no tak pomyliłem się 49,91 dokładnie...
A wkładałeś obojętnie, czy jest różnica góra-dół :?:
W tych oryginalnych to widać tam jakieś różnice, tu natomiast nic nie widać
A i jak z tą geometrią, jestem stanie coś spieprzyć jak wymienię przednia i tylną :?:
Jutro mam cały dzień wolny, dostęp do garażu, sporego imadła kluczy, kanału etc mam
Przygladnij sie. Z jednej strony ma byc blizej brzegu, a z drugiej strony dalej od brzegu. Ogladniesz jak sa ori zalozone, to zobaczysz roznice. Do tego jest tam taka kropka, ma to tez znaczenie, bo inaczej potem wskakuje w wahacz, bo otwor nie jest okragly tylko kwadratowy.
Swoja droga to jak chcesz przednie zmienic, to jak sie domyslam w 1.9 bedzie to samo co w 2.0 czyli nie odkrecisz sruby, jak nie spuscisz kolyski zawieszenia w dol, bo sruba jest dluga i nie ma tam miejsca, zeby ja wyjac. Wahacz od strony kierowcy, drugi to bulka z maslem.
Na plus to sworzen wahacza ma teraz 3 sruby, ale pasuja one zawsze tak samo, a nie jak do tej pory ze otwory byly jajowate i roznie to wychodzilo.
Ja geometrie robilem u Wisly na Osterwy jak dobrze pamietam ~120zl.
z tym bliżej od brzegu to chodzi o odległość gumy od tej obudowy?
te kropki maja być w pionie i poziomie?
czyli tylną łatwiej wymienię niż przednią? no chyba że odkręcę śrubę bez problemu :lolpo stronie kierowcy)
ten sworzeń z wahacza to łatwo zejdzie? i jak później z wybiciem starej gumy
impulsownik kinetyczny to znajdzie się nawet taki 20kg
mocno miałeś przestawioną geometrię?te 120 to przód z tyłem?
No i z jednej strony masz wiecej tej gumy do brzegu z drugiej mniej. I tak samo ma to byc wsadzone. Ori z jednej ma wiecej, a z drugiej mniej. Lopatologicznie to z przodu auta ma byc wiecej, a z tylu mniej.
Ten slad bialy ma sie z czyms pokryc. Jak zobaczysz ori tuleje to zauwazysz roznice. Trzeba patrzec na ten kwadrat jak jest ulozony.
120 przod+tyl, z tylem mowili ze do wymiany sa jeszcze jakies laczniki (to te o ktorych myslimy na co je mozna zamienic) ale ze jechalem na wakacje to juz nie myslalem, a teraz to pewnie dopiero na wiosne
ten biały pasek jest trochę inaczej na drugiej, i ta druga ma inny numer(końcówka na jednej 22 na drugiej 36)
ta z 36 ma dodatkowo dwa wypustki więcej(na pierwszym zdj większe są dwa, a tu już są na każdej stronie)
jest znaczenie prawa/lewa?
nie wiem tylko jak ją obrócić, czy patrzeć tylko na sześciokąt, czy na coś więcej
żadnej różnicy nie widać na oko, może z jednej strony jest twardsza :?
To jest przednia guma tylnego wahacza wzdłużnego...
abstinent, jak będziesz ściągał wahacz to raczej odkręć górną śrubę sworznia i wybij go ze zwrotnicy, tak by wyszedł razem z wahaczem ( dodatkowo w tym miejscu nie poleci Ci geometria, bo sworzeń wejdzie później dokładnie w to samo miejsce). Nie próbuj za bardzo odkręcać tych 3 śrub mocujących sworzeń do wahacza, bo jest bardzo prawdopodobne, że któraś z nich się ukręci, lub, co dzieje się nawet częściej zaczną się obracać w obudowie sworznia a wtedy nie da się ich dokręcić ( mają płaskie łby i są jakby nabijane w obudowę sworznia ). Ostatecznie można je wybić i dać zwykłe śruby z nakrętkami, ale to już trochę druciarstwo...
U mnie w prawym śruby oberwały się ( przy demontażu ) przy 119 tys km. Gościu dał jedną nową, ale przy dokręcaniu urwała się jeszcze jedna więc kazałem wymienić. Lewy "poległ" jakieś 5-8 tyś km później sytuacja identyczna...
W czwartek, przy modzie hamulców odkręcali już tylko górną śrubę, żeby nie było że specjalnie obrywają te śruby i naciągają mnie za każdym razem na nowe sworznie :twisted: .
Bez wyjęcia wahacza to przedniej raczej nie wymienisz, chyba że masz jakąś superspecjalistyczną, przenośną prasę hydrauliczną.
Nawet jak wahacz jest wyjęty to wciśnięcie tej tulei przedniej nie jest łatwe. Musisz mieć naprawdę duże imadło, lub prasę, ale też odpowiednią, bo wahacz jest zagięty i trudno go ustawić czasem odpowiednio ustawić na prasie ( zależy od jej konstrukcji ).
coś mi się zdaję że odwiedzę jutro kilka warsztatów w okolicy :diabelski_usmiech
[ Dodano: Wto 26 Paź, 10 11:08 ]
Więc rano pojechałem do aso po przednie tuleje, cena tak jak wcześniej, zamienników brak.
Później podjechałem do sąsiada, który zajmuje się głównie blacharką, taki przydomowy warsztat, powiedział że zrobi, ale najwcześniej w piątek, najlepiej po wolnym. Cena 150zł za 4szt :diabelski_usmiech
Następnie zajrzałem do serwisu w którym byłem już kiedyś z klimą, robią wszystko poza chyba blacharką. Jako iż nie mają części do jednego z samochodów to udało się na piątek umówić na 6.00 rano
I teraz cena: 200zł netto(wymiana gum szt4+ geometria) chyba cena niezła :?:
Wiem że robią porządnie i nie naciągają, zresztą przed serwisem nie było gdzie stanąć, wszytko samochody do roboty :diabelski_usmiech
Co prawda jak byłem z klimą to nie wykryli zepsutej sprężarki, dopiero jak byłem na wakacjach na mazurach, to ktoś tam z rodziny ma znajomego co się zajmuje tylko klimą, i po ominięciu całego klimatronica( takie małe cudo własnej roboty) stwierdził że sprężarka nie domaga :P
[ Dodano: Pią 29 Paź, 10 10:57 ]
Zrobione
Powiem krótko: ci co się zastanawiają to nie ma na co czekać :!:
różnica spora, twardo jak na 205/55 :twisted: aż się boję co będzie na letnich :diabelski_usmiech
O 6.00 rano się stawiłem, pooglądali gumy, wniosek: są ok, zjazd z podnośnika i dalsze próby: też cisza
Jazda próbna: no coś stuka, może amor... popatrzyli i też nic
Mówię że jak już tu jestem, mam te gumy części itp to robimy
2 godz później jazda próbna, i zastała CISZA :P
Geometria(nie wiem jak było przed, ale po wymianie była do poprawki), 200zł zostawiłem i do domu, teraz mam wrażenie że wszytko skacze w schowkach :lol: Maicroft i cała reszta dzięki za pomoc :kwiat
jak ktoś chce to pytać się co i jak, chętnie pomogę
Posiadam octavie 2 rs combi i dręczy mnie problem stukania pukania pod przednim zawieszeniem... okazało się że to gumy wachacza sa już wywalone....
zakupiłem ori i co ciekawsza spodziewałem się wbijania tych gum na sworzeń wachacza a tu lipa weszły bez większego oporu....
tak powinno być ???
czy mam do wymiany cały wachacz? bo np sworzeń się "zużył" ???
p.s komplet wachaczy koszt 1 200
Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
kupiłem w aso tuleje wachacza
cały kompletny element...
cały bajer jest w tym że stary zużyty zszedł lekko i również zupełnie nowy nie stawiał oporów przy wkładaniu
Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
cały bajer jest w tym że stary zużyty zszedł lekko i również zupełnie nowy nie stawiał oporów przy wkładaniu
to trzeba tam bardzo mocno dopchnąć, delikatnie powiedziane -> przy pomocy młota na przykład
inaczej dalej będzie stukać...
chyba, że nie tę część dostałeś :roll:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
no włąsnie niby ten...
ale na wachaczu a dokładniej na tym "trzpieniu" ??? są jakieś nabicia tak jakby młotkiem ktoś walił .... to możliwe że wachacz się już zmęczył ?
Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
kupiłeś przednie czy tylne?
albo inaczej ile płaciłeś? :lol:
wątpię żeby wahacz był już zjechany...
jeśli mowa o przedniej to moje były wciskane imadłem do połowy, a druga połowa to młoteczek 10kg :diabelski_usmiech wystarczyło raz konkretnie uderzyć i wchodziły
a z wyciągnięciem starych było wesoło, piła do metalu, wiertarka i poszło
Były to przednie cena oscylowała w granicy 200 zł za sztukę o ile mnie pamięć nie myli mierzyłem tuleje febi'ego oraz ori w każdej z nich są luzy po zamontowaniu na wachacz
U mnie wygląda sprawa tak....stare tuleje kompletne zeszły bez oporów z wachacza....
ale za to nowe wcisnąłem bez żadnych problemów dłonią na wachacz ....
Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
koddi, coś tu nie pasuje, przednie są po 50zł a sztukę, tylne są po 180(guma z obudową)
tłucze się dalej?
u mnie właśnie luz był od środka gumy, z zewnątrz wyglądała ok
tzn stare gumy zaczęły już pękać dało się zauważyć nadpęknięcia.....obudowa aluminiowa ok bez uszkodzeń
co do ceny taką zapłaciłem za sztukę (guma + alu obudowa) sprzedawca mówił tylko że do rs'a są inne i droższe tak samo jak zapytałem o kompletny wachacz cena z tego co pamiętam do normalnej wersji oko 470zł a do rs'a oko 600...
< ori założyłem i jutro postaram się oddać lub zamienić na kompletny wachacz....
jakie objawy???? podczas ruszania hamowania jak i zaliczenia dziury słyszalne bicie tłuczenie stukanie>
inaczej zapytam po zdemontowaniu przedniej tulei wachacza i próbie założenia nowej na wachacz (guma z obudową alu ) powinna wejść z oporem ?czy luźno ??
Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Komentarz