[O2T] Ile Wam pobiera oleju silnik 1,6MPi ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • podol111
    Classic
    • 2013
    • 21

    [O2T] Ile Wam pobiera oleju silnik 1,6MPi ?

    SS, nie będzie tej odwrotnej sytuacji, o której pomyślałeś
    podol111
  • mar979
    Ambiente
    • 2011
    • 187

    #2
    [O2T] Ile Wam pobiera oleju silnik 1,6MPi ?

    Witam kolegów

    Nie wiem czy temat był już poruszany, jak coś to sorry. Mam Octavie Tour z 2011r 1,6MPi z gazem, już 3 razy
    wymieniałem olej silnikowy, fabrycznie zalany był Castrol Magnatec a 3 następne to był Shell Helix Ultra -
    oczywiście syntetyki. Jak na 2,5 letnie auto przebieg jest śmieszny bo niecałe 27tys. km (średnio 10tys. km/rok) - pierwszy Castrol
    ubył mi 0,6 litra po roku czasu, drugi Shell po roku tylko 0,3 litra ubył, trzeci Shell już 0,6 litra po pół roku i
    teraz czwarty Shell zalany 2 miesiące temu już ubył 0,3 litra. Jak się na to patrzy to chce się rzec że lawinowo
    mi rośnie ubycie oleju ale szkopuł tu taki że przy pierwszych 3 olejach jeździłem w zasadzie tylko po mieście,
    w tym pierwszy wymieniany Shell był w ASO (może najlepszej jakości i ubył tylko 0,3 litra w rok), z kolei
    dwa następne kupowałem na własną rękę na Allegro i wymieniałem w zwykłym serwisie, dlatego może już
    tego pierwszego ubyło 0,6 litra w pół roku a teraz w ogóle masakra bo w 2 miesiące 0,3 litra - tylko tutaj ważne
    że ostatnie 2 miesiące jeżdżę codziennie głównie w trasie w większości 140km/h i zrobiłem tak już ponad
    2000km.
    Pytanie do Was czy olej kupiony na Allegro za cenę 2-krotnie mniejszą niż w ASO ma słabszą jakość i może
    być więcej pobierany przez silnik i czy przy jeździe w trasie na moim silniku z prędkością 140km/h może
    aż tak pobierać olej - czyli 0,3 litra po 2000km ? Wiem wiem, w instrukcji jest napisane że ma prawo pobierać
    chyba nawet do 1 litra na 1000km ale wiadomo że oni to piszą dla własnego bezpieczeństwa a nie zgodnie
    z rzeczywistością. Ja się opieram na moich poprzednich dolewkach.

    Przypominam tutaj że moje auto jest prawie nowe, użytkowane tylko przeze mnie tak więc nie jest zajeżdżone
    oraz jest właściwie eksploatowane

    Dodatkowo po ostatnich kilku trasach (do Warszawy - 160km/h) zauważyłem wilgotne nacieki na obudowach
    kolektorów (tak to się chyba nazywa) - w miejscach gdzie zaznaczyłem na zdjęciu poniżej. Tego też nie
    wiem co to jest ale wcześniej tego nie widziałem i mnie to niepokoi
    Załączone pliki
    Moja Octa:

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

    Komentarz

    • obrus
      Elegance
      • 2011
      • 783
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Moja Octavia też olej łyka przy szybszych trasach tak, że trzeba dolewkę robić, a o olejach i gdzie je kupować jest osobny temat.

      Komentarz

      • mar979
        Ambiente
        • 2011
        • 187

        #4
        A te "spocone" kolektory ? czy to przypadkiem nacieki oleju nie są który ubył ?
        Para wodna to nie jest bo przy tych upałach nie znika
        Moja Octa:

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

        Komentarz

        • piotrek_os
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 8160
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          W ex 01 1,6 BFQ + lpg wiec jeden pieron co 1,6 w 0II. Było to pierwsze auto do którego musiałem dolewać oliwy 1l/ na 10 -12 tys.
          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

          Komentarz

          • kris17009
            Ambiente
            • 2012
            • 235

            #6
            U mnie też bierze trochę oleju ale tylko na szybszych i długich trasach. Np. po wypadzie do Chorwacji (ok. 4,5kkm) muszę się liczyć z dolewką około 0,5L.
            Przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym nie zauważam żeby cokolwiek brał.
            Z tego co pamiętam zaczęło się to po ok 15kkm - wcześniej nic nie dolewałem.
            Aktualnie leje Liqui Moly HighTech 5w40.
            PS. Ostatnio oglądałem silnik i żadnych znaków pocenia się nie zauważyłem.


            Moja furka:
            -------------------------
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60516

            Komentarz

            • mar979
              Ambiente
              • 2011
              • 187

              #7
              Wygląda na to że wszystko z silnikiem w porządku i żadnych wycieków

              Byłem dzisiaj w serwisie i poprosiłem żeby obejrzeli dokładnie z góry i z dołu silnik i
              na szczęście okazało się że jest suchutki całkowicie, a te wilgotne nacieki na kolektorach
              to para wodna a nie olej...
              Mechanik powiedział mi że te silniki tak normalnie mają, a szczególnie że mam LPG i
              przez to jeszcze większa jest temperatura przez co olej po prostu nie wycieka tylko się
              spala. Spala się tym więcej im mocniej daje się mu czadu i to całkowita norma. Dlatego
              jak jeździłem spokojnie rok tylko po mieście to mi tak mało wsiąkło a teraz 2000 po trasach
              i już masakra. Kazano mi tylko zaglądać regularnie i dolewać jak trzeba ale jednocześnie
              nie zachodzić w głowę że coś nie tak. Powiedziano mi też żebym może poszukał jakiegoś
              jeszcze lepszego oleju ale to moja sprawa i lepiej niż teraz to i tak raczej przy tym silniku
              nie będzie
              Moja Octa:

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

              Komentarz

              • crom.de
                RS
                • 2012
                • 1545
                • Superb II (3T4)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                mar979, jak się chce to może być lepiej. Kolega leonn może być Ci w tej sprawie wzorem do naśladowania, bo ma identyczne auto Oferuje się nawet na giełdzie z olejem którego on używa. Zawsze możesz kupić sobie u forumowych sprzedawców jakiegoś 0W40 wtedy masz pewność co do jakości. No i pamiętaj, że Shell nie jest w pełni syntetyczny tylko HC. Dobre oleje znajdziesz w odpowiednim dziale, wątku. Str bodajże 194.
                - Superb
                - Panda 1.2

                Komentarz

                • yunior81
                  RS
                  • 2010
                  • 1657
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  mar979, Zalej sobie Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 przy najbliższej wymianie i będziesz zadowolony.
                  Zrobiłem na tym oleju ok 90 TKM i żadnego problemu z "braniem oleju" nie miałem.
                  Można robić teorie spiskowe że silnik pracujący od nowości na LPG (czyt. wysoka temp. spalania LPG) może "brać" trochę wiecej z tego powodu oleju ale nie jest to norma i są to odosobnione przypadki lub ich brak.
                  1,6 MPi jest to bardzo dobry silnik, super nadający się pod LPG, prostej konstrukcji i nie generujący nadprogramowych kosztów użytkownikowi a że dynamika kuleje to juz inna bajka.

                  Komentarz

                  • ginio1
                    Classic
                    • 2013
                    • 7

                    #10
                    Witam kolegów... U mnie od jakiegoś czasu to poważny problem... Na około 750 - 900 km pobiera 1 l oleju... Koledzy z warsztatu powiedzieli na początku że to norma, ale ostatnio jak moją OII FL przegnałem A4, to byłem w szoku... Około 1 l na 500km... To już duuuuużo... i powiedzieli, że czeka mnie głowica i tłoki do roboty... Nie mam żadnych wycieków, silnik suchy jak trawa po suszy... Nie wiem co dalej robic....

                    Komentarz

                    • crom.de
                      RS
                      • 2012
                      • 1545
                      • Superb II (3T4)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      Jaki olej? Litr na 500 to już masakra :O
                      - Superb
                      - Panda 1.2

                      Komentarz

                      • drops
                        Drive
                        • 2007
                        • 53

                        #12
                        Dolewka 0,5 do 0,7 na 15 tys km. Zazwyczaj schodzi po ostrym pałowaniu na dłuższych dystansach (dolewka 0,25 załatwia problem), choć nie zawsze jest to regułą. Przelatane 130 tys km. Castrol 5W30 czy tam jakoś tak (jak z fabryki wyszło taki leje).

                        Komentarz

                        • Octavianos
                          L&K
                          • 2010
                          • 1130

                          #13
                          Zamieszczone przez drops
                          Dolewka 0,5 do 0,7 na 15 tys km. Zazwyczaj schodzi po ostrym pałowaniu na dłuższych dystansach (dolewka 0,25 załatwia problem), choć nie zawsze jest to regułą. Przelatane 130 tys km. Castrol 5W30 czy tam jakoś tak (jak z fabryki wyszło taki leje).
                          rodzaj oleju moim zdaniem nie ma wpływu na to czy jest on spalany czy nie tylko sposób eksploatacji, więcej na trasie - większe ryzyko większego spalania oleju...
                          SIMPLY CLEVER
                          Wiesz co dobre :-)

                          Moja Maszyna
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                          Komentarz

                          • ginio1
                            Classic
                            • 2013
                            • 7

                            #14
                            Zamieszczone przez crom.de
                            Jaki olej? Litr na 500 to już masakra :O
                            Olej to MOBIL 1 5W50...
                            Ostatnio zmieniałem na gęstszy - tak mi panowie doradzili w serwisie
                            Ale to nic nie dało ...
                            Odstawiam do Pan Irka w Krakowie - za tydzień w poniedziałek...
                            Po naprawie (mam nadzieję - nigdy mnie nie zawiedli nawet z moją Fabią) napiszę co i jak...

                            Komentarz

                            • Rosomak
                              L&K
                              • 2011
                              • 1365
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Moja jest z 2011r (rej.2012) przebieg 19200km olej MOBIL NL 0W40 i na rok/8000km spala mi ok. 0,5L oleju.
                              Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                              http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                              Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                              Komentarz

                              • leonn
                                RS
                                • 2011
                                • 2727
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez ginio1
                                Około 1 l na 500km...
                                ginio1, jaki masz przebieg auta? Od początku masz tą Octavie?

                                Komentarz

                                • ggag1aggg1
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 164
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Kolego mam tez Torua 1.6MPI z 2012r. i powiem szczerze że od wymiany do wymiany nic nie dolewam nie oznacza to że nic nie bierze , otóż przy wymianie zalewny jest pod max. przy kolejnej wymianie schodzi do 1/3 prawidłowego stanu więc się zbytnio nie martwię bo nie muszę dolewać - chociaż może by należało dolać dla świętego spokoju , ale powiem szczerze że najważniejsza jest systematyczna kontrola stanu żeby dokładnie poznać stopień pobierania oleju
                                  ginio1, - twój przypadek na pewno nie jest czymś normalnym , jeśli masz gwarancję to śmigaj czym prędzej, a jeśli nie masz to znajdź dobrego mechanika, pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  • crom.de
                                    RS
                                    • 2012
                                    • 1545
                                    • Superb II (3T4)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #18
                                    ggag1aggg1, używasz często zakresu obrotów powyżej 3,5t? Jeździsz po autostradach?
                                    - Superb
                                    - Panda 1.2

                                    Komentarz

                                    • Octavianos
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1130

                                      #19
                                      Mi ostatnio jak częściej po autostradzie śmigałem to też troszkę wziął, ale realnie może 0,5 l / 8000km
                                      SIMPLY CLEVER
                                      Wiesz co dobre :-)

                                      Moja Maszyna
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                      Komentarz

                                      • ginio1
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 7

                                        #20
                                        Zamieszczone przez leonn
                                        Zamieszczone przez ginio1
                                        Około 1 l na 500km...
                                        ginio1, jaki masz przebieg auta? Od początku masz tą Octavie?
                                        Niestety - octavię mam od roku...
                                        Kupiłem z przebiegiem 90tys (tyle było w dokumentacji :-))
                                        Autko wczoraj odstawiłem - powinien byc zrobiony w czwartek.
                                        Napiszę jak odbiorę...
                                        Mechanik mówił, że najprawdopodobniej był przegrzany - mówił coś o głowicy, tłokach i popychaczach, i że już niejedną O II FL już robili z takim problemem.
                                        Jestem trochę zmartwiony, ale mam nadzieję, że poradzą...
                                        Jeszcze nigdy nie zawiedli...
                                        Ceny zaczynają się od 1500, więc szeroka inwestycja w autko...
                                        Zobaczymy...

                                        Komentarz

                                        • crom.de
                                          RS
                                          • 2012
                                          • 1545
                                          • Superb II (3T4)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          #21
                                          ginio1, daj znać co robił dokładnie i czy są jakiekolwiek efekty.
                                          - Superb
                                          - Panda 1.2

                                          Komentarz

                                          • ginio1
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 7

                                            #22
                                            Zamieszczone przez crom.de
                                            ginio1, daj znać co robił dokładnie i czy są jakiekolwiek efekty.
                                            Witam...
                                            Jak obiecali - tak zrobili... Jak na razie wszystko OK, ale nie mam kiedy przetestować Octavię...
                                            Dokładnie będę wiedział co zrobili jak dostanę fakturkę, ale pracownik powiedział: planowanie głowicy, uszczelka pod głowicą, popychacze, uszczelki na kolektorach i jeszcze chyba uszczelniacze zaworów. Oczywiście jeszcze Olej i filtr - koszt 1850zł.
                                            Trudno powiedzieć co i jak - napiszę jak tylko będę miał info...

                                            Komentarz

                                            • aronus
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 643
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Ginio1 mam nadzieję, że teraz wszystko będzie OK. Jak za tak duży zakres prac to cena moim zdaniem bardzo dobra. Tylko, że z tym autem to ktoś Cię na minę wpuścił, bo żeby w tym silniku takie cuda się działy, to albo przebieg masz nieźle kręcony, albo ktoś to auto nieźle katował :roll: Bo przy normalnej jeździe to 90 tys. km dla tego silnika to dopiero rozgrzewka.

                                              Komentarz

                                              • Rosomak
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1365
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez aronus
                                                Bo przy normalnej jeździe to 90 tys. km dla tego silnika to dopiero rozgrzewka.
                                                Dokładnie.
                                                Nawet Polonez 1.6 GLI/GSI wytrzymywał duuużo więcej...
                                                Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                                http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                                Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                                Komentarz

                                                • ginio1
                                                  Classic
                                                  • 2013
                                                  • 7

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez aronus
                                                  Ginio1 mam nadzieję, że teraz wszystko będzie OK. Jak za tak duży zakres prac to cena moim zdaniem bardzo dobra. Tylko, że z tym autem to ktoś Cię na minę wpuścił, bo żeby w tym silniku takie cuda się działy, to albo przebieg masz nieźle kręcony, albo ktoś to auto nieźle katował :roll: Bo przy normalnej jeździe to 90 tys. km dla tego silnika to dopiero rozgrzewka.
                                                  Witam...
                                                  Masz rację... Chłopaki w warsztacie powiedzieli że najprawdopodobniej był przegrzany za nowości.. I dlatego takie rzeczy się dzieją. Za tydzień ruszę na A4 i przetestuję... Oczywiście dam znać jak to wyszło...
                                                  Pozdrawiam

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...