[O2] Dogrzewanie elektryczne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 10960
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    te przekaźniki sterowania "analogowego" nowszej nagrzewnicy są sterownane kompem ECU bezpośrednio
    ciężko wyczaić który silnik obsłuży.... nie spróbujesz, nie poczujesz
    większość ma tę funkcjonalność
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • radekrp90
      Ambiente
      • 2014
      • 158
      • Volkswagen
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      Większość TDI
      Jedyne co wiem, to że oficjalnie obsługują to sterowniki dla CAXA o numerach 03C_16 z rocznika modelowego 2012. Inne niby po aktualizacjach ale widzę, że będę prekursorem
      W tej chwili czasu brak ale się zobaczy.
      Powiedźcie jeszcze - czy algorytm działania jest taki sam jak w przypadku wersji CAN? Mam na myśli czy również uruchamia się np.: po włączeniu osuszania szyby przedniej?

      Komentarz

      • adamdn
        Ambiente
        • 2019
        • 116
        • Octavia II (1Z3)
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        Panowie, potrzebna Wasza pomoc. Jako, że temperatura powietrza spadła dziś poniżej +5st postanowiłem sprawdzić czy uruchomi mi się dogrzewanie PTC (poliftowe, na przekaźnikach). Auto z PL salonu, wersja Elegance 2.0TDI wyposażona w fabryczną nagrzewnicę BEZ CAN.

        W VCDS w sterowniku silnika mam takie cos:
        - Electric auxiliary heater: shut-off condition-Bits 0-7 i wartosc 64 na pracującym silniku przy temp powietrza 0st
        i drugie identyczne pole ale z inną wartością:
        - Electric auxiliary heater: shut-off condition-Bits 0-7 i wartosc 2

        Wartość 64 oznacza 7 bit, który "blokuje" uruchomienie dogrzewania (Climate Control Module (J255) Request) - co to oznacza w praktyce? Gdy przekręcę któreś pokrętło klimy na maxa w drugim wierszu wartość 2 zmienia się na 0 (64 wyżej zostaje). Gdzie szukać przyczyny??

        Żeby nie było tak łatwo to w aucie pomodzone:
        - wymieniony panel klimatronika na wersję 3T0907044BL (chyba z Superba, Country Coding - USA, whaaat???) gdyż dokładałem podgrzewanie siedzeń (grzane tyłki działają)
        - zrobiony remap ECU z cofnięciem softu "diesel gate" z 9978 do 9813- soft wgrany z innego auta o tym samym kodzie silnika (CFHC)

        CFHC:
        140 HP-> 185 HP
        320 Nm -> 436 Nm

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 10960
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          w praktyce to oznacza, że klimatronik nie żąda dogrzewania w tej chwili
          sprawdzę jak to jest u siebie
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • adamdn
            Ambiente
            • 2019
            • 116
            • Octavia II (1Z3)
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            Dzięki, zapomniałem dodać ze po remapie ECU (nie wiem jak było wcześniej!) mam w bajcie 3 bit1-2 ustawiony na "02 Bidirectional Climate Control (Climatic) installed" a chyba powinno byc "06 Automatic Climate Control (Climatronic) installed" ale oczywiscie nie mogę tego przekodować bo "błąd kodowania nr 31, żądanie poza zakresem"... Załamka...
            CFHC:
            140 HP-> 185 HP
            320 Nm -> 436 Nm

            Komentarz

            • marc.zalu
              Drive
              • 2019
              • 97
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
              dla nie-climatronika, tylko ustawione na full pokrętło temperatury włącza nagrzewnicę
              działą to poprzez zestyk specjalny na maksie pokrętła, podłączony analogowo do nagrzewnicy
              Witam,
              OII Tour posiadam manualny panel nawiewów 3t0820047r , na którym styku należy podpiąć sygnał wł/wył grzałki (3 kabelek z wtyczki CAN nagrzewnicy PTC)

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10960
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                tu chodzi o panel który nie ma żadnej klimy (tylko grzanie - raczej już nie spotykane), jak masz climatic to nic nie musisz podpinać
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • radekrp90
                  Ambiente
                  • 2014
                  • 158
                  • Volkswagen
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  Climatic nie podaje sygnału o załączeniu PTC przez CAN. Przynajmniej tak wynikało ze schematów, które przeglądałem gdy montowałem grzałkę u siebie (mam wprawdzie Climatronic ale przeglądalem wszystkie schematy z ciekawości).
                  We wtyczce CAN nagrzewnicy 3-ci pin to sterowanie manualne. Chyba podanie tam masy powoduje włączenie ogrzewania ale to uzupełnię jak znajdę dokument (dodam załącznik wieczorem).

                  Komentarz

                  • adamdn
                    Ambiente
                    • 2019
                    • 116
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    To ja ciagne dalej temat - skoro PTC oryginalne na przekaznikach po remapie ECU mam "wyprogramowane" z auta bede chcial zamontowac nagrzewnice po CANie. Pare pytan:
                    - wyciagam stara na przekaznikach wkladam wersje CAN i wszystko mechanicznie pasuje?
                    - chce podłączyć tak, by wersja po CANie była zasilana przez oryginalne przekazniki wersji poliftowej (plan zaklada wypięcie pinu podającego zasilanie na cewki przekazników z ECU i podanie tam sygnału pojawiającego się po przekręceniu kluczyka w pozycje zaplonu - wylaczam silnik odcinam zupelnie jakikolwiek prad do PTC) - jakies przeciwwskazania? Duże przeróbki elektryki przy PTC potrzebne? Zakladam ze teraz do przekaznikowego PTC dochodza dwa grube kable zasilajace od kazdego z przekaznikow kolo kierownicy - mozna dwa kable podpiac pod jedna nagrzewnice CAN dajac po diodzie prostowniczej 60A w szereg dla kazdego z obwodow?

                    Czy jednak chcecie mi to wybic z glowy?
                    CFHC:
                    140 HP-> 185 HP
                    320 Nm -> 436 Nm

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10960
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      Zamieszczone przez radekrp90 Zobacz wpis
                      Climatic nie podaje sygnału o załączeniu PTC przez CAN. Przynajmniej tak wynikało ze schematów, które przeglądałem gdy montowałem grzałkę u siebie (mam wprawdzie Climatronic ale przeglądalem wszystkie schematy z ciekawości).
                      We wtyczce CAN nagrzewnicy 3-ci pin to sterowanie manualne. Chyba podanie tam masy powoduje włączenie ogrzewania ale to uzupełnię jak znajdę dokument (dodam załącznik wieczorem).
                      climatic i climatronik dają sygnał włączenia po CANie
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • krzynol
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 10960
                        • Superb II combi (3T5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        Zamieszczone przez adamdn Zobacz wpis
                        To ja ciagne dalej temat - skoro PTC oryginalne na przekaznikach po remapie ECU mam "wyprogramowane" z auta bede chcial zamontowac nagrzewnice po CANie. Pare pytan:
                        - wyciagam stara na przekaznikach wkladam wersje CAN i wszystko mechanicznie pasuje?
                        - chce podłączyć tak, by wersja po CANie była zasilana przez oryginalne przekazniki wersji poliftowej (plan zaklada wypięcie pinu podającego zasilanie na cewki przekazników z ECU i podanie tam sygnału pojawiającego się po przekręceniu kluczyka w pozycje zaplonu - wylaczam silnik odcinam zupelnie jakikolwiek prad do PTC) - jakies przeciwwskazania? Duże przeróbki elektryki przy PTC potrzebne? Zakladam ze teraz do przekaznikowego PTC dochodza dwa grube kable zasilajace od kazdego z przekaznikow kolo kierownicy - mozna dwa kable podpiac pod jedna nagrzewnice CAN dajac po diodzie prostowniczej 60A w szereg dla kazdego z obwodow?

                        Czy jednak chcecie mi to wybic z glowy?
                        mechanicznie pasuje
                        dalej jak na tutorialu - oczywiście możesz wykorzystać przewód zasilający gruby
                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                        poprzednie modele:
                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                        Komentarz

                        • radekrp90
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 158
                          • Volkswagen
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          Zamieszczone przez adamdn Zobacz wpis
                          - wyciagam stara na przekaznikach wkladam wersje CAN i wszystko mechanicznie pasuje?
                          Mechanicznie pasuje bez problemu.
                          Zamieszczone przez adamdn Zobacz wpis
                          - chce podłączyć tak, by wersja po CANie była zasilana przez oryginalne przekazniki wersji poliftowej (plan zaklada wypięcie pinu podającego zasilanie na cewki przekazników z ECU i podanie tam sygnału pojawiającego się po przekręceniu kluczyka w pozycje zaplonu - wylaczam silnik odcinam zupelnie jakikolwiek prad do PTC) - jakies przeciwwskazania?
                          Będzie błąd w Bordnetz/BCM, Gateway i Climatronic - bo nie będzie komunikacji po wyłączeniu zapłonu zanim Gateway uruchomi głębokie usypianie modułów. Wszystkie sterowniki CAN muszą mieć stały plus.
                          Zamieszczone przez adamdn Zobacz wpis
                          Duże przeróbki elektryki przy PTC potrzebne? Zakladam ze teraz do przekaznikowego PTC dochodza dwa grube kable zasilajace od kazdego z przekaznikow kolo kierownicy - mozna dwa kable podpiac pod jedna nagrzewnice CAN dajac po diodzie prostowniczej 60A w szereg dla kazdego z obwodow?

                          Czy jednak chcecie mi to wybic z glowy?
                          Według mnie, przekaźniki w tej formie nie mają sensu. Jedynie możesz dać zamiast przekaźników zworę.
                          Stosowanie diody w tym wypadku również jest mało trafione, bo przy tym amperażu będą się mocno grzały (lekko licząc 70W przy pełnym obciążeniu).
                          Jeśli już ma być dioda to Schotky'ego (teoretycznie straty mniejsze jak 20W) ale ja bym połączył zwyczajnie oba przewody razem (o ile da się je połączyć na nagrzewnicy).

                          Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis

                          climatic i climatronik dają sygnał włączenia po CANie
                          To chyba zależało od rocznika, bo były dwie wersje Climatic. Oczywiście może coś mylę między modelami. Później sprawdzę i wrzucę ewentualny schemat.

                          Komentarz

                          • adamdn
                            Ambiente
                            • 2019
                            • 116
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            Dziś konsultowałem się z wykonawcą programu - podobno wgrywanie innego softu do ECU nie narusza kodowania. Sprawdziłem z zapisanym autoscanem przed podniesieniem mocy - kodowanie przed i po jest takie samo (wychodzi, że facet mówi prawdę). Pytanie więc - gdzie szukać przyczyny nie załączania się grzałki skoro to jednak chyba nie wina ECU? Lektura schematów mówi wskazuje, że klimatronik daje bezpośrednio do ECU sygnał jednym kabelkiem a ten wysterowuje dwoma kabelkami, zapewne dwie, sekcje grzałki PTC poprzez przekaźniki ukryte nad Bordnetzem.

                            Co może być powodem nie działania grzałki? Gdzie rozpocząć szukania problemów? Auto nigdy wcześniej nie modzone w żadnym stopniu - zakładam, że skoro grzałka siedzi w aucie to raczej nie była to rozrzutność producenta tylko faktycznie po wyjechaniu z fabryki działała...
                            CFHC:
                            140 HP-> 185 HP
                            320 Nm -> 436 Nm

                            Komentarz

                            • krzynol
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 10960
                              • Superb II combi (3T5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              a jak sprawdzasz wyjścia z ECU sterujące grzałkami? to są sterowania masą.
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz

                              • adamdn
                                Ambiente
                                • 2019
                                • 116
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
                                a jak sprawdzasz wyjścia z ECU sterujące grzałkami? to są sterowania masą.
                                Jeszcze nie rozbierałem ponownie plastików ale planuje sprawdzić multimetrem co tam się pojawia, jeśli w ogóle. Wg schematów, tak jak piszesz, ECU steruje podając masę na cewkę przekaźników. Teoretycznie więc da się tym sterować ręcznie, na żądanie.

                                Znalazłem też identyczny temat jak mój, na jakimś zagranicznym forum. Gość rozwiązał problem poprzez... uwaga... downgrade ECU. Oo mam linka: >> TUTAJ <<
                                CFHC:
                                140 HP-> 185 HP
                                320 Nm -> 436 Nm

                                Komentarz

                                • krzynol
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 10960
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  sprawdź w stosunku do potencjału plusowego, czy na pewno ECU nie wystawia tam masy
                                  nie spotkałem jeszcze auta z tym problemem
                                  sam mam CFHC z najnowszym softem i nie ma żadnego problemu
                                  Ostatnio edytowany przez krzynol; 1427.
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz

                                  • Soja
                                    Classic
                                    • 2020
                                    • 2

                                    Dzień dobry wszystkim. Jestem na Waszym forum nowy, a poza tym pisze jako posiadacz volkswagena golfa 5, bo podejrzewam że mogę u Was znaleźć odpowiedź na moje pytanie, |Chodzi mi o podłączenie nagrzewnicy ptc bez can do ecu i na przekaźniki. Ja mam golfa 5 bez klimatyzacji . Montuję climatronic z golfa 6 razem z panelem z golfa 6 . ale do golfów 6 nagrzewnica była już bez bez can, bo choc to łatwiejszy sposób połączenia to grzałki na can były zawodne. Czy ktoś może z Was wie lub ma rozpiskę podłączenia grzałki do ecu? golf to 1,6 benzyna
                                    Ostatnio edytowany przez Soja; 50672.

                                    Komentarz

                                    • krzynol
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 10960
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      ale golf w tym rocznikun najprawdopodobniej nie będzie miał sterowania nagrzewnicą w ECU
                                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                      poprzednie modele:
                                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                      Komentarz

                                      • Soja
                                        Classic
                                        • 2020
                                        • 2

                                        Dzięki Krzynol. A jak to sprazwdzic ? nowy soft by pomogł?
                                        Ostatnio edytowany przez Soja; 50672.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...