[O2] Gumowe i gumowo-metalowe elementy zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • abstinent
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 4842
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    leszekmw, no to zmartwiłeś mnie swoją wiadomością :|
    ja nic takiego nie odczuwam, żadnych rezonansów, wibracji i bóg wie co jeszcze
    szkoda że mieszkamy tak daleko od siebie bo bym chętnie udostępnił samochód do testów

    sztywniej też raczej nie jest, to takie pierwsze wrażenie po założeniu nowych
    na nowych ori pewnie też by było takie wrażenie
    sztywniejsza kierownica i prowadzenie owszem, jak najbardziej
    w końcu teraz układ jest naprawdę precyzyjny
    no, ale decyzje podjąłeś

    qurcze, może rzeczywiście jakaś poduszka pod silnikiem albo coś podobnego :idea:
    wątpię żeby gumy na wahaczach wpadały w rezonans :?

    Komentarz

    • slavi
      Rider
      • 2004
      • 422

      Zamieszczone przez abstinent
      wątpię żeby gumy na wahaczach wpadały w rezonans :?
      W manualu będzie tak samo jak za wysoki bieg a za niskie obroty. Ale wtedy to się wszystko nieprzyjemnie szarpie nawet na ori majtkowych gumach.

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        slavi, nie twierdzę że lubię jeździć na wysokich, bo często jadę na niskich, ale bez deptania na gaz
        ogólnie przy spokojnej jeździe po prostym albo z górki ląduję po zmianie przy ok 1500/1600 i nic nie czuć
        nawet od 1200 żadnych wibracji nie ma

        Komentarz

        • leszekmw
          RS
          • 2005
          • 5356

          abstinent, no właśnie chłopak zabiera się do wymiany bo w końcu wczoraj nie miałem czasu. też się trochę zdziwiłem że jest aż taki rezonans /nie wibracje/ ... :? zaraz będę sprawdzał poduszki , ale przed wyminą wszystko było ok jeżeli chodzi o rezonansy. w zasadzie żeby coś się źle ułożyło też raczej jest to mało prawdopodobne , tym bardziej że robił to mechanik z dużym doświadczeniem , ale wiadomo, nieomylnych niema. no nic , wymienię je na zaraz nowe ori i popatrzymy,.

          Zamieszczone przez abstinent
          górki ląduję po zmianie przy ok 1500/1600 i nic nie czuć
          nawet od 1200 żadnych wibracji nie ma
          może to wina silnika , 2.0 ma "twardszą" pracę od 1.9 . za parę godzin powiem czy sztywność i twardość były tylko spowodowane tym że to nowe gumy były. w tej zwiększenie się twardości zawieszenia mogę porównać do przejścia z kół 15 na 17 , dla mnie to dużo za twardo. być moze ci co mają te tuleje maja również koła 17 i wtedy nie czuja już aż tak dużej różnicy ...


          Zamieszczone przez ZYBI68
          chodź parę osób z tego forum ma DSG i te gumy, jak na razie jesteś pierwszą osobą która ma drgania.
          hmm..no nie wiem kto ma takie założone do dsg a nie chce mi się szukać.
          jeszcze raz piszę - nie mam drgań ani wibracji , mam taki rezonans jak w starej taryfie.

          dwaoka, też masz 1.9 może będzie ok' ...

          właśnie poduszki sprawdzone ,nie wyglądają na zużyte...

          Zamieszczone przez abstinent
          sztywniejsza kierownica i prowadzenie owszem, jak najbardziej
          tak , ale do normalnej jazdy cywilnej wcale nie jest mi to potrzebne , a w tej chwili kierownica kręci się dość ciężko , co na pewno przełoży sie na wcześniejsze zużycie jakiś innych podzespołów.
          prowadzenie - może Stig faktycznie by wykręcił jakiś lepszy czas na torze , w normalnych warunkach przy normalnej jeździe - niezauważalne raczej .
          dla mnie to coś takiego jak napęd 4x4 , jakbym miał to by było fajnie , ale tak bardziej dla psychiki /no i może paru startów na mokrym , raz na jakiś czas jakiś śnieg / , mało kto ma taki napęd i zapierdziela ile się da i jakby zaczął na normalnej drodze w zwykłych warunkach się ścigać z 4x4 to pewnie by jeszcze wygrał /oczywiście chodzi mi o haldexa/
          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
          GVI 1.4TSI
          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            Marudzicie. Wsadzilem do TDI z DSG w dodatku dlubnietego i ja tam wielkiej twardosci, ani szarpan nie czulem.

            Leszek wsadzisz nowe ori i jestem ciekaw co bedzie sie wtedy dzialo, bo obawiam sie, ze stare miales tak wyruchane ze juz przywyknales do tego ze wszystko lata i jest miodzio.

            Zamieszczone przez leszekmw
            a w tej chwili kierownica kręci się dość ciężko , co na pewno przełoży sie na wcześniejsze zużycie jakiś innych podzespołów.
            A co ma to wspolnego z tymi tulejami ?? Przeciez przekladnia nie przenosi zadnego ruchu przez te tuleje.


            Jak sie komus nudzi to sie zamienie dam mu ori wyciagniete z auta po przebiegu 4kkm, a da mi nowe z Cupry :diabelski_usmiech
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Puchacz
              Moderator
              S_OCP Member
              • 2004
              • 1192
              • Superb III (3V3)

              Zamieszczone przez Maicroft
              Marudzicie. Wsadzilem do TDI z DSG w dodatku dlubnietego i ja tam wielkiej twardosci, ani szarpan nie czulem.
              Ja teraz na tym zestawie jezdze, ale nie wiem jak bylo na miekkich. Wibracje na niskich obrotach przy mocnym przycisnieciu to sa z dwumasy. Ale to trzeba tak operowac gazem zeby DSG robilo redukcje, albo jezdzic po emerycku zeby nie bylo wibracji.

              Wg mnie nie ma zwiazku pomiedzy wibracjami z powodu deptania od niskich obrotow, a tulejami.
              Ja tu tylko sprzątam...

              Komentarz

              • abstinent
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4842
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Zamieszczone przez Puchacz
                Wg mnie nie ma zwiazku pomiedzy wibracjami z powodu deptania od niskich obrotow, a tulejami.
                też jestem tego zdania
                to samo tyczy się twardości wspomagania :szeroki_usmiech

                a, i ja mam 16" :P

                [ Dodano: Sro 30 Lis, 11 09:43 ]
                leszekmw, a geometrie robiłeś po zmianie :?: :idea:

                Komentarz

                • leszekmw
                  RS
                  • 2005
                  • 5356

                  kurwa , no to sam nie wiem . wyjąłem wahacze , wszystko ok' wygląda. pojechały na prasę do mechanika . tak jeszcze myślę ze może je wprasował pod troszkę złym kątem , chodzi mi o to że je troszkę przekręcił w tej aluminiowej obudowie i dlatego teraz są napięte cały czas troszkę... , ale widziałem że sa pozaznaczane..
                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                  GVI 1.4TSI
                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                  Komentarz

                  • abstinent
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4842
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    leszekmw, jak chcesz to zrobię fotkę moich

                    Komentarz

                    • leszekmw
                      RS
                      • 2005
                      • 5356

                      Zamieszczone przez abstinent
                      leszekmw, a geometrie robiłeś po zmianie :?: :idea:
                      nie ,no nie dojechałem bo zaczęło mnie wkurzać to wszystko . myślisz że aż tak sie przestawiła ? nie sadzę..

                      Zamieszczone przez abstinent
                      leszekmw, jak chcesz to zrobię fotkę moich
                      dziękuję za pomoc , mają tourana pod ręka i będą oglądać...
                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                      GVI 1.4TSI
                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                      Komentarz

                      • ZYBI68
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 697
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        leszekmw, nie musisz szukać sami zgłosili się do tablicy :wink: co do poduszek to mogą wyglądać ok ale już nie spełniają swojego zadania, a może z dwumaską coś nie tak :?
                        Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Marudzicie. Wsadzilem do TDI z DSG w dodatku dlubnietego i ja tam wielkiej twardosci, ani szarpan nie czulem.
                          co do czucia twardości to sorki , nie gniewaj się , ale mam w chuj klientów którym na niskiej 18 też jest bardzo dobrze , a ja jak wsiąde do takiego auta to mi kurde wszystko lata. może jestem za delikatny na takie twardości , lubie komfort w aucie i tyle. na tych tulejach jest twardziej i niema o czym mówić.możliwe ze jeździsz po dobrych drogach , ja niestety mam jeszcze na codziennej trasie ze dwa kawałki niezłe do testowania i porównania zawieszeń

                          Leszek wsadzisz nowe ori i jestem ciekaw co bedzie sie wtedy dzialo, bo obawiam sie, ze stare miales tak wyruchane ze juz przywyknales do tego ze wszystko lata i jest miodzio.
                          tak jak napisałem niżej , nie były zniszczone aż tak bardzo.


                          Zamieszczone przez Maicroft
                          leszekmw napisał/a:
                          a w tej chwili kierownica kręci się dość ciężko , co na pewno przełoży sie na wcześniejsze zużycie jakiś innych podzespołów.


                          A co ma to wspolnego z tymi tulejami ?? Przeciez przekladnia nie przenosi zadnego ruchu przez te tuleje.
                          nie jestem mechanikiem i dlatego nie wiem , w każdym bądź razie to ze kierownik ciężej chodzi jest potwierdzone przez innych. też nie czujesz tego ?





                          Zamieszczone przez ZYBI68
                          leszekmw, nie musisz szukać sami zgłosili się do tablicy :wink: co do poduszek to mogą wyglądać ok ale już nie spełniają swojego zadania, a może z dwumaską coś nie tak :?
                          nie , no na razie kolega twierdzi ze wszystko zrobił zgodnie ze sztuką , zaraz tego tourana podniosa i zobaczą jeszcze.
                          poduszki - no na starych tulejach było ok i nagle jest do dupy ?
                          dwumasa także odpada , nie to . dwumasa drży o tu jak pisałem rezonans. a stare tulejki nie były za bardzo zniszczone o ile chodzi o gumę , w zasadzie normalnie się jeździło tylko zaczęło popukiwać . a popukiwał luz jaki się zrobił na jednej tulei wewnątrz tego sześciokąta w który wchodzi wahacz. tuleje sprawdzane przez dwóch niezależnych dobrych mechaników , około 1tyś temu i obydwaj stwierdzili że w zasadzie to można na nich śmigać jeszcze bezproblemowo . tak jak napisałem , jakby nie te stuki to bym się nie czepiła tego jeszcze. mniejsze tuleje były wogóle w bardzo dobrym stanie. raczej dbam o auto , nie zapierdzielam po dołach z gazem w podłodze.
                          no nic , czekam na telefon od nich , ale jakoś najbardziej mi wychodzi na to że jedyna możliwością jest to że obrócili je troszkę podczas wprasowywania.. . najgorzej że się nie przekonamy ponieważ tak czy tak zakładam od razu ori tuleje.

                          i kur...nie mam żadnych szarpań ani drgań. ma rezonans przez chwilkę , coś takiego jak lewarek w starym samochodzie wpada w drgania na postoju , tak jak w starym dieslu na wolnych obrotach rezonansuje wszystko czasami.
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • ZYBI68
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 697
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            leszekmw,
                            Zamieszczone przez leszekmw
                            .nie mam żadnych szarpań ani drgań. ma rezonans przez chwilkę , coś takiego jak lewarek w starym samochodzie wpada w drgania na postoju
                            taki objaw wskazuje na poduszki, jak dojdziesz co to było daj znać. Teraz sobie przypomniałem, kiedyś jeszcze w O1 walczyłem z stukami (wiem masz coś innego) pozmieniałem prawie wszystkie gumy w zawieszeniu i nic, dopiero DJczas mi pomógł jak byłem w Poroninie, okazało się złym skręceniem czyli coś tam miało być dokręcone na podniesionym autku a poprzedni mechanik musiał zrobić to na opuszczonym czyli być może jak pisałeś skręcenie tych tulei ma znaczenie.
                            Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                            Komentarz

                            • leszekmw
                              RS
                              • 2005
                              • 5356

                              tuleje założone , jestem po próbie - zajebiście - jakbym jechał nowym autem :szeroki_usmiech .

                              zawieszenie cichutkie , sporo ciszej jak na tulejach TT , żadnych rezonansów ani innych rzeczy , kierownica chodzi lekko.
                              i to tyle w sumie w tym temacie - jak była przyczyna - nie wiem , musiał bym się przejechać O2 z tymi tulejami. jedynym wyjaśnieniem może być tylko to że troszkę je źle przekręcił w alu obudowie i były napięte cały czas. w każdym bądź razie jakby ktoś chciał sobie utwardzić auto to te tuleje może sa ok' , ale najpierw niech sobie napompuje po 0.7 at. większe ciśnienie w kołach i pojeździ , będzie miał mniej więcej porównanie.
                              oczywiście , tak jak zwykle , jest to tylko moja opinia.

                              tulejki TT oczywiście do sprzedania , przebieg 75km.
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz

                              • duszyk
                                Drive
                                • 2007
                                • 91

                                ja tuleje wymieniałem w aucie w czerwcu; od tej pory mam również problem z rezonansem w kabinie na niskich obrotach przy ruszaniu; dodatkowo mam hałas w kabinie podczas jazdy na niskich obrotach bez gazu (czyli gdy się toczę w korkach); silnik 1.9tdi, skrzynia manual; pojęcia nie mam co może to powodować, zaczęło się kilka dni po wymianie tulei, więc możliwe, że problem tkwi właśnie tu;

                                Komentarz

                                • leszekmw
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5356

                                  Zamieszczone przez duszyk
                                  ja tuleje wymieniałem w aucie w czerwcu;
                                  ale mówisz o tych z TT ?
                                  taka jak pisałem , według mnie jedynym powodem rezonansów jest złe wprasowanie tulei.

                                  no jestem po 50 km na nowych tulejach , jeździ się bardzo fajnie , sądze ze mogłem je już wymieniać jakieś 10 tyś temu mimo ze stukania pojawiły się dopiero z 1tyś temu, zniknęło kupę odgłosów jakie zaczęły się powoli pojawiać a do których się przyzwyczajmy . sadzę że wymiana tulei co ok. 80 tyś jest ok .
                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                  GVI 1.4TSI
                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                  Komentarz

                                  • duszyk
                                    Drive
                                    • 2007
                                    • 91

                                    [quote="leszekmw"]
                                    Zamieszczone przez duszyk
                                    ja tuleje wymieniałem w aucie w czerwcu;
                                    ale mówisz o tych z TT ?
                                    ja kupowałem tuleje w seacie, te od cupry

                                    Komentarz

                                    • abstinent
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4842
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      leszekmw, a teraz to jakie masz
                                      bo ori są chyba tylko z tym całym aluminium :?

                                      Komentarz

                                      • leszekmw
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5356

                                        Zamieszczone przez abstinent
                                        bo ori są chyba tylko z tym całym aluminium :?
                                        mam ori z serwisu , same tuleje , podobno sie da ściągnąć . koszt 81zł/2szt. przynajmniej taką miałem informacje , ale powiem szczerze że nie przyglądałem się czy mają znaczek skody. możliwe ze są to jakieś zamienniki...
                                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                        GVI 1.4TSI
                                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                        Komentarz

                                        • demmsi
                                          Elegance
                                          • 2011
                                          • 966
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          Panowie zapytam: bede wymieniał tylne tuleje przednich wachaczy, ale ostatnio w dobrej cenie kupiłem też przednie (te małe). Wymieniać od razu komplet czy dać sobie spokój i zmienić tylko te z których dochodzi odgłos?

                                          Komentarz

                                          • abstinent
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 4842
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            demmsi, ja wymieniłem komplet, jak już się robi to nie warto, zwłaszcza że cena prawie ta sama będzie
                                            z tym że tylne można wymienić bez ściągania wahacza, natomiast tu trzeba go wyjąć

                                            Komentarz

                                            • leszekmw
                                              RS
                                              • 2005
                                              • 5356

                                              demmsi, wymieniaj wszystkie ponieważ musisz po tum robić geometrię a po co 2 razy płacić , zresztą wtedy masz pewność że z 80 tyś będzie spokój..
                                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                              GVI 1.4TSI
                                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                              Komentarz

                                              • pirx
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 14

                                                Ostatnio mechanik zalecił mi wymianę tulei wahacza na przodzie ponieważ opony zaczynają ząbkować. Za jego poradą zakupiłem tuleje renomowanej firmy FEBI BILSTEIN w firmie Itercars (odpowiedniki VW-kich 1K0 199 231 J, 1K0 199 232 J oraz 1K0 407 182 x 2). Przy zakładaniu tulei
                                                zauważyłem że guma na nich zastosowana jest bardzo miękka w porównaniu z ta na demontowanych tulejach z mojego auta - te oryginalne w moim aucie były twarde prawie jak kamień. Powinno mi to dać do myślenia...

                                                Jazda na nowych tulejach Febi Bilstein przypomina pływanie motorówką po rzece - poprzednio bezproblemowo wchodziłem w zakręty z prędkością 100-120km na godzinę obecnie 80km i nie wiem jak auto się zachowa.... . Nawet jadąc prostą drogą auto dziwnie pływa

                                                W mojej Octavi II 2005 1.9 TDI uwielbiałem dwie rzeczy - silnik i zawieszenie - obecnie tylko silnik lubię

                                                Po kilkudziesięciu przejechanych kilometrach jestem na etapie poszukiwania gumek z Audi S3 o kodzie 8Z0407183A w celu wprasowania ich w aluminiową tuleje oraz przy okazji wymienię tuleje wahacza 1K0407182A na oryginalną Skodowską.

                                                Mam nadzieje że wymiana tych gumek przywróci auto do żywych ......

                                                Komentarz

                                                • McGan
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 3573
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  pirx, te z S3 są sporo twardsze, także będziesz zadowolony
                                                  Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                                                  Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                                                  Komentarz

                                                  • lilo
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 4315
                                                    • Mercedes-Benz

                                                    Zamieszczone przez pirx
                                                    estem na etapie poszukiwania gumek z Audi S3
                                                    te pasują mam takie u siebie http://allegro.pl/tuleje-wahacza-sea...054127174.html
                                                    Daniel

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...