najpewniej zapytaj Roberta lub Krystiana z Tune-Up; napewno mają w głowie to o, co pytasz 8)
PS nie boisz się twardości i utraty komfortu miękkości jazdy?? :wink:
najpewniej zapytaj Roberta lub Krystiana z Tune-Up; napewno mają w głowie to o, co pytasz 8)
PS nie boisz się twardości i utraty komfortu miękkości jazdy?? :wink:
Jest duzo dobrych opini na tema JM ,tak ze biorac pod uwage koszty wymiany to jestem za JM bo kwota po upustach ponad 2.5 tys.-bez robocizny za DM jest dla mnie oporowa. A styl mojej jazdy jest bardziej dynamiczny tak ze podejrzewam ze z JM byłoby OK.
dzięki uprzejmości McGan przejechałem się Ovtavią z zamontowaną jednomasą VR6
moje odczucia:
- na JM na biegu jałowym jest zdecydowanie głośniej, bardziej metalicznie
- ruszanie na JM niczym się nie różni od DW; można zarówno delikatnie jak i gwałtowanie ruszać. Ruszenie na "półsprzęgle" bez problemu, wszystko da się ładnie kontrolować. Jednocześnie przy ostrzejszym ruszeniu nie czuć tego "budyniu", lepiej czuje się silnik i napęd
- w czasie jazdy spokojne dodaniu gazu prawie nie czuć różnicy przy napędzie, są to niuanse do pominięcia
- płynność jazdy przy zmianie biegów przy normalnej jeździe bez różnicy
- przy nagłym dodaniu gazu jest brutalniej w porównaniu do DM, ale nie jest to coś męczącego. Po prostu napęd szybciej zostaje przeniesiony, nie ma tego efektu rozciągania sprężynki (lub inaczej mówiąc budyniu). Subiektywnie: chociaż jest trochę brutalniej, to ogólne wrażenie jest lepsze
- natomiast przy nagłym puszczeniu gazu czuć również różnicę, ale tym razem na minus. Czuje się moment odłączania momentu, dość twarde uderzenie. Różnica względem DM jest kolosalna (na DM praktycznie nie czuje się nic).
Nad powyższymi różnicami da się oczywiście zapanować i faktycznie spokojna jazda nie wpływa na komfort, wtedy nie czuje się różnicy. Gwałtowniejsze obchodzenie się z pedałem sprzęgła i gazu (np. kierowca nie wprawiony lub nie czujący auta) daje już odczuwalną różnicę jazdy na korzyść DM.
Zważywszy na cenę DM i jej żywotność, ograniczenia przy podkręcaniu momentu i różnice w komforcie - zdecydowanie JM
jeśli wyczuje się sprzęgło, można śmigać bez różnic JM/DM
do końca 2012 roku (mój DM powoli ma dość ) zmieniam na JM w warsztacie McGana
jakby ktoś miał pytania niech śmiało pisze
Dwumas:
- części około 1500 zł
- przy wyższym momencie obrotowym szybko umrze
Jednomas:
- części około 800 - 900 zł (z nowymi śrubami również)
- praktycznie nie do zajechania chyba, że wstawisz sprzęgło spiekowe, to po jakimś czasie może okazać się, że masz troszkę mniej jednomasu... :lol:
natash, jest teoria, ze szybciej zuzywaja sie podzespoly w skrzyni. Ale wkladam to miedzy bajki bo kiedys jezdzily TDI wylacznie z jednomasem i nic sie nie dzialo.
natash, jest teoria, ze szybciej zuzywaja sie podzespoly w skrzyni. Ale wkladam to miedzy bajki bo kiedys jezdzily TDI wylacznie z jednomasem i nic sie nie dzialo.
kiedyś TDI był pancerne , teraz potrafi się wysypać po 80kkm, bym był ostrożny z tymi bajkami, szczególnie iż od kilki mechaników usłyszałem że te obecne skrzynie (szczególnie 5-tki) są "kruche"
Zamieszczone przez McGan
Dwumas:
- części około 1500 zł
Zamieszczone przez McGan
Jednomas:
- części około 800 - 900 zł (z nowymi śrubami również)
loru, bez przesady, nie wierze ze zmiana kola jakos mocno wplywa na skrocenie zywotnosci skrzyni. Fakt, piatki nie sa pancerne, ale nie popadajmy w skrajnosci
Ceny z allegro od zaufanego sprzedawcy, sruby z ASO.
loru, bez przesady, nie wierze ze zmiana kola jakos mocno wplywa na skrocenie zywotnosci skrzyni. Fakt, piatki nie sa pancerne, ale nie popadajmy w skrajnosci
być może co nie zmienia faktu, ze nie słyszałem pochlebnych opinii i obecnych skrzyniach w TDI no ale może ja sie poruszał w "złym" towarzystwie.
Zamieszczone przez McGan
Ceny z allegro od zaufanego sprzedawcy, sruby z ASO.
coś bliżej ,jestem wybitnie tym zainteresowany bo mój 2'mas już ma ewidentnie dosyć a ja jego hałasowania przy wciśniętym sprzęgle.
Hm, zaufany sprzedawca obecnie nie ma żadnych sprzęgiełek wystawionych. Szczerze powiem, że jeśli chcecie mieć prawie 100% pewności, to chyba lepiej zakupić sobie zestaw w Intercars...
Tippo, chyba nie ma sensu takiej kasy dawac za ten zestaw, kiedy za troszke mniej mozna miec praktycznie to samo i z mocniejszym sprzeglem... Ale slyszalem o tych zestawach, niektorzy montowali i dobrze to dziala ale na duzy moment obrotowy nie ma sie co nastawiac.
Tippo, chyba nie ma sensu takiej kasy dawac za ten zestaw, kiedy za troszke mniej mozna miec praktycznie to samo i z mocniejszym sprzeglem... Ale slyszalem o tych zestawach, niektorzy montowali i dobrze to dziala ale na duzy moment obrotowy nie ma sie co nastawiac.
Golf seria 140 tys nabite, programu nie planuje, wiec chyba odpuszcze jak 2mas bardziej komfortowy i wychodzi taniej co mnie dziwi.
ps. Sprzeglo mi juz szybko lapie, 2 mas zdrowiutki, zadnych objawow stukow i drgan niet, ale jak juz sprzeglo padnie to bede zmienial razem z 2masem.
w dniu dzisiejszym odbył się pochówek zainstalowanej onegdaj G60....
20 kkm chłosty w postaci 425 niutonuff i umarło.....jełło się uślizgiwać, tłumik drgań zamienił się na rolę z grzechotką pięknościowo przenosząc wibracje na całego parcha, doprowadzając tym samym charakterystykę przyspieszania do - ni mniej ni więcej - gumy od majtek
...w czeluście trzewii zawitała klasyka gatunku większych przeciążeń tj. fał_er_zeks :satan
pointa: 400+ Nm i G60 nie jest optymalnym rozwiązaniem.
navigator, no niestety, G60 nie mogło sprostać temu eksperymentowi, bo jego bezpieczny max. to ok. 370-380 Nm. VR6 znosi jakieś 100 Newtonów więcej, wiec jest pole do popisu dla włodarzy śmocy :tunning
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
no niestety, G60 nie mogło sprostać temu eksperymentowi, bo jego bezpieczny max. to ok. 370-380 Nm. VR6 znosi jakieś 100 Newtonów więcej, wiec jest pole do popisu dla włodarzy śmocy :tunning
...o to to... czyli mamy jeszcze kapeńke zapasu, niewiele, o, tyle | |.... :szeroki_usmiech , bo przeciez nie żebym był rzeźnikiem.....nieeee, ja? qlturalny kierowca wot? w życiu.... :foch:
a fłercośtam trzyma tera pięknie, i trakcja jest i pali jakoś mniej, zauważalnie mniej.... :hehe
Witam, mam pytanka:
1. żeby w Octavii IIFL (BXE, 105KM) mieć mocniejsze sprzęgło (np od golfa III VR6, zestaw nr 3000 384 001) to jakie musi być koło zamachowe (nr, od jakiego samochodu)?
2. podany w tym temacie zestaw od G60 do jakiego maksymalnego Nm można zastosować?
Tozi, koło zamachowe poszukaj z zestawu Valeo i nie rozpędzaj się z modzeniem BXE :szeroki_usmiech , zwykłe sprzęgło z G60 wystarczy do modzenia samym programem, no chyba że zmieniasz turbo, wtryski, wydech itd. Poszukaj tego :arrow: - kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) 228mm, 28 zębów, nr kat. Sachs 3000 332 001
To kup w ASO, bo wychodzi za śmieszne pieniądze i jest dobre :arrow:
- śruby do mocowania koła zamachowego mają nr katalogowy N 101 010 01
- śruby do mocowania docisku (od G60) mają nr katalogowy N 902 061 03
Powtórzę sam siebie :wink: G60 :arrow: ok. 370-380Nm, VR6 :arrow: ok. 100Nm więcej.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz