Zakup Octavii II FL - dobór silnika
Zwiń
X
-
Dzieki za wypowiedzi! Jestem juz w domu, wracaja spalanie juz minimalnie wyzsze, bo na ciut wyzszych obrotach - wyszlo 6,1 l/100km.
Jak narazie jestem zadowolony z silniczka.
Faktycznie, na zimnym silniku przy odpalaniu slychac metaliczny odglos od rozrzadu, ale to sekunda dwie i jest cisza. Bac sie tego? Wymieniac? Czy jeszcze latac
i czekac az zacznie halasowac w czasie jazdy?
Zostaw komentarz:
-
-
Obroty silnika należy utrzymywać pomiędzy max momentem, a max mocą... zbyt niskie obroty są szkodliwe dla panewek, zbyt wysokie dla układu korbowego zwłaszcza w silnikach długoskokowych w których lubuje się VAG...
Zostaw komentarz:
-
-
Byli tacy co załatwiali dwumas w 1.8 tdci po 20-30 tysiącach
Zostaw komentarz:
-
-
A to przepraszam, sąd mi się ten diesel wziął.... 1,4 TSI ( nowy) nie ma dwumasy więc faktycznie można niżej kręcić. Ale czy autora wątku nie ma koła czasem?
A zdrowy diesel pojedzie bez problemu bezdżwięcznie poniżej 1500 obrotów. Tyle, że szkodzi to ewidentnie dwumasie. Widziałem już octę z 50.000 km za zjechanym kołem dwumasowym. Pani w szpilach jeździła po mieście....
Zostaw komentarz:
-
-
Zdecydowanie 1.4 TSI bo kolega co pytał o obroty to własnie 1.4 ma pod maską
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez himi Zobacz wpisMówimy o dieslu jak sądzę. Ja mam przy 170 km/h dopiero okolice 3.000 obrotów, albo nawet przy 180 na szóstce w CFHC.
Większy problem to dolny zakres, poniżej 1500 obrotów dwumasa dostaje takie zajebiste przeciążenia, że po roku takiego kapeluszowania dowiesz się ile kosztuje.
mowa jest o 1.4tsi... a że tdi poniżej 1500obr nie da sie jeździć to inna sprawa, nawet wrażenie słuchowe są delikatnie mówiąc słabe
Zostaw komentarz:
-
-
Mówimy o dieslu jak sądzę. Ja mam przy 170 km/h dopiero okolice 3.000 obrotów, albo nawet przy 180 na szóstce w CFHC.
Większy problem to dolny zakres, poniżej 1500 obrotów dwumasa dostaje takie zajebiste przeciążenia, że po roku takiego kapeluszowania dowiesz się ile kosztuje.
Zostaw komentarz:
-
-
Turbo w okolicach 1700 - 1800 obr już pracuje na tyle dobrze że masz dostępne jakieś 70-80% maksymalnego momentu obrotowego. Na autostradzie przy tych powiedzmy 120 - 140 na 6 biegu raczej nie zejdziesz poniżej 2500 - 2800 obr ( dawno nie jechałem starym 1.4 TSI ). 6 biegu raczej bym nie wbijał przed 100 - 110 km/h w tym aucie
Zostaw komentarz:
-
-
1500 to dolny próg obrotów bezpieczny dla dwumasy. Jazda poniżej 1500 jest rzecz jasna tyleż możliwa co potem kosztowna. Turbina to ci prawie nie pracuje jak zamykasz gaz na 2000 obrWbrew pozorom turbo w trasie też lubi sobie popracować, przy późniejszym wychłodzeniu. Zamulisz samochód taką jazdą wg mnie.
Zostaw komentarz:
-
-
Wlasnie jestem z samochodem w Rumunii. Pierwsza nasza trasa wspólna. Troszkę autostrady po 130, trochę drog lokalnych po 50-70, wiekszosc okolo 100 km/h poza terenem zabudowanym
i srednie spalanie 5,9 tak wiec jestem zadowolony.Takie obroty 1500-2000 dla tego silniczka sa w porzadku czy jednak na wyzszych go trzymac?
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez himi Zobacz wpis
Tak, na pasku mam, przekomarzałem się. Pisał, że wszystkie TSI hałasują. Nie wszystkie.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez JayKey49 Zobacz wpisA Ty nie masz czasem nowego TSI na pasku ?
Zostaw komentarz:
-
-
mi na autostradzie w niemcech srednio 150km/h 5,4 2,0tdi elegante 140KM
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez himi Zobacz wpisTo ciekawe, mój nie.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez 1bizkit Zobacz wpisKażdy TSI chodzi na zimnym jak diesel. Nawet po wymianie rozrządu.
Zostaw komentarz:
-
-
Hmm... to chyba musze otworzyc maske i odpalic, bo przy zamknietej klapie nie slysze rano zadnego klekotaniaA jakie obroty utrzymywac w TSI zeby jezdzic w miare oszczednie i nie zajechac silnika i turbinki?!
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez himi Zobacz wpisProducent wcale nie przewidywała realia - jak zaczynało hałasować.
Jak na zimnym silniku będzie pracować jak diesel to łańcuch sie skończony na amen. Jak tylko będzie słychać metaliczne stuki z rorządu to należałoby się zainteresować wymianą
Zostaw komentarz:
-
-
Jak na zimnym silniku będzie pracować jak diesel to łańcuch sie skończony na amen. Jak tylko będzie słychać metaliczne stuki z rorządu to należałoby się zainteresować wymianą
Zostaw komentarz:
-
-
OK, czyli dopoki nie halasuje to mozna jezdzic i profilaktycznie nie wymieniac?!To czekamy az zacznie sie odzywac
Zostaw komentarz:
-
-
Producent wcale nie przewidywała realia - jak zaczynało hałasować.
Zostaw komentarz:
-
-
Autko ma przejechane 70 tys w oryginale i nie slyszalem nic niepokojacego jak narazie. Po zakupie odstawie do mechanika, niech poslucha co i jak.
Jak czesto producent przewidywal wymiane rozrzadu w tym silniczku?
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: