[O2] Benzyna do TSI, jednak 98?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Karpie
    Drive
    • 2009
    • 53

    #26
    Youcan make unlimited use of fuel which has a higher octane number than that
    required by the engine. There will, however, be no advantages gained by this in
    terms of engine performance and fuel consumption!
    Instrukcja Skoda Octavia FL, strona 219.
    1.4TSI + DSG Biała

    Komentarz

    • Andys
      Elegance
      • 2007
      • 762

      #27
      Od początku, 3-4 tankowania 98, raz nawet Shell V-Power Racing!!, nie zauważyłem poprawy osiągów, cichszej pracy silnika, czy chociażby mniejszego zużycia paliwa. Coś mnie podkusiło i kolejne tankowanie zalałem 95, nie zauważyłem pogorszenia parametrów auta, poza jednym miłym akcentem, spadło zużycie paliwa przy niezmienionym stylu jazdy.
      Pozdrawiam,
      Andys

      Komentarz

      • Flame
        Elegance
        • 2010
        • 898

        #28
        Po testach na kilku samochodach, już dawno doszedłem do wniosku, że ta cała 98 to jest pic na wodę fotomontaż.
        ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233

        ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025

        ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416

        Komentarz

        • zwirek75
          Ambiente
          • 2009
          • 105

          #29
          A ja mam wrażenie ze na 98 chodzi ciszej.

          Zamieszczone przez Flame
          Po testach na kilku samochodach, już dawno doszedłem do wniosku, że ta cała 98 to jest pic na wodę fotomontaż.
          Na wolnossącym silniku jasne że tak. Na turbodoładowanym da się z niego więcej wyciągnąć, o ile jest przystosowany.
          Tomek

          Komentarz

          • mariuss
            Drive
            • 2008
            • 52

            #30
            Ja również testowałem paliwo 98 i 95. Różnicy w osiągach nie zauwazyłem. Za to spalanie na 98 jest wyższe i to dużo. Na baku 95 robię około 600 km po mieście, a na 98 robię około 500 km. Sprawdzałem tak kilka razy. Zawsze spalanie w mieście na 98 wychodzi ponad 10l średnio, a na 95 muszę mocno deptać żeby przekroczyć 9l...
            A czy lanie 95 może zaszkodzić ? Ja przejechałem juz 90 000 km prawie zawsze na PB95 i nic się nie zepsuło...
            seat exeo 2.0 TDI CR

            Komentarz

            • Psycho Dad
              Rider
              • 2009
              • 629

              #31
              Re: Benzyna do TSI, jednak 98?

              Zamieszczone przez rss
              Zamieszczone przez szkoda
              ....nieoficjalnie mówią po prostu o spotykanych problemach wynikających ze stosowania 95.

              Myślałem, że Skoda trąbi właśnie, że do TSI leje się 95 i tyle :roll:
              dobrze byloby sie zapytac o KONKRETY, czyli jakie to problemy (osady?)


              Bingo
              Jeden mądry
              Chodzi dokładnie o zjawisko nagaru problemu silników z bezpośrednim wtryskiem.
              Paliwo 98 ma mniejszą ilość siarki ot cała tajemnica. Mniejsze ryzyko nagaru.

              Dlatego też w silnikach 1.6 FSI było zalecenie niby 98 ale tylko przez problem z nagarem.
              A nie problemy ze spalaniem stukowym itp.
              Dlatego filozofia jest taka:
              Jedziemy po trasie i dajemy w palnik zalewamy 95. bo i tak wydmucha.
              Toczymy się w korkach po mieście 98.

              Taka jest moja teoria po kojarzeniu faktów
              Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

              Komentarz

              • Jac_ek
                RS
                • 2009
                • 1733

                #32
                Zamieszczone przez Psycho Dad
                Dlatego filozofia jest taka:
                Jedziemy po trasie i dajemy w palnik zalewamy 95. bo i tak wydmucha.
                Toczymy się w korkach po mieście 98.
                Filozofia jest inna - lejemy 95, zawsze dajemy w palnik.
                - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                Komentarz

                • Flame
                  Elegance
                  • 2010
                  • 898

                  #33
                  Zamieszczone przez zwirek75
                  A ja mam wrażenie ze na 98 chodzi ciszej.

                  Zamieszczone przez Flame
                  Po testach na kilku samochodach, już dawno doszedłem do wniosku, że ta cała 98 to jest pic na wodę fotomontaż.
                  Na wolnossącym silniku jasne że tak. Na turbodoładowanym da się z niego więcej wyciągnąć, o ile jest przystosowany.
                  Test się odbył na Audi A6 2.0 TFSI oraz na VW Passacie CC 3.6 FSI

                  Więc w Audi różnicy nie było żadnej.
                  ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233

                  ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025

                  ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416

                  Komentarz

                  • tomil
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 1179

                    #34
                    Zamieszczone przez Psycho Dad
                    Paliwo 98 ma mniejszą ilość siarki ot cała tajemnica. Mniejsze ryzyko nagaru.
                    Norma zawartości siarki w paliwie (norma UE) to 5 p.p.m. (parts per milion). I teraz:
                    1 tona paliwa to 1000 Mega (Mega= 1000) gramów- czyli 1 000 000 ,
                    znaczy w 1 tonie paliwa może być do 5 g siarki.
                    A jedna tona paliwa to jakieś 1200 litrów (ciężar właściwy w okolicach 0,8 g/cm3).
                    Czyli po ok 24 tankowaniach spalisz 5 g. siarki.

                    Nagar – twardy biało-zielonożółty osad pojawiający się na ścianach komory spalania i denku tłoka w silnikach spalinowych. Nagar powstaje ze skoksowanych – niedopalonych cząstek paliwa i oleju. Osad, pojawiający się również na świecach zapłonowych, stwarza niebezpieczeństwo samozapłonu.

                    cyt. za ciocią Wiki


                    Więc jest z czegoś innego niż siarki. :wink:

                    98 ma tylko ciutkę więcej wysokooktanowych dodatków (tzw. alkilat). Licząc więc, że dodawany jest w ilości kilku gramów na litr, taka benzyna będzie miała raptem o kilka setnych części grama siarki mniej. To na prawdę nie ma wpływu.
                    It doesn't matter what we're losing
                    It only matters what we're going to find!

                    Komentarz

                    • zwirek75
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 105

                      #35
                      Zamieszczone przez szkoda
                      wiem, wiem, niestety
                      :idea: Obiecuje żadnych flamewar nie będzie

                      [ Dodano: Pią 29 Sty, 10 15:47 ]
                      Zamieszczone przez Flame
                      Test się odbył na Audi A6 2.0 TFSI oraz na VW Passacie CC 3.6 FSI
                      Wiem, że można poprawić program u tunera tak, zeby wykorzystywał lepsze (tzn wyższy oktan) paliwo - da sie wtedy zestroić auto na wyższe osiągi. Ale jak widać standardowe programy tego widocznie nie mają.
                      Tomek

                      Komentarz

                      • karpecik
                        Rider
                        • 2004
                        • 279

                        #36
                        Zamieszczone przez mariuss
                        Ja również testowałem paliwo 98 i 95. Różnicy w osiągach nie zauwazyłem. Za to spalanie na 98 jest wyższe i to dużo. Na baku 95 robię około 600 km po mieście, a na 98 robię około 500 km. Sprawdzałem tak kilka razy. Zawsze spalanie w mieście na 98 wychodzi ponad 10l średnio, a na 95 muszę mocno deptać żeby przekroczyć 9l...
                        A czy lanie 95 może zaszkodzić ? Ja przejechałem juz 90 000 km prawie zawsze na PB95 i nic się nie zepsuło...
                        Potwierdzam. Leję 95.

                        Komentarz

                        • krzysiek83wpr
                          Rider
                          • 2010
                          • 362

                          #37
                          hmm, do 1.6 FSI to w instrukcji pisało nawet z tego co wiem, że zalecana jest 98mka, tutaj 95 bez dwóch zdań.

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #38
                            Zamieszczone przez zwirek75
                            Obiecuje żadnych flamewar nie będzie
                            :kciukgora

                            no to powiedzcie mi w takim razie, tylko nie wiem czy mamy tu taki motor, czy jest sens, żeby kumpel lał do 2.0TFSI w passacie 98 :?:
                            bo przecież stąd wziął się ten topik.
                            jak rozumiem i wg mojej wiedzy 2.0TFSI i 2.0TSI w tym przypadku to ten sam silnk :?:
                            zmaina nazwy czysto marketingowa.
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • krz_p
                              Ambiente
                              • 2007
                              • 164

                              #39
                              Zamieszczone przez szkoda
                              jak rozumiem i wg mojej wiedzy 2.0TFSI i 2.0TSI w tym przypadku to ten sam silnk
                              to dwa zupełnie inne silniki
                              tutaj można sobie o nich poczytać
                              TFSI ('06-'08.5): http://www.arinahnell.com/other/vw/tech ... engine.pdf

                              TSI ('08.5-'09): http://www.arinahnell.com/other/vw/tech/20tsi.pdf
                              Golf V GTI

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #40
                                krz_p, hehe, ok, chodzi mi o to, że auto kupione wczoraj, ma ten sam silnik co to, które zostało kupione w grudniu, w grudniu silnik nazywałby się TFSI a teraz TSI
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • olus
                                  Ambiente
                                  • 2007
                                  • 137

                                  #41
                                  hmm, sprawdz lepiej oznaczenie silnika. bedzie najbezpieczniej

                                  jesli jest to stary 2.0 tfsi 200km to 98, jesli nowy 2.0 tsi 210(211)km to 95 (mozliwe ze ten silnik ma rowniez katalogowo 200km - tego niestety nie wiem)
                                  have no fear BMN is here :>

                                  www.seat-racing.pl

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #42
                                    Zamieszczone przez olus
                                    jesli jest to stary 2.0 tfsi 200km to 98, jesli nowy 2.0 tsi 210(211)km to 95 (mozliwe ze ten silnik ma rowniez katalogowo 200km - tego niestety nie wiem)
                                    to jest 2.0TSI 200KM, dokładnie, sprawdzę oznaczenie, a raczej poproszę o jego sprawdzenie
                                    ale myślę, że to jest ten stary silnik tylko z nową nazwą
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • Yarek
                                      Elegance
                                      • 2005
                                      • 992

                                      #43
                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      to jest 2.0TSI 200KM, dokładnie, sprawdzę oznaczenie, a raczej poproszę o jego sprawdzenie
                                      ale myślę, że to jest ten stary silnik tylko z nową nazwą
                                      Jeśli to faktycznie jest stare TFSI, to nic dziwnego, że w VW każą lać tam 98
                                      . pzdr Jarek
                                      aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                      Komentarz

                                      • grzes74
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 176
                                        • Rapid (NH3)

                                        #44
                                        Re: Benzyna do TSI, jednak 98?

                                        Zamieszczone przez szkoda
                                        Dziś spędziłem prawie cały dzień w VW.
                                        Rozmawiałem z ludźmi tam pracującymi i pojawiła się taka ciekawostka dotycząca nas również, otóż, nie wiem jak w Skodzie, ale VW trąbi wyraźnie, za pośrednictwem ulotek, prospektów oraz swoich sprzedawców\doradców technicznych, że do silników TSI NALEŻY stosować benzynę 98, w tym sensie, że przy zalewaniu 95 należy spodziewać się gorszych osiągów a już tak trochę bardziej nieoficjalnie mówią po prostu o spotykanych problemach wynikających ze stosowania 95.

                                        Myślałem, że Skoda trąbi właśnie, że do TSI leje się 95 i tyle :roll:



                                        Dane techn Golfa VI 1.4 TSI z vw.de

                                        Nasi mają chyba jakieś starsze dane... w D jest jeszcze dostępna benzyna 91 (?) stąd to min. 95...
                                        pozdrawiam
                                        Grzes
                                        polecam :

                                        www.octavia-forum.de
                                        www.skodacommunity.de
                                        www.briskoda.net........

                                        Komentarz

                                        • olus
                                          Ambiente
                                          • 2007
                                          • 137

                                          #45
                                          obiecane zdjecie z vw passata 1.8 tsi (bzb)

                                          have no fear BMN is here :>

                                          www.seat-racing.pl

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Yarek
                                            Zamieszczone przez szkoda
                                            to jest 2.0TSI 200KM, dokładnie, sprawdzę oznaczenie, a raczej poproszę o jego sprawdzenie
                                            ale myślę, że to jest ten stary silnik tylko z nową nazwą
                                            Jeśli to faktycznie jest stare TFSI, to nic dziwnego, że w VW każą lać tam 98
                                            Yarek, no proszę Cię , to wszystko co pisałem wcześniej jest aktualne i wg. nich dotyczy również i 1,4 i 1,8 i możesz ze mną nie dyskutować na ten temat, bo moja wiedza w tym punkcie jest znikoma, dokąd nie polazłem do VW i z nudów w czasie czekania nie poczytałem wystawionych tam materiałów, uważałem że po 1,6 i 2,0FSI do TFSI i TSI leje się 95 i jest to jedna z ich przewag nad FSI właśnie.
                                            Też mogę sobie patrzeć na naklejki, mogę sobie otworzyć instrukcję do octavii, w której przy WSZYSTKICH silnikach benzynowych, tzn. 1,4 58kW/1,6 75 kW/1,6 FSI/1,8 118kW TFSI/2,0 FSI 110kW/2,0 147kW -> instrukcja z 2007r jest mowa tylko i wyłącznie o benzynie 95, bez żadnych gwiazdek, zaleceń itp.

                                            I ja wiem doskonale co na ten temat mówi i instrukcja i naklejki Skody, natomiast zdziwiła mnie ta rozbieżność, z którą spotkałem się w VW.
                                            Jak rozumiem, nikt nie jest w stanie tego wyjaśnić i jak dla mnie sytuacja jest taka, że Skoda\Seat vs. VW mówią o tych samych silnikach co innego i tyle.
                                            Mnie to po prostu dziwi.
                                            Ale nie na tyle, żeby ten temat drążyć, sam leję przecież ON.
                                            Wydaje mi się, że taką właśnie wątpliwość co do tych rozbieżnych informacji wyraziłem w pierwszym poście, a wy mi dalej naklejki pokazujecie
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • olus
                                              Ambiente
                                              • 2007
                                              • 137

                                              #47
                                              szkoda, ale ja Ci wrzucilem zdjecie z vw 1.8 tsi gdzie jest naklejka ze 95 ma byc a nie 98. zwirek zrobil to samo w przypadku seata.

                                              tu raczej chodzi o pomieszanie przez marketingowcow nazw generacji silnikow (tsi vs tfsi) i stad moim zdaniem cale to zamieszanie.
                                              have no fear BMN is here :>

                                              www.seat-racing.pl

                                              Komentarz

                                              • Thundi
                                                L&K
                                                • 2005
                                                • 1157

                                                #48
                                                Zamieszczone przez szkoda
                                                I ja wiem doskonale co na ten temat mówi i instrukcja i naklejki Skody, natomiast zdziwiła mnie ta rozbieżność, z którą spotkałem się w VW.
                                                VW wprowadziła to niedawno (co zresztą pokazuje dlaczego VW tak bębni ) (znaczy zmianę zalecanej z 95 na 98) w związku z wykrytym problemem zbierania się syfu w silniku ( http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=29463&start=0 )
                                                O ile jest to dobry ruch nie wiadomo (najprawdopodobniej nic nie da bo to źle zaprojektowane elementy i zmianą paliwa się tego nie załatwi)
                                                O ortografie dba FF.
                                                Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                                http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                                Skoda Octavia & Audi A6

                                                Komentarz

                                                • Yarek
                                                  Elegance
                                                  • 2005
                                                  • 992

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez szkoda
                                                  Yarek, no proszę Cię , to wszystko co pisałem wcześniej jest aktualne i wg. nich dotyczy również i 1,4 i 1,8 i możesz ze mną nie dyskutować na ten temat, bo moja wiedza w tym punkcie jest znikoma, dokąd nie polazłem do VW i z nudów w czasie czekania nie poczytałem wystawionych tam materiałów, uważałem że po 1,6 i 2,0FSI do TFSI i TSI leje się 95 i jest to jedna z ich przewag nad FSI właśnie.
                                                  Zaraz, zaraz.
                                                  Przecież ja Ci piszę wyraźnie, że ja też byłem całkiem niedawno, gdzieś pod koniec 2009, w salonie VW, i oglądałem sobie auto z silnikiem 2.0TSI, i wszelkie papiery od tego auta, łącznie z naklejką obok wlewu paliwa głosiły, że należy wlewać 95, a nie 98!
                                                  I jeśli dobrze pamiętam, to takie samo zalecenie dotyczyło auta z silnikiem 1.4TSI 160KM.
                                                  Nie piszę nic o skodzie, tylko o VW! Dlatego wciąż nie rozumiem, skąd się wzięły te newsy o których nam tu piszesz. :szeroki_usmiech
                                                  . pzdr Jarek
                                                  aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                                  Komentarz

                                                  • szkoda
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 22543

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Yarek
                                                    Dlatego wciąż nie rozumiem, skąd się wzięły te newsy o których nam tu piszesz. :szeroki_usmiech
                                                    ja też :!:

                                                    Zamieszczone przez Thundi
                                                    VW wprowadziła to niedawno (co zresztą pokazuje dlaczego VW tak bębni ) (znaczy zmianę zalecanej z 95 na 98) w związku z wykrytym problemem zbierania się syfu w silniku ( http://forum.octaviaclub....t=29463&start=0 )
                                                    O ile jest to dobry ruch nie wiadomo (najprawdopodobniej nic nie da bo to źle zaprojektowane elementy i zmianą paliwa się tego nie załatwi)
                                                    może właśnie stąd :idea:
                                                    saport techniczny baj DGW
                                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                                    była BXE '08 190kkm
                                                    no i nie ma :-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...