 zaworów
                            oba mają 140KM
                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                            Komentarz


                            • Całe zamieszanie o 2.0 TDI wynika z tego ze jak wspomniał Maicroft pierwsze konstrukcje które trafiły do VW i AUDI to silniki z chorobą wieku dziecięcego. Niestety mocno wyeksploatowane w niemczech przywiezione do polski z przekręconymi licznikami są problemem dla naszych użytkowników i na forach aż dudni o tym.
                              Stąd fama ze 2.0 sa do dupy. Często wypowiadane jest to przez osoby nie znające tematu i nie rozróżniające silnika z pompo wtryskami od pompy VP37 nie wspominając o CR.
                              Nie wiem, czemu ludzie nie umieja zrozumieć że w niemczech nawet jak sie nie jezdzi to robi sie 50 tyś na rok. Mam rodzinę w niemczech dosyc liczna. I nawet Ci którzy są juz emerytami nie jeżdżą dziennie do pracy tylko do sklepu znajomych lekarza itp robią 50 tyś na rok. Więc auta na allegro z 2004 r które maja 150 - 170tyś mnie osobiście śmieszą. Mają na bank ok 300tyś. Kuzyn ma juz "naczaskane" niecałe 500 tyś (mercem) rok 2005. !!
                              Kiedyś bylem na stronie typowo niemieckiej gdzie wypasione A6, BMW itp miały po 2 latach 300 tyś !!! Ja wiem ze kazdy chce auto z przebiegiem 150 tys nie zależnie czy ma 2 czy ma 10 lat. Ale to jest jak yeti. Nikt nie widział takiego w niemczach ale każdy łudzi sie ze takie kupi.

                              Ale teraz na temat ... BKD jest ostatnią wersja 2.0. Poprawiona. Najlepiej szukać po 2006 roku wtedy już były wersje poprawione. Na swoim BKD mam juz 104 tyś. Do 60 tys na fabrycznym oleju castrol pił mi od wymiany do wymiany ok 1L do 1,5L. Zaraz jak sie skończyła gwarancja zmieniłem oliwę na motula i wymiana co 15 tys. Wirus jest zrobiony na ok 180KM. Od wymiany do wymiany nie dolewam ani kropli (czyli kwestia oleju). Samochód 5 dni w tygodniu spokojnie po mieście jeździ a w weekendy na autostradach go gonie z szybkościami 160-190.
                              Dodam ze przy każdej wymianie oleju wymieniam wszystkie możliwe filtry - paliwa, oleju, powietrza, kabiny etc .. Nigdy na filtrach nie oszczędzam.

                              Turbinę wymieniłem na gwarancji - nic sie nie działo poza odgłosem ale uznali mi gwarancje. Nowa po po tygodniu pracuje tak samo wiec nie trzeba było wymieniac ale jak za friko to warto było.

                              Co do EGR - zaślepiłem go sobie nie dalej jak w sobotę W samej przepustnicy nie było dożo syfu ale wyczyściłem wszytko i zaślepiłem egr z racji tego ze mam go i tak programem wyłączonego. Tym samym nie powinno byc problemu z klapka gasząca.
                              Dodatkowo myśle ze klapka gasząca jest lepiej zrobiona niz w 1.9 starszych gdzie oliwa puszczona w silnik z turbiny powodowała samozapłon i wybuch silnika. Juz nie jednokrotnie o tym było słychać.

                              Co do głowicy pfu pfu ma cie dobrze. Czytałem gdzieś, że często padały w samochodach które miały niesprawne jak sie potem okazywało wiatraki. Co wskazywało by na przegrzewanie sie silnika. Dlatego mam E-MFA który na bieżąco pokazuje mi temp oleju i wody. Dodatkowo jak czytałem na rożnych forach często w przypadku padu przepustnicy ludzie to ignorowali. A właśnie pad przepustnicy często przepala bezpiecznik na którym sa też wiatraki. Stąd przegrzewania.

                              Myślę ze jeżdżąc z głowa i nie skąpiąc na wymianach oleju i filtru nic nie będzie sie dziać. Ja stosuje stara zasadę. Jeździć w pełnym zakresie użytecznych obrotów ale nie utrzymywać zbyt długo więcej niż 70% użytecznych obrotów.

                              BTW: przy 104352km które stuknęło mi w sobotę wymieniłem wraz z olejem - rozrząd z pompa wody, a przy okazji rozbiórki dodatkowo - napinacz, rolke alternatora, pasek wielorowka - oraz nowy płyn chłodniczy G12++ i hamulcowy.

                              Dzięki takim zabiegom do następnego rozrządu nie będę zaglądał w silnik. Oczywiście poza olejem i filtrami.
                              Robiłem tak w poprzednim samochodzie i zdawało to egzamin. Bo napinacze i rolki alternatora potrafią zawyć zawsze kilka miesięcy po rozrządzie.
                              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez neck99
                                Co do głowicy pfu pfu ma cie dobrze. Czytałem gdzieś, że często padały w samochodach które miały niesprawne jak sie potem okazywało wiatraki. Co wskazywało by na przegrzewanie sie silnika. Dlatego mam E-MFA który na bieżąco pokazuje mi temp oleju i wody. Dodatkowo jak czytałem na rożnych forach często w przypadku padu przepustnicy ludzie to ignorowali. A właśnie pad przepustnicy często przepala bezpiecznik na którym sa też wiatraki. Stąd przegrzewania.
                                a ja miałem od nowości (od samego początku brał płyn tylko bardzo mało) po prostu padniętą, bez dodatkowych filozofii
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz


                                • Trzeba obserwować płyn chłodniczy czy nie ubywa. Jeżeli znika to jest oznaka nieszczelności. Chociaż też reguły nie ma, że padnie za chwilę. W moim pierwszym autku benzyna 2.0 płyn wyciekał w dość dużych ilościach Była nieszczelność. Wszyscy wróżyli, że zachwilę padnie. Przejeździłem 2 lata i nic.
                                  Audi A4 1.8TFSI

                                  Komentarz


                                  • A jeszcze zapomniałem dodać

                                    Nie ma co liczyć na silniki takie jak AGR, ALH AFN ASV etc .. które były praktycznie bezobsługowe i oszczędne. Juz chyba nie będzie tak dobrego silnika i tak mało palącego.

                                    Niestety wszytko to jest spowodowane :

                                    - wymogami unii i ekologii - jak najmniejsze emisje spalania
                                    - konkurencją - cena jak najmniejsza
                                    - wymaganiami użytkowników - mocny, szybki, ekonomiczny



                                    Tak, że te wszystkie czynniki wpływają na coraz to bardziej skomplikowane silniki i ich osprzęty a co za tym idzie większe możliwości uszkodzenia i awarii. Zbyt wiele rzeczy od siebie jest zależnych. I często rzeczy których nie da sie naprawić stuknięciem młotka ...


                                    Niestety chyba sie nie doczekamy silnika z 200KM który pali 3 litry z emisja cząsteczek stałych 1 mg/km. Takich rzeczy to nie ma nawet ERA-a
                                    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                    Komentarz


                                    • neck99, co to jest AFN? pierwszy raz taki skrót widze

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez sew1981
                                        neck99, co to jest AFN? pierwszy raz taki skrót widze
                                        ...pierwsze tdi z zmienna geometria turbiny na pompie rotacyjnej o mocy 110ps.
                                        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                        Zuzycie paliwa

                                        Komentarz


                                        • A nie czasem AHF, który różni się od ASV głównie spełnianiem niższej normy EURO?

                                          Komentarz


                                          • AFN był np. w Passatach B4 i Golfach 3. jest to 110KM tdi

                                            Komentarz


                                            • AFN to był chyba jedyny silnik TDI z możliwoącią montażu poprzecznie lub wzdłużnie.
                                              W passacie B5 też był. Bardzo fajnie turbinka w nim grała.

                                              Komentarz


                                              • chimek11, a czym się różnią np silnik z octavii czy golfa asz (130 km) i silnik z superba awx (130 km) czy passata b5 lift (130 km) - nie pamiętam ich oznaczenia.
                                                Czy to w sumie te same silniki? czy są jakoś inaczej zamontowane?

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez sew1981
                                                  czy są jakoś inaczej zamontowane?
                                                  :idea:
                                                  + różnice za tym idące
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz


                                                  • sew1981, zapewne wyłącznie sposobem zamontowania silnika i niektórych podzespołów. A Pasku B5FL 130KM i prawdopodobnie w Audi motor miał chyba również oznaczenie AVF(?)
                                                    W Polsce nie ma kryzysu.
                                                    Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X