[O2] jednomas w BXE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mythos
    Classic
    • 2012
    • 27

    #76
    najpewniej zapytaj Roberta lub Krystiana z Tune-Up; napewno mają w głowie to o, co pytasz 8)
    PS nie boisz się twardości i utraty komfortu miękkości jazdy?? :wink:
    1.9 TDI mod by TuneUp

    Komentarz

    • janko30
      Drive
      • 2011
      • 50

      #77
      Zamieszczone przez mythos
      najpewniej zapytaj Roberta lub Krystiana z Tune-Up; napewno mają w głowie to o, co pytasz 8)
      PS nie boisz się twardości i utraty komfortu miękkości jazdy?? :wink:
      Jest duzo dobrych opini na tema JM ,tak ze biorac pod uwage koszty wymiany to jestem za JM bo kwota po upustach ponad 2.5 tys.-bez robocizny za DM jest dla mnie oporowa. A styl mojej jazdy jest bardziej dynamiczny tak ze podejrzewam ze z JM byłoby OK.
      Mowa dana nam jest po to, żeby wyrażać myśli

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #78
        janko30, jakich upustach, jaka kwota :lol:
        zajrzyj na giełdę ocp i sprawdź ceny :idea:

        Komentarz

        • mythos
          Classic
          • 2012
          • 27

          #79
          dzięki uprzejmości McGan przejechałem się Ovtavią z zamontowaną jednomasą VR6

          moje odczucia:
          - na JM na biegu jałowym jest zdecydowanie głośniej, bardziej metalicznie
          - ruszanie na JM niczym się nie różni od DW; można zarówno delikatnie jak i gwałtowanie ruszać. Ruszenie na "półsprzęgle" bez problemu, wszystko da się ładnie kontrolować. Jednocześnie przy ostrzejszym ruszeniu nie czuć tego "budyniu", lepiej czuje się silnik i napęd
          - w czasie jazdy spokojne dodaniu gazu prawie nie czuć różnicy przy napędzie, są to niuanse do pominięcia
          - płynność jazdy przy zmianie biegów przy normalnej jeździe bez różnicy
          - przy nagłym dodaniu gazu jest brutalniej w porównaniu do DM, ale nie jest to coś męczącego. Po prostu napęd szybciej zostaje przeniesiony, nie ma tego efektu rozciągania sprężynki (lub inaczej mówiąc budyniu). Subiektywnie: chociaż jest trochę brutalniej, to ogólne wrażenie jest lepsze
          - natomiast przy nagłym puszczeniu gazu czuć również różnicę, ale tym razem na minus. Czuje się moment odłączania momentu, dość twarde uderzenie. Różnica względem DM jest kolosalna (na DM praktycznie nie czuje się nic).

          Nad powyższymi różnicami da się oczywiście zapanować i faktycznie spokojna jazda nie wpływa na komfort, wtedy nie czuje się różnicy. Gwałtowniejsze obchodzenie się z pedałem sprzęgła i gazu (np. kierowca nie wprawiony lub nie czujący auta) daje już odczuwalną różnicę jazdy na korzyść DM.

          Zważywszy na cenę DM i jej żywotność, ograniczenia przy podkręcaniu momentu i różnice w komforcie - zdecydowanie JM
          jeśli wyczuje się sprzęgło, można śmigać bez różnic JM/DM

          do końca 2012 roku (mój DM powoli ma dość ) zmieniam na JM w warsztacie McGana
          jakby ktoś miał pytania niech śmiało pisze
          1.9 TDI mod by TuneUp

          Komentarz

          • natash
            RS
            • 2011
            • 2599

            #80
            Jaka jest różnica w cenie i żywotności?

            Komentarz

            • McGan
              RS
              • 2010
              • 3573
              • Superb III (3V3)

              #81
              natash (ceny za pełny zestaw ze sprzęgłem itd.)

              Dwumas:
              - części około 1500 zł
              - przy wyższym momencie obrotowym szybko umrze

              Jednomas:
              - części około 800 - 900 zł (z nowymi śrubami również)
              - praktycznie nie do zajechania chyba, że wstawisz sprzęgło spiekowe, to po jakimś czasie może okazać się, że masz troszkę mniej jednomasu... :lol:
              Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
              Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

              Komentarz

              • natash
                RS
                • 2011
                • 2599

                #82
                A czy wsadzenie JM ma jakiś wpływ na inne podzespoły?

                Komentarz

                • McGan
                  RS
                  • 2010
                  • 3573
                  • Superb III (3V3)

                  #83
                  natash, jest teoria, ze szybciej zuzywaja sie podzespoly w skrzyni. Ale wkladam to miedzy bajki bo kiedys jezdzily TDI wylacznie z jednomasem i nic sie nie dzialo.
                  Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                  Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                  Komentarz

                  • loru
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4286
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #84
                    natash, jest teoria, ze szybciej zuzywaja sie podzespoly w skrzyni. Ale wkladam to miedzy bajki bo kiedys jezdzily TDI wylacznie z jednomasem i nic sie nie dzialo.
                    kiedyś TDI był pancerne , teraz potrafi się wysypać po 80kkm, bym był ostrożny z tymi bajkami, szczególnie iż od kilki mechaników usłyszałem że te obecne skrzynie (szczególnie 5-tki) są "kruche"

                    Zamieszczone przez McGan
                    Dwumas:
                    - części około 1500 zł
                    Zamieszczone przez McGan
                    Jednomas:
                    - części około 800 - 900 zł (z nowymi śrubami również)
                    gdzież to takie ceny ?
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz

                    • McGan
                      RS
                      • 2010
                      • 3573
                      • Superb III (3V3)

                      #85
                      loru, bez przesady, nie wierze ze zmiana kola jakos mocno wplywa na skrocenie zywotnosci skrzyni. Fakt, piatki nie sa pancerne, ale nie popadajmy w skrajnosci

                      Ceny z allegro od zaufanego sprzedawcy, sruby z ASO.
                      Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                      Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                      Komentarz

                      • natash
                        RS
                        • 2011
                        • 2599

                        #86
                        Sprzedaj tego zaufanego sprzedawce.

                        Komentarz

                        • loru
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4286
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #87
                          Zamieszczone przez McGan
                          loru, bez przesady, nie wierze ze zmiana kola jakos mocno wplywa na skrocenie zywotnosci skrzyni. Fakt, piatki nie sa pancerne, ale nie popadajmy w skrajnosci
                          być może co nie zmienia faktu, ze nie słyszałem pochlebnych opinii i obecnych skrzyniach w TDI no ale może ja sie poruszał w "złym" towarzystwie.

                          Zamieszczone przez McGan
                          Ceny z allegro od zaufanego sprzedawcy, sruby z ASO.
                          coś bliżej ,jestem wybitnie tym zainteresowany bo mój 2'mas już ma ewidentnie dosyć a ja jego hałasowania przy wciśniętym sprzęgle.
                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                          Komentarz

                          • McGan
                            RS
                            • 2010
                            • 3573
                            • Superb III (3V3)

                            #88
                            Hm, zaufany sprzedawca obecnie nie ma żadnych sprzęgiełek wystawionych. Szczerze powiem, że jeśli chcecie mieć prawie 100% pewności, to chyba lepiej zakupić sobie zestaw w Intercars...
                            Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                            Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                            Komentarz

                            • loru
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4286
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #89
                              Zamieszczone przez McGan
                              Hm, zaufany sprzedawca obecnie nie ma żadnych sprzęgiełek wystawionych.
                              daj na niego namiary
                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                              Komentarz

                              • Tippo
                                L&K
                                • 2009
                                • 1349
                                • Octavia III (5E3)
                                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                #90


                                A taki jednomas z valeo ktos testowal?? Bo drozsze to niz dwumas widze.

                                Komentarz

                                • McGan
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 3573
                                  • Superb III (3V3)

                                  #91
                                  Tippo, chyba nie ma sensu takiej kasy dawac za ten zestaw, kiedy za troszke mniej mozna miec praktycznie to samo i z mocniejszym sprzeglem... Ale slyszalem o tych zestawach, niektorzy montowali i dobrze to dziala ale na duzy moment obrotowy nie ma sie co nastawiac.
                                  Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                                  Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                                  Komentarz

                                  • Tippo
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1349
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                    #92
                                    Zamieszczone przez McGan
                                    Tippo, chyba nie ma sensu takiej kasy dawac za ten zestaw, kiedy za troszke mniej mozna miec praktycznie to samo i z mocniejszym sprzeglem... Ale slyszalem o tych zestawach, niektorzy montowali i dobrze to dziala ale na duzy moment obrotowy nie ma sie co nastawiac.
                                    Golf seria 140 tys nabite, programu nie planuje, wiec chyba odpuszcze jak 2mas bardziej komfortowy i wychodzi taniej co mnie dziwi.

                                    ps. Sprzeglo mi juz szybko lapie, 2 mas zdrowiutki, zadnych objawow stukow i drgan niet, ale jak juz sprzeglo padnie to bede zmienial razem z 2masem.

                                    Komentarz

                                    • navigator
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 583
                                      • Volkswagen

                                      #93
                                      ...kontynuacja... :szeroki_usmiech

                                      w dniu dzisiejszym odbył się pochówek zainstalowanej onegdaj G60....

                                      20 kkm chłosty w postaci 425 niutonuff i umarło.....jełło się uślizgiwać, tłumik drgań zamienił się na rolę z grzechotką pięknościowo przenosząc wibracje na całego parcha, doprowadzając tym samym charakterystykę przyspieszania do - ni mniej ni więcej - gumy od majtek

                                      ...w czeluście trzewii zawitała klasyka gatunku większych przeciążeń tj. fał_er_zeks :satan

                                      pointa: 400+ Nm i G60 nie jest optymalnym rozwiązaniem.
                                      >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                      Komentarz

                                      • gruto
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 1262
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        #94
                                        navigator, ooooo :shock:

                                        Komentarz

                                        • Tony065
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 2487
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                          #95
                                          navigator, no niestety, G60 nie mogło sprostać temu eksperymentowi, bo jego bezpieczny max. to ok. 370-380 Nm. VR6 znosi jakieś 100 Newtonów więcej, wiec jest pole do popisu dla włodarzy śmocy :tunning
                                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                          @ by Tune-up Gdańsk
                                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                          Antek

                                          Komentarz

                                          • navigator
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 583
                                            • Volkswagen

                                            #96
                                            Zamieszczone przez Tony065
                                            no niestety, G60 nie mogło sprostać temu eksperymentowi, bo jego bezpieczny max. to ok. 370-380 Nm. VR6 znosi jakieś 100 Newtonów więcej, wiec jest pole do popisu dla włodarzy śmocy :tunning
                                            ...o to to... czyli mamy jeszcze kapeńke zapasu, niewiele, o, tyle | |.... :szeroki_usmiech , bo przeciez nie żebym był rzeźnikiem.....nieeee, ja? qlturalny kierowca wot? w życiu.... :foch:
                                            a fłercośtam trzyma tera pięknie, i trakcja jest i pali jakoś mniej, zauważalnie mniej.... :hehe
                                            >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                            Komentarz

                                            • P_iotrek
                                              Drive
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 83

                                              #97
                                              Witam..panowie , które to sprzęgło VR6 pasuje do BJB , BXE ? Jaki numer katalogowy ?
                                              Turbo ARL = 186KM / 382Nm

                                              Komentarz

                                              • navigator
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 583
                                                • Volkswagen

                                                #98
                                                Zamieszczone przez P_iotrek
                                                Witam..panowie , które to sprzęgło VR6 pasuje do BJB , BXE ? Jaki numer katalogowy ?
                                                u mie jest zainstalowane taki_zestaw , a zródłem był piekny tj. maciejek wiec możesz jeszcze zweryfikować jakby co... :wink:
                                                >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                                Komentarz

                                                • Tozi
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 73

                                                  #99
                                                  Witam, mam pytanka:
                                                  1. żeby w Octavii IIFL (BXE, 105KM) mieć mocniejsze sprzęgło (np od golfa III VR6, zestaw nr 3000 384 001) to jakie musi być koło zamachowe (nr, od jakiego samochodu)?
                                                  2. podany w tym temacie zestaw od G60 do jakiego maksymalnego Nm można zastosować?

                                                  Komentarz

                                                  • Tony065
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 2487
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                                    Tozi, koło zamachowe poszukaj z zestawu Valeo i nie rozpędzaj się z modzeniem BXE :szeroki_usmiech , zwykłe sprzęgło z G60 wystarczy do modzenia samym programem, no chyba że zmieniasz turbo, wtryski, wydech itd. Poszukaj tego :arrow: - kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) 228mm, 28 zębów, nr kat. Sachs 3000 332 001
                                                    To kup w ASO, bo wychodzi za śmieszne pieniądze i jest dobre :arrow:
                                                    - śruby do mocowania koła zamachowego mają nr katalogowy N 101 010 01
                                                    - śruby do mocowania docisku (od G60) mają nr katalogowy N 902 061 03
                                                    Powtórzę sam siebie :wink: G60 :arrow: ok. 370-380Nm, VR6 :arrow: ok. 100Nm więcej.
                                                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                    @ by Tune-up Gdańsk
                                                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                    Antek

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...